20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759995 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #780 på: 08. April 2012, 02:25 »
Men herregud da, "stallfyll" er jo nøyaktig det vi trenger! Førstelleveren vår er meget god, men skal vi kunne kombinere Europa og liga neste år trenger vi å styrke i bredden, bare se på hva Spurs gjorde for noen år siden.

En førtseellever kan aldri få oss til CL, det må en tropp gjøre, og det må en tropp til for å eventuelt stabilisere oss på et slikt nivå. Jarvis tilbyr oss en innleggsfot ingen klubben kan matche i dag og Fletcher har puttet impnerende 10 goaller for Wolves i år. Vi kommer ikke til å kunne hente bedre spillere enn dette uten å måtte garantere dem fast spill, noe som ville resultert i at noen av våre nåværende spillere blir misfornøyde. Det virker som om du er litt naiv når du fremstiller hvor "problemfritt" det kommer til å bli å bygge et topp 4 lag. Få i dagens XI kommer til å være fornøyde med å rykke ned på benken som følge av innkjøp: Det kreves en fin balansegang mellom innkjøp og eventuelle salg...

Du ikke være så trangsynt at du tror det går å bare kjøpe hakket bedre spillere hver gang. det er ikke mange i dagens ellever som vil være fornøyde med benken/enda lengre vei til XI neste år om vi kjøper inn forsterkninger, dermed vil vi risikere å miste noen spillere som Guthrie, Gosling, Simmo og Best. Vi må kjøpe førtselagsspillere, men også spillere som tåler og sitte på benken og som kan heve nivået der. Hvis du ser på Man U så vinner de serien gang på gang fordi de har spillere som tåler og sitte på benken, og som kan gjøre en innsats når det trengs.

Det spiller ca 20 spillere i førsteelleveren i løpet av denne sesongen, og det blir nok flere neste år med flere kamper. Da trenger vi BREDDE, enkelt og greit! Du må gjerne være uenig i disse enkeltspillerne, men vi trenger spillere som dem neste år.
« Siste redigering: 08. April 2012, 02:29 av Andymag »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 08. April 2012, 02:52 »
Enighet! Vi får så mange flere kamper neste sesong hvis vi kommer til Europa at vi må hente noe billig og godt. Så Jarvis ville jeg gjerne hatt, han er engelsk også, noe vi også bør tenke på. Jarvis over Obertan any day.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 08. April 2012, 02:59 »
Enighet! Vi får så mange flere kamper neste sesong hvis vi kommer til Europa at vi må hente noe billig og godt. Så Jarvis ville jeg gjerne hatt, han er engelsk også, noe vi også bør tenke på. Jarvis over Obertan any day.

En Coca-Colaboks over Obertan any day.
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 08. April 2012, 09:03 »
Eg meinar Jarvis og Fletcher ikkje et gode nok. Og so henta 2 stk frå eit lag so rykke ned? Då må det vel vera betre henta nokon med meir erfaring og ein som Dempsey.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 08. April 2012, 09:23 »
Eg meinar Jarvis og Fletcher ikkje et gode nok. Og so henta 2 stk frå eit lag so rykke ned? Då må det vel vera betre henta nokon med meir erfaring og ein som Dempsey.

:gp:

