20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 761830 ganger)

0 medlemmer og 24 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3705 på: 25. Juli 2012, 00:01 »
Fordi Frankrike er så sinnsykt klasse?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3706 på: 25. Juli 2012, 00:03 »
:trolls:

Jaja, bare fordi man er helt uenig med fleres syn her på at alt er perfekt og at vi gjør alt perfekt osvosvosv, så må man være et troll.  :happy:

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3707 på: 25. Juli 2012, 00:30 »
Eg begynne så smått og bli litt utålmodig vertfall. Før hadde eg tolka Pardew's kommentarer som "eit spill for galleriet!" Nå lurer eg på om han berre er ærlig. Har bursdag i dag, og "forvente" å våkna te gode nyheter! :) Ei latterlig trøst kan godt vær ein photoshop-rip-off, berre nåke som trekke på smilebåndet vertfall ;)
Venter i spenning...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3708 på: 25. Juli 2012, 01:52 »
Du snakker om at vi handler i et annet marked, og da regner jeg med at du ikke snakker om en enkeltspiller.

Og Debuchy hadde mest sannsynlig ikke spilt et eneste minutt i EM om ikke Sagna hadde blitt skadet, så hvordan han kan sees på som etablert lurer jeg veldig på.

Hvis han er etablert så var jo Cabaye etablert på landslaget da vi hentet han også? Det samme med Ba, Tiote og Cisse.

Og jeg skrev også Cabaye var et spesialtilfelle siden han hadde en klausul.
Og de andre er ikke landslag av samme klasse.

Nevnte du noe om klassen på landslaget tidligere? Elfenbenskysten er et svært bra landslag det.. Og Ben Arfa spilte også landskamper før vi kjøpte han og før han brakk benet. Om Debuchy er etablert, var nesten Ben Arfa det også..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3709 på: 25. Juli 2012, 07:25 »
Og Ben Arfa nekta også spille for klubben og satt seg helt på bakbeina...
Både Benny og Cab var etter min mening spesielle tilfeller.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3710 på: 25. Juli 2012, 08:20 »
Talenter og fremtidsrettede spiller sklir i hvert fall inn.

http://www.sportal.com.au/football-news-display/good-newcastle-united-bound-189105

Melbourne Heart defender Curtis Good is on his way to England to sign for Newcastle, pending a medical.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3711 på: 25. Juli 2012, 09:40 »
http://www.guardian.co.uk/football/2012/jul/24/newcastle-united-marseille-loic-remy

"Although reports in Russia have claimed that Rubin Kazan are poised to trigger Demba Ba's £7m release clause before its expiry on 31 July, Newcastle say there has been no contact with the Russian club.

Earlier this summer Ba attracted interest from Turkey's Galatasaray but the striker has a knee condition which could ensure he remains on Tyneside.

Meanwhile Alan Pardew, Newcastle's manager, has reached an impasse in his attempts to prise the France right-back Mathieu Debuchy away from Lille, the Brazilian central defender Douglas from FC Twente and Andy Carroll from Liverpool."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3712 på: 25. Juli 2012, 09:44 »
Så lenge Simpson er i klubben så er det ingen krise om Debuchy ikke kommer. Men ser gjerne at vi får 2-3 unge talenter til slik at vi kan bruke de når vi skal spille i europa.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3713 på: 25. Juli 2012, 09:56 »
det er ikke umulig at ledelsen viser interesse for enkelte spillere med den hensikt å vise at de er tøffe i forhandlinger, og ikke viker en centimeter. De siste overgangsvinduene har det vært kjekla om pris i flere overganger, før vi til slutt har landa en helt annen spiller i en hui og hast.

De Jong, Carroll, Anita etc. virker på meg som spillere som er dømt til å koste mer enn det vi er villige til å betale for én mann. Følgelig mistenker jeg ledelsen for å komme med lave bud, stå på sitt, og bygge seg opp et renome på at de ikke viker stort fra sine initielle bud.

