20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 767967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #165 på: 12. Feb. 2012, 01:22 »
Samme hva folk sier.
Forsvaret må forsterkes og helst vil jeg se Simpsons også ut.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 12. Feb. 2012, 09:58 »
Han er selvfølgelig også langt bedre i plasseringsspillet. Det vi trenger er en back-up stopper med andre kvaliteter enn Willy.

Der er jeg bare rett og slett uenig. Det er plasserings- og konsentrasjonsevnen som alltid har vært Tayls svakhet. Kombinert med skadene er det den faktoren som har medført at han ikke har hatt tatt steget helt ut. Han har også hatt flere større plasseringsfeil denne sesongen, men har ikke blitt straffet for dem. Williamson er stort sett flink til å tilpasse sin spillestil til sine begrensninger. Williamson er god å ha mot lag som poler mye. Men går ballen mye langs bakken sliter han mer. Hadde Colo vært litt raskere ville de dannet et ganske bra stopperpar. Men Tayls innsatsevne og vilje til å blø for drakta skal man ikke undervurdere. Dette smittet over til resten av forsvarsrekka også. Tayls blokkerte mange  skudd og fikk resten til å gjøre det samme også. Måten Colo  og Williamson bare stilte seg sideveis på på Sahas 3. mål var skuffende. Tayls ville aldri tillatt en slik pinglete atferd :nikke: Dette gjør at jeg foretrekker Tayls foran Williamson, men forskjellen er ikke så stor som folk skal ha det til ennå. Men jeg liker utviklingen Tayls har hatt denne sesongen. Fortsetter han slik kan han bli en mye bedre stopper enn Williamson.
« Siste redigering: 12. Feb. 2012, 10:01 av Thomas »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 12. Feb. 2012, 10:52 »
Forskjellen på Tayls og Willie er ikke stor, den er enorm. Eneste fasen i spillet Willie kan måle seg med Tayls i, er luftstyrken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 12. Feb. 2012, 11:03 »
Fyfader så godt det vises hvor god og viktig Taylor var for oss. Vi har vært et helt annet lag defensivt etter skaden hans.

Nå er nå ikke det helt rett. Med Williamson tilbake holdt vi nullen i 4 av de 6 første kampene.

For å snu den statistikken litt. Med Taylor på laget sammen med Coloccini så slapp NUFC inn 12 mål på 13 kamper. Om du regner med Chelsea kampen hvor både Colo og Taylor måtte ut med skade er det 15 mål på 14 kamper, men det blir litt feil å ta med den synes jeg da Taylor ikke engang var på banen da det siste målet ble satt inn og Coloccini gikk av på stillingen 0-0 om jeg husker rett.
Så vi sier 12 innslupne mål på 13 kamper. Det er medregnet tøffe bortekamper som ManCity og ManU. Ligaens 2 desidert beste lag, samt Tottenham og Arsenal hjemme.

På de 8 kampene Coloccini har hatt Williamson som makker har vi sluppet inn 14 mål. Altså 1 mål mer innsluppet på 5 kamper mindre spilt.
Det blir feil å si at det er på grunn av Tiotè fordi han også var uaktuell på grunn av skade i en periode da Taylor og Coloccini var vårt stopperpar. Det var i kampene mot Stoke (b) 3-1 seier, Everton (h) 2-1 seier, ManCity (b) 1-3 tap og ManU (b) 1-1. Så den unnskyldningen blir fullstendig feil å bruke.

Steven Taylor er en mye bedre og mer rutinert spiller enn Williamson. Det bør det jo egentlig ikke være diskusjon om engang. Taylor er sterkere i duellspillet, bedre til å plassere seg, MYE bedre med ballen, flinkere til å lese spillet og ofre alt i de rette situasjonene (er jo derfor han rekker å blokkere så mange skudd/avslutninger/innlegg). Taylor er også raskere, sterkere og bedre duell og hodespiller enn Williamson selv om sistenevnte er større/høyere.

Dette var nok unødvendig av meg å skrive da de aller fleste (99,9999999%) er fullstendig enig i det. S. Taylor er flere klasser over Williamson, har mye mer rutine med sine ca 150 PL kamper på sine 26 år, mens Williamson med sine 28-29 år og sine skarve 30-40 PL kamper i bagasjen desverre ikke er i nærheten. Williamson har faktisk bare 75 kamper totalt i englands 2 øverste divisjoner etter mine beregninger.

På tide å innse og innrømme at S. Taylor er en MYE bedre spiller enn Williamson. Deyt burde egentlig ikke vært oppe til diskusjon engang.
Når NUFC nå skal hente forsvarspillere vil jeg ikke se en backupspiller ala Williamson komme inn. Enten må det være en veldig god konkurrent til Coloccini - S. Taylor, eller så en ung fremmadstormende spiller som de vil gi litt forsiktig matchtrening til.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 12. Feb. 2012, 11:09 »
Fyfader så godt det vises hvor god og viktig Taylor var for oss. Vi har vært et helt annet lag defensivt etter skaden hans.

