20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759820 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3435 på: 16. Juli 2012, 17:56 »
Må få han på lån med mulighet for kjøp!! Klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha han tilbake heller!

Samme her. Trynet hans etter at han ble byttet ut på St James Park sist sesong var såpass høyt på "skadefryd"-skalaen at jeg ikke helt vet om jeg orker at han kommer hjemover igjen. Selv setter jeg jo Demba Ba og Cisse som to spisser som er en god del bedre enn Carroll, så helt hvilke planer Pardew har for han vet jeg ikke.

Sette Ba på kant, Carroll på topp og ofre Barfa?  :-\

Tenker også på hvor god stopper eller midtbanespiller vi kunne fått for 17 millioner pund. Eneste årsak til å hente Carroll må være at BA muligens er på vei bort?

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3436 på: 16. Juli 2012, 17:57 »
Vi du mener vi ikke spiller annerledes nå i forhold til for to år siden så mangler du rimelig store fotballkunnskaper. Når vi hadde Carroll så handlet det mest om Barton + comboen Carroll og Nolan. Barton, Enrique og Jonas visste at Carroll var best på lange "flytende" crossballer, ikke harde og presise innlegg som Downing serverer.

Folk kan si hva de vil, men jeg var aldri imponert over måten vi spilte i fjor før vi faktisk begynte med 4-2-3-1 (borte mot WBA). Takket være Ba sin målform + Colo og Krul hovedsaklig, samt bra teamwork og solide porsjoner flaks, lå vi en posisjon hvor vi kjempet om CL. Vi var først skikkelig god da vi fikk brukt Ben Arfa og Cabaye i en 4-2-3-1. Carroll har ingenting i den formasjonen å gjøre, og Ba er max en OK spiller på kant.

Hvis vi velger 4-4-2 i år og gjør det bra, så er ingenting bedre enn det, men jeg frykter at vi ligger langt unna en eventuell fjerdeplass etter nyttår hvis vi skal begynne å spille over midtbanen for å kjempe om andreballen bak Carroll. Hvis vi skal legge inn til Carroll i boksen har vi fremdeles to vinger (Jonas og Ben Arfa) som trekker innover og ikke vil komme til innlegg + Santon som også vil trekke innover. 4-2-3-1 gjør at vi kan bruke Ben Arfa, Cabaye og Tiote på sitt beste, og de er tross alt internasjonale klassespillere.

Jeg kan akseptere Carroll på lån med opsjon, men en målfarlig venstrekant - som helst kan spille spiss burde vært prioritert.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3437 på: 16. Juli 2012, 17:59 »
Carroll er ikke verdt £17M.
Same old Shearer, always scoring!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3438 på: 16. Juli 2012, 18:01 »
Ryktes om nytt bud på 13mp cash up-front nå.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3439 på: 16. Juli 2012, 18:01 »
Jeg kan akseptere Carroll på lån med opsjon, men en målfarlig venstrekant - som helst kan spille spiss burde vært prioritert.

Enig i dette Milburn.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3440 på: 16. Juli 2012, 18:14 »
Må få han på lån med mulighet for kjøp!! Klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha han tilbake heller!

Samme her. Trynet hans etter at han ble byttet ut på St James Park sist sesong var såpass høyt på "skadefryd"-skalaen at jeg ikke helt vet om jeg orker at han kommer hjemover igjen. Selv setter jeg jo Demba Ba og Cisse som to spisser som er en god del bedre enn Carroll, så helt hvilke planer Pardew har for han vet jeg ikke.

Sette Ba på kant, Carroll på topp og ofre Barfa?  :-\

Tenker også på hvor god stopper eller midtbanespiller vi kunne fått for 17 millioner pund. Eneste årsak til å hente Carroll må være at BA muligens er på vei bort?

sikker på at vi kan ha gjort mye annerledes med 17mp enn å hente AC.
Men han på lån en back, stopper og en venstre ving som kan ta over etter guti( en ung og talentfull som ikke koster allverden)
Men det klikker for meg hvis vi betaler 17mp for han :koko:

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3441 på: 16. Juli 2012, 18:18 »
17 mill pund for Carroll er alt for drøyt. Han er en god spiller, og jeg tar han gjerne tilbake igjen, men ikke til den prisen.

Hvis vi tenker på hva Carr har funnet, som har kostet oss, det en Carroll kostet Liverpool, så må det da være bedre steder å bruke de pengene der?

