20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 764900 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2595 på: 11. Juni 2012, 09:04 »
Har en slik skremmende følelse av at vi kommer til å få noen ikke så gode nyheter om Tiote de to neste ukene :S

Hehe. Viktig at du opprettholder stimen med et par negative innlegg her inne per dag, snkz :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2596 på: 11. Juni 2012, 10:00 »
Ser på TV 2 at Newcastle har lagt inn bud på Anita!!!!
http://www.tv2.no/sport/fotball/sjekk-mandagens-fotballrykter-arsenal-manchester-united-og-chelsea-kjemper-om-dzagoev-3803294.html
Noen som veit kva budet er?

Nytter ikke legge ut rykter fra tv2. De legger som regel alltid ut 3-4 dager gamle rykter som er postet her tidligere. ;) Bare bra at du sier i fra, Christian!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2597 på: 11. Juni 2012, 10:02 »
Peter, du får arrestere meg igjen.  :-[

Kvifor leser folk ikkje kva som er blitt lagt ut før? Om du blar litt bak i tråden så ser du at budet på Anita er 5-10 mill pund, og at det er skreve i engelsk media for fleire dager siden.

Fint folk vil dele linker, rykter osv... Men les i det minste kva som er lagt ut i tråden fra før. Takk!

mvh
Sur og gretten mann ifølge Peter.  :angel:

OBS! Jonny, ikkje ta det personleg. Du er ikkje den første og ikkje den siste som vil gjere dette. Skjer heile tiden, og i kvart vindu.

Fordi folk er rett og slett for slapp!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2598 på: 11. Juni 2012, 10:04 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2012/06/11/61634-31154562/?

Ikke kommet veldig langt - stort sett bare en formell forespørsel.
Ser ut til at godeste Anita i større grad er tiltenkt en plass som venstreback, ikke som holdende midtbanespiller. Dermed kan det fortsatt bety at vi enda kan ha følere ute for både Mulumbu og Anita, og at det uansett ikke betyr at et kjøp av Anita betyr at Titoe skal selges.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2599 på: 11. Juni 2012, 10:13 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2012/06/11/61634-31154562/?
.

Artikkelen presterer å si følgende
Sitat

It appears that Anita is being looked at to fill the left-back slot that proved troublesome for United last year.

Although Newcastle have Davide Santon in that role, concerns have been expressed about his progress by key figures at St James? Park.

He improved markedly towards the end of the season but United are contemplating moving the right-footed Italy under-21 international to right-back next season, to see if it tightens up his defensive work.

Når den klarer å lire av seg slikt sprøyt gidder jeg ikke å ta resten av det som står der særlig seriøst heller.  Klubben har forøvrig en policy om at de aldri kommenterer overganger til media. Det er så få i hierarkiet som er med i forhandlingene at de såklate "sources" tror jeg  har fint lite peil på hva som faktisk skjer på transfer-fronten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2600 på: 11. Juni 2012, 10:21 »
Er da vel ikke usannsynlig å tro det? Er ikke første gang jeg har lest at man innad i klubben vurderer flytte Santon over på andre siden av forsvarsslinja. Ser ikke hva som kan anses som sprøyt her?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2601 på: 11. Juni 2012, 10:30 »
Er da vel ikke usannsynlig å tro det? Er ikke første gang jeg har lest at man innad i klubben vurderer flytte Santon over på andre siden av forsvarsslinja. Ser ikke hva som kan anses som sprøyt her?

"Concerned about his progress?."  Santon hadde en kjempegod avslutning på sesongen og Pards forsiktige matching var jo bevisst taktikk. Tror det er ingen i klubben som forventet at en 20-åring skulle komme inn og voldta PL som er verdens tøffeste liga..

Hvis de flytter Santon over til høyre tror jeg det har lite med hans progresjon, men at de får tak i en venstreback som gir så mye value for money at det blir hensiktsmessig å flytte Santon over. Personlig håper jeg at Santon blir på venstre og at vi får inn Deubuchy på høyre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2602 på: 11. Juni 2012, 10:37 »
Han avsluttet sesongen sterkt - men det er jo overhodet ikke til å stikke under en stol at Santon slet med å etablere seg på venstreback og viste endel svakhetstegn defensivt store deler av sesongen. Det er ikke første gang jeg har lest dette uansett, så jeg ser ikke at det nødvendigvis er sprøyt - jeg. Ingen forventet nok at han kom til å være ligaens beste back fra start av - og han kommer helt klart til å få tid på seg. Talentet er også ubestridt. Men at det vil være så sjokkerende om gutta bak spakene vurderer hvorvidt Santon skal flyttes over på høyre ser jeg ikke på som veldig usannsynlig. Det er flere ting som spiller inn her tror jeg - det er hvorvidt Simpson drar eller ikke, og hvorvidt vi har tenkt til å kjøpe en eller flere backer i sommer. Dersom vi bare kjøper en tror jeg mye er avhengig av hva Ashley og co føler er den beste dealen - og dersom Debuchy eksempelvis gjør et kongemesterskap som gjør at påståtte beilere som ManU henger seg på - vil prisen bli vel høy. Da kan andre alternativer som eksempelvis denne Anita som spiller på motsatt side være en aktuell løsning - og som da også kan føre til at det blir lettere å dyrke Santon som høyreback.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2603 på: 11. Juni 2012, 10:44 »

Ikke kommet veldig langt - stort sett bare en formell forespørsel.
Ser ut til at godeste Anita i større grad er tiltenkt en plass som venstreback, ikke som holdende midtbanespiller. Dermed kan det fortsatt bety at vi enda kan ha følere ute for både Mulumbu og Anita, og at det uansett ikke betyr at et kjøp av Anita betyr at Titoe skal selges.