Med Williamson tilbake holdt vi nullen i 4 av de 6 første kampene.

Det er feil.

Eg likar Williamson. Han har sine begrensningar men du veit kva du får. Han er ein grei backup. S Taylor er fleire klassar øve Willi. Eg tykkjer det er rart at det kan diskuterast ein gong.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 12. Feb. 2012, 12:29 »
Jeg syns det de siste par sesongene har blitt ganske åpenbart at Willies største begrensning ligger i svakt tempo. Vi har sluppet inn grusomt med mål på grunn av at han rett og slett er for treig. Derfor passer han nesten best i kamper mot gode lag der vår taktikk er å ligge dypt. Får han kun innlegg slått fra kant er han selvfølgelig habil med sin fysikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #171 på: 12. Feb. 2012, 13:05 »
Etter at santon tok over for raylor og willi fir taylor så e forsvaret vårt som det har vert i goe gamle dage.....totalt uberegnelig. I sommer må vi kjøpe kvalitet og ikje ungt og lovende....trenger stoppera som kan gå rett inn på laget visst d trengs. Ikkje backup talent.....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 12. Feb. 2012, 13:42 »
Vil bare påpeke at Tayls var avskrevet blant flere før denne sesongen startet. Så å kalle ham mye mer rutinert er en drøy påstand. Det er nettopp manglene og konsentrasjonssvikt som har gjort at flere avskrev Tayls tidligere. 

Og Frode du tar ikke med ekstremsifrene som Fulham og Tham. De to kampene alene stod for 10 mål.  Da er det 4 mål fordelt på de resterende 6 kampene, og det er ikke mye. Det er fakisk et bedre snitt enn hva tayls og colo kunne skilte med. I kampene mot Fulham og Tham kampene manglet vi har vi manglet Ba, Tiote og Cabaye (unntatt Fulham).  Og i tillegg hadde vi verdens mest ubrukelige spisspar i Fulham-kampen som ikke akkurat gjore jobben for Fulham forsvaret vanskelig. Det hadde  åpenbart betydning for hvordan vi fremstod i disse kampene og har betydning for hvordan forsvaret oppfører seg. Og uansett hvordan du vender på det, Tiote har spilt flere kamper med Tayls enn med Williamson.

Jeg sier ikke at Tayls ikke er bedre enn Willamson, men jeg er uenig i at forskjellen er av vesentlig grad. Tayls er ikke en bedre pasningsspiller, faktisk synes jeg Tayls poler like mye om ikke mer enn Williamson. Tayls plasseringssvakheter har alltid hengt ved ham, så å si at Williamson er svakere på det området er direkte feil.  Det som først og frems skiller Tayls fra Williamson er duellspillet og evnen til å ta ut spillere langs bakken. Der er den store forskjellen mellom de to,  frem til nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 12. Feb. 2012, 13:55 »
Er vel ikke så forbanna mange som har avskrevet Tayls, de har vel heller bare ment at han har vært for ujevn og hatt for mye skader. Jeg har alltid ment at Tayls har vært en bedre stopper enn Williamson, han har mye mer å spille på - og har egentlig bare trengt en trygghet som Colo nå har blitt. Det bar frukter i høst, men Newcastle har også statistisk sett gjort det best med Colo og Tayls både i CCC og forrige sesong i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 12. Feb. 2012, 14:06 »
Vil bare påpeke at Tayls var avskrevet blant flere før denne sesongen startet. Så å kalle ham mye mer rutinert er en drøy påstand. Det er nettopp manglene og konsentrasjonssvikt som har gjort at flere avskrev Tayls tidligere. 

Og Frode du tar ikke med ekstremsifrene som Fulham og Tham. De to kampene alene stod for 10 mål.  Da er det 4 mål fordelt på de resterende 6 kampene, og det er ikke mye. Det er fakisk et bedre snitt enn hva tayls og colo kunne skilte med. I kampene mot Fulham og Tham kampene manglet vi har vi manglet Ba, Tiote og Cabaye (unntatt Fulham).  Og i tillegg hadde vi verdens mest ubrukelige spisspar i Fulham-kampen som ikke akkurat gjore jobben for Fulham forsvaret vanskelig. Det hadde  åpenbart betydning for hvordan vi fremstod i disse kampene og har betydning for hvordan forsvaret oppfører seg. Og uansett hvordan du vender på det, Tiote har spilt flere kamper med Tayls enn med Williamson.

