20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759821 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1530 på: 10. Mai 2012, 00:03 »
Hehe, vi kan bare håpe. Jeg har såpass stor tiltro til speiderne våre at jeg er ikke nervøs for overgangsvinduet i det heletatt! Eller jo... er jo kjipt å lese rykter om at Real Madrid vil ha Cissè, at PSG vil ha Ba og at Juventus lukter på Ben Arfa, men jeg har troa på at alle blir.

Er bare høyrebeck jeg ser på som noe vi MÅ ha og minst en offensiv til. Tror dette blir bra jeg, topp 6 neste år også!

Vi må nok ha en midtstopper også. Taylor holder sjeldent en hel sesong, og Williamson er ikke en god nok backup. Selv om han har overprestert til de grader den siste tiden.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1531 på: 10. Mai 2012, 00:04 »
Er bare høyrebeck jeg ser på som noe vi MÅ ha og minst en offensiv til. Tror dette blir bra jeg, topp 6 neste år også!

Enig i at vi må ha inn en back. For meg samme hvilken side, da vi har Santon på den andre siden uansett. Men vi MÅ ha en midtstopper, det er #1 pri for min del. Må også ha en bedre spiss, og ihvertfall en bedre ving enn Ba hvis vi skal spille 4-2-3-1/4-3-3. Så må vi også fylle opp for de som forsvinner.

Spent på om vi klarer topp 6 neste år også. Men hvis vi forsterker der vi må, og litt der vi bør, skal det være mulig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Flixa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1532 på: 10. Mai 2012, 00:08 »
Vi har den sykeste angrepsrekka i ligaen og den desidert beste keeperen. Bare tenk hvor awesome vi blir når får det like vilt i bakrekka? Begynner å smile av tanken :)

Men angående stopperen.. er Tomkins, Mariappa eller Yanga-Mbiwa fortsatt aktuelle?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1533 på: 10. Mai 2012, 00:22 »
Angrepsrekka er bra, men allikevel litt avhengig av formasjonen vi velger. Deler, i stor grad, din entusiasme for laget :)

Når vi blir linket til Mbiwa, Vertonghen, Alderweireld og Douglas, klinger det ikke like bra med Mariappa eller Tomkins. Men om noen av de tre du nevner er aktuelle, veit jeg lite om. Gjetter at Tomkins avhenger av Play-Off-finalen, Mbiwa er aktuell, antageligvis avhengig av hvilke andre som melder seg på. Og Mariappa kan vi få kjøpt, hvis vi virkelig ønsker det.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1534 på: 10. Mai 2012, 00:53 »
Mark Douglas ‏ @MsiDouglas
Exclusive chat with captain Coloccini & big news on 2 potential outgoings in tomorrow's #thejournal
Kjenner jeg bryr meg mindre og mindre om hva den karen betrakter som big news...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1535 på: 10. Mai 2012, 08:41 »
Dette må jo være dagens dummeste rykte? :D

Dagen kanskje mest overraskende og ikke minst oppsiktsvekkende rykte i engelske medier er at Manchester United planlegger en sensasjonell overgang for Arsenal-stjernen Robin van Persie, som kun har ett år igjen av sin kontrakt på Emirates. Skal en tro Talksport.co.uk har representanter for Manchester United allerede vært i dialog med Arsenal om mulighetene til å kjøpe van Persie ? og Sir Alex Ferguson skal være klar til å gå i budkamp med Manchester City for å sikre seg angriperen som har scoret 35 mål i alle turneringer denne sesongen. Også Real Madrid og Barcelona har van Persie på ønskelisten.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1536 på: 10. Mai 2012, 16:15 »
Christophe Lowinsky er visstnok på prøvespill i Newcastle for tiden.........

Vi har tydeligvis fått enda en spiller på prøvespill nå, denne gangen sveitsiske Valentin Gjokaj. Midtstopper, som Lowinsky. 18 år gammel, spiller for Lucernes reservelag.

http://www.nufcblog.com/2012/05/10/swiss-defender-the-latest-to-arrive-for-newcastle-trial/?

Peter

• Gjest
« Svar #1537 på: 10. Mai 2012, 16:36 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/9256647/Newcastle-United-right-back-Danny-Simpson-rejects-offer-Leon-Best-and-Danny-Guthrie-set-join-Aston-Villa.html

Simpson would have more than doubled his wages if he had signed the £25,000-a-week deal and his refusal has angered the Newcastle United hierarchy.

The former Manchester United trainee, who has one year left on his contract, has made 40 appearances for Newcastle this season, but negotiations have stalled since the turn of the year.

Joining him on the Newcastle departure list are striker Leon Best and midfielder Danny Guthrie who are both expected to sign to Aston Villa.

Villa owner Randy Lerner has stressed to Alex McLeish he must get value for money and Guthrie will be available on a Bosman free transfer, while Best will be allowed to leave for around £1.5m.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1538 på: 10. Mai 2012, 17:31 »
Syns egentlig det er like greit. Santon er vel så god på streken som Simpson. :) og det er det er det simpson er best på. Vil ha inn ny back, stopper, ving og spiss og strø litt talenter på glasuren. Ut Simpson, Guthrie,best, shola, Willy,Smith, xisco og harper.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1539 på: 10. Mai 2012, 17:43 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/9256647/Newcastle-United-right-back-Danny-Simpson-rejects-offer-Leon-Best-and-Danny-Guthrie-set-join-Aston-Villa.html

Simpson would have more than doubled his wages if he had signed the £25,000-a-week deal and his refusal has angered the Newcastle United hierarchy.

