20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760265 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #465 på: 18. Mars 2012, 14:57 »
Synes Guthrie er en ålreit spiller, spørst bare om han vil være ok med å være backup.

Men midtbanen kan det være det samme med nå, vi må forsterke forsvaret!!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 18. Mars 2012, 15:03 »
Synd med Guthrie, da det var nok av andre posisjoner som trengte prioriteringer fra før. Nå må vi få inn en ny SM backup også..

Christian

• Gjest
« Svar #467 på: 18. Mars 2012, 15:07 »
Ikkje sikkert det Eriksen, Vuckic og Abeid kan være backup.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 18. Mars 2012, 15:23 »
Hvis ikke Guthrie er god nok til å være i troppen om vi skal opp enda ett hakk ( noe jeg forøvrig syns er reinspikka tøv, det har vist at han er i år!) er da ihvertfall ikke de to gutta det!! Bra talenter, men har fortsatt et stykke å gå til de er på Guthries nivå.

Fakta er at jeg tror vi skal få problemer med å få oss en særlig bedre backup enn det Guthrie har vist seg å være i år. Synes det er virkelig synd at han drar, men skjønner han jo selvfølgelig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 18. Mars 2012, 15:28 »
Williamson, Best, Guthrie og Simpson er spillere som er langt ifra gode nok om NUFC vil opp enda et hakk og kjempe sammen med 3-4 andre lag om CL plass. Hvilke andre topp 10 lag ville disse fått plass i?
Er NUFC fornøyd med å kun ligge på øvre halvdel av tabellen og ikke har noen visjon om å bli så mye bedre kan man nok alltid regne med at slike spillere vil innha en posisjon i NUFC.

Guthrie har vært meget god i enkelte kamper denne sesongen, men også grusom i andre kamper. Innhoppet hans mot Wolves var rett og slett forferdelig å se på. Feilpasningene florerte da. Han var vist en liten formsvikt de siste kampene og sliter som vanlig med mye skader tross tidvis liten spilletid. Ganske enkel spiller med begrensede ferdigheter.

Best leverte over forventning i starten av sesongen. Har slitt med skade og dårlig form i resten. Langt unna nivået til Ba, Ben Arfa og Cissè. Optimalt hadde vel vært å hatt en spiller som ihvertfall var i nærheten av nivået til disse for å få denne lagdelen jevn og omtrent komplett.

Simpson sliter defensivt mot gode vinger og er svak 1 mot 1 der han rygger og rygger og/eller står langt fra motspiller. Offensivt bidrar han med så godt som ingenting, og er heller ikke spesielt trygg med ballen. Langt ifra en spiller som høyner kvaliteten på laget.

Williamson behøver jeg vel ikke si så mye mer om. Jeg sliter med å finne en dårligere midtstopper i PL pr dags dato. Antall mål vi slapp inn med Coloccini - S. Taylor som midtstoppere kontra Coloccini - Williamson forteller vel sitt.....

Guthrie var helt hopløs mot Wolves, men bortsett fra den kampen kan jeg ikke huske andre grusomme kamper av han. Heller flere kamper der han har vært blant våre aller beste spillere.

Jeg ser også kampene så er fult klar over at mange av spillerne vi har i troppen har klare begrensinger. Og så godt som vi har truffet på overgangsmarkedet bør vi kunne ersatte dem lett. Det jeg prøvde å få frem er at slike spillere likevel virker å være viktige for at vi er der vi er nå. Å ha spillere som bidrar med god steming og ikke begynner å klage hvis de blir satt på benken virker å ha stor betydning når vi sammenligner med hvordan vi har gjort tidligere. Man Utd har f.eks. hatt spillere som David May, O'Shea og nå Jonny Evans i troppen lenge.

Williamson har vært svak de siste kampene, men vi har faktisk holdt nullen fire ganger av de kampene han har spilt. Det svinger også veldig og på samme tid i fjor var det jo faktisk flere som foretrakk han foran S. Taylor. Sammen med en ny stopper ser jeg godt han i troppen til neste år også.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 18. Mars 2012, 16:02 »
Amen fredd!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 18. Mars 2012, 16:16 »
Guthrie var helt hopløs mot Wolves, men bortsett fra den kampen kan jeg ikke huske andre grusomme kamper av han. Heller flere kamper der han har vært blant våre aller beste spillere.

Jeg ser også kampene så er fult klar over at mange av spillerne vi har i troppen har klare begrensinger. Og så godt som vi har truffet på overgangsmarkedet bør vi kunne ersatte dem lett. Det jeg prøvde å få frem er at slike spillere likevel virker å være viktige for at vi er der vi er nå. Å ha spillere som bidrar med god steming og ikke begynner å klage hvis de blir satt på benken virker å ha stor betydning når vi sammenligner med hvordan vi har gjort tidligere. Man Utd har f.eks. hatt spillere som David May, O'Shea og nå Jonny Evans i troppen lenge.

