20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759971 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3690 på: 24. Juli 2012, 23:11 »
Det skal sies at der var en meget god kommentar fra en nettside for endel uker siden hvor det ble tatt opp hvordan vi nå fremover kan bli offer for vår egen policy nå som den er såpass velkjent som den har blitt, spesielt etter forrige sommer. Greia var at nå veit jo hele verden hva vi gjør og at vi spotter spillere hvis verdi gjerne potensielt sett stiger kraftig i verdi straks de får vise seg på en høyere scene. Da er det lettere å holde ut for ekstra mye penger i forhandlinger og presse oss for ytterligere penger. Vil tro det er lettere for selgende klubber å ikke vært fullt så hemmelighetsfulle rundt forhandlinger for eksempel også.

Uansett er jeg ellers enig med hva tveit sier ovenfor her. Bra innlegg.
Jeg er uansett enda ved godt mot. Vi har vært i lignende situasjoner før - vi måtte spille hardball da vi fiksa Ben Arfa husker jeg - ei stund husker jeg det ble sagt at dealen var bortimot død før det etterhvert løste seg med litt hjelp fra en sutrete franskmann. Vil tro det er okei sannsynlighet enda for at Lille og vi møtes på halvveien en plass.
Dessuten har jeg fortsatt en litt merkelig tru på at Carroll enda kan bli kar mot slutten av vinduet. En manager som har liten tru på ham, og en klubb som dermed risikerer å miste ytterligere på ham enn hva de gjør dersom de lar han gå i sommer taler absolutt til vår fordel. Andy vil åpenbart også tilbake til hjemklubben dersom han forlater LFC, om ikke reservepappa Nolan setter for mange griller i hodet på ham. Positiv til dette, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3691 på: 24. Juli 2012, 23:23 »
Det er klart at det ikke alltid nytter å kjøre den stilen Ashley gjør, men akkurat i Debuchy-sagaen er jeg rimelig sikker på at det kommer til å løse seg i vår favør. Ettersom at Debuchy så åpenlyst sier at han vil vekk og skal gjøre alt i hans makt til å presse frem en avtale, sitter vi med det klart sterkeste kortet så sant det ikke kommer en annen like atraktiv klubb og møter kravene til lille. For det er i realiteten ikke et alternativ for lille å beholde en spiller som ikke vil være der, selv om lille påstår at de ikke trenger å selge han og at de kun vil gjøre det om de finner en like god erstatter. Dette er selvfølgelig bare et spill for å presse prisen opp. Jeg tror denne overgangen kommer til å presse på til ganske nære deadlineday, men den vil da få en lykkelig slutt for oss. Ashley vet hva han driver med, selv om det er ufattelig frustrerende for oss supportere som helst vil ha avtaler i boks på minuttet å følge med på.

Vent med dommedagsprofetier til overgangsvinduet er stengt.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3692 på: 24. Juli 2012, 23:39 »
Lille vil ikke la Debuchy gå for mindre enn 6m£. Vi har komt med et bud på rundt 4m£ skal vi tro mediene. Det er langt under Debuchy sin verdi vil nok de fleste si, og jeg forstår Lille veldig godt. Budet er på grensen til latterlig, men håpet er vel å møte Lille på halvveien der grensen virker å vere for minste sum på 6m£. Jeg synst ikke Ashley sitt renome blir ødelagt av å plusse på de 2mill, da vi allerede er langt under verdien på spilleren. De Jong vart det først lagt inn et lavt bud, og det tok da ikke lange tiden før Ashley plusset på med 2mill til. Så at det strider mot politikken å aldri legge litt til på bordet blir litt feil. Jeg synst egentlig hele denne Debuchy saken er litt rar. Debuchy virker som en av de spillerne vi ønsker oss mest, men samtidig er det rart vi er så vanskelige med prisen på en spiller som helt klart er en god del mer verdt enn det vi legger på bordet. Lille har egentlig alle kortene på sin side her. Om vi ikke høyner budet kommer ikke Debuchy. Lille har akkurat solgt Hazard, og utenom en misfornøyd spiller så har Lille ingenting å tape her.

:gp:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3693 på: 24. Juli 2012, 23:43 »
I motsetning til forrige sesong, handler vi nå i et i et bedre marked, men vi ønsker forsatt å betale underpriser (i enkelte tilfeller, ja). Dette fungerer "ok" med spillere som er "up and coming" eller rimlige ukjente, men det fungerer ikke så bra med internasjonale aktører med mindre vi finner en med en klausul (Cabs).

Forrige sesong var vi veldig flinke, mens vi denne sesongen rett og slett begynner å se litt amatørmessige ut til tider. De fleste har gjennomskuet oss, og ting vil ikke fungere på samme måte lengre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3694 på: 24. Juli 2012, 23:48 »
Hva mener du her? At vi handler i et bedre marked? Vi handler da fortsatt i samme markedene - eneste forskjellen er at vi er ENDA mer attraktiv for unge spillere som ikke er etablert på høyeste nivå etter forrige sesong. Dette gir oss enda sterkere forhandlingskort mot  selgende klubber. Vi kjører fortsatt akkurat samme taktikk når vi velger hvilke spillere vi går etter. At vi har kvalifisert oss for EL betyr overhodet ikke at vi plutselig skal starte bruke store summer på spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3695 på: 24. Juli 2012, 23:49 »
I motsetning til forrige sesong, handler vi nå i et i et bedre marked, men vi ønsker forsatt å betale underpriser (i enkelte tilfeller, ja). Dette fungerer "ok" med spillere som er "up and coming" eller rimlige ukjente, men det fungerer ikke så bra med internasjonale aktører med mindre vi finner en med en klausul (Cabs).

Forrige sesong var vi veldig flinke, mens vi denne sesongen rett og slett begynner å se litt amatørmessige ut til tider. De fleste har gjennomskuet oss, og ting vil ikke fungere på samme måte lengre.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3696 på: 24. Juli 2012, 23:51 »
Hva mener du her? At vi handler i et bedre marked? Vi handler da fortsatt i samme markedene - eneste forskjellen er at vi er ENDA mer attraktiv for unge spillere som ikke er etablert på høyeste nivå etter forrige sesong. Dette gir oss enda sterkere forhandlingskort mot  selgende klubber. Vi kjører fortsatt akkurat samme taktikk når vi velger hvilke spillere vi går etter. At vi har kvalifisert oss for EL betyr overhodet ikke at vi plutselig skal starte bruke store summer på spillere.

Når har vi tidligere kjøpt etablerte stjerner på et av topplandslagene i europa? Forutenom noen av de absurde kjøpene som er blitt gjort for ei tid tilbake.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3697 på: 24. Juli 2012, 23:51 »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3698 på: 24. Juli 2012, 23:54 »

Når har vi tidligere kjøpt etablerte stjerner på et av topplandslagene i europa? Forutenom noen av de absurde kjøpene som er blitt gjort for ei tid tilbake.
De Jong, Anita, Debuchy, Douglas. Hvem er etablerte stjerner på sitt landslag?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3699 på: 24. Juli 2012, 23:55 »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3700 på: 24. Juli 2012, 23:55 »

De Jong, Anita, Debuchy, Douglas. Hvem er etablerte stjerner på sitt landslag?

Jeg snakker kun om Debuchy jeg, som er spilleren jeg har diskutert den siste tiden.
Men forstår jo også at du har et annet syn på hva som er en etablert spiller på laget.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3701 på: 24. Juli 2012, 23:57 »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3702 på: 24. Juli 2012, 23:57 »
Du snakker om at vi handler i et annet marked, og da regner jeg med at du ikke snakker om en enkeltspiller.

Og Debuchy hadde mest sannsynlig ikke spilt et eneste minutt i EM om ikke Sagna hadde blitt skadet, så hvordan han kan sees på som etablert lurer jeg veldig på.

Hvis han er etablert så var jo Cabaye etablert på landslaget da vi hentet han også? Det samme med Ba, Tiote og Cisse.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3703 på: 25. Juli 2012, 00:00 »
Du snakker om at vi handler i et annet marked, og da regner jeg med at du ikke snakker om en enkeltspiller.

Og Debuchy hadde mest sannsynlig ikke spilt et eneste minutt i EM om ikke Sagna hadde blitt skadet, så hvordan han kan sees på som etablert lurer jeg veldig på.

Hvis han er etablert så var jo Cabaye etablert på landslaget da vi hentet han også? Det samme med Ba, Tiote og Cisse.

Og jeg skrev også Cabaye var et spesialtilfelle siden han hadde en klausul.
Og de andre er ikke landslag av samme klasse.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3704 på: 25. Juli 2012, 00:01 »
 :trolls: