20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brighton - Newcastle, FA-cupen 28/1 kl 18:15  (Lest 40341 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Brighton - Newcastle, FA-cupen 28/1 kl 18:15
« Svar #255 på: 29. Jan. 2012, 17:26 »
Dette er stort. Humor fra øverste hylle!  :koko:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 29. Jan. 2012, 17:27 »
Santon har mye å gå på defensivt ja. Men det kommer med spilletid.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 29. Jan. 2012, 17:30 »
Synes forøvrig ikke at Santon var noe bedre enn Simpson offensivt i går. En av våre største sjanser i kampen var det jo også Simpson som hadde etter et herlig løp og en perfekt pasning fra Ben Arfa.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 29. Jan. 2012, 17:45 »
Thomas: Simpson er, sammen med Krul, den eneste som har spilt alle kampene. Han har ikke vært direkte svak i noen kamper (kanskje med unntak av Liverpool-kampen, men da var ALLE håpløse). Det er ikke på tross av Simpson vi ligger såpass høyt oppe. Han har vært en av de viktigste bidragsyterne, og dermed sier det seg selv at han er god nok for et lag som ligger på 6. plass. Se på de andre høyrebackene i PL, hvor mange ville du heller hatt enn Simpson? For meg stopper det etter Micah Richards og Kyle Walker, og muligens en skadefri Sagna.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 29. Jan. 2012, 17:47 »
 :thumbu:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 29. Jan. 2012, 17:53 »
Synes forøvrig ikke at Santon var noe bedre enn Simpson offensivt i går. En av våre største sjanser i kampen var det jo også Simpson som hadde etter et herlig løp og en perfekt pasning fra Ben Arfa.

Etter mitt skjønn var det stor forskjell mellom Simpson og santon offensivt. Santon er til tider for offensiv. Hans problem er at han spiller på feil side. De beste innleggsposisjonene er utenfor kortsiden til motstanderens 16 m. I den posisjonen var Santon titt og ofte.  Men innleggene var av dårlig kvalitet fordi han enten måtte stoppe opp, legge ballen på høyre fot og svinge ballen innover eller så slo han inn med venstre. Naturligvis er dette vanskeligere.

Enig i at Simpsons løp var godt, men  løpet var UTEN ball. Det er Simpsons evner med ball som frustrerer meg spesielt. Santon og Ferguson prøvde å passere sin motstandere hele tiden, og det er slike backer vi trenger. En back som slår støttepasning når de er oppe mot en middelhavsfarer av en back i Wanker er ikke god nok for de øvre lag av PL.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #261 på: 29. Jan. 2012, 17:57 »
Kanskje like greit vi røk for Brighton i går når man ser trekningen for neste runde?
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/liverpool-moeter-agdesteins-brighton-i-facupen-3695178.html

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 29. Jan. 2012, 18:01 »
Thomas: Simpson er, sammen med Krul, den eneste som har spilt alle kampene. Han har ikke vært direkte svak i noen kamper (kanskje med unntak av Liverpool-kampen, men da var ALLE håpløse). Det er ikke på tross av Simpson vi ligger såpass høyt oppe. Han har vært en av de viktigste bidragsyterne, og dermed sier det seg selv at han er god nok for et lag som ligger på 6. plass. Se på de andre høyrebackene i PL, hvor mange ville du heller hatt enn Simpson? For meg stopper det etter Micah Richards og Kyle Walker, og muligens en skadefri Sagna.

Alle har vært bidragsytere. Det er ikke Simpsons defensive kvaliteter jeg kritiserer først og fremst. Det er hans evneveike bidrag fremover. Ikke kan han sentre, ikke kan han utfordre, ikke kan han slå en konstruktiv pasing, og ikke har han fart. Er han oppe i en situasjon hvor han må slå en semivanskelig pasning ender det opp med enten pol eller støttepasning.  Jeg ville hatt alle de tre du nevner pluss Onoucha på City, ivanowich på Chelsea, Kelly på LFC,  Rafel på Scum og Naugton som er utlånt fra Tham. Ergo er han ikke god nok for topp 7.

