20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760009 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #720 på: 03. April 2012, 13:46 »
Nå syns jeg og huske at Johnsen har sagt at han aldri drar til Newcastle etter som de dompet han fra Jr laget og sa at han aldri ville bli no fotball spiller ??

EDIT. Kan vell aldri stemme etter og ha lest litt mer.. Ser han var 12-13 år når han var i nufc..
« Siste redigering: 03. April 2012, 13:49 av Rissen »
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 03. April 2012, 14:16 »
Kobles til en brasiliansk venstreback som spiller for Grasshopper.

The Brazilian left-back moved to Switzerland in 2011, joining the Zurich club from Corinthians.

The 21-year-old has impressed over the past nine months after becoming first choice at the Stadion Letzigrund.

http://www1.skysports.com/football/news/11678/7646636/English-eyes-on-Bruno
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 03. April 2012, 14:24 »
Jeg er veldig lite interessert i å bytte om til 1 spiss nå som vi har 2-3 veldig gode i klubben. Greit at det har vært suksess de siste 2 kampene for å demme opp litt defensivt ved å flytte Ba ned på vingen ved enkelte anledninger, men til neste sesong vil jeg aller helst se en formasjon der vi har 2 rendyrket spisser, slik som vi hadde i glansdagene under Sir Bobby Robson og Kevin Keegan.

Jeg håper forsvaret får en skikkelig "makeover", og at vi får en solid sentral midtbanespiller som kan ruleres litt på sammen med Cabaye og Tiotè. Å la de 2 spille så mye som mulig gjennom en hel og lang sesong er ikke sunt. Som alle andre spillere har også disse godt av litt hvile inni mellom.

Jeg kan tenke meg å få inn 1 god midtstopper samt et midtstopper talent. 1 skikkelig god venstreback er et must og 1 god sentral midtbanespiller. 1 spiss som kan avlaste Ba og Cissè er også noe vi trenger, både på grunn av ACN og på grunn av en lang og hektisk sesong.

Ben Arfa vil jeg la fortsette på kanten siden det er der han har vist seg fra sin beste side. Med bedre forsvar vil vingene få mer fritak fra defensive oppgaver og laget kan sette linja litt høyere i banen. Da tror jeg Ben Arfa vil bli enda farligere da han kan bruke sine ferdigheter nærmere motstandernes felt. Også Jonas vil kanskje kunne heve sitt offensive spill da.

Om vi kan hente Douglas på free transfer høres jo det ut som et scoop. Uten å ha sett han spille (ihvertfall ikke en jeg kan huske) så skal det ikke så mye til for å forbedre laget flere hakk fra Williamson og Perch. Om Douglas kommer på free transfer så er det jo ikke så usannsynlig at vi kan hente en annen god forsvarspiller der vi kan betale litt cash, f.eks Mbiwa som flere her nevner. Har ikke sett noe særlig av han heller...............

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 03. April 2012, 14:33 »
Om vi kan hente Douglas på free transfer høres jo det ut som et scoop. Uten å ha sett han spille (ihvertfall ikke en jeg kan huske) så skal det ikke så mye til for å forbedre laget flere hakk fra Williamson og Perch. Om Douglas kommer på free transfer så er det jo ikke så usannsynlig at vi kan hente en annen god forsvarspiller der vi kan betale litt cash, f.eks Mbiwa som flere her nevner. Har ikke sett noe særlig av han heller...............

Det jeg har sett av Mbiwa har vært pur klasse. Douglas har jeg ikke sett så mye av dessverre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 03. April 2012, 14:36 »
Douglas sitt ankepunkt uten at jeg har sett han er det disiplinære. Han får skummelt mye røde kort - og det syns jeg virker litt betenkelig. Pieters er tiltalende fordi han er i stand til å spille stopper også. Får vi inn han og en stopper til kan vi flytte Santon over - og samtidig er Santon i stand til å spille venstreback dersom Pieters er skadd/må spille stopper om noen av de andre tre stopperne er utilgjengelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 03. April 2012, 14:42 »
Er det helt utenkelig at Cissikho skulle velge oss eventuelt? :D

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #726 på: 03. April 2012, 14:54 »
Jeg er veldig lite interessert i å bytte om til 1 spiss nå som vi har 2-3 veldig gode i klubben. Greit at det har vært suksess de siste 2 kampene for å demme opp litt defensivt ved å flytte Ba ned på vingen ved enkelte anledninger, men til neste sesong vil jeg aller helst se en formasjon der vi har 2 rendyrket spisser, slik som vi hadde i glansdagene under Sir Bobby Robson og Kevin Keegan.

