20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Papiss Demba Cissé  (Lest 112748 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #360 på: 17. Juli 2013, 15:31 »
Det er stor forskjell på det og ein sponsorkontrakt til fleire millioner pund. Skjønner Wonga, da det fort kan bli fleire av spillerene som følger etter. Kva er draktavtalen verdt da? Ingenting.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #361 på: 17. Juli 2013, 15:50 »
Bør løses snarest!

Leste noe om at Pardew hadde sagt til BBC Newcastle at de ikke lenger var interessert i Bent. Ikke lest noe fra BBC på det da.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 17. Juli 2013, 16:53 »
Dette har sikkert blitt diskutert allerede så beklager dersom jeg drar det opp i gjen, men jeg forstår ikke hvorfor Cisse ikke vil spille med Wonga på drakten mens Virgin Money var greit? Begger er jo banker, men er det kun fordi Wonga har dårligere rykte at dette plutselig har blitt et problem?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 17. Juli 2013, 16:56 »
Heilt idiotisk ja.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 17. Juli 2013, 18:44 »
Wonga er vel ikke en bank, men en lånekasse eller hva man kaller det?

Og når man låner, betaler man automatisk renter, men har du penger i en bank, får du renter som du kan gjøre hva du vil med. Og det er jo renter som er sakens kjerne her.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 17. Juli 2013, 18:52 »
Det er stor forskjell på det og ein sponsorkontrakt til fleire millioner pund. Skjønner Wonga, da det fort kan bli fleire av spillerene som følger etter. Kva er draktavtalen verdt da? Ingenting.

Det er ikke prat om at et ras av spillere skal forlange dette. Dessuten, vi og Wonga taper mer penger på at vi eventuelt skal måtte slippe en spiller som følger av at vi ikke tok hensyn til en manns religiøse overbevisning. Det føler jeg meg ganske sikker på. Det er ikke snakk om at det er et ekstremt krav han setter ut heller.

Wonga er forøvrig litt mer ekstremt enn en vanlig bank. Og selv om jeg personlig syns det er dust, så får det heller bare være. Vi taper langt mer på å slippe Cisse kontra å la han spille i en drakt med veldedighet på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 17. Juli 2013, 18:58 »
Eneste forskjellen er at de har noe høyere effektiv rente enn en vanlig bank, noe de er nødt til når de har så mange "risiko" lån. Dvs folk som egentlig ikke har råd låner penger der.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #367 på: 17. Juli 2013, 20:11 »
Eneste forskjellen er at de har noe høyere effektiv rente enn en vanlig bank, noe de er nødt til når de har så mange "risiko" lån. Dvs folk som egentlig ikke har råd låner penger der.
Noe som i mine øyne gjør dem til et kynisk selskap. Umoralsk å låne penger til folk som ikke har råd til å ta opp lån.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #368 på: 17. Juli 2013, 20:18 »
Seriøst? Det er da virkelig noe som skjer i vanlige banker også, at folk ikke greier å betjene lånene sine. Hva med vanlige butikkjeder, som selger alkohol til alkoholikere?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 17. Juli 2013, 21:01 »
Nøkkelordet her er vel uansett renter. I henhold til muslimsk tradisjon er renter forbudt. Både banker og finansinstitusjoner tjener penger på dette, så jeg ser ikke helt forskjellen på Virgin/Wonga

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 17. Juli 2013, 21:07 »
Ikke veit jeg, men er vel kanskje det faktum at Wonga fremstår mer kyniske.
Uansett gidder jeg ikke spekulere for mye i det. Han godtok Northern Rock og Virgin Money, men tydeligvis ikke Wonga. De andre muslimske spillerne har valgt å godta det. Vi har råd til å la Cisse spille i blank drakt/med en veldedig organisasjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 17. Juli 2013, 21:10 »
Jeg sitter med følelsen av at Cisse helst vil bort fra Newcastle.
« Siste redigering: 17. Juli 2013, 21:17 av boris. »
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 17. Juli 2013, 21:26 »
Nøkkelordet her er vel uansett renter. I henhold til muslimsk tradisjon er renter forbudt. Både banker og finansinstitusjoner tjener penger på dette, så jeg ser ikke helt forskjellen på Virgin/Wonga

Praktiserende muslimer kan ha penger i banken, så lenge de ikke beholder penger de tjener på renter.
De kan derimot ikke ta opp lån. Der ligger forskjellen. Og såvidt jeg vet, så tilbyr vel Wonga bare lånetjenester?
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #373 på: 17. Juli 2013, 23:14 »

Det er det jeg føler mest også...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 18. Juli 2013, 07:39 »

Der sa du da. Han har sikkert ingen problem med å stikka til ein annan klubb. Med tanke på at me pleiar å få nokre slag i trynet i løpet av ein sommar, so tippar eg han er ferdig i klubben til 1.september.

Det er mildt sagt lite heldig at han går glipp av oppkøyringskampar grunna dette. Men men, det er bra me har so mange andre gode spissar å ta av...
« Siste redigering: 18. Juli 2013, 07:42 av lgrinde »