20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 761326 ganger)

0 medlemmer og 36 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2070 på: 26. Mai 2012, 15:05 »
Jeg tror dere mistforstår poenget mitt fullstendig.. Det er forskjell på å hente Van der Vart etc som man VET vil forsterke klubben mot Kalou som er en middelmådighet. Jeg har jo sett Kalou spille utallige ganger og vet hva vi ville fått. Det er attribusjonseffekten jeg er ute etter: Man tror Butt, Smith, O Shea, Brown, Kalou med flere er gode spillere fordi de kommer fra større klubber.  At dere tror at jeg ikke ville hatt Van der Fart fordi at han kommer fra en stor klubb beviser jo at dere ikke forstår poenget jeg prøver å få frem.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2071 på: 26. Mai 2012, 15:12 »
Må si jeg forstår begges synspunkter på dette, og heller videre over på at Kalou bør strykes av listen egentlig.  Virker som om folk glemmer premisset her at Kalou faktisk går "gratis" om en måned. Hadde i stor grad forstått Thomas hvis det var snakk om 10mp, men nå er det sånn at han kan hentes for en sign on fee. Liten digresjon til dette, men jeg grøsser egentlig ved tanken på å hente tidligere Chelsea spillere gratis, Geremi anyone?

Noe jeg mener strider i mot transferpolicyn er at vi ønsker å hente spillere som har en videresalgs verdi. Av det Kalou har vist små han spille ferstfotball dag ut og dag inn for at noen skal bli overbevist igjen, og bla opp penger for han. Hvis ikke er jeg redd Kalou blir en backup som råtner bort.

Sååååå, videre:

Huddersfield have slapped an £8million price tag on striker Jordan Rhodes

Fortsatt folk som er gira?

The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2072 på: 26. Mai 2012, 15:15 »
Ja. Hadde jeg hatt £8M så hadde jeg kjøpt Jordan Rhodes. Tenk å slenge inn han fra benken. Hadde jeg fått valget så hadde jeg bytta Ba mot Rhodes.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2073 på: 26. Mai 2012, 15:21 »
Du får ikke litt sånne Connor Wickham-vibber, sånn som meg a?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2074 på: 26. Mai 2012, 15:43 »
Nei. Har bevist langt mer enn Wickham. Er også 3 år eldre.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2075 på: 26. Mai 2012, 15:45 »
Ja. Hadde jeg hatt £8M så hadde jeg kjøpt Jordan Rhodes. Tenk å slenge inn han fra benken. Hadde jeg fått valget så hadde jeg bytta Ba mot Rhodes.

Her må jeg faktisk si meg enig med deg Torfinn!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2076 på: 26. Mai 2012, 15:45 »
a) Du drar frem spillere som overhodet ikke kan sammenlignes med Kalo. INGEN av de du der nevner kommer inn under kategorien middelmådige spillere. De er faktisk meget/særs gode alle sammen.  Å sammenligne Mardaona, Podolski Zlatan og Fjerten med Kalou er jo helt på viddene .  b) Zlatan passet ikke inn i Barca fordi han ikke jobbet godt nok i en 4-3-3 formasjon . Milan er ikke en liten klubb.  c)  Cabaye ville prøve seg i en ny og bedre liga med større temp og han doblet lønnen sin d) Anelka forvant ikke fra Arsenal fordi han ikke var god nok, men pga holdningsproblemer.

For å svare på denne.

Du kan jo prøve å nevne kjente så kalte gode spillere  som har blitt kjøpt fra en større klubb og som har levd opp til navnet sitt, eller skaffet seg et nytt navn i den nye klubben?

Jeg sammenlignet ingen, hvor i alle dager får du det fra? Helt utrolig at du presterte å tro det.
Du ba meg nevne kjente gode spillere som var blitt kjøpt fra en større klubb og allikevel prestert. Det var hva jeg gjorde. De spillerne jeg nevnte var særdeles gode også.
Kunne fint plusset på med Beardsley som Kristoffer nevner, Gazza også. Lista kan bli lang. Men igjen, jeg sammenligner ingen. Du må bare lese dine egne poster her inne, jeg svarer så godt jeg kan på det.

Angående Anelka, han gikk til Real som er en større klubb en Arsenal men presterte ikke der. Derfra gikk veien innom flere middelmådige klubber som han derimot presterte særdeles godt i.

Men dette blir nok litt vanskelig da du sorterer ut samtlige av eks andre kommer med av diverse årsaker. Tydelig at du lager dine egne regler underveis her, men la oss allikevel holde det på et saklig nivå og ikke trekke ut postene våre av sammenligning. Det blir jo fullstendig tull.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2077 på: 26. Mai 2012, 16:14 »
Nei. Har bevist langt mer enn Wickham. Er også 3 år eldre.

