20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Papiss Demba Cissé  (Lest 113463 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #480 på: 18. Jan. 2014, 10:02 »
Han han sette ballen i mål dersom han blir servert, men det kan mange.

Og om man kan det så er man god nok for PL IMO, men da er man også en spiller somer avhengig av andre, i motsetning til Suarez og Aguero som kan gjøre alt selv. Det finnes et lass med forskjellige spisser, og at poachere og target men trenger mer hjelp av medspillere gjør de ikke ufittet til f.eks PL. Jeg tror Cisse er en 17-20 mål per sesong type spiller, men han trenger de riktige spillerne rundt seg, og en spillestil som passer han. Men det gjør alle spillere. Jeg tror Cisse ville kommet seg fort tilbake til form om Newcastle hadde en ving ala Navas på den ene kanten. En ving som kommer seg ned til dødlinja og spiller fri spillere i boksen. Men da må det satses litt mer på vingspill enn hva det gjøres i dag. Et annet problem i Newcastle om dagen er at det aldri er nok folk i boksen. Man ser sjeldent mer enn to spillere i boksen samtidig, og når innleggene først kommer han de to 2-3 mann på seg hver, og løpene er ferdig for lengst. Da blir det fort vanskelig.

Det er nå min mening, og det jeg har observert de to siste sesongene.
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #481 på: 18. Jan. 2014, 14:42 »
Nesten alt av mål han scoret for oss 11/12 var etter en eller to touch, de fleste etter legg. Han har to veldig gode føtter, er ganske flink å frigjøre seg i boks, og ser alltid etter muligheten til å score - han minner meg veldig om Solskjær (forskjellen er at Solskjær var sterk mentalt, og sånn sett "alltid" var i form - Cisse er tydelig preget av motgangen). Dessverre en spisstype som har blitt litt avleggs i dagens fotball.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #482 på: 21. April 2014, 11:02 »
Må visst operere en ødelagt kneskål, ute i 3-4 mnd minst!!  ???  Rykter fra Toon Army (facebook) Får håpe d restarter han, og at han finner igjen målteften.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 21. April 2014, 12:09 »
Mannen er jo kroneksempelet på en som har blitt Pardewed. Starta i kantrolle i går gitt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #484 på: 30. April 2014, 05:53 »
plis gi denne mannen en real sjanse,, det er ingen tvil om hans potensiale,,, remi(hvis uttalelsene om at newcastle var et springbrett skal bort),,, ameobi som jeg ikke ser store potensialet i,, de jong som ikke har imponert meg,,,    cisse med det spillet han viste til tider trenger bare få tilbake selvtilitten,,, og det gjør han ved å bli satset på, og få seg et par scoringer,,, vi kan ha en verdensklassespiss,,, og verdien hans bare synker på benken,,, og gi han en goalgeter rolle,,, ikke en 2 spiss rolle med en helt lik spisstype, for han er ikke typen til å tilrettelegge,,,,,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 20. Sep. 2014, 19:33 »
Ingenting hadde vært deiligere enn at Cisse finner tilbake til seg selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 20. Sep. 2014, 19:41 »
Cisse er jo en herlig karakter. Vi har jo alle blitt galen av Cisse til tider, men at han er en flott type er det ingen tvil om.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #488 på: 20. Sep. 2014, 20:59 »
Jeg har elsket den mannen siden jeg var på SJP når han putta i sin første kamp mot Villa. Største øyeblikket mitt på en live fotballkamp  :smitten:

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #489 på: 22. Sep. 2014, 16:36 »
Skulle han fortsette å score, vil sikkert Pards klare å snu det til sin fordel. "Han sleit, men jeg ga han aldri opp"
Den virkelige historien er vel litt annerledes....

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/lee-ryders-big-match-verdict-7808780

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 22. Sep. 2014, 18:32 »
Har vært ganske frustrert på Cisse et par ganger, men aldri klart å gi han opp etter første sesongen.
Det har også vært ganske åpenbart hvorfor han fikk måltørke; hadde Pardew fortsatt med 4-3-3 med HBA høyre og Ba venstre, tror jeg det ville blitt andre boller. Istedenfor satset han på å la spilleren med en pisslunken klausul få skinne til han ble solgt, og endte opp med Shola som spydspiss med Cisse på høyrevingen.
Rett og slett hårreisene og isolert sett enda en grunn til å få sparken.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 22. Sep. 2014, 20:33 »
Har vært ganske frustrert på Cisse et par ganger, men aldri klart å gi han opp etter første sesongen.
Det har også vært ganske åpenbart hvorfor han fikk måltørke; hadde Pardew fortsatt med 4-3-3 med HBA høyre og Ba venstre, tror jeg det ville blitt andre boller. Istedenfor satset han på å la spilleren med en pisslunken klausul få skinne til han ble solgt, og endte opp med Shola som spydspiss med Cisse på høyrevingen.
Rett og slett hårreisene og isolert sett enda en grunn til å få sparken.

Du oppsummerer det rimelig greit der Martin. Med Cabaye, Ba og HBA hadde vi en helt annen kreativ kraft enn hva vi har nå. Det gjorde selvfølgelig at Cisse fikk stikkere og crossere som han liker.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #492 på: 29. Sep. 2014, 15:28 »
To mål av vår nummer 9 sist seriekamp. I dag får han sannsynligvis muligheten igjen. Har de to målene mot Hull gitt ham det han trenger av inspirasjon og selvfølelse? Kommer han til å putte i dag? Jeg håper da det :)

Forøvrig en bra artikkel angående vår nummer 9, om kanskje enn litt vel mye i hans favør. Er likefullt veldig enig i mye av det som sies der med tanke på at han ble "satt til side" for både Ba og Remy.

http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/time-papiss-cisse-main-man/
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 05. Okt. 2014, 12:23 »

For en mann! Husker en del folk sutra over at mannen smilte etter at han bomma på gigasjanser osv. Her får man et OK svar på akkurat hvorfor. Mannen er laget av gull!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 05. Okt. 2014, 15:47 »
Ja han virker som litt av en godgutt. Inviterte han ikke en haug med NUFC supportere hjem til seg på grilling for en stund siden?