20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 765000 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2700 på: 15. Juni 2012, 00:04 »
Mister vi Demba Ba, så blir jeg jævlig skuffa!

Hvorfor det? Han passet ikke helt inn mot slutten, og kanskje vi får inn en god spiss som passer bedre inn sammen med Cissé? I tillegg kan vi spille 4-3-3 men to rendyrkede vinger. Hverken Ba eller Cissé hadde godtatt benken. Og £9 mill pund er jo mer enn det vi kjøpte Cissé for.

:gp:

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2701 på: 15. Juni 2012, 00:28 »
Hadde me fått £9M til bruk, tja. Men er det som dei opplysningene me har fått av klausulen - £7M og vi berre får halvparten - nei. Det beste er jo om han blir, og stråler igjen. Men vil han sjølv gå - get the f... out of here! ;)
Venter i spenning...

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2702 på: 15. Juni 2012, 05:30 »

Hvorfor det? Han passet ikke helt inn mot slutten, og kanskje vi får inn en god spiss som passer bedre inn sammen med Cissé? I tillegg kan vi spille 4-3-3 men to rendyrkede vinger. Hverken Ba eller Cissé hadde godtatt benken. Og £9 mill pund er jo mer enn det vi kjøpte Cissé for.
-Please, jeg spyr.

-Du vet at dersom Ba kjøpes for 9 mill, får vi langt ifra hele den summen?(tydeligvis vet du ikke det)
-Har du virkelig så dårlig hukommelse at du har glemt hvor mye han ga oss før februar denne sesongen?(tydeligvis har du glemt det)
-Du vet at dersom vi får 9 mill for Ba, vil det ikke tilsvare 9 mill netto, derav får vi mindre enn hva vi kjøpte Cisse for(tydeligvis vet du ikke det)
-Etter alt som er blitt hostet opp her, så har Ba en klausul på 7 mill, som er mindre enn de 9 du prater om.
-Vet du viktigheten av å ha mer enn en god spiss? det vil si, å ha ett "rotasjonssystem" der du til enhver tid kan velge mellom flere alternativ, velge utifra hvem som passer motstanderen best, hvem som er i best form osv osv.(nei, du vet tydeligvis ikke viktigheten av dette)

- DÅRLIG HUKOMMELSE

- PS. JEG SPYR.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2703 på: 15. Juni 2012, 07:49 »
Huff.. Her er det mye å ta tak i!

-Please, jeg spyr.

-Du vet at dersom Ba kjøpes for 9 mill, får vi langt ifra hele den summen?(tydeligvis vet du ikke det)

Dette er noe West Hams styreformann tippet. Veldig bra kilde.. Pards har selv sagt at klausulen som blir nevnt i media ikke stemmer med den faktiske klausulen.

-Har du virkelig så dårlig hukommelse at du har glemt hvor mye han ga oss før februar denne sesongen?(tydeligvis har du glemt det)

Dette svarer jeg godt nok på i min første post.

-Du vet at dersom vi får 9 mill for Ba, vil det ikke tilsvare 9 mill netto, derav får vi mindre enn hva vi kjøpte Cisse for(tydeligvis vet du ikke det)

Vi kjøpte Cissé for £8 mill pund. Var bare media som antok at den var £10 mill pund. Graham Carr gikk senere ut i media og bekreftet at det var på £8 mill pund (tydeligvis vet du ikke det).

-Etter alt som er blitt hostet opp her, så har Ba en klausul på 7 mill, som er mindre enn de 9 du prater om.

Jeg bare gjenga ryktene som nevnte 9. Det er ikke sikkert alle ryktene om klausulen på £7 mill stemmer.. Det er jo bare rykter.

