20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760271 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1170 på: 23. April 2012, 17:21 »
Vi trenger en ving som kan legge skikkelige innlegg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1171 på: 23. April 2012, 17:46 »
Kan gjerne få inn en ving i sommer - samtidig som jeg håper vi også kan kvitte oss med daukjøtt ala Obertan. Håper at det har gått et lys opp for Pardew om at denne spilleren rett og slett ikke er god nok for PL - og ihvertfall ikke lag med tanker om E-cup-spill.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1172 på: 23. April 2012, 18:50 »
Håpar vi kan sikre oss spelartypar som gjer at vi er i stand til å alternere bedre mellom 4-3-3 (som har fungert utmerka i vår, men som sikkert ikkje vil bli brukt mot alle typar lag) og 4-4-2 (som vi klarte oss bra med lenge i haust).

Både HBA og Jonas primært har fungert betre i vår i 4-3-3. Trekløveret Jonas, C4b og Mr. Tiote har vore eksellent, men i den formasjonen (4-3-3) føler eg hovudsakleg at vi må få inn backup for HBA og evt. erstattar/ein som fungerer bedre, enn det Ba har gjort ute til venstre.

I 4-4-2 er det vel mulig at HBA kan vere meget bra på høgrekanten, men det virkar sannsynleg at han fungerer best i 4-3-3. Jonas er meget viktig defensivt i 4-4-2, men 'flatters to deceive' offensivt. Her kan kanskje Marve vere ein mann som kan by nødvendig konkurranse, men det er for tidlig å seie kor lang epikrisen hans blir i Newcastle. Men ein eller to (dersom Ferguson ikkje får eit ytterlegare løft i sommar) menn med innleggskvalitet hadde vore kjekt.

Sentralt kryssar eg fingrane for at Guthrie blir, og at Gosling etter kvart tek steget. Då trur eg vi skal vere godt beredt sentralt, med mindre Tiote og Cabaye forsvinn i sommar (noko eg tvilar på).

Då vil vel mine prioriteringar i sommar vere ein midtstoppar, ein back, ein ving og ein hurtig bakromsspiss. Litt vil vel avhenge av om kontraktene til Simpson og Guthrie endar med fornying (eg håpar begge blir), men på backplass treng både Simmo/Santon konkurranse, då Raylor og Perch blir for spedt. Dei to sistnemnte er også personar eg håpar blir.

Ranger, Løvenkrands, Smith og Harper ut vil bli lite merkbart. Forhåpentlegvis kan vi få inn 4-5 nye spelarar, og samtidig la akademispelarar som Vuckic, Tavernier og Ferguson få matching i Europa som gjer dei til fullverdige backupspelarar/konkurrentar til førstelagsspel.

Generelt synest eg situasjonen ser kjempelys ut, og satsar på at Mike, Graham og Alan innfrir mine forventingar til sommaren. Og at Derek ikkje klossar til eit eller anna.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1173 på: 23. April 2012, 19:27 »
Moses eller Hoilett hadde passet perfekt som ving/spiss. De har fart og kreativitet og er vanskelig å ta ut av kampen!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1174 på: 23. April 2012, 19:31 »
Vi trenger en ving som kan legge skikkelige innlegg!

Skal bli spennende å se om Marveux kan løse dette om han får litt spilletid på slutten, men enig i at vi trenger en innleggsfot. Jarvis eller Stocker hadde vært krem, men er det lov å håpe på en ving fra en enda høyere hylle?  :angel:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1175 på: 23. April 2012, 19:32 »
Tenkte å nevne Andres Guardado. Han har en herlig innleggsfot! Men googla litt rundt, og fant dette:

Deportivo La Coruna winger Andres Guardado will join Valencia on a free transfer at the end of the season, Cadena SER claims.

Han der på free transfer hadde vært gull! Synd vi ikke var på den, men vi var jo aldri linket til han heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1176 på: 23. April 2012, 19:41 »
Denne Cabral fra Feyenoord hørtes jo ut som et trademark Carr-funn, og kan jo være en fin løsning på vingproblemet vårt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1177 på: 23. April 2012, 20:29 »
Ja og hoilett inn gratis er også gull

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1178 på: 23. April 2012, 20:57 »
Hoilett og Diame gratis inn, hadde gitt oss en jævlig god start på overgangsvinduet.
Selv om det er overganger som ligger "i vår gate", tviler jeg litt på at vi får tak i de..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1179 på: 23. April 2012, 21:17 »
Jeg vil også ha inn en ny venstreving. Jeg syns Jonas har spilt sin beste fotball sammen med Cabaye og Tiote på midten. Han jobber som en hest, gjør ting enkelt og er veldig lojal til rollen sin. Håper han fortsetter i denne rollen også neste sesong.

Håper mest på Hoillett som alle andre. Moses sier jeg faktisk nei takk til nå. Han har vært ganske god men mangler sluttprodukt. Lite assist og mål, og dårlige valg/innlegg osv. Kanskje han kan utvikle seg til å bli mer effektiv..

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1180 på: 23. April 2012, 21:35 »
Han vil nok det annern. Skal jo også sies at han spiller med de desidert svakeste spissene i PL, og når du ser hvor mye bedre løpene til andre spisser tror jeg han vil bli mye bedre i en annen klubb.

Sånn som det er nå så skaper han enormt mange bra muligheter, men på grunn av dårlige løp osv fra spissene ser også innleggene hans dårlige ut. Skuddene hans har jo rett og slett vært elendige til tider, men har ennå til gode å se en spiller på hans alder uten forbedringspotensiale.

Det som imponerer meg mest er modenheten han viser i en mot en situasjoner. Der mange unggutter prøver å utfordre hver gang, vet Moses når det lønner seg å gjøre det enkelt. Og når han først bestemmer seg for å utfordre så gjør han det med en slik fart og vilje at det nesten ikke er mulig å stoppe han uten hjelp.

Konklusjon: ja takk! :)

Peter

• Gjest
« Svar #1181 på: 23. April 2012, 21:36 »
Hoilett og Diame gratis inn, hadde gitt oss en jævlig god start på overgangsvinduet.
Selv om det er overganger som ligger "i vår gate", tviler jeg litt på at vi får tak i de..

Fordi? De er ikke så gode heller. Diame har ikke engang vært fast på Wigan siden nyttår, og Hoilett er på ingen måte noen fantastisk spiller heller. Vi kan garantere dem europacup spill, enten CL eller EL + at de sikkert får et solid lønnshopp i forhold til nåværende kontrakter.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1182 på: 23. April 2012, 21:42 »
Hoilett er et fantastisk talent og en meget god spiller!!! Skjønner ikke så mye av den Peter...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1183 på: 23. April 2012, 21:43 »
Gavin Nevins GNevPDA @ Reply · Retweet Favorite Open
@ AurelienChedjou do you want to join @ YCabayeofficiel Newcastle, you would be welcome to help push for Europe

Aurelien Chedjou ‏ @AurelienChedjou Close
@GNevPDA Off course

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1184 på: 23. April 2012, 21:51 »
Om Wigan klarer seg i PL tror jeg prisen på Moses kan bli vel stiv. Vet ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten, men tviler på at de lar han gå så veldig billig.

Da er vel også Zaha fra palace et alternativ. Vanskelig å se for meg at en klubb som Palace kan si nei til bud på 5-6 millioner pund!