Det tror jeg ikke han er faktisk.

Dette mye grunnet det faktum at han fungerer langt bedre som DM enn LB, noe som også var grunnen til at De Boer flyttet han til denne posisjonen. Ryktene om LB tror jeg kommer av "dårlig" journalisme som faktisk tror han spiller LB osv forsatt.

Men det kan jo hende jeg tar helt feil :)
« Siste redigering: 11. Juni 2012, 10:46 av snkz »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2604 på: 11. Juni 2012, 10:48 »
Han avsluttet sesongen sterkt - men det er jo overhodet ikke til å stikke under en stol at Santon slet med å etablere seg på venstreback og viste endel svakhetstegn defensivt store deler av sesongen. Det er ikke første gang jeg har lest dette uansett, så jeg ser ikke at det nødvendigvis er sprøyt - jeg. Ingen forventet nok at han kom til å være ligaens beste back fra start av - og han kommer helt klart til å få tid på seg. Talentet er også ubestridt. Men at det vil være så sjokkerende om gutta bak spakene vurderer hvorvidt Santon skal flyttes over på høyre ser jeg ikke på som veldig usannsynlig. Det er flere ting som spiller inn her tror jeg - det er hvorvidt Simpson drar eller ikke, og hvorvidt vi har tenkt til å kjøpe en eller flere backer i sommer. Dersom vi bare kjøper en tror jeg mye er avhengig av hva Ashley og co føler er den beste dealen - og dersom Debuchy eksempelvis gjør et kongemesterskap som gjør at påståtte beilere som ManU henger seg på - vil prisen bli vel høy. Da kan andre alternativer som eksempelvis denne Anita som spiller på motsatt side være en aktuell løsning - og som da også kan føre til at det blir lettere å dyrke Santon som høyreback.

Kan ikke si noe på det innlegget  :thumbu:  Synes bare artikkelen ordla seg litt flåsete. Som du, og jeg skriver: Det vil være en avveining mellom flere faktorer. Jeg er bare uenig at det er utelukkende santons progresjon som avgjør dette. Mannen har jo vitterlig hatt en god progresjon etter en ruskete innledning.

Forøvrig har vel også NUFC en policy om at klubben forventer konfidensialitet fra agentene? At agenten går ut slik som han har gjort (kilden er forøvrig ikke den beste) taler i mot at nufc er interessert. Smokescreen for Deubuchy?  :drool:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2605 på: 11. Juni 2012, 10:52 »
Hehe. Det veit jeg dessverre alt for lite om av spilleren til å bedømme hvorvidt stemmer eller ei - så der tør jeg rett og slett ikke si noe. Uansett tror jeg vi alle kan være enige om at Carr og co har fulgt denne karen i mer enn bare et år for å si det slikt og bør ha grei peiling på ham om interessen er reell ;)

Ser forøvrig at du Thomas nevner det jeg også nevnte angående value for money i transfermarkedet ja. Uansett - det at Pardew og co kanskje vurderer bytte side for Santon syns ikke jeg høres veldig sjokkerende ut. Defensivt er det jo helt klart en fordel at han som høyrebent også forsvarer seg fra den siden.

Hehe - edit - ser at vi begynner bli ganske enig  :lol:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2606 på: 11. Juni 2012, 12:27 »
 :toon:

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2607 på: 11. Juni 2012, 14:23 »
Med tanke på at anita er høgre fot er der vel ein sjans for at han skal spele høgre back. I mine auge er ikkje det utenkelig iallefall...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2608 på: 11. Juni 2012, 14:38 »
Har en slik skremmende følelse av at vi kommer til å få noen ikke så gode nyheter om Tiote de to neste ukene :S

Hehe. Viktig at du opprettholder stimen med et par negative innlegg her inne per dag, snkz :P

Må jo få lov til å ha en magefølelse ;)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2609 på: 11. Juni 2012, 16:08 »
FC Twente striker Luuk De Jong has gone public on his future over the weekend and said he would consider a move to the Premiership.

Alan Pardew has tracked him since Christmas and could make a move - although he told the Chronicle he will not do any business until after Euro 2012.

Luuk De Jong: ?If something very attractive comes along, then I?ll consider it.

"A move to the Premiership would tempt anyone, and yes it could happen.

?No matter what happens playing at Twente has been a wonderful experience.?