-Vet du viktigheten av å ha mer enn en god spiss? det vil si, å ha ett "rotasjonssystem" der du til enhver tid kan velge mellom flere alternativ, velge utifra hvem som passer motstanderen best, hvem som er i best form osv osv.(nei, du vet tydeligvis ikke viktigheten av dette)

Skulle likt å se Ba, som surmulte bare fordi han mistet de siste 25 minuttene mot Swansea, bli benket i (over?) halvparten av PL kampene.. Du er naiv hvis du tror han vil godta det. Dessuten skal Cissé spille så mange kampen som mulig. Vi har ikke hatt en så god spiss på SJP på mange år!

- DÅRLIG HUKOMMELSE

- PS. JEG SPYR.

God bedring. :)
« Siste redigering: 15. Juni 2012, 08:04 av Eriksen »

Christian

• Gjest
« Svar #2704 på: 15. Juni 2012, 07:54 »
 :clap: Eriksen

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2705 på: 15. Juni 2012, 08:12 »

-Please, jeg spyr.

- DÅRLIG HUKOMMELSE

- PS. JEG SPYR.

Om du tror enten Ba eller Cisse vil spille i et rotasjonsystemet så skal du få lov til det.

Prøv forresten å formulere deg på en litt bedre måte neste gang :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2706 på: 15. Juni 2012, 08:48 »
Selv om Skjærens innlegg er litt usakelig er jeg i prinsippet enig med ham. Eriksen argumenterasjon mener jeg har et par mangler som bør påpekes  For det første hyller Eriksen Cisses arbeid i slutten av sesongen og konkuderer derfor med at Cisse er den beste spissen vi har hatt i NUFC på flere år. Det Eriksen da gjør er å ignorere BAs innsats før AM. BAs innsats før AM var noe av det mest solide jeg har sett av en nufc-spiss noen gang. Spesielt kampen mot ManU var strålende. Med andre ord, Ba og Cisse hadde hver sine perioder i løpet av sesongen. Det betyr derimot ikke automatisk at Cisse er en bedre spiss.

For det andre mener jeg at Erkisen ignorerer at Cisse  hadde fordelen av å spille på et bedre lag. Hatem var i form, Cabaye hadde tilpasset seg tempoet i PL. Tiote var tilbake fra AM og skade og Santons spill offensivt begynte å sitte. Og Cisse hadde fordelen av å ha Ba selv ved sin side.  Til sammenligning måtte Ba spille med Raylor på venstreback, Guthrie sentralt, Obertan på høyre og ikke minst måtte han spille sammen med Best på topp, som ikke akkurat når opp til Cisse når det gjelder kvalitet. Likevel klarte Ba å skåre 16 mål. I en periode var han et angrep alene. Det er klart at den innsatsen som Ba la ned frem til AM kostet ham mye fysisk. Resultatet var en Ba som dalte utover sesongen. I tillegg måtte selvsagt Ba ofre seg for Cisse. Begge disse momentene tar Eriksen  for lite hensyn til i sin argumentasjon etter mitt skjønn.

For det tredje så mener jeg at Eriksen ser bort i fra at Ba kan tilby mer utenfor 16m enn hva Cisse gjør. De er begge litt like i den forstand at de er center forwards, men Ba er flinkere i det oppbyggende spillet. Igjen er ManU-kampen det beste eksempelet. Cisse på den andre side er mer dødelig innefor boksen.

Jeg hadde mindre problemer med å selge Nolan, Barton og til dels Enrique fordi de hadde begrensinger i sitt spill.  Dette gjelder ikke for Ba som er litt god på alt. Han har skåret mål i hver klubb han vært i. Slike spillere er ikke lett å erstatte. Og de koster ikke minst penger. Å tro at vi skal erstatte Ba med en like god spiss for samme beløpet som vi selger ham for er ha litt for stor tro på vårt speiderapparat.