Riktig nok i en divisjon under. Stor forskjell på å møte spillere i league 1 enn Vidic, Terry, Vermalen etc i PL.

8 mill. for Rhodes kan fort være en stor tabbe. Med en sånn prislapp skaper det forventinger om at en skal levere fra kamp 1.

Finnes garantert bedre spisser der ute for 8 mill pund.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2078 på: 26. Mai 2012, 16:15 »
Det er nettopp den sammenligningen du implisitt gjør Frode.  Jeg advarte mot å hente Kalou spesielt fordi han er en middelmådig spiller. Det at han kommer fra en større klubb kan i tillegg bety  høy lønn og fare for motivasjonsproblemer.  Hvis vi skal hente middelmådige spillere kan vi hente dem fra andre klubber enn Chelsea,ManC,  for brøkdelen av prisen og som krever lite i lønn til sammenligning..Vi må huske på at Kalou krever vil kreve 40-50 millioner i sign on i tillegg.

I stedet tar du min argumentasjon ut av kontekts og bruker kremen av fotballspillere til å begrunne at klubbstørrelse ikke trenger å ha noe å si. Det jeg advarte mot var å hente middelmådige spillere fra gode lag, ikke gode spillere fra gode lag. Men også sistnevnte alternativ kan være en risikosport økonomisk hvis vedkommende ikke slår til. g. Hadde du derimot vist til andre spillere som jeg definerer som middelmådige spillere (Smith, Geremi, Butt,O Shea etc) som har blitt solgt fra større klubber og gjort det bra så ville sammenligningen din vært mer reell . Igjen det er attribusjonseffekten jeg prøver å poengtere: At en spiller kommer fra et godt/stort lag betyr ikke nødvendigvis at han er god. Før så vi oss blinde på nettopp dette. Smith kom fra ManU, et klasselag, ergo må ogå han være en fantastisk spiller som definitivt var verdt 6 mill og 60 000 i uka. Akkurat den samme feilen gjorde Sland: O Shea og Brown var fostret opp i en vinnerkultur og ville komme inn i Sland og forsterke laget betraktelig. Gi dem 60 i uka. I stedet er det om å gjøre å se bak glansen. Kanskje da ville de oppdaget at Brown og O Shea suger balle og at det årsaken til at SAF ikke brukte dem.

Og alle vet jo at Fjerten er en god spiller, bare at han ikke var god nok for real madrid, ett av verdens beste lag.

« Siste redigering: 26. Mai 2012, 16:33 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2079 på: 26. Mai 2012, 17:19 »
Det er nettopp den sammenligningen du implisitt gjør Frode. 

Da du ba meg finne kjente gode spillere som hadde byttet fra en toppklubb til en litt mindre toppklubb og levert varene så gjorde jeg det. Det finnes også plenty av middelmådige spillere som har gjort samme manøver med god hell, akkurat som det finnes plenty av spillere, både gode og middelmådige, som har gjort det samme byttet med mindre hell.

Jeg er heller ikke enig i at Kalou er en middelmådig spiller. Han er ikke i toppklasse, men det kunne være at han ville hevet seg betraktlig i et annet lag der personlighetene i spillertroppen ikke er så sterke og har så stor påvirkning som den som er i Chelsea. At det er flere spillere i Chelsea som kunne hatt godt av et klubbskifte er det ingen tvil om.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2080 på: 26. Mai 2012, 18:05 »
Jeg kaster en tier i ønskebrønnen og ønsker at denne Kalou diskusjonen ender med at Mackems signer ham, og at Thomas får rett mtp prestasjoner.

Forøvrig enig med Thomas i konklusjonen, om enn ikke i argumentasjonen

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2081 på: 26. Mai 2012, 18:50 »
Fikk forhåpninger her når det var 7 uleste sider. 99% om Kalou faktisk. Er han i det hele tatt linket??

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2082 på: 26. Mai 2012, 18:58 »
Fikk forhåpninger her når det var 7 uleste sider. 99% om Kalou faktisk. Er han i det hele tatt linket??
haha nei :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2083 på: 26. Mai 2012, 19:32 »
Var linket i fjor sommer da :P
Men det er vel langt fra første gang man får forhåpninger etter utallige nye sider her inne, for så å skjønne at det er en slik diskusjon som drar det ut :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #2084 på: 26. Mai 2012, 19:45 »
Vi ble linket med han for 5 dager siden, men det er ikke nødvendig å diskutere DEN JÆVLA FYREN SOM IKKE SKAL HIT EN GANG!!   :sint: