20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle, 21. jan kl 16:00  (Lest 59684 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, 21. jan kl 16:00
« Svar #360 på: 21. Jan. 2012, 21:18 »
Jeg synes faktisk Best var god idag. Mistet sjelden ballen og vant en del på hodet. Han var bra når han var ute til venstre i 1.omgang, men Jonas og Arfa skapte sjangser gjennom midten. Synes også han jobbet godt. Blir mye om hvis og men, når man tenker på Cisse og Ba. Det er klart at vi kunne ledet 2-0 til pause, men det blir hypotetisk.

Brighton bør bli begravd neste helg, så får vi selvtillitten tilbake før møtet med blackburn.
Husker Best dro av en spiller løper framover og slår ut på siden for han tror de andre spillerne følger etter. Men nei der har personen stoppet helt opp og det er sefølgelig Ameobi. Best viser oppgitt med armene at Ameobi ikke er med på løpet.  ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 21. Jan. 2012, 22:21 »
Fulham gikk ut i 120 etter pause, og da de fikk et gratis straffespark endret mye seg. Hvis de i stedet hadde måttet stange mot en mur i 15-20 min av andre omgang hadde mye vært annerledes. I stedet scorer de to mål i denne perioden, og fra da av eier de kampen totalt. Fullt forståelig at vi klapper litt sammen mentalt da. Vi hadde jo nettopp skaffet oss en fullt fortjent ledelse og et solid utgangspunkt, men før vi vet ordet av det har Fulham snudd alt.

Jeg synes det er merkelig at Pardew ikke flytter oss lavere i banen etter pause. Han må jo kunne forutse at Fulham vil være revansjelysten i andreomgang.

Synes også det er veldig rart at han ikke setter inn en bakromsspiss (Obertan) tidlig i andreomgang, men i stedet kjører på med sine trofaste slitere og gjør tre svært defensive bytter. Å bytte spiss med en back er i mine øyne ren idioti på stillinga 4-2. Selv om d bare er 5 min igjen og kampen er tapt. Det går jo an å gjøre et forsøk.

Ben Arfa viser hvor og hvorfor han skal starte, med assist og scoring i dag. Vår klart bestemann.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #362 på: 21. Jan. 2012, 23:10 »
Lenge siden jeg har vært så skuffa.. Total kollaps i andre omgang.. Glad jeg ikke fikk sett denne kampen!
Virker ut som om Cabaye, Guthrie og Ben Arfa gjorde en god kamp. Herlig scoring av Guthrie! Skuffende å lese om alle som spiller dritt i dag.. At Shola lukter eselpung overrasker meg ikke.. Har lukta sånn en god stund! Påtide å kvitte seg med daukjøttet.

Bare å glemme denne fort, og gi alt i neste!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #363 på: 22. Jan. 2012, 04:11 »
Hva i helvete? Så bare 1.omgang, trodde det skulle bli rolig 3-0-seier.. så kommer jeg hjem til det her.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 22. Jan. 2012, 09:23 »
Enig i den analysen der Joakim.  Vi sto for høyt med forsvarsfireren i 2. omgang. Som du nevner, vi burde ha satt innpå en bakromsspiss i 2. omgang. Løven jager i det minste bakrom. Vi ville fått motsatte bevegelser på topp, samt at Fulham ikke kunne stått så høyt med eget lag. Dette ville også tatt presset av vårt forsvar.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 22. Jan. 2012, 10:45 »
Ræva spisser er mye av forklaringen i dag tror jeg. Med idiotiske bevegelser på topp er det enkelt for fulhamforsvaret. I og med at verken best eller shola jaktet så mye bakrom, kunne Fulham stå høyt uten særlig fare.

Mye personlige feil i forsvarsrekka får ta minst like stor skyld. Santon og Williamson var forferdelige og kan alene lastes for 3 av målene. Elendig utspill av Krul førte vel også til ett baklengs. Var det ikke i forkant av den 2. straffen, der han atpåtil var spilleren som lagde straffesparket med en felling sekunder senere. Da er man oppe i 4 grove personlige feil som alle førte til mål imot.
Gjør man slike feil på så høyt nivå som det PL er blir man straffet i de aller fleste tilfellene. Det er bare å se på målet Guthrie også puttet. Der var det Bryan Ruiz som mistet ballen i forkant, ikke så langt unna egen 16 meter. Der ble Fulham straffet ganske hardt igjen.

Jeg vil ikke klage så mye på Pardew og det at han lot laget stå høyt. Bortsett fra målene var det ikke mange sjanser Fulham hadde. Santon var grusom og stort sett helt ute av posisjon hele 2. omgang, noe Coloccini opptil flere ganger prøvde å ta tak i uten å nå frem. Så jo ut som det kun var 3 spillere i forsvaret i store deler av 2. omgang. Williamson er ikke en spiller som burde være fast på et lag som jager E-cup. Desverre er han det nå. En grei backup i enkelte kamper, men ikke over en halv sesong eller mer.

Ameobi behøver vel ikke å sies så mye om. Grusom å se på. Best prøver og prøver og jeg har ikke lyst til å kritisere han for mye. Han prøvde å spille på Ameobi noen ganger i starten av kampen, men viljen til sistenevnte var jo ikke tilstede i det hele tatt.

Vi kunne nok puttet flere mål og avgjort kampen i 1. omgang. Coloccini hadde en gedigen mulighet som han burde puttet på. Når det er sagt så var de personlige feilene i forsvarsrekka så store at ett tap var fullt fortjent. Gjør man 1 slik feil på bortebane blir det vanskelig å ta poeng. Her ble det gjort 4. Det forklarer vel også tapet.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #366 på: 22. Jan. 2012, 11:58 »
Tror aldri jeg har vært mer nedbrutt etter en kamp. Herre for noe dritt. En helvettes andreomgang å se på...
Toon till I die.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 22. Jan. 2012, 13:42 »
Enig i at forsvarspillet ikke var patent ved flere ganger frode. Men alt blir enklere for motstanderen når de har dårlige angripere å forholde seg til. Da kan de trykke fremover uten å være redd for konsekvensene.  Det setter forsvaret vårt under unødig press.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 22. Jan. 2012, 14:30 »
Det blir en for enkel forklaring, Thomas. Selv om angriperne våre gjorde det forholdsvis lett for Fulhams forsvar i andreomgang, så gjorde de det vanskelig for dem i førsteomgang. Men når vi blir trykket bakpå, gjør idiotiske feil defensivt og får mål imot, så er ikke spissene våre til mye hjelp lenger. Du kan ikke skylde på spissene våre for at Fulham scorer på fem av seks muligheter. Det kan de gjøre pent lite med.

Og arbeidsforholdene til Best og Ameobi i andreomgang var håpløse, når de omtrent aldri fikk ballen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 22. Jan. 2012, 14:46 »
Sant nok. Tror nok det er en kombinasjon av begge deler. Hadde vi hatt gode spisser på topp ville kampen vært død og begravet etter 1. omgang.  De defensive feilene slapp derimot Fulham inn i kampen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 22. Jan. 2012, 15:00 »
Enig i at forsvarspillet ikke var patent ved flere ganger frode. Men alt blir enklere for motstanderen når de har dårlige angripere å forholde seg til. Da kan de trykke fremover uten å være redd for konsekvensene.  Det setter forsvaret vårt under unødig press.

Kan ikke skylde på angriperne for at forsvaret gjør grove personlige feil. Fulham presset heller ikke så voldsomt på at det skulle være probelmatisk for forsvaret å holde stand. Den tror jeg ikke du klarer å selge til særlig mange.

Vi scorer 2 mål borte mot Fulham, det burde holdt til ihvertfall en uavgjort.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 22. Jan. 2012, 15:08 »
Det er personlige feil ja, men jo oftere forsvarsspillerene blir satt under press, jo større sannsynlighet er det  at de gjør feil. Dette må jo spesielt ramme spillere som ikke holder Colos klasse.  Og der kommer flere faktorer inn, blant annet hvor gode og bevegelige spisser som er på topp, og hvilke midtbanespillere som ligger foran og beskytter.  Rooney er f.eks en glimrende 1.forsvarer. Han tvinger motstandere til å pole ball, og hindrer midtstoppere å spille ballen langs bakken til sentral midtbane. 

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 22. Jan. 2012, 15:34 »
Lurer på hva spillerne har imot den oransje drakten egentlig...?

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #373 på: 22. Jan. 2012, 16:50 »
Lurer på hva spillerne har imot den oransje drakten egentlig...?

Utenom at den er grisestygg mener du?  :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 22. Jan. 2012, 17:01 »
Den er dritfin!
Nei.