20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759892 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #90 på: 05. Feb. 2012, 23:04 »
Cabaye var fantastisk mot ManU, han og Tiote knuste deres midtbane.

Jeg synes både Cabaye og Guthrie har vært veldig bra i år, men føler at Cabaye har det lille ekstra som Guthrie mangler når det gjelder kreativitet fremover på banen. Begge har høy treffprosent på pasningene, og begge er trygge med ballen i beina, men føler Cabaye er den av de som ser de skjulte rommene litt oftere. Føler de er veldig like, men allikevel veldig forskjellige, derfor kan de fint spille sammen på midten dersom Tiote mangler.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 05. Feb. 2012, 23:41 »
Det er nok uansett lenge siden vi har hatt tre så gode sentrale midtbanespillere på laget samtidig. Nå skal det jo riktignok nevnes at vi er i flytsonen, selv Perch spilte en kjempekamp i dag.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 06. Feb. 2012, 11:22 »
Hvem har imponert deg mest denne sesongen av Cabaye og Guthrie?

Cabaye (36%, 36 Stemmer)
Vanskelig å si. Begge har vært gode. (36%, 36 Stemmer)
Guthrie (28%, 28 Stemmer)
Antall stemmer: 100

Jevnt!

Forskjellen her ligger vel i at Guthrie pr dags dato presterer opp imot sitt aller aller beste, mens Cabaye fortsatt er ny i PL og vender seg til en ny liga og fortsatt kan bli mye bedre, samtidig som han allerede er på høyde med Guthrie.

Uansett veldig gledelig å se Guthrie spille så bra som han gjorde i andre omgang igår når vi mangler våre to beste sentralt på midten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 06. Feb. 2012, 12:25 »
Skal huske at Guthrie har et år tilgode på Cabaye også. Og Guthrie kan selvfølgelig enda bli bedre - jeg syns jo han har blitt mye bedre bare denne sesongen. Vi så tendenser til potensialet da vi rykka ned - og han styrte jo flere av kampene da vi spilte i CCC. Hadde en tung sesong i fjor med mye skader og noen uheldige opptredener. Denne sesongen har han derimot i mine øyne vært like god som våre to andre midtbanespillere. Han har enda deler av spillet sitt som kan forbedres - da tenker jeg at på jeg mener det bor mye mål i ham. Kommer han seg oftere til skuddmuligheter kan han bli et farlig våpen for oss. Syns også han har blitt bedre defensivt denne sesongen. Tidvis syns jeg han virka alt for lett forrige sesong - men jeg sitter ikke med den følelsen i år. Når han og Cabaye har spilt har de ofte vekslet mellom hvem som holder igjen - og det syns jeg har funket meget bra ettersom begge er fightere med høy arbeidsmoral.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 06. Feb. 2012, 17:57 »
Er det noe nytt å finne noen sted om kontraktinfo osv?
Noen som er i gang med å signere eller noen som vurderer noen nye tilbud?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #95 på: 06. Feb. 2012, 19:31 »
Vi trenger definitivt en ny ving. Synes ikke Obertan holder mål, mens Jonas ser ut til å være rimelig skjermet for kritikk på forumet til tross for at han er en kløne deluxe. Hovedproblemet synes allikevel å være at ingen av vingene våre har en spesielt god innleggsfot. Synes faktisk Guthrie bør forsøkes i vingposisjon når Tiote og Cabaye er tilbake.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 06. Feb. 2012, 19:43 »
kul tanke med guthrie på kant! Da regner jeg med at du ikke akkurat ser for deg en bred ving...

jeg synes det virker spennende med en 3'er på midten etterhvert jeg. Tiote bak arbeidsmaurene Cabaye og Guhrie. Så Barfa i en fri rolle fremme bak Pistol og Bazooka ;) da snakker vi popcorn

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 06. Feb. 2012, 20:07 »
Har ikke Guthrie allerede bevist ettertrykkelig at han ikke funker som ving da? Barton funka bra - men Guthrie var enda dårligere på og holde bredde og gikk konstant innover i banen. I utgangspunktet har han foten til det - men han har aldri spilt spesielt bra som høyreving.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #98 på: 06. Feb. 2012, 20:44 »
Har aldri helt hatt troen på 4-4-2 med to rene vinger, jeg. Veit ikke helt om det kan gjøres noen empiri på det, men jeg mener formasjonen funker best når man har ballspillende og halvveis balanserende spillere på minst én av kantene, så man kan opprettholde balanse i midten, om man kjører angrep langs kanten. Nå er vi rett nok gode på å variere og bytte side på kantene våre, og har vel i nesten alle kamper starta med innovervendte vinger, altså at de spiller med sitt beste bein inn i banen, så det blir lettere å trekke inn og gå på avslutning eller etablere spilt sentralt forann boksen til motstander (det er vel blitt normalt stort sett over hele fotballeuropa), men følte meg uansett tryggere da vi hadde en spiller som Barton på kanten. Og nå også Ryan Taylor. I hvertfall i forhold til Ben Arfa.

