20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 764082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1545 på: 10. Mai 2012, 18:30 »
Myyyye heller Moses enn Hoilett btw! Moses kan bli en av PL's beste kanter, ser ikke helt det samme potentsialet i Hoilett...

Hva ser du i Moses som du ikke ser i Hoilett?
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1546 på: 10. Mai 2012, 18:30 »
Nå er jo Hoilett uten kontrakt, og få en såpass god spiller for ingenting sier jeg ja takk til. Sier ikke at Hoilett er helt super fantastisk, men han vil tilføre en dimensjon til laget som vi i stor grad mangler. Fart! Victor Moses har nok en god framtid framfor seg, men jeg synst det er bra med potensiale i Hoilett med.

Peter

• Gjest
« Svar #1547 på: 10. Mai 2012, 18:40 »
Synes Hoilett har veldig lett for å forsvinne fra kampene, og er en veldig av og på spiller. Moses er mye mer on fire hele tiden. Dessuten er Moses mye mer uforutsigbar enn Hoillett av det jeg har sett av ham. Moses bytter ofte på å skjære innover i banen, og å løpe nedover mot dødlinja og slå inn. Hoilett er lettere å få has på iom at han som regel skjærer innover og skyter. Når man heller ikke gjør det like perfekt som Robben, er det en ganske enkel oppskrift for forsvaret å lære etter noen kamper.
Nå har Moses vært helt rå de siste 2-3 månedene nå som han har fått litt sluttprodukt også, noe som gjør valget enkelt for meg hvertfall.

Hoilett hadde vært veldig bra å fått inn han også, ikke misforstå, er ikke noen kritikk av Hoilett. Er bare min egen vurdering av de 2 når man setter dem opp mot hverandre!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1548 på: 10. Mai 2012, 18:42 »
Setter Moses hakket høyere jeg også, men Hoiletts kontraktsituasjon må ikke undervurderes.

Peter

• Gjest
« Svar #1549 på: 10. Mai 2012, 18:45 »
Kontraktsituasjonen må ikke undervuderes nei, men samtidig mener jeg Moses er av såpass høy klasse at vi bør strekke oss relativt langt for å få ham til klubben evt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1550 på: 10. Mai 2012, 19:04 »
Enig her Peter, eneste problemet med Moses er at han er veldig ineffektiv - spesielt sløser han mye sjanser. Men ellers føler jeg han i mye større grad preger kamper enn det Hoilett gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1551 på: 10. Mai 2012, 19:15 »
Enig her Peter, eneste problemet med Moses er at han er veldig ineffektiv - spesielt sløser han mye sjanser. Men ellers føler jeg han i mye større grad preger kamper enn det Hoilett gjør.

Største svakheten i år har vært sluttproduktet ja, men her må vi ikke glemme hvem han spiller med. Di Santo og Sammon er to av PLs dårligste og minst målfarlige spisser. Cisse og Ba er smartere i boks og er nok enklere å finne med pasninger og innlegg samtidig som de vil trekke fokus vekk fra han. Sett mange ganger at Moses gjør alt riiktig og legger inn i farlig og riktig område og så har Di Santo stelt seg horribelt på kanten av 16 eller noe. Da bli Moses seende dårlig ut, men det er jo ikke mye han burde gjort annerledes.

Tror Moses virkelig kan skinne for oss, men tror som sagt vi kommer til å gå for Hoilett hvis styret skulle valgt en av dem pga kontraktsituasjon. Eller det kan være lov å håpe at Moses lar Wigan smake medisinen Zoggy ga oss  :angel:

Flixa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1552 på: 10. Mai 2012, 19:48 »
Ganske redd for at Hoilett signerer for Liverpool,men vi har absolutt sjanse på å få tak i Hoilett. En spiller som Tim Cahill vil jeg gjerne sett i Newcastle drakt selvom det er en veldig stor risk. Han er jo en meget god spiller. Rafael er jo benkesliter i Man Utd og det er jo ikke umulig å få tak i han? Evt. på et lån.

En annen ting som selvfølgelig bare er en veldig våt drøm er at jeg våkner opp en morgen å ser at vi har signert Falcao og Hazard  :angel:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1553 på: 10. Mai 2012, 20:48 »
Det skal være en 100 års lang snøballkrig i helvette før vi henter Hazard, Götze eller andre spillere som hele verden legger seg langflate etter så vær så snill å drit i å nevne dem, evt. da det i "spillere vi ikke har nubbesjangs på tråden" - selv om jeg ikke ser poengeet med den tråden heller.

Må si jeg har en veldig avslappet holdning til overgangsvinduet. Mister vi nøkkelspillere blir det faen ikke billig. Og jeg har full tro til at speiderteamet finner de best mulige spillerne innenfor vårt budsjett.

