20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759787 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3615 på: 21. Juli 2012, 01:35 »
http://www.nufcfans.co.uk/toon-target-debuchy-set-for-crunch-meeting/
Sitat
"Playing with Yohan Cabaye is one of my priorities"
Håpe det skjer nåke neste veke då...
Venter i spenning...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3616 på: 21. Juli 2012, 11:03 »
Har sett veldig lite av denne Michu (noe jeg regner med at dere andre har også), men leste om han tidligere og fikk et inntrykk av han er en Nolan light. Bidrar særdeles lite i spillet men dukker opp og scorer mål. Jeg vil jo også tro at det er en grunn til at han ender i Swansea og ikke en større klubb, selv etter en så god sesong (antall mål) og lav overgangssum.

Nolan light... seriøst? Jeg skrev jo tidligere at både Atletico og Sevilla har vært seriøst interessert. Det er de ikke uten grunn. "spanskefans" skriver i dag at det er nærmest en skandale for spansk fotball at han går så billig. Han betegnes som fysisk sterk og med gode allroundegenskaper og blir med stor sannsynlighet en hit i Swansea. I alle fall hvis han får litt tid. Ikke helt enig med deg her altså Daniel. Du bommer faktisk grovt. Dette er et kjempekjøp for 2 mill. nuff said
Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg skriver at jeg har sett lite av han, og at det jeg uttaler meg om er kun på bakgrunn av hva jeg har lest.

Og hvordan denne spilleren kan være klasse og alikevel ende opp i Swansea for £2m er for meg en gåte.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #3617 på: 21. Juli 2012, 12:09 »
Det er også for meg en gåte at Yohan Cabaye kom til oss for 5 mill euro (ja, jeg kjenner klausulen) da han var bærebjelken og kaptein hos seriemesterne Lille ifjor

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3618 på: 21. Juli 2012, 12:19 »
Nei, for det er jo ingen forskjell på Newcastle og Swansea...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3619 på: 21. Juli 2012, 12:22 »
Mindre eller ikke fullt så gode klubber kan fint gjøre klassekjøp de også Daniel. Det er vel vi et klasseeksempel på...

Kanskje han ønsket å spille i PL og Swansea var de eneste interessante derfra. Kan jo også være ganske sannsynlig at Swansea er meget tiltalende for en spanjo med tanke på spillestilen.

Om dette er smart eller ikke skal jeg ikke uttale meg noe om for jeg har ikke sett spillleren, men det var litt merkelige uttalelser du kom med der Daniel...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3620 på: 21. Juli 2012, 12:23 »
Ikke sikkert en spanjol som ikke vet så mye om PL vet det da...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3621 på: 21. Juli 2012, 12:27 »
Joda, jeg vet at mindre klubber også kan gjøre gode kjøp, men en spiller som scorer 15 mål i en av verdens beste ligaer vil jeg tro at har blitt scoutet av greit mange klubber. Og når i tillegg prisen kun er £2m, så må det jo være en grunn til at han ender i "lille" Swansea og ikke i en større klubb. Mulig det bare er jeg som tenker rart, men det er noen lys som blinker hos meg mtp. antall scora mål i fjor og pris.

Ser poenget ditt med spillestil, men nå er jo Rodgers borte og om Laudrup står for samme stil det vet jeg ikke.
« Siste redigering: 21. Juli 2012, 12:29 av Daniel »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3622 på: 21. Juli 2012, 12:28 »
Ikke sikkert en spanjol som ikke vet så mye om PL vet det da...
Hehe, tror nok selv en spanjol vet at Newcastle er en stor klubb i europeisk målestokk.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3623 på: 21. Juli 2012, 12:40 »
Er Newcastle en stor klubb i europeisk målestokk? ::p
Same old Shearer, always scoring!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3624 på: 21. Juli 2012, 12:47 »
Er Newcastle en stor klubb i europeisk målestokk? ::p
Ikke i forhold til titler, men i forhold til omsetning, interesse og omdømme så vil jeg vel si det ja. Er vel derfor vi også har klart å trekke til oss en spiller som f.eks Cabaye.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3625 på: 21. Juli 2012, 12:56 »
<3
Same old Shearer, always scoring!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3626 på: 21. Juli 2012, 13:00 »
Vi er helt klart en større klubb en Swansea, der er det jo ingen som kan nekte for. Stadion, supporterne, historie osv. Men nok om det.
Syntes argumentene til Daniel er relativt vanntette jeg. Ett eller annet skurrer med en overgang på 2(!!!) mill til Swansea(!!!). Han kan jo ikke ha gått under radaren til samtlige klubber i Europa.
Cabaye er en spiller som kan tenkes å ha gått under radaren. Han var vel visekaptein(?) og ikke ekstremt gode stats ved første øyekast? Da tenker jeg i hovedsak assist/mål. Mer en spiller som du må studere litt mer inngående før du vet hva du får. Imotsetning til denne Michu som ser ut til å ha stats som folk legger merke til relativt kjapt og dermed blir interessant for flere klubber.
Der er dermed ikke sagt at han ikke er en god spiller eller ikke blir en hit, men det må da være lov å stille spørsmålstegn.

Valdic

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3627 på: 21. Juli 2012, 13:01 »
jeg tror mye av grunnen til at spillere som michu o.l går til klubber som swansea (ikke at jeg rakker ned på de) er at de er ganske sikre på å spille fast.

og at de "større" klubbene har eller går etter større navn..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3628 på: 21. Juli 2012, 13:29 »
Joda, jeg vet at mindre klubber også kan gjøre gode kjøp, men en spiller som scorer 15 mål i en av verdens beste ligaer vil jeg tro at har blitt scoutet av greit mange klubber. Og når i tillegg prisen kun er £2m, så må det jo være en grunn til at han ender i "lille" Swansea og ikke i en større klubb. Mulig det bare er jeg som tenker rart, men det er noen lys som blinker hos meg mtp. antall scora mål i fjor og pris.

Ser poenget ditt med spillestil, men nå er jo Rodgers borte og om Laudrup står for samme stil det vet jeg ikke.
Jo når du nevner de tallene synes jeg 2mp var i minste laget ja ;)

PS: Laudrup står for mye av den samme stilen, var en av hovedgrunnene til at de hentet han.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3629 på: 21. Juli 2012, 14:07 »
Kanskje han ønsket å spille i PL og Swansea var de eneste interessante derfra. Kan jo også være ganske sannsynlig at Swansea er meget tiltalende for en spanjo med tanke på spillestilen.

Skal ikke se bort ifra at han kom til Swansea på grunn av Michael Laudrup. Han har en meget høy stjerne i Spania og er av mange spanjoler sett på som den beste utenlandske spilleren som noensinne har spilt i Spania, og vant også en pris for beste utenlandske spiller i La Liga fra 1974-1999. Mange gode spillere han vant over i den kåringen der som f.eks. Romario og Maradona. Andres Iniesta har uttalt at han mener Michael Laudrup er tidenes beste spiller.

Nå var dette litt utenfor trådemne, men med en slik status som det eldstebror Laudrup har i Spania så er det ikke så overraskende at det er der han henter spillere fra. Han har vel hentet 3 spillere. 2 spanjoler og 1 nederlender på lån fra Villareal.