20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760260 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #630 på: 29. Mars 2012, 14:13 »
Syns ikke Simpson er så dårlig som de fleste her skal ha det til. Men ja kunne tenkt meg en enda bedre. Simpson er perfekt back up. Få inn cissokho så kan Simpson og santon slås om høyre backen.

vetlera

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #631 på: 29. Mars 2012, 14:30 »
Syns ikke Simpson er så dårlig som de fleste her skal ha det til. Men ja kunne tenkt meg en enda bedre. Simpson er perfekt back up. Få inn cissokho så kan Simpson og santon slås om høyre backen.
Clyne! :drool:

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #632 på: 29. Mars 2012, 14:53 »
Simpson er ikke noe dårligt valg, men d kan altids bli bedre....me en bedre høyreback trur eg vi hadde fått en mye bedre høyre side....ben arfa hadde sluppe og alltid måtte hjelpe backen og han hadde fått flere valg framover når backen kom på løp. Simpson e liksom aldri skummel d skuddåret han tar seg et løp....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 29. Mars 2012, 15:05 »
Jeg føler ikke jeg sier noe sjokkerende når jeg hevder at Simpson er vårt tryggeste valg defensivt av samtlige backer i stallen. Med det mener jeg ikke nødvendigvis at han er fantastisk - men han er en habil PL-back, og vi har et dårlig utvalg av backer. Santon kan bli meget god - men har veldig mye igjen på den defensive biten, noe som også er grunnen til at han heller ikke har klart spille seg til fast plass i laget.
Men vi vet alle at Simpson er begrenset - så for meg ser jeg gjerne at vi kjøper inn en venstreback slik at Santon kan utfordre Simmo på høyre. Simpson er uansett ikke en mann som kommer til å ha noen griselønn - så jeg ser gjerne at vi forlenger med ham. Samtidig tror jeg faktisk at der ligger klubber som Villa i lur som er interessert i begge Danny'ene. Simpson var jo som kjent ikke langt unna en Villa-overgang sist sommer, og Guthrie har vært kontinuerlig linket til de utover sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 29. Mars 2012, 16:12 »
Ja, for backer med høy kvalitet vokser jo på trær. Det er jo null stress liksom.
Simpson er en av de bedre i England. Han er ikke fullkommen, han er ikke noen klassespiller, men han er god nok. Vi vet hva han står for. Og nevnte jeg at han er engelsk?

Jeg ser helst at vi beholder begge Dannyene, OG kjøper en ny back (helst venstre).

god nok?? for hvem? håper du har høyere mål for nufc enn det. en back som har 3assist i hele sin karriere og aldri skaper noe fremover er absolut ikke god nok for et lag som skal kjempe om europa plass... når vi i tillegg har innover vinger er det enda mer viktig med backer som kommer rundt på kant og slår inn. ser hvor farlig det blir på venstresiden med jonas og santon da begge vil gå innover og det blir en flystripe på siden for motstanderene når de bryter et angrep. syns santon snart må få prøve seg på høyre siden.. og en ny venstreback inn i sommer.
For all del, jeg har da høyere mål enn som så. Men jeg mener han er god nok all den tid vi ligger der vi ligger. Dog ser jeg gjerne at han degraderes til backup. Men jeg er i utgangspunktet av den formening at Danny Simpson holder nivået sånn brukbart. Han har enkelte veldig gode kamper, og enkelte dårlige kamper. Sånn midt på treet. Ikke det beste, ikke det verste. Men jeg vil beholde han fordi det er svært vanskelig å finne gode backer for en okey penge. Det er en STOR mangelvare på gode backer i England. Og jeg ser jo helst at vi som en engelsk klubb forsøker å ha flest mulig engelske spillere i stallen. Hvorvidt Simpson selv vil være backup er jeg mer tvilende til. Men det er en helt annen sak.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 29. Mars 2012, 18:51 »
Simpson er en av de bedre i England........ men han er god nok.

Nei og nei.
Skal NUFC opp å kjempe blant de beste er definitivt Simpson et svakt punkt. Er nok bare å innse årsakene til at NUFC ikke er nærmere de aller beste lagene til tross for flere veldig gode spillere og i enkelte posisjoner ganske godt besatt sammenlignet med de beste lagene. Backene og midtstopper plassene er noen av de som definitivt må forbedres MYE om man skal opp enda et nivå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 29. Mars 2012, 21:10 »
Simpson er en av de bedre i England........ men han er god nok.

Nei og nei.
Skal NUFC opp å kjempe blant de beste er definitivt Simpson et svakt punkt. Er nok bare å innse årsakene til at NUFC ikke er nærmere de aller beste lagene til tross for flere veldig gode spillere og i enkelte posisjoner ganske godt besatt sammenlignet med de beste lagene. Backene og midtstopper plassene er noen av de som definitivt må forbedres MYE om man skal opp enda et nivå.

Heilt einig når det gjeld OPP endå eit nivå. Men me er no tross alt på 6.plass med å ha spelt Simpson kvar jevla kamp heile sesongen. Då må du ikkje komma øydeleggja det gode inntrykket eg har av deg og dine meiningar ved å hengja deg på dei som meinar han "suger balle" og ikkje er god nok for eit PL-lag, osv osv.  :)
Skal me utvikla oss og ta endå eit steg neste sesong so ser helst at me hentar ein skikkeleg god og lovande venstreback og viss Simpson fortsatt er i klubben lyte han og Santon kjempa om høgrebackplassen. Me treng og sjølvsagt forsterkning i midtforsvaret.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 29. Mars 2012, 21:14 »
Simpson er ikke bra nok, men han blir ofte spilt dårlig at Willo som rett og slett ikkje er god nok til å forsvare en plass i et lag med så pass gode ballspillende spillere vi har. Med ei bedre høgreside i forsvaret i år, tror eg vi ville sett stor forbedring i spillet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 29. Mars 2012, 22:00 »

Heilt einig når det gjeld OPP endå eit nivå. Men me er no tross alt på 6.plass med å ha spelt Simpson kvar jevla kamp heile sesongen. Då må du ikkje komma øydeleggja det gode inntrykket eg har av deg og dine meiningar ved å hengja deg på dei som meinar han "suger balle" og ikkje er god nok for eit PL-lag, osv osv.  :)

Vi har hatt flaksen med i spesielt i starten, og det har vært en veldig rar sesong. Kunne fort ha vært på en annen plassering.

Simpson er uansett et svakt ledd og hører ikke inne i noen topp 6 klubb.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 29. Mars 2012, 22:26 »
I et perfekt overgangsvindu hadde et talent av Clyne sitt kaliber kommer inn for Simpson og kjempet med Santon om plassen. Da kunne Santon i tillegg vært cover på venstrebacken for f.eks Pieters.

Simpson kan fint bli i klubben for min del sålenge han ikke er førstevalg. Men han er mer en god nok til å være backup for oss. Trygg deffensivt, men en ødelegger mye av det offensive spillet.

Hvis forsvaret blir styrket med en klasseback og en stopper i sommer er laget kraftig forbedret etter min mening. Tenk om vi hadde hatt en klassestopper i de siste kampene i stedet for Willy? Vi kunne kanskje vært på 4.plass ( uten å spekulere for mye selvsagt :)) simpson og willy skal ha honnør for innsatsen likevell.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 29. Mars 2012, 22:31 »
Simpson er uansett ikke en mann som kommer til å ha noen griselønn - så jeg ser gjerne at vi forlenger med ham.

Hvordan vet du det?

Han har jo alt sagt nei til et kontraktforslag, og på mannen selv så virker det som han tror han er ei verdensstjerne verd alle penger i verden? :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #641 på: 29. Mars 2012, 22:53 »
Men har jo spilt hver eneste kamp for en topp 6 klubb og også sørget for at den ligger der ved utallige redninger på strek blant annet.

Vet at mange klager på rygginga hans, men her må også Willy ta sin del av skylden. Hvis du ser på hvor mye flinkere Colo er enn Willy til å komme i sikring for backen så er det ikke rart at Simmo ikke tør å stå opp i ballfører før han er helt nødt. Enig i at han rygger for mye, men noen ganger blir han tvunget til det grunnet manglende sikring...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 29. Mars 2012, 23:09 »
Men har jo spilt hver eneste kamp for en topp 6 klubb og også sørget for at den ligger der ved utallige redninger på strek blant annet.

Vi har hatt flaksen med i spesielt i starten, og det har vært en veldig rar sesong. Kunne fort ha vært på en annen plassering som tidligere nevnt. Men om du skal kverrulere på at vi ligger på 6. plass og er en topp 6 klubb og at han dermed er god nok for en topp 6 klubb, så vær så god :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 30. Mars 2012, 00:31 »
Prøver ikke å kverulere, men å skape en diskusjon.

Det at du sier at vi fort kunne vært på en annen plassering er jo en håpløs uttalelse. Flaks og alt slikt jevner seg ut over en hel sesong og vi er der vi er fordi vi fortjener det og har spilt 6. best av alle lagene i PL, enkelt og greit. Man kommer heller ikke unna at Simpson har vært en del av dette (er vel nesten den som har spilt mest).

Sier ikke at han i fremtiden vil være god nok om vi skal stabilisere oss på dette nivået eller ta enda et steg opp, sier bare at han sålangt i sesongen har vist seg god nok. Hvis du ser på lagene under oss så er det ikke mange som har en bedre høyreback. Jeg kommer vel egentlig ikke på noen (untatt Johnson selvfølgelig), men det kommer selvfølgelig an på øyet som ser  ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 30. Mars 2012, 00:55 »
Alle med litt vett og økonomisk sans ville ventet til sommeren med å signere en eventuell kontrakt. Han har mye bedre kort på hånda om vi kvalifiserer oss til Europa, særlig siden han har spilt nesten alle kampene. Da har han mye å slå i bordet med i en forhandling.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/