Williamson har vært svak de siste kampene, men vi har faktisk holdt nullen fire ganger av de kampene han har spilt. Det svinger også veldig og på samme tid i fjor var det jo faktisk flere som foretrakk han foran S. Taylor. Sammen med en ny stopper ser jeg godt han i troppen til neste år også.

Men ærlig talt, om man skal opp å kjempe blant de beste er jo ikke disse spillerne gode nok, det beviser vel årets sesong ganske greit. Gjør det ikke? Evt hvilke spillere skal ut om det er slike spillere du vil satse på også neste sesong?

Nivået på de beste spillerne våre å ned til erstatterne er altfor stort, selv om de som oftest gjør en hederlig innsats og spiller så godt de kan er de ikke gode nok om man vil opp å kjempe med Tottenham, Arsenal og Chelsea om CL plassene. Skal vi det må vi ha en jevnere og bedre stall med forskjellige egenskaper slik at Pardew og co kan bytte litt på laget uten at nivået senkes.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 18. Mars 2012, 16:57 »
Jo, jeg vil som deg se forsterkninger inn i sommer for å ta neste steg, men jeg er redd for å komme tilbake til der vi var med mange spillere som ikke brydde seg veldig. Syntes vi har fått se tydelig de siste sesongene at de ikke bare er enkeltspillernes ferdigheter som spiller inn for hvordan laget presterer. I tillegg er jeg mer fan av å beholde mange av spillerne som har vært med på oppturen og la de kjempe for plassen sin.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #473 på: 18. Mars 2012, 21:59 »
Joda, mange gode poenger her. Men la oss nå ikke glemme at sist vi gikk på kjempesmellen så hadde vi en haug med GAMLE overbetalte primadonnaer. Nå har jeg inntrykk av det har blitt satset på unge sultne spillere med riktig mentalitet og at bakgrunnsjekken rundt disse faktorene har vært nøye. Mange av dagens nøkkelspillere har jo også bundet seg til lange kontrakter, noe som indikerer at de er her for å prestere. Williamson og Guthrie/Simpson har muligens gjort sitt. Desverre. Skal vi sikte høyere må vi få tak spillere som allerede har det ypperste-nivået, eller investere i noen som kan bli så gode og bruke tiden det tar på å utvikle disse. Jeg vet at det finnes tilgjengelige midtbanespillere der ute som glatt overgår Guthrie i potensial, selv om det er et poeng med engelske spillere . Så får vi inn en carr-klassiker så kjør på sier jeg ;)

Jeg er til en viss grad positiv til Guthrie som squadplayer, men Simpson og Williamson kan lett erstattes for min del i sommer. Obertan vil jeg faktisk gi ett par sjanser til. La oss gi ham en ny sesong og så evaluere på nytt ;) Håper vi blir kvitt Xisco... bye bye alan smith ::)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 18. Mars 2012, 22:23 »
Det er ingen tvil om at vi kan få inn en bedre spiller enn Guthrie. Det som dermed ikke er så sikkert er om vi klarer å få inn en spiller som er bedre og i tillegg er villig til å bekle den samme rollen som backup!

Men om vi kvaller oss til EL så blir det jo flere matcher neste sesong, ergo flere får sjansen, men hadde helt klart sette at vi beholdt Guthrie.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #475 på: 20. Mars 2012, 00:13 »
Husk at skal vi spille europacup så trenger vi større tropp. En roterings-mentalitet tror jeg faktisk vår spillergruppe kan få til, selv med nye stjernenavn inn. Konkurransen og klubbånden må stå i fokus og jeg tror det fortsatt finnes kvalitetsspillere der ute med disse verdiene. Hos oss kommer de til et spennende hardtsatsende lag med ambisjoner og en herlig støtte hos fans og miljø. På lik linje med de store. Manchester United sin roteringsmodell bør være noe for oss å sikte etter. Du hører sjelden noen av de stjernene klage.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #476 på: 20. Mars 2012, 12:30 »
Abramovich identifies Newcastle pair as key targets in his rebuilding plan

Dette er hentet fra den meget seriøse avisen The Independent?
http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/chelsea-to-bid-30m-for-krul-and-tiot-7578111.html?

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 20. Mars 2012, 12:31 »
Abramovich identifies Newcastle pair as key targets in his rebuilding plan

Dette er hentet fra den meget seriøse avisen The Independent?
http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/chelsea-to-bid-30m-for-krul-and-tiot-7578111.html?

Om dette viser seg å være tilfelle så merker jeg at jeg blir varm i kroppen....

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #478 på: 20. Mars 2012, 13:05 »
Visste jo at dette kom til å komme! Blir veldig spennende å se hvilke spillere vi sitter igjen med etter sommeren. Håper jo selfølgelig at Nufc har ambisjoner om topp 6 hvert år, og at vi klarer å holde på de beste spillerene :)
Winning isn't everything, it's the only thing!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 20. Mars 2012, 14:01 »
Men er så lei av den russeren som skal spytte ut penger og ødelegge alt rundt seg...