20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3541 på: 19. Juli 2012, 12:38 »
Menja, personlig ville jeg mye heller investert Carrollpengene i 1-2 andre spillere som hadde gått rett inn på førstelaget.

Eventuelt bruke dem til å sikre at vi får inn Debuchy og Douglas, som det kan hende glipper pga vår policy om å alltid måtte tjene på spillerene vi henter inn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3542 på: 19. Juli 2012, 12:43 »
Med Carroll får vi en spiller som kommer tilbake til vante omgivelser hvor han føler seg trygg og hvor han vet han allerede har prestert bra. Vi har et støtteapparat som kjenner han godt og veit hva ham er god for. Pardew har fått jobbet med ham, og Carver er grunnen til at Carroll ble et Newcastle-produkt og ikke endte opp i en annen klubb. Han er enda en ung spiss og videresalgsverdien kan fortsatt stige veldig fra hva vi eventuelt betaler for ham. Jeg er utelukkende positiv til å hente ham, fordi jeg veit det vi skje på Ashley sine betingelser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3543 på: 19. Juli 2012, 12:56 »
Om vi ender opp med å gi opp imot 15 mill + for Carroll mener jeg dette er et stort feiltrinn og disse pengene kunne lett vært brukt på 2 gode spillere for samme prisen.

15 mill pund for Carroll er ikke mye. Han viste den halve sesongen han var i NUFC rett etter opprykket at han var en målgarantist. Selv om han var utilgjenglig på grunn av skade i opptil flere kamper var han allikevel nummer 2 på toppscorerstatistikken da han spilte for NUFC. Det er også ett pluss at det ikke er en eneste spiller i PL som er sterkere og bedre i luftrommet enn Andy Carroll. Der er han best. Han er utrolig sterk i kroppen og har en god skuddfot og er rett og slett ett mareritt å møte for forsvarspillere.

Andy Carroll er 4 år yngre enn Ba og Cisse og man vet jo at Carroll er en meget god spiss, det beviste han da han var i NUFC, og det blir også bevist av prisen Ashely og co fikk for han. At han ikke passer inn i LFC og dems måte å spille på får så være, det betyr ikke at han er blitt dårlig.
Jeg tar gledelig Andy Carroll tilbake for 15 mill pund. Da hadde jeg sett på angrepsrekka som komplett med 3 utrolig gode spisser i Ba, Cisse og Carroll. Så kunne man brukt resten av transfermidlene til å forsterke forsvaret og kanskje også en midtbanespiller eller ving.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3544 på: 19. Juli 2012, 13:02 »
Om vi ender opp med å gi opp imot 15 mill + for Carroll mener jeg dette er et stort feiltrinn og disse pengene kunne lett vært brukt på 2 gode spillere for samme prisen.

15 mill pund for Carroll er ikke mye. Han viste den halve sesongen han var i NUFC rett etter opprykket at han var en målgarantist. Selv om han var utilgjenglig på grunn av skade i opptil flere kamper var han allikevel nummer 2 på toppscorerstatistikken da han spilte for NUFC. Det er også ett pluss at det ikke er en eneste spiller i PL som er sterkere og bedre i luftrommet enn Andy Carroll. Der er han best. Han er utrolig sterk i kroppen og har en god skuddfot og er rett og slett ett mareritt å møte for forsvarspillere.

Andy Carroll er 4 år yngre enn Ba og Cisse og man vet jo at Carroll er en meget god spiss, det beviste han da han var i NUFC, og det blir også bevist av prisen Ashely og co fikk for han. At han ikke passer inn i LFC og dems måte å spille på får så være, det betyr ikke at han er blitt dårlig.
Jeg tar gledelig Andy Carroll tilbake for 15 mill pund. Da hadde jeg sett på angrepsrekka som komplett med 3 utrolig gode spisser i Ba, Cisse og Carroll. Så kunne man brukt resten av transfermidlene til å forsterke forsvaret og kanskje også en midtbanespiller eller ving.

Så du mener det er viktigere å sikre Carroll enn å sikre back og stopper?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3545 på: 19. Juli 2012, 13:04 »
Nok et godt innlegg av Frode.

Snkz, hvor i guds navn får du det fra at et kjøp av Carroll skal gå utover jakten på back og stopper. Har det vært snakk om det overhodet?! Ashley og co betaler ikke overpris for spillere, samtidig har de bevist at de spytter opp penger dersom de mener det er verdt det. Det gjorde de i januar for Cisse, og det gjør de meget vel igjen for Carroll og Debuchy.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3546 på: 19. Juli 2012, 13:09 »
Nok et godt innlegg av Frode.

Snkz, hvor i guds navn får du det fra at et kjøp av Carroll skal gå utover jakten på back og stopper. Har det vært snakk om det overhodet?! Ashley og co betaler ikke overpris for spillere, samtidig har de bevist at de spytter opp penger dersom de mener det er verdt det. Det gjorde de i januar for Cisse, og det gjør de meget vel igjen for Carroll og Debuchy.

Jeg synes vitterlig jeg har lest flere steder at det er sagt det ble satt av opp til 20 mill dette vinduet.
Og kjenner jeg Ashley rett, så kommer han til å bruke et "storkjøp" som en unnskyldning for å trekke ut av de andre dealene som jeg ser på som mye viktigere enn å få på plass en angriper til akkurat nå.

Jeg mener fokuset bør ligge på de områdene vi sliter mest og det er uten tvil på backposisjon imo. Men selvfølgelig, dere må jo få mene hva dere vil ;) Jeg har forstått at hver gang Frode skriver noe så lyser det opp i øynene dine, mens for meg så er det akkurat det motsatte.