Når det er sagt så er HBA, Ba og Cisse definitivt best sammen i en 4-3-3 formasjon. Jeg tror det er den formasjonen Pards kommer til å satse på neste sesong der de tre essene på topp vil bytte posisjoner i løpet av kampen, ala barca. Med en uthvilt Ba og terping på treningsfeltet vil Ba være tilbake i god gammel form igjen i august..
« Siste redigering: 15. Juni 2012, 08:51 av Thomas »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2707 på: 15. Juni 2012, 09:00 »
Selv om Skjærens innlegg er litt usakelig er jeg i prinsippet enig med ham. Eriksen argumenterasjon mener jeg har et par mangler som bør påpekes  For det første hyller Eriksen Cisses arbeid i slutten av sesongen og konkuderer derfor med at Cisse er den beste spissen vi har hatt i NUFC på flere år. Det Eriksen da gjør er å ignorere BAs innsats før AM. BAs innsats før AM var noe av det mest solide jeg har sett av en nufc-spiss noen gang. Spesielt kampen mot ManU var strålende. Med andre ord, Ba og Cisse hadde hver sine perioder i løpet av sesongen. Det betyr derimot ikke automatisk at Cisse er en bedre spiss.

For det andre mener jeg at Erkisen ignorerer at Cisse  hadde fordelen av å spille på et bedre lag. Hatem var i form, Cabaye hadde tilpasset seg tempoet i PL. Tiote var tilbake fra AM og skade og Santons spill offensivt begynte å sitte. Og Cisse hadde fordelen av å ha Ba selv ved sin side.  Til sammenligning måtte Ba spille med Raylor på venstreback, Guthrie sentralt, Obertan på høyre og ikke minst måtte han spille sammen med Best på topp, som ikke akkurat når opp til Cisse når det gjelder kvalitet. Likevel klarte Ba å skåre 16 mål. I en periode var han et angrep alene. Det er klart at den innsatsen som Ba la ned frem til AM kostet ham mye fysisk. Resultatet var en Ba som dalte utover sesongen. I tillegg måtte selvsagt Ba ofre seg for Cisse. Begge disse momentene tar Eriksen  for lite hensyn til i sin argumentasjon etter mitt skjønn.

For det tredje så mener jeg at Eriksen ser bort i fra at Ba kan tilby mer utenfor 16m enn hva Cisse gjør. De er begge litt like i den forstand at de er center forwards, men Ba er flinkere i det oppbyggende spillet. Igjen er ManU-kampen det beste eksempelet. Cisse på den andre side er mer dødelig innefor boksen.

Jeg hadde mindre problemer med å selge Nolan, Barton og til dels Enrique fordi de hadde begrensinger i sitt spill.  Dette gjelder ikke for Ba som er litt god på alt. Han har skåret mål i hver klubb han vært i. Slike spillere er ikke lett å erstatte. Og de koster ikke minst penger. Å tro at vi skal erstatte Ba med en like god spiss for samme beløpet som vi selger ham for er ha litt for stor tro på vårt speiderapparat.

Når det er sagt så er HBA, Ba og Cisse definitivt best sammen i en 4-3-3 formasjon. Jeg tror det er den formasjonen Pards kommer til å satse på neste sesong der de tre essene på topp vil bytte posisjoner i løpet av kampen, ala barca. Med en uthvilt Ba og terping på treningsfeltet vil Ba være tilbake i god gammel form igjen i august..

Poenget er forsatt at det ikke ser ut som de passer i sammen verken i en 4-3-3 (som det heller ikke ser ut som Ba liker å spille) eller i en 4-4-2, i hvert fall ut ifra hva de har bevist så langt.

Cisse forsvinner ingen steder, så da er det i tilfelle Ba som forsvinner. Cisse har ingen klausul, derfor er det lite snakk om han og overgang. Ba har en klausul og dette kombinert med det andre gjør at han er det mest potensielle overgangsobjektet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2708 på: 15. Juni 2012, 13:04 »
Jeg føler det er altfor tidlig å si om ikke Ba og Cisse passer sammen. Den halve sesongen vi delvis har prøvd det har i mine øyne gitt et noe tosidig bilde. Jeg føler trioen Ba-Cisse-Ben Arfa passet veldig, veldig godt sammen i februar og mars. I april og mai hadde måltørken til Ba vart så lenge at han begynte å bli desperat etter å score, og gikk sur når han ikke lyktes, og ble stadig dårligere.

