20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759770 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2715 på: 15. Juni 2012, 18:30 »
Venter i spenning...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2716 på: 15. Juni 2012, 19:40 »
Wanyama ønsker seg vekk fra Celtic og Chelsea skal være interessert, var ikke vi koblet til han i januar?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2717 på: 16. Juni 2012, 00:33 »
Fatter ikke hva som feiler de som vil selge Ba... Hørt om skader? Hørt om formsvikt? Han har vist at han takler nivået særdeles godt. Hvorfor kvitte seg med ham da? Toskeskap

Peter

• Gjest
« Svar #2718 på: 16. Juni 2012, 00:51 »
Jamendaså...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2719 på: 16. Juni 2012, 01:21 »
Basta bom

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2720 på: 16. Juni 2012, 09:59 »
Basta bom
for han er på hell kroppslig, og var ja jeg sier det ræva fra feb og inn. Med noen få kamper som unntak. Han er aferikansk, så blir borte på aferikamesterskap i år også.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2721 på: 16. Juni 2012, 11:12 »
http://www.nufcblog.com/2012/06/16/newcastle-give-up-on-brazilian-douglas/

News today ion the Newcastle Journal that FC Twente center-back Douglas, is no longer a summer target for Newcastle United.

And it seems the reason is that the deal has become so complex, because like Demba  Ba, it?s not clear who is representing the player, and various different agents claim they are Douglas? official representative.

And the ohter thing that has frustrated and even angered Newcatsle officials, is the demands being made by his agents, and it seems a case of a number of people trying to get rich off the player.

Christian

• Gjest
« Svar #2722 på: 16. Juni 2012, 11:23 »
http://www.dailystar.co.uk/posts/view/257032/Newcastle-chasing-Coventry-starlet/

NEWCASTLE, Aston Villa and Everton are eyeing Coventry?s England Under-18 defender Jordan Willis, 17.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2723 på: 16. Juni 2012, 12:41 »
Alltid greit med unge og talentfulle spillere inn, men håper 1 pri. er å få inn noen kvalitetspillere til første 11`eren.

Debuchy er jeg redd for er tapt til klubber med mer penger :(

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2724 på: 16. Juni 2012, 13:27 »
Virker som både Douglas og Debuchy er tapt...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2725 på: 16. Juni 2012, 15:18 »
Virker som både Douglas og Debuchy er tapt...
Hvorfor det?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2726 på: 16. Juni 2012, 15:23 »
Jepp..Hvorfor det? Må ikke ta alt som står i avisene så bokstavelig. Stort sett har de ikke særlig konkrete kilder å vise til, noe som er logisk med tanke på at nufc har som policy å aldri kommenterer transfers.

Jeg tror ikke Chelsea henter Deubuchy. Chelsea har Ivanovic og jeg tror neppe Debuchy er interessert i å være 2. valg i en alder av snart 27. Da tror jeg heller han velger Europaleague, litt mindre lønn og sosialt samvær med

:phui: :rødme:

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2727 på: 16. Juni 2012, 15:41 »
Selv om Skjærens innlegg er litt usakelig er jeg i prinsippet enig med ham. Eriksen argumenterasjon mener jeg har et par mangler som bør påpekes  For det første hyller Eriksen Cisses arbeid i slutten av sesongen og konkuderer derfor med at Cisse er den beste spissen vi har hatt i NUFC på flere år. Det Eriksen da gjør er å ignorere BAs innsats før AM. BAs innsats før AM var noe av det mest solide jeg har sett av en nufc-spiss noen gang. Spesielt kampen mot ManU var strålende. Med andre ord, Ba og Cisse hadde hver sine perioder i løpet av sesongen. Det betyr derimot ikke automatisk at Cisse er en bedre spiss.

For det andre mener jeg at Erkisen ignorerer at Cisse  hadde fordelen av å spille på et bedre lag. Hatem var i form, Cabaye hadde tilpasset seg tempoet i PL. Tiote var tilbake fra AM og skade og Santons spill offensivt begynte å sitte. Og Cisse hadde fordelen av å ha Ba selv ved sin side.  Til sammenligning måtte Ba spille med Raylor på venstreback, Guthrie sentralt, Obertan på høyre og ikke minst måtte han spille sammen med Best på topp, som ikke akkurat når opp til Cisse når det gjelder kvalitet. Likevel klarte Ba å skåre 16 mål. I en periode var han et angrep alene. Det er klart at den innsatsen som Ba la ned frem til AM kostet ham mye fysisk. Resultatet var en Ba som dalte utover sesongen. I tillegg måtte selvsagt Ba ofre seg for Cisse. Begge disse momentene tar Eriksen  for lite hensyn til i sin argumentasjon etter mitt skjønn.

For det tredje så mener jeg at Eriksen ser bort i fra at Ba kan tilby mer utenfor 16m enn hva Cisse gjør. De er begge litt like i den forstand at de er center forwards, men Ba er flinkere i det oppbyggende spillet. Igjen er ManU-kampen det beste eksempelet. Cisse på den andre side er mer dødelig innefor boksen.

Jeg hadde mindre problemer med å selge Nolan, Barton og til dels Enrique fordi de hadde begrensinger i sitt spill.  Dette gjelder ikke for Ba som er litt god på alt. Han har skåret mål i hver klubb han vært i. Slike spillere er ikke lett å erstatte. Og de koster ikke minst penger. Å tro at vi skal erstatte Ba med en like god spiss for samme beløpet som vi selger ham for er ha litt for stor tro på vårt speiderapparat.

Når det er sagt så er HBA, Ba og Cisse definitivt best sammen i en 4-3-3 formasjon. Jeg tror det er den formasjonen Pards kommer til å satse på neste sesong der de tre essene på topp vil bytte posisjoner i løpet av kampen, ala barca. Med en uthvilt Ba og terping på treningsfeltet vil Ba være tilbake i god gammel form igjen i august..

Meget bra sagt, er helt enig.
nesten litt rart hvor fort folk glemmer hva ba gjorde for oss i første halvdel.
sikker på at han kommer til å levere i neste sesong også, mål eller assist same shit
han skal bli, sånn er det bare :P

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2728 på: 16. Juni 2012, 16:45 »

Basta bom
for han er på hell kroppslig, og var ja jeg sier det ræva fra feb og inn. Med noen få kamper som unntak. Han er aferikansk, så blir borte på aferikamesterskap i år også.
Var det etter Pappis kom han ble "på hell kroppslig" om han ikkje holdt scoringsraten etter feb, så var han langt fra ræva! Me veit kva me har, men ikkje kva me får!.........     :koko:
« Siste redigering: 16. Juni 2012, 21:34 av Jonny »

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2729 på: 16. Juni 2012, 21:46 »
Ser på Polen - Tjekkia , og ser ein høgre back som eg syntest er god Gebre-Selassie på Tjekkia :thumbu:
Syntest han imponerer både i forsvar og angrep ,er denne spilleren tilgjengelig ? Noen som veit kor han spiller til vanlig ?