20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #810 på: 08. April 2012, 19:12 »
Fremfor å kjøpe slike "middelmådigheter bør klubben heller fokusere på å utvikle egne spillere. Slike kjøp er i mine øyne unødvendige.

Slike kjøp skal selvfølgelig ikke gå på bekostning av egne unggutter, men vi må huske på å være realistiske når det gjelder dem også. Hvis ikke spillere som jarvis og Fletcher er gode nok for oss så¨er ihvertfall ikke spillere som Tavernier, Abeid, fergie og Sammy det.

I mine øyne tror jeg det kun er Vuckic som kan bli meget god av dise gutta. han spilte bedre mot WBA enn noen av de andre har gjort enda Fergie og Sammy har spilt mer. Sier ikke at disse ikke kan bli gode for mye kan fremdeles skje, men jeg tror ikke noen av disse er klare til å utfylle en stor rolle allerede neste år.

Detter er jo en sak som er morsom å diskutere og det finnes plusser og minuser ved alle sysnpunkt. det kommer til å bli et enormt spennende vindu, gleder med allerede  :happy:

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #811 på: 08. April 2012, 19:29 »
Noen bare mener at vi burde sikre oss Jarvis og Fletcher, mens andre er litt uenige :)
Ja, det er nøyaktig det vi sier.

Videre, Frode:
Du påpeker flere viktige ting, og skal komme med en(håper jeg) ryddig forklaring på hva jeg mener.
Du nevner Tavernier, Abeid, Sammy +++, som eksempler på spillere vi skal satse på, HELT ENIG!(Ikke nødvendigvis disse, men disse typene) Men vi har sett det klart denne sesongen, at disse enda ikke holder mål som fullverdige erstattere gjennom en hel sesong, og dersom vi skulle brukt disse like mye som vi har brukt Perch, Taylor, Guthrie +++, hadde vi nok ikke ligget der vi ligger idag. Så jeg mener ikke at vi skal skifte fokus eller noe, vi skal fortsette å utvikle og satse på (egne) unge spillere. Men samtidig som vi gjør dette, er vi avhengige av "etablerte" spillere som kan gå inn og gjøre den nødvendige jobben. Derfor vil jeg hente inn noen i denne kategorien også. Ja, vi har disse spillerne allerede, men jeg vil gjerne bytte dem ut med noen bedre. Vi vil da kunne fortsette med nøyaktig den samme satsingen og fokuset vi har nå, men når det er nødvendig å hive innpå spillere som Perch, Taylor osv, gjør vi det, men de er bedre enn de vi har per dags dato. Og når nivået på disse er høyere, er det også lettere å kunne hvile en spiller eller to uten å like stor risiko.

Peter

• Gjest
« Svar #812 på: 08. April 2012, 20:21 »
Man burde ikke kjøpe spillere som er dårligere enn de man har. Skal en spytte inn mange millioner skal det være på spillere som gir tøff konkuranse om plassene, eller gå rett inn på laget.
Om vi skal kjøpe f.eks Jarvis skal ikke det bare være for å gi Jonas avlastning i Europa League kampene, da skal det være fordi treneren mener at Jarvis da er bedre.
Jeg mener vi ikke skal kjøpe spillere som i utganspunktet er dårligere enn de vi har fra før av, men spillere som er bedre eller like gode, så får heller kampene mellom dem innbyrdes avgjøre hvem av dem som skal få spille.

Aldri kjøp spillere, bare for å kjøpe!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #813 på: 08. April 2012, 21:38 »
Tror du virkelig vi kjøpte spillere som Gosling, Best, Perch osv fordi vi trodde de var bedre en de vi hadde. Det er ikke fullt så enkelt som å bare kjøpe det beste hele tiden, mange faktorer spiller inn!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #814 på: 08. April 2012, 22:30 »

Peter

• Gjest
« Svar #815 på: 08. April 2012, 22:34 »
Tror du virkelig vi kjøpte spillere som Gosling, Best, Perch osv fordi vi trodde de var bedre en de vi hadde. Det er ikke fullt så enkelt som å bare kjøpe det beste hele tiden, mange faktorer spiller inn!

Gosling hadde et stort potentsiale før han ble skadet, og kunne uten skadene ganske sikkert vært en meget habil midtbanespiller. Best hadde hatt en veldig god sesong da han ble kjøpt, og ble nok tenkt som en oppgradering framfor Harewood, Ameobi og Løvenkrands. Han er bedre enn samtlige.
Simpson hadde ikke imponert stort i CCC, og Perch ble derfor kjøpt som en konkurent til backplassen.
Jeg tror alle disse var ment å skulle være en del av A-laget i framtida. Den gang ei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 08. April 2012, 22:49 »
Asked about whether European qualification would require a bigger summer recruitment drive, Pardew said: ?It will possibly change us a little bit.

?I think we would need a bigger squad, therefore where we might only bring in two or three we might need four or five to bolster the numbers.

?We?ll have to see because obviously we?ve got contracts up here as well, whether we all agree to stay or they go as well. We?ll have to wait and see.?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #817 på: 09. April 2012, 00:29 »
http://www.nufcblog.com/2012/04/08/newcastle-linked-with-brazilian-left-back/

Newcastle Linked With Brazilian Left-Back.

Begynner å bli en del backer nå..

Han her, Pieters, Cissikho og var det ikke enda en? :D

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #818 på: 09. April 2012, 00:31 »
Debuchy fra Lille. De du nevner snkz, er venstrebacker og Mathieu Debuchy er høyreback.
Hadde blitt meget happy om vi hadde kjøpt Debuchy, Cissokho/Pieters/Bertucci og en stopper! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 09. April 2012, 00:33 »
Debuchy fra Lille. De du nevner snkz, er venstrebacker og Mathieu Debuchy er høyreback.
Hadde blitt meget happy om vi hadde kjøpt Debuchy, Cissokho/Pieters/Bertucci og en stopper! :)

Helt riktig :)

Håper mest på Cissokho > Pieters > Bertucci fra det lille jeg har sett av dem.

Noen andre med bedre kunnskap og andre meninger?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #820 på: 09. April 2012, 00:51 »
Virker som om det er mange som tviler på Pieters, og han Bertucci virker ung og spennende. Men har ikke sett noen av dem spille, så kan nok ikke uttale meg. :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #821 på: 09. April 2012, 03:46 »

CB: Colo, Ny, Saylor, Williamson, Perch

Tror det er jævlig optimistisk å tro at vi skal få inn en bedre stopper enn Tayls. Ikke trenger vi det heller. Mannen er jo en maskin på sitt beste.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #822 på: 09. April 2012, 09:37 »
Der er jeg ikke enig torfinn. Selvfølgelig skal vi ha bedre stopper enn taylor og kanskje også colo. Vi må forbedre vår 1. 11er. Vi skal jo slåss om topp 3 neste år. Vi skal fremover! Vi som er new supp guder taylor men taylor er ikke så god som vi skal ha det til. Han er nok ikke blant topp 10 stoppere i england engang. Vi trenger en mye bedre om vi skal nærme oss toppen enda mer. Så en bedre stopper er et must.

Peter

• Gjest
« Svar #823 på: 09. April 2012, 11:20 »
Når Taylor spiller på sitt absolutt beste er han i mine øyne blant de 3-4 beste stopperne i England.
Jeg kan hvertfall ikke skjønne hvorfor han ikke er på landslaget, da Ferdinand, Terry og Cahill ikke når ham til knærne engang.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #824 på: 09. April 2012, 11:32 »
Peter: Enig i alt, bortsett fra at jeg mener Gary Cahill er en svært god stopper, enda bedre enn Tayls.