Optimistisk på at det kommer i alle fall to spillere til, men kjøper vi Carroll for så mye, så kommer nok bare han tror jeg.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3442 på: 16. Juli 2012, 18:19 »
Hvis han kommer for £13M har vi skaffet oss Carroll for -£22M... Det er ikke en veldig høy pris...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3443 på: 16. Juli 2012, 18:34 »
Det kan du si, men jeg tenker at jeg helst skulle brukt pengene lenger bakover på banen.
AC vil likevel være deilig for den prisen, mest fordi han gir oss dødballstyrke foran begge mål og et innleggspunkt for HBA/Jonas/Marve/Santon. Dette vil automatisk medføre at Cisse får bedre arbeidsvilkår...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3444 på: 16. Juli 2012, 18:38 »
Hvis han kommer for £13M har vi skaffet oss Carroll for -£22M... Det er ikke en veldig høy pris...

Haha, la oss tenke sånn ja. Henter vi Carroll for £35 mill har vi brukt £0 på han. Carroll gratis er jo helt konge! :yao:

Om vi ikke henter han har vi tjent £35 mill på han. Lets just leave it there. Han er ikke verdt £13 mill pluss £80.000 i uka..

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3445 på: 16. Juli 2012, 19:00 »
£13M og et småkraftig lønnskutt, og han er velkommen til å jobbe seg tilbake til matta.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3446 på: 16. Juli 2012, 19:30 »
Enig med andersdosen

Ellers er jo Simon Kjær et småpirrende navn. På vei bort fra Wolfsburg og har fått deadline til 1. August hvis han skal finne en ny arbeidstager, noe han visstnok skal være keen på. Colo, Kjær, Taylor, Willy og Bigi og vi snakker sterk bredde på stopperplassen + mye konkurranse  :drool:

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3447 på: 16. Juli 2012, 20:39 »
Enig med andersdosen

Ellers er jo Simon Kjær et småpirrende navn. På vei bort fra Wolfsburg og har fått deadline til 1. August hvis han skal finne en ny arbeidstager, noe han visstnok skal være keen på. Colo, Kjær, Taylor, Willy og Bigi og vi snakker sterk bredde på stopperplassen + mye konkurranse  :drool:

Jeg tenkte ogsaa paa Kjær, spesielt under EM, men tror Douglas er bedre og passer bedre sammen med  :coloccini:
Veni Vidi Vici

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3448 på: 16. Juli 2012, 21:03 »
Vi du mener vi ikke spiller annerledes nå i forhold til for to år siden så mangler du rimelig store fotballkunnskaper. Når vi hadde Carroll så handlet det mest om Barton + comboen Carroll og Nolan. Barton, Enrique og Jonas visste at Carroll var best på lange "flytende" crossballer, ikke harde og presise innlegg som Downing serverer.

Folk kan si hva de vil, men jeg var aldri imponert over måten vi spilte i fjor før vi faktisk begynte med 4-2-3-1 (borte mot WBA). Takket være Ba sin målform + Colo og Krul hovedsaklig, samt bra teamwork og solide porsjoner flaks, lå vi en posisjon hvor vi kjempet om CL. Vi var først skikkelig god da vi fikk brukt Ben Arfa og Cabaye i en 4-2-3-1. Carroll har ingenting i den formasjonen å gjøre, og Ba er max en OK spiller på kant.

Hvis vi velger 4-4-2 i år og gjør det bra, så er ingenting bedre enn det, men jeg frykter at vi ligger langt unna en eventuell fjerdeplass etter nyttår hvis vi skal begynne å spille over midtbanen for å kjempe om andreballen bak Carroll. Hvis vi skal legge inn til Carroll i boksen har vi fremdeles to vinger (Jonas og Ben Arfa) som trekker innover og ikke vil komme til innlegg + Santon som også vil trekke innover. 4-2-3-1 gjør at vi kan bruke Ben Arfa, Cabaye og Tiote på sitt beste, og de er tross alt internasjonale klassespillere.

Du parkerte kanskje den delen av hjernen som brukes til hukommelse når Ben Arfa begynte å spille for alvor på vårparten. Vi spiller fortsatt ganske direkte.

Det sier vel egentlig også mer om hvor mye du følger med at du nesten tar det som forgitt og vedtatt at vi kommer til å spille 4231 denne sesongen.

Jeg bare minner om at vi spilte en klokkeklar 4-4-2 i seierene mot Chelsea og Manchester United. Da spilte vi også direkte. Dessuten scoret vi mange mål fra innlegg forrige sesong. Cisse mot Norwich, Liverpool, Villa for å nevne noen etter at han kom inn i laget.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3449 på: 16. Juli 2012, 21:12 »
@ConnorNufc: No Debuchy for Lille tonight, neither starting nor on the bench #NUFC