20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 764683 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #750 på: 03. April 2012, 22:45 »
Roque Junior var noe for seg selv ja ;) Mulig derfor jeg er skeptisk til brasser!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #751 på: 03. April 2012, 22:49 »
Takk - stemmer :P
Han var ikke helt stabil!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #752 på: 03. April 2012, 22:53 »
For min del er det statsene som gjør meg usikker - ikke bare den enkelthendelsen.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/douglas/profil/spieler_64590.html

Må ikke glemme at en spiller som Coloccini også var kjent for å være en hardhaus av rang før han kom til NUFC. På de 4 sesongene i NUFC har han kun 1 rødt kort og 18 gule.
Sesongene før han kom til NUFC sto han med 6 røde og 52 gule kort.
Kilde er ESPN.

Douglas står med 3 direkte røde kort, 2 gule i en og samme kamp som gir rødt, samt at han 1 gang er dømt på videobevis. Altså så er ikke statsene hans noe særlig verre enn hva mange andre forsvarspillere med en fysisk spillestil har. Og ifølge linken har han nesten ikke pådratt seg gule kort de siste 2 sesongene. Kun 1 gang har han måttet stå over grunnet for mange gule kort. I hans første hele sesong i Nederland fikk han derimot en del gule kort, et sted mellom 9 og 11 for å være mer nøyaktig.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 04. April 2012, 00:23 »
Når vi først er inne på gule kort og colo. Er det ikke slik at om han får et gult til må han sone ???

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #754 på: 04. April 2012, 00:32 »
David Batty, Dennis Wise, Roy Keane, Joey Barton, Javier Mascherano, CHEICK TIOTE...

Ja, det er kjipt med spillere som pådrar seg mye karante, men jeg mister ikke nattesøvnen av at en evt. ny spiller har historie som en hardhaus. Slike spillere har en viss psykologisk effekt på motstanderen også. Matterazzi kunne jo på sitt beste skremme livskiten av motstanderlagets spisser, bare ved sitt nærvær.

Men det er klart, blir det for mange utestengelser, kan det bli et stort problem. Men syns ikke statistikken hans er særlig avskrekkende...
Oscillons From The Anti-Sun

Christian

• Gjest
« Svar #755 på: 04. April 2012, 17:11 »
Oppsumering før neste sesong:

Stallen:

No.   Pos.   
1      GK   Steve Harper
2      DF   Fabricio Coloccini
3      DF   Davide Santon
4      MF   Yohan Cabaye
5      DF   Danny Simpson
6      DF   Mike Williamson
8      MF   Danny Guthrie
9      FW   Papiss Cissé
10      MF   Hatem Ben Arfa
11      FW   Peter Løvenkrands
13      MF   Mehdi Abeid
14      DF   James Perch
15      MF   Dan Gosling
16      DF   Ryan Taylor
17      MF   Alan Smith
18      MF   Jonás Gutiérrez
19      FW   Demba Ba
20      FW   Leon Best
21      GK   Fraser Forster
22      MF   Sylvain Marveaux
23      FW   Shola Ameobi
24      MF   Cheick Tioté
25      MF   Gabriel Obertan
26      GK   Tim Krul
27      DF   Steven Taylor
28      FW   Sammy Ameobi
29      MF   Haris Vučkić
30      FW   Nile Ranger
31      DF   Shane Ferguson
34      DF   James Tavernier
35      GK   Rob Elliot
40      GK   Tamas Kadar
?       FW   Xisco

Kontrakter som går ut:
Danny Guthrie
Peter Lovenkrands
Alan Smith
Ryan Donaldson
James Tavernier
Tamas Kadar

Løvenkrands, Smith, Donaldson og Kadar får ikkje ny kontrakt. Usikkert kva som skjer med Guthrie, mens Tavernier er ein del av framtidsplanene. Reknar med Tavernier har snart ny kontrakt.

Av dei som ikkje har kontrakt som går ut, er nok Steve Harper,Fraser Forster(Spørst om Celtic legg penger på bordet), Nile Ranger og Xisco(om klubben får solgt han) på veg bort.

Itilegg kan Danny Simpson være på veg bort, om han ikkje skriver under ny kontrakt med klubben.

Konklusjon: Klubben treng ny andrekeeper, om Forster blir solgt. Forsvaret roper etter forsterkinger, minst ein ny midtstopper må inn. Itilegg treng me forsterkinger på backane, verdt fall om Simpson går.