Hvorvidt Debuchy passer inn i denne kategorien er jeg usikker på, men jeg har ingen tro på at vi er villige til å betale £7m for ham. Skal det bli en overgang anslår jeg at 5.5 er veldig nært et maksimum av det vi er villige til å gi.

ser forresten at vi blir linka en del til Remy nå. Han er 25, har et år igjen av kontrakten sin og kan følgelig passe bedre inn i overgangsprofilen vår enn hva De Jong og Carroll gjør. Kanskje det er mulig å få ham for en £10m?
« Siste redigering: 25. Juli 2012, 09:57 av Sigurd »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3714 på: 25. Juli 2012, 10:06 »
Sitat fra: Kesse
Så lenge Simpson er i klubben så er det ingen krise om Debuchy ikke kommer. Men ser gjerne at vi får 2-3 unge talenter til slik at vi kan bruke de når vi skal spille i europa.

Men er vi egentlig kommet til Europa bare for å kaste de unge talentene ut på dypt vann allerede? Hadde jo vært morro om vi kunne vært med å hevdet oss iallfall i gruppespillet? Og skal vi være helt ærlige med oss selv så krever vel det forsterkninger iallfall på et par-tre plasser. Eller? Vet ikke om disse to ungguttene på midtbanen er erstattere for Guthrie, eller om Gosling stiger i gradene så vi kan anse Guthrie som erstattet, men hva da på topp? Hadde aldri trodd jeg skulle savne Best nevneverdig men jeg mener faktisk at vi kunne hatt bruk for ham denne sesongen, iallfall hvis det ikke kommer noen ny spiss. Og i tillegg kan det vel diskuteres om vi har god nok dekning både på stopperplass og på backene. Anvendelige spillere som Ryan Taylor og James Perch kan bli livsviktige denne sesongen, og jeg liker i utgangspunktet ikke at vi er for avhengige av de to. I tillegg bør Marveaux holde seg noenlunde skadefri, noe vi ikke har noen garanti for, og uansett om vi har maks flaks på begge frontene, noe jeg uansett tviler på, så blir det fortsatt mange kamper på Colo denne sesongen (Willy og Taylor sammen er ikke helt lovende).
« Siste redigering: 25. Juli 2012, 10:08 av chickenman »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3715 på: 25. Juli 2012, 10:56 »
Jaja, hitill i overgangsvinduet har vi kvittet oss med 13 spillere, riktignok kun 6-7 som kunne vært benkefyll for oss den kommende sesongen, i tillegg til at vi har hentet inn 2 nye spillere, i første omgang kun benkefyll. (Jeg har ikke troen på at de kommer til å ta premier leauge med storm med en gang.

Vi har tilsammen solgt for 5 mill. Pund. Og hentet spillere for 250,000 £ uavhening av honorarer til nye spillere.

Vi har kvittes oss med nærmere 130 000 £ i lønn pr. Uke.

Nå håper jeg det snart skjer noe. Grunnen til at det ikke ble noen overgang for Luuk De Jong var fordi newcastle ikke kom til enighet med Twente og ikke spilleren selv. Ser ut til at mye av det samme kan skje i Debuchy. Synes vi skal være hard i forhandlingene, men ikke slik at det skal ødlegge 5 av 6 overganger.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3716 på: 25. Juli 2012, 11:17 »
6-7 spillere benkefyll? Hvem er de? Håper ikke blant annet Smith og løven er her. De spiller jo ikke uansett. Eneste vi har mistet er guthrie og best av fyllet. Og vi har fått inn 2 talenter i guthries posisjon. Så noen krise er det ikke. Vi er linket til spisser så kommer nok en der. Min bekymring derimot er at vi ikke klarer fullføre debs overgang og vi er rett og slett ikke linket til stoppere. Hva skjer der? Douglas eller ingen?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3717 på: 25. Juli 2012, 12:24 »
Curtis Good signert skriver lokalmedia.  :)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3718 på: 25. Juli 2012, 12:25 »
Curtis Good signert skriver lokalmedia.  :)

Alt nevnt lengre oppe :)

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3719 på: 25. Juli 2012, 12:28 »
Etter mi meining bør stopper prioriteres i overgangsvinduet! Willi og Saylor ved siden av Collo blir for tynnt!
Og korleis Taylor er når han er tilbake veit me heller ikkje. Så då har me Colo og Willi mest sansynlig med Perch som backup.
Det hadde kanskje vore ein genistrek og fått inn ein stoppar som også kunne spela på back-plass!?
Debuchy inn + anvennlig stopper/back + spiss dersom Ba forsvinn. Me kan no håpa på at me får nokre sign før vinduet stenger, for det blir feil å sette innpå "talentene" når me endelig har fått mulighet i europa.