Konklusjon: Jeg vil ha en back med utviklingspotensiale. En som ikke er redd for å utfordre og som ikke er fornøyd med å slå støttepasninger resten av sin karriere. Simpson er 25, han kan alltids utvikle seg bakover, men teknisk vil han aldri bli bedre.
« Siste redigering: 29. Jan. 2012, 18:04 av Thomas »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 29. Jan. 2012, 18:04 »
Ergo tar du feil tenker jeg vi sier.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 29. Jan. 2012, 18:11 »
Arsenal på vei ut gjør det hele enda mer bittert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 29. Jan. 2012, 18:17 »
Om vi hadde gått videre og slått ut Pool i neste kunne dette sett uhyre lovende ut, på papiret.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 29. Jan. 2012, 18:21 »
Nå har kampen snudd totalt da - men uansett hadde vi hatt gode sjanser ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 29. Jan. 2012, 20:02 »
Se på de andre høyrebackene i PL, hvor mange ville du heller hatt enn Simpson? For meg stopper det etter Micah Richards og Kyle Walker, og muligens en skadefri Sagna.

Passe drøyt synes jeg. ManU har flere på den posisjonen jeg ville foretrukket fremfor Simpson. Phil Jones og Da Silva brødrene f.eks. Ferguson hadde ikke gitt oss Simpson om han ikke hadde noe bedre selv.
Chelsea med Ivanovic er jo veldig tøff å møte, Bosingwa er ikke så mye dårligere med mange kamper for det portugisiske landslaget. Kelly i LFC ser jo også ganske så lovende ut.
Jeg tviler særdeles sterkt på at det er noen av de klubbene som ligger over NUFC eller rett bak som ville byttet sin back med Simpson. Går vi lott lenger ned på tabellen så er det nok større sjanser for å finne flere på samme nivå, men en spiller som Angel Rangel i Swansea har jo vist seg å ta PL nivået ganske greit sammen med resten av laget.
En høyreback jeg har sansen for er Seamus Coleman i Everton. Spiller ikke på det mest profilerte laget men likefult en av de bedre i PL. Stephen Kelly i Fulham var jo ganske god mot NUFC for èn uke siden. Skapte masse trøbbel for Santon på vår venstreside. Står også bokført med mange kamper for det irske landslaget.

Etter min mening er Simpson et svakt punkt i laget. Hans bidrag offensivt er få og defensivt er det ingen back som rygger og nøler mer enn han. Han inviterer motstanderne inn i vår 16 meter titt og ofte og/eller gir dem tid og rom til å legge inn.
Merklig nok er han pr dags dato den beste backen vi har i klubben. Det viser at NUFC har backproblemer. Santon har fremdeles langt igjen til nivået Enrique holdt, og R. Taylor er på samme nivå som Simpson. Her har Pardew og co en jobb å gjøre.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #268 på: 29. Jan. 2012, 20:17 »
Etter min mening er Simpson et svakt punkt i laget. Hans bidrag offensivt er få og defensivt er det ingen back som rygger og nøler mer enn han. Han inviterer motstanderne inn i vår 16 meter titt og ofte og/eller gir dem tid og rom til å legge inn.
Merklig nok er han pr dags dato den beste backen vi har i klubben. Det viser at NUFC har backproblemer. Santon har fremdeles langt igjen til nivået Enrique holdt, og R. Taylor er på samme nivå som Simpson. Her har Pardew og co en jobb å gjøre.

Vanskelig å oppsummere backsituasjonen vår med bedre ord!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 29. Jan. 2012, 20:19 »
Jeg kan rett og slett ikke si annet enn at jeg er veldig uenig. Rygginga og nølinga til Simpson er etter det jeg kan skjønne nesten blitt eliminert denne sesongen, og jeg står for at jeg kun ville valgt de tre jeg først nevnte foran ham. At han er noe svakt punkt i årets lag er jeg heller ikke enig i, da han er en av dem som har levert aller mest stabilt, uten å gjøre avgjørende feil. Per i dag synes jeg at både Williamson, Santon, Best og Ameobi er svakere punkter. De to siste blir forhåpentligvis ikke å se i elleveren stort lengre da, og i tillegg har Santon et kjempepotensiale. Så at han derimot kan bli ett av de svakere punktene innen kort tid er både sannsynlig og noe jeg ikke ser på som spesielt negativt. Men per nå er han vår beste back, og absolutt blant de 6-7 beste høyrebackene i ligaen.