Vet ikke helt hvordan utfallet ville blitt, men det høres ihvertfall ikke FEIL ut å prøve Guthrie i en kantposisjon. Han må bare ikke bli brukt som om han var en vingspiller, DET tror jeg ikke han funker til.

Edit: Sorry, nå har det spora helt av her. Var ikke meningen å bidra til enda mer avsporinger.
« Siste redigering: 06. Feb. 2012, 20:47 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 06. Feb. 2012, 21:01 »
kul tanke med guthrie på kant! Da regner jeg med at du ikke akkurat ser for deg en bred ving...

jeg synes det virker spennende med en 3'er på midten etterhvert jeg. Tiote bak arbeidsmaurene Cabaye og Guhrie. Så Barfa i en fri rolle fremme bak Pistol og Bazooka ;) da snakker vi popcorn

Hvorfor forandre på noe som allerede fungerer vanvittig bra. Både Obertan og Jonas har spilt mye og bidratt veldig til at NUFC fremdeles er med i kampen om CL plass. Så lenge den klassiske 4-4-2 formasjonen fungerer så bra synes jeg ikke det er noe poeng å forandre på det.
Det er jo bare bra at Pardew nå har flere spillere å velge i når han tar ut et lag, at han kan benke gode spillere uten at det svekker laget nevneverdig.
Jeg synes helelr ikke kantene er så hakkandes gale som det mange andre synes. Det er flere alternativer  i Obertan, Jonas, Ben Arfa, Marveaux, Ferguson, + + når alle er tilgjenglige. Alle med forskjellige styrker og svakheter. Det eneste jeg savner på kanten er en spiller med god innleggsfot, en spillertype som Solano. Men det kan være at vi allerede har det i troppen i Marveaux eller Ferguson. Trenger å se mer av dem før jeg kan bedømme dem.

Er det noe laget trenger er det forsvarspillere, både midtstoppere og backer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 07. Feb. 2012, 08:59 »
Enig Frode. På venstrekant er vi spesielt godt besatt. Men vi trenger kanskje en rask høyrekant som kan pushe Obertan. Først og fremst har vi behov for en stopper og en back..Alle som så Thams backspill i går skjønner at vi fortsatt har mye å gå på det området.

sam

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 07. Feb. 2012, 13:46 »
Enig Frode. På venstrekant er vi spesielt godt besatt. Men vi trenger kanskje en rask høyrekant som kan pushe Obertan. Først og fremst har vi behov for en stopper og en back..Alle som så Thams backspill i går skjønner at vi fortsatt har mye å gå på det området.

Enig! Det er ikke slik at noen behøver å forsvinne fra NUFC. Både Simpson og R. Taylor kan være gode å ha i stallen og kan komme inn å gjøre en god jobb i flere posisjoner. Men jeg synes forsvaret er den lagdelen som er svakest og som trenger bedre spilleren for å komme enda et steg nærmere de aller beste. Ihvertfall en midtstopper og en back.

Videre kan jo klubben kanskje prøve å hente Hugo Rodallega. Kontrakten hans går vel ut etter sesongslutt, og han er jo vesentlig bedre enn Løvenkrands, Ameobi og Best. Løvenkrands bør jo ikke få fornyet kontrakt og Best kan jo selges da det er flere interesserte klubber i han. Ameobi må vi leve med enda en sesong.
Det gir en spissrekke med Demba Ba, Papiss Demba Cissè, Hugo Rodallega og Shola Ameobi. To ut og èn inn, så har vi plutselig en mye bedre spissrekke.

Ellers blir det særdeles viktig å beholde Krul. Tottenham kommer til å prøve seg og kan tilby CL fotball og kjemping om ligatittelen, kanskje også høyere lønn. ManU får holde fingrene av fatet. Kommer de på banen er han garantert tapt.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 07. Feb. 2012, 14:47 »
Eg las ein plass at Rodallega krever £60.000 i veka i si neste kontrakt. Wigan har ikkje sjanse til å matche dette, men bør vi strekke oss dit? Rodallega har sett svakare ut denne sesongen enn han har gjort dei to føregåande, noko som sjølvsagt er dels pga mangelen på Cleverley og CN'Z + at han hatt ein del skader.

Eg kan absolutt vere med på at han har ein del ved seg som er spennande, men eg synest han er for slurvete til tider. Stoke la vel inn eit bod på Rodallega på 2 mill + Fuller, og det seier vel litt om kva dagens marked anser han for å vere verdt. Majoriteten av Wigan-fansen (basert på eitt relativt stort forum, kanskje ikkje representativt) verkar til å ønske å 'cash inn' framfor å la han gå gratis i juni, og det virkar som om den same gjengen har langt større lit til eksempelvis Moses som vårens redningsmann.

Kan godt hende at Rodallega hevdar seg på vårparten når han har fått rista av seg skadene, men om lønnskravet hans er reelt synest eg heller vi bør sjå andre plassar etter ein eventuell ny spiss. Gjerne ein utprega Bellamy-type. Meget synd at Shane Long glapp av kroken i sommar.

Eg er for øvrig enig med dei som meiner at forsterkingar i forsvar bør vere første prioritet.