Om Debuchy allerede hadde vært på plass og det var Douglas, Anita og Carroll man så på, så hadde saken vært noe helt annet.
« Siste redigering: 19. Juli 2012, 13:11 av snkz »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3547 på: 19. Juli 2012, 13:18 »
Jeg lyser opp øynene for de jeg mener argumenterer på rette plan, enten de heter Frode, snkz eller hva pokker. Her er jeg åpenbart enig med Frode ;)

Vi er da ikke en amatørklubb og det er jo relativt åpenbart at vi fokuserer vel så mye på back og stopper som Carroll. Det er da fullt mulig å gjøre flere ting samtidig. Klubben henter spillere de mener er gode nok, og som kommer til en pris de mener gir value for money. Debuchy blir Newcastle-spiller under de premisser som klubben mener er riktig, garantert. Samme gjelder Douglas og Carroll. Beklager snkz, men jeg begynner å bli lei dine stadige dommedagsprofetier gitt. En og en halv måned til overgangsvinduet stenger - og efaringsmessig skjer de fleste overganger de siste døgnene av vinduet.

Angående hva som er satt av til overgangspenger er det egentlig bare å drite i å tro på hva ryktene sier. De har vel aldri holdt vann under Ashley sin periode uansett. Vi bruker ikke mer enn vi har - men vi bruker penger dersom vi føler det er verdt det. Jeg gidder ikke en gang tenke på det økonomiske aspektet ved vår overgangsaktivitet i sommer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3548 på: 19. Juli 2012, 13:20 »
Haha, hvor ofte hører man ikke at "Ashley grants Pardew xxx £ warchest" osv osv... Tror nok ikke det lages en pott til transfers, men heller at hver og en overgang vurderes for seg selv.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3549 på: 19. Juli 2012, 13:23 »
Men forstår ikke hvorfor folk er så lystne på å få Carroll tilbake heller. Når han var god hos oss, så var laget nesten bygd opp rundt han og vi spilte fotball på en litt annen måte. Når Carroll ikke blir brukt riktig, så har han flere ganger vist han ikke kommer til sin rett som vi også kan se hos oss med Ba på kanten.

Flere av spillerene som også var med på å gjøre Carroll så god hos oss som han var er også borte fra klubben, noe jeg også tror vil påvirke denne saken.
« Siste redigering: 19. Juli 2012, 15:45 av snkz »

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #3550 på: 19. Juli 2012, 13:32 »

Det kommer ikke til å skje at Ashley og co splasher £15 mill på en spiss i dette vinduet. Hvis vi ser på de siste 4 vinduene (inkl dette), ser vi at slike kjøpe ikke skjer under denne ledelsen. Jeg har ingen tro på ryktene som sier at newcastle har bydd 15mill for han.

Det som er greia med Carroll (som Ashley sikkert er veldig oppmerksom på) er at Rodgers ikke er keen på å ha han i laget (yet alone troppen). Det som skjer dersom lpool priser Carroll for høyt, er at de risikerer å ikke få han solgt. Dersom han ikke blir solgt, sluker han 80'000 i uka, uten å spille et minutt for lpool. Tenk hvor lite han da er verdt i januar eller neste sommer, da han har gått et år uten å bli lånt ut, solgt, eller spilt kamper! Dette må være Rodgers verste mareritt, og derfor tror jeg Ashley vil presse prisen ned, så til de grader, og jeg tror ikke vi får en konklusjon i denne sagaen før det nærmer seg september.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3551 på: 19. Juli 2012, 14:05 »
http://aggbot.com/Newcastle-United-News/article/17357554

Andre hiver seg med i kampen og Douglas!

West Ham spesielt er jo kjent for å la pengene sitte litt løst av og til.
« Siste redigering: 19. Juli 2012, 14:09 av snkz »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3552 på: 19. Juli 2012, 14:14 »
Men forstår ikke hvorfor folk er så lystne på å få Carroll tilbake heller. Når han var "god" hos oss, så var laget nesten bygd opp rundt han og vi spilte fotball på en litt annen måte. Når Carroll ikke blir brukt riktig, så har han flere ganger vist han ikke kommer til sin rett som vi også kan se hos oss med Ba på kanten.

Flere av spillerene som også var med på å gjøre Carroll så god hos oss som han var er også borte fra klubben, noe jeg også tror vil påvirke denne saken.
Spillerne som dro var Barton, Nolan og Enrique. Inn kom Cabaye og Santon. Altså det skulle bare gagne Carroll flere fordeler. Det er da ikke sånn at vi plutselig har begynt å spille Spania fotball når Carroll dro. Vi spiller fortsatt en ganske direkte spillestill med noen litt andre strenger å spille på enn det vi hadde før. Jeg liker Ba og vil virkelig ha han i klubben, men Carroll som tar ned baller til Cisse får meg til å tenke..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3553 på: 19. Juli 2012, 14:28 »
Haha, hvor ofte hører man ikke at "Ashley grants Pardew xxx £ warchest" osv osv... Tror nok ikke det lages en pott til transfers, men heller at hver og en overgang vurderes for seg selv.

Nettopp. Vi har jo penger og er villige til å bruke dem om de riktige spillerne dukker opp. Tror ikke det er slik at Pardew har 20 mill å splashe på en spiller om han føler for det eller at han ikke kan bruke 22 mill om det dukker opp 4-5 fantastiske dealer heller.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3554 på: 19. Juli 2012, 14:51 »