110 % enig, men det er vist flere andre her som har en forkjærlighet for dem...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 08. April 2012, 10:48 »
Ja hente fyll er tull. Man får hente klasse så får våre halvgode som raylor, Simpson, sry folkens Jonas,Willy, perch, blir stallfyll. Håper vi fortsetter trenden med unge sultne spillere og holder oss unna spillere som ikke har blitt noe i England. Og om vi skulle klare mirakelet å kvalifisere oss for Champions league så kan vi velge talenter fra øverste hylle. Kjøpe eden hazard og henvise Jonas til fyll. Nam.. Men ikke veldig realistisk. Spillere vi må beholde og bygge rundt er: krul, colo, santon, cabaye,tiote, Barfa,cisse, ba. Resten kan over sikt byttes mot hurtige, unge talenter så kan de som nå er i vår 11 er bli fyllet. Og skal vi spille Europa fotball må pardew bli bedre på rullering. Ellers tror jeg vi får igjen senere i sesongen. Never chance s winning team kan ikke gjelde lengre.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #786 på: 08. April 2012, 11:14 »
Ja hente fyll er tull. Man får hente klasse så får våre halvgode som raylor, Simpson, sry folkens Jonas,Willy, perch, blir stallfyll. Håper vi fortsetter trenden med unge sultne spillere og holder oss unna spillere som ikke har blitt noe i England. Og om vi skulle klare mirakelet å kvalifisere oss for Champions league så kan vi velge talenter fra øverste hylle. Kjøpe eden hazard og henvise Jonas til fyll. Nam.. Men ikke veldig realistisk. Spillere vi må beholde og bygge rundt er: krul, colo, santon, cabaye,tiote, Barfa,cisse, ba. Resten kan over sikt byttes mot hurtige, unge talenter så kan de som nå er i vår 11 er bli fyllet. Og skal vi spille Europa fotball må pardew bli bedre på rullering. Ellers tror jeg vi får igjen senere i sesongen. Never chance s winning team kan ikke gjelde lengre.

ikke bra å bytte ut for mye...kontiunitet er viktig,ser bare på manu og hvilke spillere de kan vinne ligaen med
kontra city, er vel ingen manu spillere som hadde vert garantert plass på city laget alikevel vinner de. med skadefri tropp neste sesong så har vi mange å rulere med. marveax kan spille både for ben arfa og ba i 4-3-3 eller på begge sider i 4-4-2. abeid og vuckic bør være "voksen" nok til å kunne spille de fleste roller på midten. gosling får vel sommeren på seg til å bevise at han forsatt kan.2*ameobi og best kan gjøre en jobb fremover. cabaye og jonas kan bekle veldi mange roller på midten. så det er bakover vi trenger handle. regner med at pieters og verthongen har blitt linket så mye til oss er at de kan brukes mange plasser.. pieters spiller vel på alle 4 plassene bak det samme gjør verthongen pluss def. midt. usikker hvor god abeid er men vi trenger en klasse def midtbane til. tiote spiller alt for lite kamper.26 ifjor og kun 19 til nå i år og når vi vet han skal vekk neste januar/februar også. selger vi han for 15-20mp og kjøper verthongen for 12-15 tror eg vi er styrket siden vi får en mye mer allsidig spiller pluss cash.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 08. April 2012, 11:41 »
Men herregud da, "stallfyll" er jo nøyaktig det vi trenger!

En førtseellever kan aldri få oss til CL, det må en tropp gjøre, og det må en tropp til for å eventuelt stabilisere oss på et slikt nivå.

Stallfyll er jo det vi ikke trenger! Det vi trenger er gode fotballspillere på samme nivå som de antatt beste på laget, eller med potensiale til å bli det.

Du har rett i at det må en god tropp til for å få klubben til å stabilisere seg i toppen, men i den troppen må det være spekket med gode og/eller talentfulle spillere. Hjelper ikke å ha en tropp full av spillere ala Perch, Williamson, Smith, osv

Det NUFC trenger er gode spillere som kan konkurrere med spillere som Tiotè, Cabaye, Coloccini, osv. For å holde spillerne skadefrie gjennom en lang sesong, holde dem konsentrerte og mest mulig fit for fight til enhver tid trenger også spillere som Tiotè, Cabaye, Ben Arfa, Ba, Cissè, Coloccini, osv litt avbrekk og tid på benken av og til. Da er det til klubbens beste at man har spillere å sette inn som ikke nødvendigvis svekker laget noe særlig.
Jeg vil bare vise til ManU og Ferguson som ett godt eksempel der. Om Ferguson velger Carrick - Cleverley foran Fletcher - Anderson eller for den saks skyld Jones - Scholes/Giggs sentralt er jo egentlig "hipp som happ" i de fleste kampene. Når storkampene skal spilles må man jo toppe laget med formspillere, men det Ferguson er veldig god til er å rulere på laget slik at når storkampene kommer kan han velge fritt fra spillere som ikke er slitne og som er sultne på å vise seg frem. En styrke for klubben, og det er jo omtrent det samme i hver eneste posisjon i laget.

