20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 765474 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #195 på: 12. Feb. 2012, 16:40 »
De kan jo føre til at det blir færre sjanser i mot ved å være aggressive som førsteforsvarere, men de har nok særdeles lite å gjøre med posisjoneringsevnene til forsvarsspillere i soneforsvar.

Det er begrenset og kommer veldig an på hvor i banen NUFC setter presset. Er veldig tungt å jage forsvaret til motstanderen når de triller ball. Er jo som når du løper rundt i firkanten på treningsfeltet selv og de fire rundt deg står triller ball til verandre mens du jager. Er tungt å holde på sånn i 90 min.

Uansett så vil jeg påpeke litt mer i denne diskusjonen. Borte mot Sunderland vant vi 1-0 med Ameobi som enslig spiss. Heldig seier men uansett 3 gode poeng.
Mot Fulham vant vi 2-1 med Løvenkrands og Best som spisspar. Ba kom inn midtveis i 2. omgang. Da begynte også Fulham å presse på mer.
Borte mot QPR var det Best og Shola som var spisspar. Ba kom nok engang inn midtveis i 2. omgang uten  å påvirke noe særlig.
Det var 3 kamper der vi spilte med likt spisspar som vi har brukt mens Ba var i ACN. Så at S. Taylor har hatt anledning til å ha et toppet lag foran seg hele tiden er bare tull.

Peter

• Gjest
« Svar #196 på: 12. Feb. 2012, 16:43 »
Andre enn meg som er veldig keen på å få inn stopperen Ashley Williams på Swansea som vi var smått linket til? Mannen han flest ballberøringer og pasninger i PL denne sesongen, og er utrolig god i lufta. God med ball, stabil, gjør få feil, god til å posisjonere seg, og grei fart. Har jo bidratt stort sammen med Vorm til at Swansea har et av de tetteste forsvarene i PL.

Om vi bytter ut Willy med Williams hadde det vært en veldig god deal!  :drool: Men vi trenger en rask stopper også, og fart er vel ikke akuratt Williams' sterkeste side.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 12. Feb. 2012, 16:46 »
Mariappa og Williams inn, evt. Williamson ut. Kunne levd godt med det vi Peter?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 12. Feb. 2012, 16:52 »
De kan jo føre til at det blir færre sjanser i mot ved å være aggressive som førsteforsvarere, men de har nok særdeles lite å gjøre med posisjoneringsevnene til forsvarsspillere i soneforsvar.
Det er begrenset og kommer veldig an på hvor i banen NUFC setter presset. Er veldig tungt å jage forsvaret til motstanderen når de triller ball. Er jo som når du løper rundt i firkanten på treningsfeltet selv og de fire rundt deg står triller ball til verandre mens du jager. Er tungt å holde på sånn i 90 min.

Ja, jeg er enig. Jeg tror at ved å ha et høyt press som vi har hatt i endel kamper kan føre til mindre trøkk mot forsvarsfireren i perioder, men det er vanskelig å holde på slik i 90min og har uansett å gjøre med mer enn bare en enkelt spiss.

Peter

• Gjest
« Svar #199 på: 12. Feb. 2012, 17:11 »
Mariappa og Williams inn, evt. Williamson ut. Kunne levd godt med det vi Peter?

Absolutt! Williamson er på ingen måte uerstattelig. Om vi får inn Williams og en rask stopper aka Mariappa, så kan Williamson bare dra for min del.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 12. Feb. 2012, 17:59 »
Hvem kan jeg betale for å få Simpson ut av laget?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 12. Feb. 2012, 18:05 »
Thomas tar seg vel av det regner jeg med...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 12. Feb. 2012, 18:18 »
Jeg vet at det er flere her på forumet som ønsker Simpson ut av laget, blant annet jeg, så Thomas er ikke så alene om å mene det. Men først må vi jo få inn en bedre spiller.
Når vi nå kjemper om en E-cup plass så er det uten tvil en svekkelse for laget at Simpson og Williamson er faste.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 12. Feb. 2012, 19:30 »
Det er en ting jeg reagerer på når du kritiserer Simpson Thomas, og det er at du sier at han ikke er god nok for øvre halvdel i PL. Dette faller jo på sin egen urimelighet da vi jo er topp seks for øyeblikket og Simpson har spilt alle kampene som har fått oss dit. Mannen har reddet mange viktige poeng for oss ved redninger på strek og har vært del av et meget godt forsvar sesongen sett under ett. Vi er ikke der vi er til tross for Simpson som du ofte virker å mene...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 12. Feb. 2012, 21:11 »
Om backene slutter å oppføre seg som offensive vingbacker i enkelte kamper, tror jeg forsvaret ville vært litt tettere. De står jo altfor høyt! Må holde linjen mer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 14. Feb. 2012, 00:12 »
It seems that Wigan teenager Rakish Bingham is on Newcastle?s radar screen for the summer.

The 18 year-old striker has been in good form for the Wigan Reserves side this season, and it seems that he is interesting a lot of clubs including Fulham, Manchester City, Sunderland and Glasgow Rangers,  as well as Newcastle.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 14. Feb. 2012, 00:18 »
Også linket til Burnley spiller Jay Rodriguez.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 14. Feb. 2012, 21:06 »
Mariappa scora for Watford i dag.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 14. Feb. 2012, 21:59 »
Topp 7 liste for newcastle sommeren 2012: aly cissokho, mariappa,hoilett, elia, clyne,malouda.   Og beholde ba:) har ikke link da dette skrives på team Newcastle . En app jeg har.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 14. Feb. 2012, 22:05 »
Malouda? Gammel og høy lønn.