20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760259 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1395 på: 03. Mai 2012, 23:58 »
Det var han. Som du sier, har vært uheldig. Samtidig får vi en god del ekstra kamper neste år, der spillere som Gosling (og evt. Butterfield) kan være med å bidra i større grad. Vi trenger spillere som kan avlaste de aller beste i kamper som skal vinnes. F.eks tidlige runder av Ligacupen, FA-cupen og evt hvis vi havner i Europa League (selv om det ikke nødvendigvis blir walk-over i de kampene). Men vi kan ikke kjøpe spillere kun for disse kampene. De må kunne bli bedre av det, og ha et utviklingspotensiale. Der virker det som om vi er flinke på det vi gjør.
Vi må gjøre det samme som Spurs gjorde i EL, gi lovende spillere spilletid. Da utvikler vi spillere.

Vi må forsterke back-rekka, midtbanen og angrepet. Omtrent 4 (2+1+1) spillere som bør være med i diskusjonen om førsteelleveren enhver kamp, samt talenter til forsvaret, midtbanen og angrepet.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1396 på: 04. Mai 2012, 00:00 »
Ang Butterfield: Det er jo ingen risk å ta. Liten overgangssum, lav lønn og store gevinstmuligheter hvis han slår til. Ser ikke helt hvor risikoen kommer inn i bildet her.

Snakk om 2 millioner pund så vidt jeg har sett?

Tiote kom for 1.5 som en liten sammenligning.

Tiote kostet vel rundt 3 mill?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1397 på: 04. Mai 2012, 00:17 »
Tiote kom for £3,5 mill pund, mener jeg å huske. Så der tar du nok feil, snkz.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1398 på: 04. Mai 2012, 01:20 »
Vi må hente spillere som kjemper om en plass i førsteelleveren. Samtidig er det ikke behov for mange hvis vi kvalifiserer oss for EL. Det er en perfekt arena for spillere som Ferguson, Gosling, Vuckic, evt. spillere ala Butterfield. Uansett håper jeg at ligaen blir første prioritet. Ville vært helt fantastisk å stabilisere seg topp 4-5.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1399 på: 04. Mai 2012, 07:42 »
Tiote kan selvsagt ikke brukes som noen målestokk hva pris angjelder. Da kan man snu på flisa og like gjerne kalle samtlige kjøp for suksesser, bare ved å sammenlikne med Carroll.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1400 på: 04. Mai 2012, 08:08 »

Det kan så hende.

Men synes uansett £2 mill er i øverste laget for en spiller som sliter med en alvorlig skade. Men det er jo
kanskje bare meg og ikke alle andre superoptimistiske folk her :D

*trekker meg sakte tilbake*

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1401 på: 04. Mai 2012, 10:27 »

Det kan så hende.

Men synes uansett £2 mill er i øverste laget for en spiller som sliter med en alvorlig skade. Men det er jo

Synes det er helt greit synspunkt jeg Snkz. Å ukritisk kjøpe spillere fordi de koster £2-3 mill, kan fort resultere i store tap i lengden. Er ikke vits i å kjøpe fordi de er tilgjengelige for prisen. Når det er sagt, så setter jeg all lit til speiderapparatet vårt, de har tydeligvis peil!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1402 på: 04. Mai 2012, 10:27 »

Det kan så hende.

Synes det er helt greit synspunkt jeg Snkz. Å ukritisk kjøpe spillere fordi de koster £2-3 mill, kan fort resultere i store tap i lengden. Er ikke vits i å kjøpe fordi de er tilgjengelige for prisen. Når det er sagt, så setter jeg all lit til speiderapparatet vårt, de har tydeligvis peil!

Takk for litt sjelden støtte Bresken ;)

Bare som eksempel:
Det går flere og flere rykter om at Kagawa nærmer seg overgang til Manchester United. Ryktene sier £7m.

Og vi klinker til med Buttersfield for da feks £2m.

Ikke at jeg noensinne tror Kagawa ville spille for oss, men det er her jeg mener vi må være litt kristiske
til pengebruken eventuelt.
« Siste redigering: 04. Mai 2012, 10:29 av snkz »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1403 på: 04. Mai 2012, 10:44 »
Kagawa for 7mp er jo bare tull. Hvis ikke han har en kontrakt som er i ferd med å gå ut da?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1404 på: 04. Mai 2012, 11:05 »
Kagawa for 7mp er jo bare tull. Hvis ikke han har en kontrakt som er i ferd med å gå ut da?

