20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760362 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3150 på: 05. Juli 2012, 14:55 »
Har vi signert good???
Ikkje enndå..

Simmi: Amalfitano er sentral. Kan brukes på høgre ja, men er ikkje der han er best.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3151 på: 05. Juli 2012, 15:03 »
Jeg tipper vi netto henter inn maks 1 spillere i dette overgangsvinduet, og synes selv det får være nok. Likevel betyr dette at vi om kvitter oss med Smith, Guthrie, Simpson, Elliot og Best at vi får inn så mye som 6 spillere. Vi har allerede fått Amalfitano, så da har vi vel 5 mann i vente tipper jeg. Den ene spilleren som manglet i fjorårets stall var en stopper, ellers hadde vi noen ganske dårlige/middels løsninger i flere posisjoner i form av Smith, Xisco, Simpson ETC.

Det er mange som mener vi hadde for få spillere. Jeg mener vi hadde nok spillere, men vi kommer til å se fremover at brorparten av championship-gutta strykes fra lønningslista og nye, forhåpentligvis bedre gutter kommer inn. Sommeren blir som Sigurd Solliens "oppgrader" - Bytt ut evneveike Smith med noe mer hipt og moderne.

Christian

• Gjest
« Svar #3152 på: 05. Juli 2012, 15:19 »
Har vel ikkje vært snakk om å selge Elliot?  ???

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3153 på: 05. Juli 2012, 15:40 »
Nei. Mannen er jo hentet inn av Pardew for et år siden - så det gir svært liten mening. Fyren er sikkert tilfreds med å varme benken i Newcastle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #3154 på: 05. Juli 2012, 16:44 »
Ahh, var helt sikker på at vi hadde signert Good, jeg.

Mlerbakk: Haha, glemte han ja. Men bare se hvor god dekning vi har!  ;D

Only1united:

Ja, vi sliter hvis Krul blir skadet. Hvor mye vet vi ikke enda, da Elliot knapt har fått sjansen.

Simpson holder definitivt mål som backup, jo. Williamson holder høyt nok nivå som et 4/5 valg, spilte glitrende i sesongavslutningen. Tavernier er et usikkerhetsmoment ja, men han spilte bra og imponerte i alle de ulike klubbene han var på lån hos i fjor. Med Douglas og Debuchy inn har vi definitivt et slagkraftig, bredt forsvar.

Gosling har ikke imponert, men han har vist at han kan steppe inn og gjøre en ok jobb. Vuckic var veldig god da han fikk sjansen mot West Brom, så han har jeg virkelig trua på. Får bare håpe at han holder seg skadefri, det er jo det som er Vuckic største ankepunkt. Abeid har visst slitt litt etter han kom til England, men han ble sett på som et veldig stort talent i Frankrike. Men du har nok rett i at vi ikke kan regne så mye med han denne sesongen.
Når det gjelder Jonas er jeg veldig uenig med deg. Han jobber jo steinhardt til en hver tid! Avverger voldsomt mange innleggsmuligheter defensivt når han spiller ving, og etter en vinter med mye dårlig spill fikk han en ny vår da han ble dyttet inn sentralt. Jeg sier ikke at han bør starte alle kamper, men han er god nok til å bli brukt i et rotasjonssystem. Ingen tvil i min sjel.

Disse spillerne veit vi kan gjøre en god jobb på midten: Perch, Cabaye, Tiote og Jonas. Hvis vi i tillegg henter Anita, og i bakhånd har Amalfitano og unge spillere som Gosling og Vuckic, er det god nok dekning i mine øyne.

Når det gjelder vingene så er det stor usikkerhet, ja. Obertan kan vi ikke regne med, men det tror jeg vi kan med Marveaux. Virket svært lovende tidlig i fjor, og på slutten av sesongen nå. Tror han kan slå til. Men da må han holde seg skadefri, det er jo det som er det store ankepunktet. Har troa på at det også går da legene prøvde å operere bort skaden hans, og ikke bare operere for å få han spilleklar.

På vingene har vi da Jonas, Ben Arfa og Demba Ba (Hvis vi spiller 4-4-2) som vi veit er gode nok. Raylor kan fungere som backup, Shane har vist at han kan gjøre en ok jobb, og hvis Marveaux i tillegg slår til, har vi god nok dekning her og. Ja, vi kan (verst tenkelig utfall) ende opp med bare 3 vinger som holder høyt nok nivå, men jeg mener at dette er en sjanse vi bør ta.