Itilegg vil ein evnt deltakelse i Europa være med å spele inn, kor mange nye me treng inn. Troppen er for liten til både PL, Europa og cuper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #756 på: 04. April 2012, 17:38 »
Keepere:
1      GK   Steve Harper
21    GK   Fraser Forster

26    GK   Tim Krul
35    GK   Rob Elliot

Forsvar:
2      DF   Fabricio Coloccini
3      DF   Davide Santon
5      DF   Danny Simpson
6      DF   Mike Williamson
14    DF   James Perch
16    DF   Ryan Taylor
27    DF   Steven Taylor
31    DF   Shane Ferguson
34    DF   James Tavernier
40    DF   Tamas Kadar

Midtbane:
4      MF   Yohan Cabaye
8      MF   Danny Guthrie
10    MF   Hatem Ben Arfa
13    MF   Mehdi Abeid
15    MF   Dan Gosling
17    MF   Alan Smith

18    MF   Jonás Gutiérrez
22    MF   Sylvain Marveaux
24    MF   Cheick Tioté
25    MF   Gabriel Obertan
29    MF   Haris Vučkić

Angrep:
9      FW   Papiss Cissé
11    FW   Peter Løvenkrands
19    FW   Demba Ba
20    FW   Leon Best
23    FW   Shola Ameobi
28    FW   Sammy Ameobi
30    FW   Nile Ranger
?     FW   Shitsco

Tok meg den frihet å dele stallen inn i lagdeler. Som vi ser er der vel relativt stor sjanse for at vi mister to av de fire keeperne i førstelagsstallen vår. Vi trenger inn en keeper som reserve for Krul. Krul er såpass god at vi trenger ikke svi av mye penger på en keeper av samme klasse. Nok med tre keepere i stallen.

I forsvar tok jeg den forutsetningen at jeg tipper Perch har spilt seg til en ny sesong i Newcastle-drakta, jeg tror han vil fortsette som squad-player neste sesong, Pardew virker å ha troa på ham. Blir dog ikke grusomt trist dersom han forlater. Danny Simpson er et annet usikkerhetsmoment - løses ikke kontraktssituasjonen de kommende par månedene er han kjapt Villa-spiller. Uansett - vi trenger en stopper inn som kan utfordre Taylor om plassen ved siden av Colo. Vi må ha inn minimum en back - kanskje to dersom Simmo forsvinner. Kadar er historie.

Smudge forsvinner i sommer, jeg har troa på at Gosling gjør det samme. Helt greit. Guhrie en annen usikkerhet - ikke lett å si hva han gjør. Vi trenger en sentral midtbanespiller til for å utfordre Tiote og Cabaye - spesielt dersom Danny-boy drar til Villa elns. Samtidig er det lov å håpe at Vuckic og kanskje Abeid også tar skritt som gjør at de i større grad nærmer seg førstelaget. Marve et usikkerhetsmoment - men vi får neppe solgt han uansett - så vi kan heller håpe på at han får seg en skikkelig pre-season. Skulle gjerne sett Obertan solgt til Darlington eller en lignende klubb, men tror nok vi ser han i Newcastle neste sesong også. Så usikker på hvorvidt vi er ute etter vinger. Samtidig anser jeg Shane Ferguson mer som ving enn back - og han bør få smake litt mer førstelagsspill. Amalfitano kanskje allerede klar - spekulert erstatter for Guthrie.

På spissplass kan vi godt renske litt opp. Få Xisco ut asap zulu. Ranger må vi også tuppe ut, heldigvis er Løven historie. Tror også Best lever farlig. Var nær Celtic-overgang i januar - og selv om jeg egentlig liker ham - så innser jeg at Ameobi er veldig godt likt av Pardew og aldri kommer til å forlate oss uansett. Ut med disse 4 og inn med en spiss til av høyere klasse enn det vi kaster.

Nå har jeg selvfølgelig beregnet at vi ikke mister noen av våre beste spillere da - det skjer neppe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #757 på: 04. April 2012, 17:46 »
Vart litt bedre oversikt nå ja. Fint innlegg Kristoffer, tenkte ikkje på Gosling og Best. Begge to kan være på veg ut, og da treng me å ersatte begge dei to med bedre spelarar.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 04. April 2012, 18:15 »
Yann M'Vila på Rennes, noen som har sett han i aksjon?

Ser Desailly skryter han opp i skyene i hvert fall.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #759 på: 04. April 2012, 18:26 »
Jeg er enig i Kristoffers oppsett.
Jeg vil ha inn ny vb, enten Cissokho eller Pieters. Ny midtstopper som er rask og kan holde saylor på tå hev. Santon/raylor dekker hb. ( ganske sikker på at simmo forsvinner. Det er helt greit, hverken mer eller mindre)
Ny sentral midtbane med defensiv slagkraft. Ny spiss hvis Ba forsvinner til sommeren, isåfall en som er hurtig som f.

Jeg vil helst bruke mesteparten av pengene på forsvaret

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 04. April 2012, 21:09 »
Yann M'Vila på Rennes, noen som har sett han i aksjon?

Ser Desailly skryter han opp i skyene i hvert fall.

Tviler på at vi har sjanse på han. Tror han går til Arsenal. SVÆRT god spiller, som spiller fast på midten hos Frankrike sammen med Cabaye.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #761 på: 04. April 2012, 21:35 »
Har, som jeg regner med Eriksen hinter til, vært linket til Arsenal. Prisen det har vært snakk om ligger vel på 180-200 mill? Ikke imponert meg de ytterst få kampene jeg har sett han, men hørt han er ganske så god :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 06. April 2012, 00:53 »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #763 på: 06. April 2012, 08:03 »
Spennende spillertype!