For å sammenligne med NUFC så er klubben avhengig av Cabaye - Tiotè så og si hele sesongen. Sånn er det i hver eneste posisjon i laget. Setter man inn andre spillere blir laget svekket drastisk. Nå har det vært litt spesielt de siste 2-3 kampene da Perch og Williamson har stått frem, men det har vært mange kamper før der hvor de har bevist at de ikke er til å stole på i en lang og hektisk sesong. Det aller siste NUFC trenger er derfor flere slike spillere. Skal NUFC stabilisere seg i toppen må de ha bedre spillere å sette inn og en mye jevnere stall.
Man trenger ikke nødvendigvis flere spillere, det er det jo uansett en grense på nå, og en manager som Mourinho vil jo ikke ha flere spillere en 23 i troppen å jobbe med i løpet av en sesong. Det NUFC trenger er å bytte ut spillere som ikke er gode nok, som ikke leverer jevnt over bra i en lang sesong, som man ikke kan stole på at man kan sette inn og forvente at dem leverer utpå matta til enhver tid. Det er dette NUFC må forbedre om klubben skal bli bedre.
Klubben skal vel registere en maks grense på 23-25 spillere når sesongen starter, så det er ihvertfall ikke noe poeng i å ha flere enn det.

Spillere som kan forsvinne er mange. Shola Ameobi, Løvenkrands, Williamson, Perch, R. Taylor, Guthrie, Smith, Ranger og Xisco. Nå har jeg skånet spillere som er under 22-23 år som Gosling, Obertan, Ferguson, Sammy Ameobi, Vuckic, osv da jeg synes man skal være litt tålmodige med den yngre garde. Det er veldig ofte at spillere ikke utvikler seg skikkelig før de er litt oppe i 20 årene og er litt mer voksne i hodet. Ranger derimot er det bare å kvitte seg med. Virker ikke interessert i å spille fotball slik han holder på uansett.

Det er sikkert mange som reagerer på at jeg har satt Perch, Williamson og Guthrie på en slik liste, men de 2 førstenevnte har bevist at de er særdeles ustabile og at man ikke kal føle seg trygg med de 2 når de spiller. De har levert i de siste 2-3 kampene men vært ganske svake før det, spesielt Williamson. Guthrie er for treg og veik i duellene og for enkel som spiller til at han kan tilby så mye over en lengre periode. Når pasningene ikke sitter er han forferdelig å ha på laget. Ganske mye skadeplaget er han også til tross for lite spilletid. Gi meg en midtbanespiller med litt mer ferdigheter og som har hurtigheten i orden, slik som Dyer hadde i sine velmaktsdager i klubben.
Shola Ameobi er det ikke så mye å si om. Vært i klubben i 12 år og jakter vel fremdeles sin 50 PL scoring.....

Så kort fortalt trenger vi ikke stallfyll, vi trenger spillere som kan komme inn å konkurrere med de beste om en plass på laget og som kan levere varene i 20+ kamper i løpet av en sesong. Det er ihvertfall min mening!  :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 08. April 2012, 12:02 »
Shola skal selvsagt ingensteder. Han er en legende som skal være i klubben til dagen han legger opp   :wub:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #789 på: 08. April 2012, 12:15 »
 :toon: DEMPSEY  :toon:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 08. April 2012, 12:21 »
Jeg skrev "stallfyll" Frode fordi snkz kalte slike spillere det. Mener selvfølgelig ikke at vi skal hente spillere på Willy og Prch-nivå, men hele troppen må forbedres benk som ellever! Når noen sier at vi bare kan kjøpe en kant og la Jonas bli stallfyll er det så naiv tankegang at jeg blir svimmel. Tror dere Jonas vil være fornøyd med benk, NEI! Vi har heller ikke råd til å ha så dyre spillere på benk.

