20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759784 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4260 på: 12. Aug. 2012, 21:45 »
Om han kommer så håper jeg virkelig at han skal spille ved siden av Tiote, i hans beste posisjon.

Helt enig.

Om han blir kjøpt for å fylle backrollen mens vi finner noe bedre, blir jeg virkelig skuffet.

Sjokk.
Same old Shearer, always scoring!

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4261 på: 12. Aug. 2012, 21:48 »
Pardew vil vel kanskje ha 2 anker så de kreative spillerene kan få mer frihet fremover. Blir skuffet om ikke cabaye ender på to sifret i år... Han var utrolig giftig i em og kunne lett fått 2-3 mål til der med litt marginer
Så slipper han unna litt defensive oppgaver tror eg han blir
Enda bedre enn ifjor.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4262 på: 12. Aug. 2012, 21:48 »
Sjokk.

Er det noe rart da? Om man skal tro på Ajax-supportere er han visstnok ikke en god back, men en middelmådig en. Det er ikke det vi trenger om vi skal kjempe i toppen av PL og i europa, er det det?
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4263 på: 12. Aug. 2012, 21:52 »
I 11/12 sesongen spilte han 14 kamper fra start som venstreback, 5 kamper fra start som høyreback, 7 kamper fra start som sentral midtbane, 9 kamper fra start som venstrekant og 2 kamper fra start som høyrekant.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4264 på: 12. Aug. 2012, 21:52 »
Sjokk.

Er det noe rart da? Om man skal tro på Ajax-supportere er han visstnok ikke en god back, men en middelmådig en. Det er ikke det vi trenger om vi skal kjempe i toppen av PL og i europa, er det det?

Velger å tro at Carr og gjengen vet hva de driver med.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4265 på: 12. Aug. 2012, 21:53 »
Om han kommer så håper jeg virkelig at han skal spille ved siden av Tiote, i hans beste posisjon.

Helt enig.

Om han blir kjøpt for å fylle backrollen mens vi finner noe bedre, blir jeg virkelig skuffet.

Sjokk.

Ja, du blir ikke skuffet om man kjøper en PL-klasse midtbanespiller for å bruke han på back hvor han holder Tippeliganivå eventuelt? Og vi får da også muligheten til å se en litt mer fri Cabaye kanskje som tidligere nevnt.

Slutt å dum deg bare for å være uenig med meg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4266 på: 12. Aug. 2012, 21:55 »
Merkelig at han spilte fler kamper som venstreback forrige sesong da, hvis han er så sjukt mye bedre som midtbanespiller.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4267 på: 12. Aug. 2012, 21:56 »
Merkelig at han spilte fler kamper som venstreback forrige sesong da, hvis han er så sjukt mye bedre som midtbanespiller.

Kanskje han måtte fylle inn fordi dem ikke hadde andre alternativer?

Jeg bare formidlet videre hva jeg har sett andre steder og også hva jeg så av hans kvaliteter i midtbaneposisjonen som han leverte i dag for Ajax.
« Siste redigering: 12. Aug. 2012, 21:57 av snkz »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4268 på: 12. Aug. 2012, 21:58 »

Helt enig.

Sjokk.

Ja, du blir ikke skuffet om man kjøper en PL-klasse midtbanespiller for å bruke han på back hvor han holder Tippeliganivå eventuelt? Og vi får da også muligheten til å se en litt mer fri Cabaye kanskje som tidligere nevnt.

Slutt å dum deg bare for å være uenig med meg.

Som nevnt så vil jeg tro Newcastle-teamet har litt mer peiling på det enn oss og at de gjør de rette valgene.

Og jeg har ingen grunn til å være uenig med deg, bare for å være uenig med deg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4269 på: 12. Aug. 2012, 21:59 »
17 kamper som venstreback og 7 kamper som sentral midtbane i 10/11...

Var heldig som tydeligvis så fler av akkurat de 7 kampene han spilte venstreback du da :)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4270 på: 12. Aug. 2012, 22:00 »

Var heldig som tydeligvis så fler av akkurat de 7 kampene han spilte venstreback du da :)

Jepp, hiv deg inn å ajax sitt forum du da og les hva de skriver om gullgutten sin ;)

Tror dem har har sett han mer enn oss.

http://translate.google.com/translate?sl=nl&tl=en&js=n&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fajaxforum.nl%2Findex.php%2Ftopic%2C5728.msg281571.html%3FPHPSESSID%3D67h7mrc50c45maagl83ocru3b5%23new

Tråden om spilleren der.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4271 på: 12. Aug. 2012, 22:01 »
Grei lesning om Anita, av en Ajax-supporter.

http://www.sabotagetimes.com/football-sport/vurnon-anita-an-ajax-fan-on-why-newcastle-should-sign-the-new-seedorf/

Sitat
Frank de Boer saw him as a defensive midfielder but due to injuries at the left and right back positions, he wasn?t really able to show how good he is at that spot. ?The coach knows that I prefer to play as a defensive midfielder, circumstances mean I have to fill in at full-back, but I will always give my best?, Anita said.

As a full back he was never able to show what he?s fully capable of. Great games were followed by weak ones and people questioned if he was good enough. His answer came after last season?s winter break. Frank de Boer started the season with Theo Janssen as a defensive midfielder but found out this wasn?t the thing. Jan Vertonghen couldn?t make his regular runs from deep because Janssen is not the one to take over his position at CB which Anita does. There were misunderstanding between midfielders and forwards. Due to injured strikers, De Boer decided to play Siem de Jong as a striker, Christian Eriksen as right midfielder and Janssen on the left. The spot left was for Vurnon Anita to take and he showed he is the perfect man to be a defensive midfielder in this Ajax system.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4272 på: 12. Aug. 2012, 22:03 »

Har sett lite til Anita, men hvorfor vart han ikke med Nederland til em som back? De brukte vel en guttunge der fordi Pieters var skadet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4273 på: 12. Aug. 2012, 22:13 »
herlig innlegg Boris. Så digg når man punkterer slik :)

jeg tror også Anita er kjøpt inn først og fremst som dm, men det er jo ikke noen dum ting at han kan vikariere i flere posisisjoner!?

Det virker faktisk ganske logisk at vi skal spille med 2 dm slik fks City har hatt stor suksess med. Verken Marveaux, Ben Arfa eller Cisse har spesielt gode defensive egenskaper. Dermed tror jeg Pardew tenker at disse nå får muligheten til å ha litt mer frihet. På denne måten kan også Cabaye få enda større spillerom dvs. kan operere mye oftere i mellomrommet og komme med silkestikkere og farlige langskudd.

Tenk 4-2-3-1

Van der Wiel - Colo - Steven Taylor - Santon

Anita - Tiote

Ben Arfa            - Cabaye                  Marveaux

Cisse/Ba

nam nam, smake godt, dottersådd

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4274 på: 12. Aug. 2012, 22:18 »
Tenk 4-2-3-1

Van der Wiel - Colo - Steven Taylor - Santon

Anita - Tiote

Ben Arfa            - Cabaye                  Marveaux

Cisse/Ba

nam nam, smake godt, dottersådd

Hadde virkelig vært min drøm for sesongen!
Bare en Debuchy der og holde troppen skadefri, så kunne vi nok bitt like godt eller enda bedre fra oss igjen;)