20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 21:00  (Lest 60032 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 21:00
« på: 30. Jan. 2012, 15:28 »
Onsdag er det klart for vår første kamp i februar, når vi møter Blackburn på Ewood Park.
Blackburn er begynt å komme i form nå, og vil bli en veldig vrien nøtt, spesielt da vi riskierer å spille uten Cisse og Ba. Får bare krysse fingrene for at de snart er tilbake!

Vil se disse 11:

Krul
Simpson-Willy-Colo(Perch om Colo er ute fremdeles)-Santon
Ben Arfa-Cabaye-Guthrie-Jonas
Best-Løvenkrands

Er helt utrolig, men jeg ønsker faktisk Løven på topp i denne kampen. Shola har vært så udugelig i de siste kampene, og jeg er ekstremt lei av å se eselet knaske epler og traske rundt på banen. Løven kan trolig bidra med høy arbeids rate og fart på topp.
« Siste redigering: 01. Feb. 2012, 20:22 av Peter »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 20:45
« Svar #1 på: 30. Jan. 2012, 15:43 »
Kunne ønske å se Obertan i en spiss-rolle jeg. Ellers enig i laget ditt.

Peter

• Gjest
« Svar #2 på: 30. Jan. 2012, 15:47 »
Obertan kunne i utgangspunktet vært en tanke mtp spissproblemet vårt. Spørsmålet er om han overhodet vet hvor målet står. Kan se for meg at han ville blitt løpende for mye rundt uten å være ordentlig involert i spillet og sjansene våres.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. Jan. 2012, 15:56 »
Jeg har faktisk tenkt tanken på å gi Løvenkrands sjansen sjøl. Ameobi har totalt sett vært vår desidert dårligste spiller i de kampene vi har måttet klare oss uten Ba, og var direkte håpløs mot Fulham og Brighton. Løven er en spiller som ikke gjør så mye ut av seg, men han er i det minste en klokere spiller enn Shola, og vet da sånn halvveis hvor målet er.

Optimalt sett hadde jeg sett at Ba starter, da han kun spilte de første 45 mot Libya i går. Men spørsmålet er om han ikke vil være litt i overkant sliten etter en lang reise og noe utladet mentalt etter et helt forferdelig mesterskap for Senegal.

Obertan er et dårligere alternativ. Han er rask, men ikke spesielt god taktisk. Jeg tror ikke han vil få til særlig mye mot Blackburns forsvar. Ville sannsynligvis blitt løpende mye imellom, kanskje hadde han gått i veien for Jonas eller Hatem, og det ville ikke vært noen god løsning. Heller Løven enn Obertan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30. Jan. 2012, 16:05 »
Gi meg..

---------------------Krul
Simpson---Willy----Colo---Santon
Raylor---Guthrie---Cabaye---Jonas
------------Ben Arfa-------------------
---------------------Best---------------

Er enig med de fleste om at Shola bør holdes unna gresset. Frykter også Yakubu + Hoilett mot eventuelt Willy + Perch. Sånn objektivt sett så er dette en helt bingo kamp, kan vippe alle slags veier. Rovers er litt i medgang, men mener uansett at vi har et bedre lag. Spørsmålet er heller hvordan selvtilliten er etter Fulham- og Brighton-fadesene. Uansett en viktig kamp, vi har mistet for mange poeng mot drittlag til å kjempe om Europa.

Tar et råtips på 3-1 seier (Best x 2 og Raylor).  :nikke:

"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30. Jan. 2012, 16:13 »
Me er frykteleg ustabile so her kan alt skje.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. Jan. 2012, 16:22 »
Me er frykteleg ustabile so her kan alt skje.

Enig. Likevel forbeholder jeg meg retten til å være optimist. 2-0. Shola benytter sjangsen til nok en gang å stilne motstanden mot ham selv med et mål (åpningsmålet) og Cisse (fingers crossed) får best mulig deby og setter sitt først mål for NUFC ila sine 10 minutter av kampen.

PS: Er rimelig lei av klippekortet til Ameobi, men føler det hadde vært typisk han å score nå som han har fått så mye pepper...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Jan. 2012, 16:40 »
Yakubu er suspendert, det hjelper i hvertfall på.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Jan. 2012, 17:34 »
Og Samba spiller fortsatt ikkje? Her BURDE vi ha muligheter!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Jan. 2012, 18:04 »

Det hadde mi mot Brighton og! Kanskje dei var små, men dei var tilstades :D  :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Jan. 2012, 18:23 »

Samba spiller for oss i denne. :) Om ikke han er i ACN da? Hvis det var det du mente.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 30. Jan. 2012, 18:24 »
Eg trur Ba kjem til å begynne fra start garantert, og så trur eg Cisse kan få debutt frå starten. Dei kom idag og spelte halv omgang kvar på søndag og er verken sliten og skada. Yakubu er ikkje å frykte når han er soner sin tredje kamp mot oss. Samba kan starte mot oss, men han har sagt at han klare ikkje å gi 100% lenger og vil vekk. Eg trur og håper på detta laget:

Simmo   -   Willo   -   Colo   -   Santon
              Cabaye   -   Guthrie
    Barfa                -              Jonas
                    BA   -   CISSÉ

Håper Colo er fit. No som vi er ute av FA-cupen er det berre PL å priotere. Pardew har helt sikkert plana om å spille Europa neste sesong, så da vil det bli har jobbing resten av sesongen. Trur vi vinner når vi har Ba tilbake + ein ny nummer 9 som skal score

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30. Jan. 2012, 18:26 »
Det er lov å starte med keeper. :)

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30. Jan. 2012, 18:27 »
Det er lov å starte med keeper. :)

Å! det viste eg ikkje  :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 30. Jan. 2012, 19:01 »
Tror ikke Ba eller Cisse kommer til å starte. Men jeg vil gjerne ha innlegg fra kant. Et av problemene forrige kamp var at vi hadde Shola på topp og en Best som trakk inn ved anledning. Disse gutta trenger innlegg. De var fraværende. Det er ganske logisk når vi tenker på at 3 av fire spillere langs linja (Santon, HBA og Jonas) egentlig spiller på feil side ifht hva som er deres foretrukne fot. Blackburns store problemer er vel at Hoilett ikke jobber bakover, og at de backenes fart er begrenset. Jo oftere vi klarer å komme ned langs linja og legge inn, jo flere sjanser kommer vi til å få. Hadde vært gull hvis vi kunne fått  hvilt Ba og Cisse denne kampen, slik at de er friske mot et fysisk Villa-forsvar. Litt kontroversielt laguttak, men jeg kunne gjerne ha tenkt meg dette

Raylor  -   Willi   -   Colo   -  Santon

Jonas   -    Cabaye  Guthrie - HBA

Løven  Best