Jeg sier ikke at Tayls ikke er bedre enn Willamson, men jeg er uenig i at forskjellen er av vesentlig grad. Tayls er ikke en bedre pasningsspiller, faktisk synes jeg Tayls poler like mye om ikke mer enn Williamson. Tayls plasseringssvakheter har alltid hengt ved ham, så å si at Williamson er svakere på det området er direkte feil.  Det som først og frems skiller Tayls fra Williamson er duellspillet og evnen til å ta ut spillere langs bakken. Der er den store forskjellen mellom de to,  frem til nå.

Dette er et helt utrolig dårlig innlegg, fullt av feil og subjektive antagelser.

1) Hvorfor skal man ikke regne med ekstremsifrene mot Fulham og Tottenham? Da kan man like så gjerne ta bort bortekampen mot City fordi det er den vanskeligste kampen i løpet av sesongen.

2) Prosentvis har Tioté vært fraværende i en nesten like stor andel av kampene Tayls har spilt som de Williamson har spilt. Man kan like gjerne ta med ramadan-kampene, for da var han ikke på nett.

3) Ba var ute i starten av sesongen, og hvem var spisspar da?

Og til slutt, jeg mener at disse tingene er helt uvesentlig. Forskjellen mellom dem er ENORM, og det kan de fleste med en gjennomsnittlig fotballforståelse se. Willy har et greit toppnivå, men er omtrent like ustabil som Tayls var for 5 år siden. Og hvordan kan du si at han ikke er mer rutinert fordi "han var avskrevet blant flere før sesongen"? For det første var han ikke det, og for det andre henger det ikke på greip...

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #175 på: 12. Feb. 2012, 14:06 »
11 kamoer uten tap med taylor på bana. Det er vel grunn nok til og innrømme at taylor er mye bedre en willi....det var jo snakk om landslaget for taylor før han blei skada. Og då er en langt bedre spiller en willi...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 12. Feb. 2012, 14:20 »
torfinn: De inkluderes fordi mannskapet vi stilte med på midtbanen og i angrep hadde stor betydning for kampforløpet. Dette gjorde ikke jobben til forsvaret enklere for å si det på den måten. Om Tayls hadde spilt de kampene ville vi likevel tapt, men kanskje med mindre sifre.  Om Tayls hadde vært med borte mot city med samme midtbanen som vi mønstret i går ville vi garantert ha tapt med større sifre enn det vi gjorde.

Ikke at jeg har antall kamper i hodet, men tiote spile jo kanskje 2 eller 3 kamper med Williamson før han dro til AM? Om du gidder å sjekke be my guest. Og en BA lam fra livet og ned er uansett bedre enn Best og Shola på topp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 12. Feb. 2012, 14:43 »
Kan bare nevne at Tioté var ute både på Etihad og Old Trafford, og likevel slapp vi inn mindre mål på de to kampene enn i andreomgang mot Fulham alene, og like mange som førsteomgang i går. Når det gjelder hvem som spiller spiss har det minimalt å si for hvor bra en stopper skal prestere innenfor og rundt egen 16. Og dessuten har både Best og Ameobi bevist at de er brukbare til å jobbe defensivt, selv om de har utviklet allergi mot sjanseskaping.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 12. Feb. 2012, 15:23 »
Sa det i sommer og sier det igjen; jeg vil ha Steven Fletcher! :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 12. Feb. 2012, 15:25 »

For noe fullstendig vås!

Om du skal luke bort ekstremsifrene mot Fulham og Tottenham, så kan du luke bort ManCity (b) og Tottenham (h) for Taylor sin del også. Er intensjonen å luke bort de 2 værste kampene Williamson har vært med, så må du luke bort de 2 værste kampene S. Taylor også har spilt. Må jo være rettferdig.......
Da kan du ta bort 5 mål på statistikkene til S. Taylor jeg la til i det andre innlegget. Men jeg synes det blir vanvittig dumt å holde på slik.
Det blir litt som de som går rundt å tror på dommedags profetier. Luker bort noen setninger og erstatter dem med sine egne som passer best, bytter litt om på bokstaver og tall for å få det til å passe best mulig med sine egne meninger, å vips så har du noe som bare du er fornøyd med...........
Vi får holde oss til fakta og ikke begynne å fantasere.

Du har skrevet om at vi har manglet Tiotè og Ba. Greit, men de var også ute i flere av kampene S. Taylor spilte. Ben Arfa var ikke kampklar i store deler av kampene tidligere i sesongen, men har vært det de kampene Williamson har fått spille, som blant annet mot Fulham.
R. Taylor var venstreback de kampene S. Taylor har sammen med laget, mens din favoritt Santon har vært det når Williamson har spilt. Er det en svekkelse eller forsterkning av laget?

Og angående erfaring. Trodde alle var enige om at en med over 150 PL kamper på baken har mer erfaring enn en med kun 75 kamper, der de aller fleste er i den nest øverste divisjonen og som atpåtil er 2-3 år eldre. Så hvordan i alle dager er det en drøy påstand?