Skulle bare sett at vi fikk Ba, Simpson og Guthrie på ny kontrakt

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1554 på: 10. Mai 2012, 20:54 »
Det stemmer Peter. Spiller i az. 18 år og spiller fast. Han vil jeg ha til Newcastle !!5-7 mill ???

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1555 på: 10. Mai 2012, 22:44 »
Det skal være en 100 års lang snøballkrig i helvette før vi henter Hazard, Götze eller andre spillere som hele verden legger seg langflate etter så vær så snill å drit i å nevne dem, evt. da det i "spillere vi ikke har nubbesjangs på tråden" - selv om jeg ikke ser poengeet med den tråden heller.

Enig, det der blir på nivå med Pool fans som håper på Dani Alves, Cavani, osv..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1556 på: 10. Mai 2012, 22:53 »
Spillerene jeg ønsker meg:

Back: Cissoko eller Pieters
Stopper: Yanga-Mbiwa eller Verthongen
Midtbane: Fellaini
Ving/Spiss: Hoilett eller Moses

Hvordan kan du unngå å nevne Debuchy eller Douglas her? :)

Cissoko er også på vei ned, og de fleste som har sett han den siste tiden sier man bør holde seg unna.
Pieters er også et skademareritt :(

De fleste stedene jeg har lest, hvor folk faktisk har sett spillerene ofte i aksjon. Mener at Douglas uten tvil hadde vært den beste matchen for Collocini når det kommer til å utfylle hverandre ;)

Menja, Mbiwa er også gull. Verthongen kan vi heller la gå til noen som vil sløse penger.

Debuchy er også en av de mest spennende høyrebackene for tiden, og da kan vi forsette med Santon på venstre, hvor jeg synes han fungerer utmerket når han kan gå innover i banen.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1557 på: 10. Mai 2012, 23:16 »
Fellaini beste sentrale er vel ikke akkurat etter fasit:)

Hvorvidt det finnes et fasitsvar på det spørsmålet kan selvsagt diskuteres, men etter å ha sett ganske mye av Everton (spesielt etter nyttår), synes jeg han har et så bredt spekter å spille på at han hører til blant de 8-10 beste sentrale midtbanespillerene i ligaen. Dette er imidlertid en preferansesak.

Hvordan kan du unngå å nevne Debuchy eller Douglas her? :)
Mener at Douglas uten tvil hadde vært den beste matchen for Collocini når det kommer til å utfylle hverandre ;)

Jeg vil ikke ha Douglas av den enkle grunn at han lukter troublemaker. Vi har alt et par karakterer (spesielt Ben Arfa) som er mulige uromomenter rent personlighetsmessig. Jeg orker ikke at vi skal tiltrekke oss særlig flere. Og som jeg nevnte: jeg ser ikke først og fremst etter en spiller som kan spille sammen med Coloccini. Det mener jeg Taylor (og til en viss grad Williamson) er godt skikket til. Vi har derimot ingen som kan bekle Coloccini sin rolle viss han er ute. Det ser jeg på som vår mest utsatte posisjon - derav Yanga-Mbiwa.

Debuchy har jeg aldri sett spille, og vet ikke mer om han enn at han er back, kompiss med Cabaye og mindre kjekk en kompissen sin. Kan selvfølgelig være at han er et godt alternativ han og.
« Siste redigering: 10. Mai 2012, 23:18 av Sigurd »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1558 på: 10. Mai 2012, 23:25 »
Jeg vil ikke ha Douglas av den enkle grunn at han lukter troublemaker. Vi har alt et par karakterer (spesielt Ben Arfa) som er mulige uromomenter rent personlighetsmessig. Jeg orker ikke at vi skal tiltrekke oss særlig flere. Og som jeg nevnte: jeg ser ikke først og fremst etter en spiller som kan spille sammen med Coloccini. Det mener jeg Taylor (og til en viss grad Williamson) er godt skikket til. Vi har derimot ingen som kan bekle Coloccini sin rolle viss han er ute. Det ser jeg på som vår mest utsatte posisjon - derav Yanga-Mbiwa.

Når det kommer til Douglas er den "hissigheten" tatt veldig ut av en sammenheng eller hva det heter.

Alle har vel opplevd å ha en litt dårlig/hissig dag på banen, og det er denne som dessverre til stadighet trekkes opp rundt denne spilleren.

Såvidt jeg har sett får han ikke flere røde/gule kort eller lignende enn noen andre spillere :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1559 på: 10. Mai 2012, 23:25 »
Fellaini hadde vært gull! Fortsatt bare 24, og en svært god DM og SM, som ikke bare er god på det Tiote er god på, men også god på områder Tiote sliter med. Som f.eks. tryggere med ball, bedre på hodet, og bedre på langskudd.Altså en mer komplett spiller. Har vært en veldig viktig spiller for Everton etter jul.
« Siste redigering: 10. Mai 2012, 23:27 av Eriksen »