At Ba ikke scoret er derimot ikke et argument for at han og Cisse ikke passet sammen. Mot West Brom gjorde trioen sammen en særdeles god kamp, og Ba spilte en viktig rolle til tross for verken assist eller scoring.

Jeg anser det som fullt ut realistisk å få Ba og Cisse til å bli gull sammen. Men det kreves mye arbeid på treningsfeltet, og det kreves mye godvilje fra begge spillerne.

Det vil være svært synd å selge Ba, for jeg mener han er særdeles verdifull for oss, uavhengig av Cisse. Det er ikke bare bare å finne en ny spiss som Ba, som står bedre til Cisse, for den summen vi evt får for Ba. Og hva skjer hvis Cisse i pre season skulle pådra seg en korsbåndsskade, og være ute i et års tid, og vi har solgt Ba? Kan vi garantere at vi får inn f.eks Luke De Jong? Tvilsomt! Kan vi garantere at Luke De Jong evt blir en like stor hit som Ba/Cisse? Nei, på ingen måte!

Det er mange flere og bedre argumenter for å beholde Ba enn å selge ham. Uavhengig av relasjonen til Cisse.

Men som sagt, jeg mener det er altfor tidlig å si at de to overhodet ikke passer sammen, verken i den eller den formasjonen. Det kreves kyndig arbeid på treningsfeltet, og en god del godvilje fra begge spillerne, Men vi kan ikke si at Ba og Cisse ikke vil være villig til å finne en måte å jobbe godt sammen på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2709 på: 15. Juni 2012, 13:21 »
Thomas og Jokke har vel sagt det meste føler jeg. Enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2710 på: 15. Juni 2012, 13:37 »
+2 til Thomas og Joakim!

Og vi kan heller ikke forvente at Cisse skal score 25+ mål for oss hver sesong. Selvom det ser ekstremt lovende ut, så har han tross alt bare spilt i PL en halv sesong.
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2711 på: 15. Juni 2012, 13:39 »
Enig med Thomas og Jokke her, oppsummerer fint ;)

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2712 på: 15. Juni 2012, 16:45 »
Vi kjøpte Cissé for £8 mill pund. Var bare media som antok at den var £10 mill pund. Graham Carr gikk senere ut i media og bekreftet at det var på £8 mill pund (tydeligvis vet du ikke det).
Det var faktisk £9M - (tydeligvis vet du ikke det) "kremt" :D
?Freiburg wanted £15m, which was out of our price range, then they went down to £12m and eventually £9m and we was ours.?  Read More http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2012/06/08/interview-newcastle-united-chief-scout-graham-carr-61634-31138128/2/#ixzz1xsBz3ABG
Gode innlegg av Thomas og Joakim ja!
Venter i spenning...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2713 på: 15. Juni 2012, 17:32 »
Det var faktisk £9M - (tydeligvis vet du ikke det) "kremt" :D
?Freiburg wanted £15m, which was out of our price range, then they went down to £12m and eventually £9m and we was ours.?  Read More http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2012/06/08/interview-newcastle-united-chief-scout-graham-carr-61634-31138128/2/#ixzz1xsBz3ABG
Gode innlegg av Thomas og Joakim ja!

http://www.nufcblog.com/2012/04/03/graham-carr-they-wanted-15m-for-cisse-we-got-him-for-8m/

Graham Carr:

?Papiss Cisse scored twenty odd goals two years ago in the Bundesliga. He was liked by Bayern Munich, They wanted £15M  when we first enquired, and then it was twelve, and we actually got him for £8M in the last window,  which we thought was value for money.?

:boxer:

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2714 på: 15. Juni 2012, 18:26 »
Da er det Carr selv som er svimmel ;)
Offesielt bud lagt inn, og avslått på Debuchy
http://www.nufcblog.co.uk/2012/06/15/debuchy-bid-rejected/
Venter i spenning...