20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759808 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2220 på: 31. Mai 2012, 15:36 »
Vi trenger definitivt en sentral midtbanespiller også. Skal vi ha 3 sentrale holder det ikke med en omskolert Jonas + Abeid + Haris. En Sissoko hadde gjort seg.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2221 på: 31. Mai 2012, 15:40 »
Andy Johnson er god, men vi trenger han ikke. Vi har HBA og Mav som er lik Johnson i spillestilen. Jeg har store forhåpninger til Mav som besitter godt blikk, god balltouch og gode pasningskvaliteter. I tillegg kommer Rameiro som også behersker den posisjonen.  Vår førsteprioritet er en høyreback, dvs Deubuchy, andre prioritet er en midtstopper og og til slutt trenger vi en ung lovende spiss som både behersker en 4-3-3 formasjon og en 4-4-2 formasjon.

Er enig og uenig med deg i de punktene. Er enig i at forsvaret er førsteprioritet, andre prioritert er midtstopper. Etter det mener jeg en ving og en spiss er like viktig. Desverre så føler jeg ikke vi kan regne med at Mav er tilgjengelig for hver kamp for en hel sesong, er derfor det er viktig å ha 3 vinger som kan kjempe om 2 plasser og skape en rotasjon med en ung ala Fergie bak dem som kan spille i vise cuper og få noen minutter her og der.
Veni Vidi Vici

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2222 på: 31. Mai 2012, 15:40 »
Tror dere mikser med Michael Johnson fra Shitty. Var en gang et stort talent - men hadde endel problemer med holdninger og var kjent som en partygutt. Har ikke hørt så grusomt mye galt om Adam, Johnson, jeg. Han vil selvfølgelig være særdeles velkommen til oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2223 på: 31. Mai 2012, 15:41 »
Behovet for en høgreback, en midtstopper og en sentral midtbane er skrikende. Med dagens sett av spisser, klarer vi oss bil eg påstå. Men absolutt rom for forbedring her og!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2224 på: 31. Mai 2012, 15:47 »
Aggie: Hva skal vi med vinger? Vi har Obertan, jonas, Mav og HBA, Romanio. Det er dobbelt dekning på hver side og mer til. Vi har lite kvalitet  å sette innpå hvis Cisse og Ba derimot blir skadet.  Vi trenger heller en DM som erstatter for Tiote, så fremt ikke Abeid tar steget i år.

Kunne selvsagt tenkt meg Johnson, men det skjer ikke...nettopp pga det jeg nå har nevnt.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2225 på: 31. Mai 2012, 15:53 »
Vi trenger definitivt en sentral midtbanespiller også. Skal vi ha 3 sentrale holder det ikke med en omskolert Jonas + Abeid + Haris. En Sissoko hadde gjort seg.
Absolutt. Som alle vet er høgreback og midtstopper helt nødvendig. Etter det er det den sentrale midbanedelen som er minst dekning på. Offensivt er det godt nok om ingen blir solgt, men en skade på Tiote eller Cabaye og kvaliteten vil falle drastisk. Guthrie drar og vi er enda tynnere besatt enn før sesongen som var. Høgreback, midtstopper og rett etter det en sentral midtbanespiller.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2226 på: 31. Mai 2012, 16:16 »
Aggie: Hva skal vi med vinger? Vi har Obertan, jonas, Mav og HBA, Romanio. Det er dobbelt dekning på hver side og mer til. Vi har lite kvalitet  å sette innpå hvis Cisse og Ba derimot blir skadet.  Vi trenger heller en DM som erstatter for Tiote, så fremt ikke Abeid tar steget i år.

Kunne selvsagt tenkt meg Johnson, men det skjer ikke...nettopp pga det jeg nå har nevnt.

Jonas er god, men ikke noen verdensklasseving(offensivt), Mav har jeg ståltrua på, men fortsatt et meget uskrevet blad. Ben Arfa sier seg selv og Romanio vet vi ingen verdens ting om.

Så om vi kunne fått tak i en etablert, meget god ving til, så selvfølgelig er han velkommen! Men enig i at vinger ikke er førstepri.
Same old Shearer, always scoring!

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2227 på: 31. Mai 2012, 16:20 »

Snakker ikke om vinger snakker om en ving; Adam Johnson som jeg mener er på høyde med HBA, det vil si at han er bedre enn Jonas og Obertan og langt bedre enn Obertan. Og når det gjelder Romanio så skal jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke har sett nok av han til å bedømme han men utifra det jeg har lest så er han vel mer regnet som en offensiv sentral midtbane spiller som kan spille kant?

Hvis vi eventuelt skulle fortsette å spille 4-3-3 blir forøvrig Jonas trukket inn i sentral midtbane posisjon og da sitter du igjen med kun HBA, Mav og Obertan hvis vi da skal være med å kjempe om Europa må vi nok styrke denne posisjonen også og da mener jeg Adam Johnson er et utmerket valg.
Veni Vidi Vici

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2228 på: 31. Mai 2012, 16:36 »
Bare sånn for å ha det klart, når dere skriver Rameiro og Romanio, mener dere da Roman Amalfitano?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2229 på: 31. Mai 2012, 16:37 »
Romain.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2230 på: 31. Mai 2012, 17:02 »
Amfi er vel i større grad sentral midtbanespiller enn han er ving vel? Slik jeg har skjønt det er det vel mer slik at han kan spille høyreving.
Dessuten mener jeg jo stadig at vi bør selge Obertan til Darlington eller Hartlepool om sjansen enda er tilstede for en slik deal. Har dessuten større tru på Jonas som sentral midt i en 4-3-3 enn som ving slik han fremsto i vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2231 på: 31. Mai 2012, 17:09 »
Amfi er vel i større grad sentral midtbanespiller enn han er ving vel? Slik jeg har skjønt det er det vel mer slik at han kan spille høyreving.
Dessuten mener jeg jo stadig at vi bør selge Obertan til Darlington eller Hartlepool om sjansen enda er tilstede for en slik deal. Har dessuten større tru på Jonas som sentral midt i en 4-3-3 enn som ving slik han fremsto i vår.

Veldig enig, dette er lik et behov for en ving. Og personlig mener jeg at AJ en solid forsterkning.
Veni Vidi Vici

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2232 på: 31. Mai 2012, 17:13 »
Har vi lagt inn bud på Gael Bigirimana....Spennende  :toon:

http://www.nufcblog.com/2012/05/31/newcastle-make-bid-for-top-young-midfielder/

Beste hadde vært signere han, for deretter å sende han tilbake på lån ;)
Kan utvikle seg mer der enn på reservelaget vårt ;p

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2233 på: 31. Mai 2012, 17:26 »
Obertan er ikke død enda. Har potensiale til å bli en god ving hvis han får fotballhjernen på plass. Pards har gjort underverker før...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2234 på: 31. Mai 2012, 17:26 »
Obertan er ikke død enda. Har potensiale til å bli en god ving hvis han får fotballhjernen på plass. Pards har gjort underverker før...

Mannen er ikke vår allmektige skaper heller...