20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 772464 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #420 på: 10. Mars 2012, 19:22 »
HVIS Ba forsvinner i sommer, hvilke klubber tenker dere er aktuelle kandidater til å bli hans nye arbeidsgiver? PSG har vel vært linket i aviser??

Grunnen(e) til at han eventuelt drar vil være økonomiske og sportslige (sannsynligvis en salig blanding). Dvs at det, sett at vi kvalifiserer oss for europa league, må være en cl-klubb. Ellers kan det være en annen europa league-klubb med sterkere økonomiske muskler, ala Liverpool.

Jeg tenker at det ikke florerer med aktuelle klubber for Ba.

Jeg tror ikke Man Utd, Chelsea eller City er interessert i Ba. Tviler også sterkt på at Ba er mannen for Wenger. Da gjenstår bare Liverpool og Tottenham i England. Tror dere Ba er den internasjonale toppspissen Tottenham lenge har lengtet etter?

Listen min blir:
PSG (kan gi ekstrem lønn + hjemby+CL?)
Liverpool (Lønn og ambisjoner om CL)
Tottenham (Kan tilby CL-plass, sannsynligvis???)
Fortsett gjerne listen her......

Jeg er ikke så sikker på at Ba forsvinner som mange her inne. Tror fortsatt det avhenger litt av hans form de siste 11 kampene.
« Siste redigering: 10. Mars 2012, 19:44 av roxdaddy »

Peter

• Gjest
« Svar #421 på: 10. Mars 2012, 21:09 »
Enten drar han til Liverpool eller så blir han her... det er mine spådommer.
Anser det som 70% sjanse for at han blir og 30% for at han stikker.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #422 på: 10. Mars 2012, 21:20 »
PSG eller Spurs

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 10. Mars 2012, 21:31 »
Har ikke Bayern også vist interesse?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #424 på: 10. Mars 2012, 22:06 »
Det har vel allerede etablert seg ei "nedrykksgruppe", slik jeg ser det. Bolton, Blackburn, QPR, Wolves og Wigan. Er det noen av de lagene vi kan se til for rekruttering av nye spillere?

From the top of my head, blir det slik:
Bolton: Tim Ream (imponerte meg det jeg så i dag) og Mark Davies (blitt linket til ham, også god i dag).
Blackburn: David "Junior" Hoilett (blitt linket til blant annet oss, og scoret to i dag. Kommer også gratis).
QPR: Kan ikke se noen fra dette laget som kan gjøre en innsats for oss, men kanskje Traore eller Taiwo (veit han er Milan-spiller, men uønsket der) kunne være noe?
Wolves: Må i såfall bli Jarvis og Hammill tror jeg.
Wigan: Rodallega, Diamé, McCarthy og Moses.

Ikke at alle disse ville gått rett inn på laget, men tror alle disse kunne gjort en jobb for oss neste sesong.
De fire vingene jeg nevner, tror jeg alle kunne gjort en god jobb for oss. Diame kan være en god backup for Tiote, og McCarthy synes jeg er en spennende midtbanespiller, 90-modell.
Veldig få forsvarsspillere her, og det er det jo en grunn til. Mye forferdelig forsvarsspill hos disse lagene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #425 på: 10. Mars 2012, 22:29 »
Hammil har jo vært crap i Wolves da... ser ikke hva han kunne tilført oss.
Ellers ganske enig. Ream hadde vært en høy oppgradering fra Willy og Perch, og virker solid og spillende. Rodallega vet vi hva står for og selvom han har vært svak i år, vil han være en forsterkning på topp. Moses hadde vært solid, McCarthy hadde vært spennende samme med Diame, Jarvis og Hoilett.