Hvis du hadde lest hele innlegget mitt ser du at jeg skriver at ja vi må hente førstelagsspillere, men også spillere som kan tåle å sitte på benken, nøyaktig som SAF har gjort i manu.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 08. April 2012, 12:30 »
Vi skal fremover. Målet laaangt frem er vel å spille om tittelen i pl hvert år så spillere som Jonas må seff benkes. Vi skal bli bedre enn i år så må også 11 ern forsterkes. Fyll hjelper ikke der. Får vi champ l så burde new satse på å få tak i talenter på øverste hylle. De kan benkes og være bedre enn eks Jonas.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 08. April 2012, 12:50 »
Der er jeg enig med deg. Men vi kan ikke gå frem å tro at alle spillere har lyst til å sitte på benken vår. Vi må finne en balansegang mellom kjøp og salg i sommer og vi må passe på hva slags mentaliteter vi kjøper.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #793 på: 08. April 2012, 13:30 »
Stikk fingeren i jorden. Vi får ikke spillere i Hazard-ligaen. Det jeg tror Andymag mener, er ikke at vi trenger flere Obertan/Ameobi. Men vi må heve nivået på de spillerne som har disse rollene i laget. I en optimal verden er det ikke plass til hverken Jarvis eller Fletcher i NUFC, men når det er sagt; om Ben Arfa er skadet, hadde jeg vært mer komfortabel med Jarvis på ving enn Obertan. Likeså, om Cisse er skadet, er jeg mer komfortabel med å sette inn Fletcher enn Ameobi. I så måte vil laget vårt styrkes, fordi bunn-nivået vil heves, og det trenger dette laget sårt.
Vi har hatt en fantastisk sesong, og kan fort kvalifisere oss til Europa, men vi får ikke inn topp-klasse enda, vi trenger en sesong eller to med samme prestasjoner som i år, for å vise at vi er the real deal, før vi blir attraktive for the big fishes.
Jeg er forøvrig uenig i Guthrie. Jeg føler meg sånn noenlunde komfortabel med å ha han i stallen, men vil gjerne ha inn en som kommer før han i køen, men foreløpig er han fortsatt en OK spiller å ha.

Konklusjonen blir da at jeg er enig i alle som vil at de nye spillerne som kommer skal bli direkte utfordrere til XI. Men det tror jeg ikke er realistisk. Slik jeg ser det, er det realistisk å håpe på 2-3 spillere som tar en plass i XI, eller er seriøse utfordrere, slik at det blir "hipp som happ" hvem som starter. Videre kan vi hente 2-3 spillere, som oppgraderer benken vår. Vi trenger faktisk disse også.

XI 2011/2012: Veldig bra. Med 1-3 skader: Ok. Med 4+ skader: KRISE.
XI 2012/2013: Veldig bra. Med 1-3 skader: Veldig bra. Med 4-6 skader: Ok.
Med min tilnærming, er det slik utviklingen til stallen kommer til å bli, neste sesong kontra denne. Noe mer enn det, tror jeg ikke vi kan håpe på, for prosessen er for langsom og langsiktig til at dette gjøres over natten.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 08. April 2012, 14:07 »
Stikk fingeren i jorden. Vi får ikke spillere i Hazard-ligaen.

Vi får jo spillere i "ligaen" til Cissè, Ben Arfa, Cabaye, Tiotè, Ba, osv. Det er der jeg med flere mener man også bør sikte seg inn på selv om man igrunn er "fornøyd" med start 11. Det er jo noe man egentlig aldri skal være. Det å hele tiden strebe etter å gjøre klubben bedre er noe ALLE som jobber i NUFC bør sikte seg inn på.
Det er heller ikke spørsmålet om Jonas eller noen andre er fornøyde med å sitte på benken, det bør de jo heller ikke være. Det som er saken her er jo å ha flere spillere som er gode nok til å starte kamper uten at laget blir svekket, slik at andre gode spillere kan få seg en liten avbrekk og prestere bedre i en annen kamp. Dette igjen vil jo gjøre jobben enklere for Pardew da han i større grad kan stille med spillere som passer kamptaktikken han legger opp til. Sånn som det er nå har ikke Pardew og co så mye valg eller muligheter.