The former Manchester United trainee, who has one year left on his contract, has made 40 appearances for Newcastle this season, but negotiations have stalled since the turn of the year.

Joining him on the Newcastle departure list are striker Leon Best and midfielder Danny Guthrie who are both expected to sign to Aston Villa.

Villa owner Randy Lerner has stressed to Alex McLeish he must get value for money and Guthrie will be available on a Bosman free transfer, while Best will be allowed to leave for around £1.5m.
Liker ikke at våre to beste squadplayere forsvinner, for vi kan virkelig ha bruk for dem neste år. Ikke får vi noe for for dem heller :(

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1540 på: 10. Mai 2012, 17:51 »
Spillerene jeg ønsker meg:

Back: Cissoko eller Pieters
Stopper: Yanga-Mbiwa eller Verthongen
Midtbane: Fellaini
Ving/Spiss: Hoilett eller Moses

Dette kombinert med at Simpson, Löven, Xisco, Guthrie og Smith pakker koffertene sine.

Trist å si det, men Guthrie er nok en lost cause, og jeg for min del kunne tenke meg en spiller ala Fellaini inn som erstatter. Jeg savner noe hodestyrke i laget, og jeg mener Fellaini er en spiller som kombinerer dette med gode ballferdigheter og harde taklinger. I mine øyne er han en av ligaens desidert beste sentrale midtbanespillere, så det vil selvsagt ikke være noen enkel sak å få ham inn - men det ville absolutt hjelpe om vi fikk CL-spill neste år. Skulle det vise seg å være umulig, ønsker jeg meg en spiller med lignende ferdigheter - f.eks. Diamé. Ellers hadde det ikke gjort vondt å se Marvin Martin i laget, men jeg er halvbekymra over at vi i stor grad har pygmeer, hagegnomer og pusekatter på banen for tiden.

Bakover har vi mangla en stopper frem til Perch plutselig ble god i posisjonen. Når vi spiller europa-fotball i tillegg, vil vi absolutt mangle en spiller i denne posisjonen. Yanga-Mbiwa virker til å være en beinhard karakter med gode distribusjons-skills. Personlig har jeg ikke sett nok av Verthongen til å vurdere de to opp mot hverandre, men jeg ser for meg at Yanga-Mbiwa kan bekle Coloccini sin rolle i samspann med en av våre to mindre teknisk begavede midtstoppere. Per i dag gremmer jeg meg ordentlig over tanken på en skade på Coloccini. Det lukter ikke mye gode oppspill fra Taylor + Willo akkurat.

Vi trenger helt opplagt også en back. Hadde vært nydelig med Cissoko dampende ned venstresiden, da Jonas ikke har nok tempo til å være av assistanse fremover i banen i stor nok grad.

Årsaken til at jeg ønsker meg Moses/Hoilett er av den enkle grunn at vi mangler noe fart i de offensive 3 posisjonene. Jeg tror ikke jeg fornærmer mange om jeg sier at verken Ba eller Ben Arfa er av verdens raskeste spillere (målt uten ball). Cissé er ikke dritrask han heller. Jeg føler at en av de to nevnte ville kunne gi oss en ny dimensjon i forhold til at vi ville vært farligere på kontringer enn vi er per i dag. Marveaux kommer tilbake fra skade, men vi kan ikke basere oss på at han plutselig skal være skadefri en sesong.

ellers må vi selvsagt kompensere for de øvrige som blir solgt. Mistenker at vi får inn bud på flere spillere i sommer, men det fine er at de aller fleste er på lange kontrakter, slik at vi kan få gode penger for de som forsvinner.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1541 på: 10. Mai 2012, 18:05 »
Skeptisk til Cissoko. Dalende kurve. Pieters har jo hatt et skade mareritt denne sesongen, og synst ikke dette virker helt topp. Synst vi skal beholde Santon på VB, så kan vi heller skaffe en HB ala Debuchy. Min favoritt på backplass til nå.
Er veldig enig at vi må få inn en ving/spiss med fart. Vi har manglet fart på topp i flere år nå. Vi er litt tempo svake, og utenom BenArfa er der ikke altfor mange spillere i dette laget som kan skape ting på egenhånd. En Hoilett inn ville dekt litt av dette problemet.
Må ha inn: Stopper, Back.
Bør ha inn: Ving + en midtbanespiller.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1542 på: 10. Mai 2012, 18:25 »
Fellaini beste sentrale er vel ikke akkurat etter fasit:) men spennende spiller. Absolutt interessant sportslig,men skal nok opp i lønn og er vel ikke i vår gruppe av transfer av den grunn. Vil heller ha det store midtbane talentet i feyernood. Var ikke han 18 år. Husker ikke navnet. Ellers satser vi på å beholde både tiote og cabaye sentralt og at carr drar opp noen ukjente diamanter.

Peter

• Gjest
« Svar #1543 på: 10. Mai 2012, 18:25 »
Back: Debuchy
Stopper: Yanga Mbiwa/Verthongen/Alderweild/Douglas + talent
Ny sentral midt, ny ving(Übertan(nløs) ut.
2 nye spisser inn. 1 i sin beste alder, og et ungt talent.

Myyyye heller Moses enn Hoilett btw! Moses kan bli en av PL's beste kanter, ser ikke helt det samme potentsialet i Hoilett...

Peter

• Gjest
« Svar #1544 på: 10. Mai 2012, 18:27 »
Adam Maher, du tenker på TooN? Han spiller i AZ ;)
Enormt talent, som jeg har skrevet her tidligere: var et angrep alene mot Valencia for en måned siden, og minner veldig om David Silva... er tatt ut i bruttotroppen til Nederland til EM, så absolutt et kvalitetstegn!