Hoilett, Jarvis og Moses hadde alle gått rett inn og fortsterket laget, da de er mange 1000 hakk bedre enn Obertan.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 10. Mars 2012, 23:17 »
Rodallega er søppel. Ville mye heller hatt Steven Fletcher da.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #427 på: 10. Mars 2012, 23:55 »
Synes han var god i fjor Daniel, men harr vært svært dårlig i år. Mistet vel sin beste fôrer til Villa da. Anser Rodallega som bedre enn Ameobi, Løven og Ranger, sannsynligvis også Best. Tror han ville ha vært en god backup.
Fletcher som du nevnte har jeg glemt. Også en god spiss. Er vel bare 24 elns, til tross for at jeg mener han ser ut som om han har passert 30.. Fletcher er vel også engelsk, og er også yngre enn Rodallega, samt ikke noen verre spiss. Så ser den.
Synes det potensielt er en del spillere vi kan/burde hente fra de som rykker ned, bare de er billige nok. For det er få av de som virkelig forsterker laget vårt.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #428 på: 11. Mars 2012, 12:01 »
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/2012/03/11/newcastle-united-in-move-for-sweden-striker-john-guidetti-79310-30506072/

Selv om dette er søndags-mat, så er det jo en morsom snakkis da! Hadde vært litt av en erstatning for Løven og Best (som også ryktes ut)!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 12. Mars 2012, 17:57 »
Felipe "Tele" Santana (25) couldn't get past Mats Hummels and Neven Subotic. A reason, as he makes clear in this "Bild" interview, why has to think of leaving Dortmund.

Kommentar fra Dortmund supporter:

too good of a player to ride the pine....will miss him terribly
 i have no problem with what he said...

Kanskje en spiller vi kunne prøvd oss på?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 13. Mars 2012, 00:19 »
Det blir mer og mer tydelig at vi trenger en fantastisk makker til Colo med en frisk Taylor som backup, 1-2 backer og 1-2 vinger om vi vil være med å kjempe oppe blant de store gutta.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #431 på: 13. Mars 2012, 19:41 »
Ja det er eg helt enig i, me tapte kampen mot Arsenal på at det ikkje blei handla forsvarsspillere i januar :-\
Et par forsvarspillere,og et par kantspillere så kan vi være der :thumbu:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #432 på: 13. Mars 2012, 20:48 »
Vi MÅ ha mere fart inn i forsvaret. Det er ingen sinker det som er der, men vi blir ofte liggende fryktelig lavt mot god motstand (og når vi ikke ligger lavt, er vi fucked. Fulham + Wba......).
Vil med glede bytte ut Simpson med en rask venstreback. Hørt at Pieters ikke er all verdens rask, men er fortsatt litt gira på å få han til Tyneside. Cissokho er vel også rask.

Ellers bør vi også få inn en rask midtstopper. Tayls er god på hodet, Colo god til å time dueller, og er en ballspillende midtstopper, men ingen av de er spesielt raske. Skulle gjerne hatt inn en som hadde bra med fart også. Må jo selvfølgelig ha andre gode kvaliteter også, men helst en rask en.

Målet "mitt" for sommeren er å forsterke forsvaret kraftig, og finne spillere som gjør det leddet bedre. Deretter gjøre midtbaneleddet bedre. Vi har for få gode vinger (kommer litt an på hva HBA egentlig skal satses på), samt at jeg gjerne skulle hatt litt bedre sentrale midtbanespillere. Tiote og Cabaye er jo førstevalg, men bak der er det tynt. Guthrie er jo en god squad-player, men skulle gjerne hatt litt mer i back up.
Så må vi også få inn en habil spiss, og et godt talent/bruke talentene våre mer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 13. Mars 2012, 20:54 »
Vil helst ha inn to backer og kvitte meg med Perch. Da kan enten Simmo signere ny kontrakt å vær back-up eller så selger vi han også.  Så vil jeg også ha inn en stopper som innehar fart - samt at jeg vil ha inn en ving og en sentral midt. Gjør meg ingenting om vi kvitter oss med Obertan i sommer - selv om jeg ser på det som drømmetenkning å tro at vi skal få tilbake det vi betalte for han. Løven drar i sommer, tipper også Best kan komme til å forsvinne. Inn med en kjekk spiss. Må antakeligvis ha en til da jeg tror Ba også forsvinner.
« Siste redigering: 13. Mars 2012, 20:55 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 13. Mars 2012, 23:18 »
Som jeg har sagt den siste måneden håper jeg vi får inn Cissokho og Douglas/Vertonghen i forsvar. Da tror jeg virkelig vi hadde fått forsvaret vårt på plass om Santon fikk frem det som bor i han også.

Vi trenger også noen klassevinger med litt fart i, gjerne en på hver side.

Ba tror jeg også blir den som forsvinner og da kan vi gjerne hente inn en uslepen diamant til på toppen der oppe.