Jeg håper forsvaret får en skikkelig "makeover", og at vi får en solid sentral midtbanespiller som kan ruleres litt på sammen med Cabaye og Tiotè. Å la de 2 spille så mye som mulig gjennom en hel og lang sesong er ikke sunt. Som alle andre spillere har også disse godt av litt hvile inni mellom.

Jeg kan tenke meg å få inn 1 god midtstopper samt et midtstopper talent. 1 skikkelig god venstreback er et must og 1 god sentral midtbanespiller. 1 spiss som kan avlaste Ba og Cissè er også noe vi trenger, både på grunn av ACN og på grunn av en lang og hektisk sesong.

Ben Arfa vil jeg la fortsette på kanten siden det er der han har vist seg fra sin beste side. Med bedre forsvar vil vingene få mer fritak fra defensive oppgaver og laget kan sette linja litt høyere i banen. Da tror jeg Ben Arfa vil bli enda farligere da han kan bruke sine ferdigheter nærmere motstandernes felt. Også Jonas vil kanskje kunne heve sitt offensive spill da.

Er det noen toppklubber i Europa som spiller med 2 reine spisser? Greit at det funket å var gøy å se på,på 90tallet,men det er leeeenge siden og fotballen har utviklet seg veldi mye..  At Ba har hatt litt måltørke ondet siste er ikke det samme som han spiller dårlig.. Han gjør utroli mye bra i kampene. Og så lenge cissé herjer så er vi ikke avhengi av målene fra ba. Blir cissé skadet så er ba i kamp form og går lett inn som toppspiss igjen..4-3-3 er mye tryggere og enklere å forandre på uten å bytte ut spillere... Alle husker jo hvordan vi ble knust mot Spurs i 4-4-2

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #727 på: 03. April 2012, 15:47 »
det blir hvertfall utroli viktig å få på plass avtaler før euro12 selv om vinduet ikke åpner før etter..
spillere som pieters og evt franske spillere kan fort øke veldi i verdi her. satser på at storklubbene finner noen stoppere i EM og vi kan snappe verthongen...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 03. April 2012, 15:50 »
det blir hvertfall utroli viktig å få på plass avtaler før euro12 selv om vinduet ikke åpner før etter..
spillere som pieters og evt franske spillere kan fort øke veldi i verdi her. satser på at storklubbene finner noen stoppere i EM og vi kan snappe verthongen...

Vertoghen er nok dessverre tapt til Arsenal allerede vil nå jeg tro.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 03. April 2012, 15:59 »
Har en kompis som er gunners gutt. Han sier det skal mye til at arsenal handler stopper i sommer. De ser på stopperplass som sin sterkeste del.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 03. April 2012, 16:05 »
Vermaelen og Koscielny er jo knallstoppere i min bok ihvertfall. Så har de Mertesacker, Djorou og Squillaci. Knallbra førstevalg og så som så back-ups. Skadeplagede backer derimot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 03. April 2012, 16:31 »
Både Vermaelen og Vertonghen kan spille venstrebacker. Koscielny kan spille høyre. Så ville ikke sagt meg så sikker på det. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #732 på: 03. April 2012, 16:38 »
Men de er Arsenals klart beste stoppere - og Arsenal var vel ikke bunnsolide da de måtte spille med 4 egentlige stoppere tidligere denne sesongen. Backupen Jenkinson har vel ikke akkurat imponert meg nevneverdig - Gibbs og Santon har begge hatt sine skader denne sesongen og Sagna likeså.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #734 på: 03. April 2012, 17:12 »
Haha! Synd Obertan i midten ødelegger bildet, da. :-[