1 år igjen er den vel.

Buttersfield er kontraktløs til sommeren.

Og ja, jeg er vet det er en dårlig sammenligning. Men sånn er det bare ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1405 på: 04. Mai 2012, 11:18 »
Den går vel ut Juli 2013. Så første rykte om det i  går, men da avskrev jeg det bare som tull siden jeg forventer at han skal gå for 12-15mp. Men flere og flere skriver det. Lurer på om det ligger noe i det. Hadde jo vært direkte syk om noen fikk han for den prisen.
Nei.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1406 på: 04. Mai 2012, 11:58 »
Jeg synes han butterfield virker spennende :) Det er så mange spillere som har kommet fra Championship til PL i den alderen og blitt en suksess.

Når han har dominert for Barnsley i CCC tyder mye på at han er bedre enn Vuckic, Abeid og sikkert Gosling.
Synes det er fornuftig å hente denne typen spillere til å ta opp disse plassene forran neste seosong. Så kan heller Vuckic og Abeid får dra på et sesonglangt lån slik de åpenbart trenger. Kanskje blir det Butterfield istedenfor Amalfittano? eller kanskje begge?

Noe som vet noe om styrkene? Er han rask? leste en plass at han skyter fantastisk.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1407 på: 04. Mai 2012, 12:25 »
Jeg synes han butterfield virker spennende :) Det er så mange spillere som har kommet fra Championship til PL i den alderen og blitt en suksess.

Når han har dominert for Barnsley i CCC tyder mye på at han er bedre enn Vuckic, Abeid og sikkert Gosling.
Synes det er fornuftig å hente denne typen spillere til å ta opp disse plassene forran neste seosong. Så kan heller Vuckic og Abeid får dra på et sesonglangt lån slik de åpenbart trenger. Kanskje blir det Butterfield istedenfor Amalfittano? eller kanskje begge?

Noe som vet noe om styrkene? Er han rask? leste en plass at han skyter fantastisk.

http://www.sabotagetimes.com/football-sport/newcastle-united-why-jacob-butterfield-is-the-missing-piece-of-the-puzzle/

Kom over denne til deg ;)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1408 på: 04. Mai 2012, 13:23 »
Den går vel ut Juli 2013. Så første rykte om det i  går, men da avskrev jeg det bare som tull siden jeg forventer at han skal gå for 12-15mp. Men flere og flere skriver det. Lurer på om det ligger noe i det. Hadde jo vært direkte syk om noen fikk han for den prisen.

I utgangspunktet så er jo ikke ?7M for en spiller som har ett år igjen av kontrakten, sykt billig. Men ser poenget ditt.
Same old Shearer, always scoring!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1409 på: 04. Mai 2012, 13:29 »
Forutsetter man en gjennomsnittlig laber gjensalgsverdi på 50% av kjøpesummen på disse talentene kan man kjøpe 10stk Butterfields for £10m. At vi skal floppe med ti talentkjøp ser jeg ikke på som så veldig sannsynlig med dagens speiderarbeid. Får vi en 2-3 stallspillere ut av det, der 1-2 av disse er gode nok for laget, så synes jeg ikke det er den sykeste risikoen å ta for £10m over noen år. Er man heldige ligger det en Krul i denne gruppen, og Krul for £10m spredt over en lengre periode er eksempelvis et varp synes jeg.

Alle monner drar såklart, men litt investeringsvilje må man ha. Selv i uprøvde talent til £2m. Synes det er flott at man ikke bare svir av hele overgangsbudsjettet på det man mener skal gå rett inn og heve laget, men også på å forme og utvikle talent selv. Det viser i tilfelle at styret ikke bare har tillit til speiderapparatet, men også til talentutviklingen vår. Godt nytt!

Kagawa til £7m er det glade vanvidd. For et kjøp! Selv om han mot all formodning skulle floppe i Manchester United så vil han "sikkert" selge det dobbelte i drakt og reklame i Japan nær sagt umiddelbart. Han er pur klasse og sitter nok på enorm markedsverdi.