Enig med deg her. Vi må ha en spiss til.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3155 på: 05. Juli 2012, 18:20 »
Jeg er stygt redd vi kan komme til å savne Best og Guthrie neste sesong. Man må ikke bare tenke førsteellever ved hvert kjøp, men også bredde. Får satse på at Amalfitano kan fylle skoa til Guthrie som var fantastisk (utifra forutsetninger og forventninger) i mine øyne ifjor. Kanskje tar Gosling også enda ett steg etter en skikkelig oppkjøring, men skulle gjerne sett enda en slik en inn så sant ikke Abeid tar steget da, men det vet jo isåfall Pardew.

Helt enig angående Jonas Simmi. Mannen er en meget god spiller og det at han kan dekke såpass mange posisjoner og løpe såpass mye er et enormt pluss. Han fikk også flest frispark i hele PL ifjor (86, 7 mer en Moses på andre), så han er nok også rmelig vanskelig å spille mot. Dessverre var jo resultatene våre så som så på dødall ifjor. Han er dessuten visekaptein og virker jo som en herlig fyr som sprer glede i garderoben og arbeidsinnsats på banen. Slike spillere kan man ikke få nok av i mine øyne!
« Siste redigering: 05. Juli 2012, 18:24 av Andymag »

Christian

• Gjest
« Svar #3156 på: 05. Juli 2012, 19:10 »
Newcastle United close in on double swoop

NEWCASTLE UNITED are understood to be close to signing two youngsters as they look to bolster their squad ahead of what could be a long campaign on both the domestic and European front.

Young Aussie Curtis Good - who was on trial at United last season - seems set to tie up his deal to Tyneside in around 10 days time while Coventry City's Gael Bigirimana is also thought to be within Newcastle's grasp.

Bigirimana, 18, has been linked with United throughout the summer and with cash strapped Coventry City facing life in League One, the Sky Blues need every penny they can get.

Sources in the Midlands today suggested a deal is close and despite former Newcastle defender and current Coventry boss Andy Thorn's desire to hold on to Bigirimana, he is now thought to be resigned to losing his young star.

For more transfer news see tomorrow's Evening Chronicle.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/07/05/newcastle-united-close-in-on-double-swoop-72703-31333915/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter#ixzz1zlk2HRRb

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #3157 på: 05. Juli 2012, 20:07 »
Hverken Luuk eller Douglas med i troppen til Twente idag...
sunt pueri pueri puerilia tractant

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3158 på: 05. Juli 2012, 20:11 »
Hverken Luuk eller Douglas med i troppen til Twente idag...
De Jong er vel fortsatt på ferie, mens Douglas er ute i kulden grunnet sent oppmøte til pre-season tror jeg.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3159 på: 05. Juli 2012, 20:13 »
Newcastle United close in on double swoop

NEWCASTLE UNITED are understood to be close to signing two youngsters as they look to bolster their squad ahead of what could be a long campaign on both the domestic and European front.

Young Aussie Curtis Good - who was on trial at United last season - seems set to tie up his deal to Tyneside in around 10 days time while Coventry City's Gael Bigirimana is also thought to be within Newcastle's grasp.

Bigirimana, 18, has been linked with United throughout the summer and with cash strapped Coventry City facing life in League One, the Sky Blues need every penny they can get.

Sources in the Midlands today suggested a deal is close and despite former Newcastle defender and current Coventry boss Andy Thorn's desire to hold on to Bigirimana, he is now thought to be resigned to losing his young star.

For more transfer news see tomorrow's Evening Chronicle.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/07/05/newcastle-united-close-in-on-double-swoop-72703-31333915/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter#ixzz1zlk2HRRb

Helt greit dette her. Men dette er to spillere for fremtiden, vi trenger spillere som kan gå rett inn på laget kommende sesong.

Christian

• Gjest
« Svar #3160 på: 05. Juli 2012, 20:21 »
Treng bredde også!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3161 på: 05. Juli 2012, 20:37 »
Går fint ha talenter som bredde. Jeg liker det klart best. Bedre ha sultne unggutter som er på vei opp enn stallfyll. Ville gjerne byttet ameobi med en 17-18 åring.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3164 på: 05. Juli 2012, 22:50 »
Går fint ha talenter som bredde. Jeg liker det klart best. Bedre ha sultne unggutter som er på vei opp enn stallfyll. Ville gjerne byttet ameobi med en 17-18 åring.

Kommer ikke høyt på tabellen med bare unggutter på back-up, det er utrolig naivt å tro. Vuckic som vel er vårt største talent med størst potensiale viste jo at han ennå ikke har nivået inne... Noe av det dummeste jeg har lest på lenge !