Avsporing, men ja - det er helt ute på viddene å sammenligne Tiote og Essien. Tiote er omtrent en Makelele som noen ganger tror han er Frank Lampard, for å sette det litt på spissen! Essien er/var en boks-til boks indreløper, som forsåvidt også kunne spille anker, men der synes jeg ikke Essien var på sitt beste.
Cisse har 47 kamper og 13 mål denne sesongen. Glem ikke at han spilte minst 10 kamper på kanten, men han har fortsatt ikke vært god nok.
Jeg tar meg i å fordele noe av skylden på Alan Pardew. Cisse var i eksepsjonelt dårlig form før jul, men startet kamp etter kamp uten å bli vraket. Igjen altså så beviser Pardew at han ikke velger laget etter form, men på navn og hvem som har levert varene tidligere. Det er helt håpløst det der! Samme saken med Jonas Gutierrez som aldri blir satt ut av laget, det kan også sies om Tiote. Ikke noen selvfølge at Tiote burde gått inn hver gang han var skadefri, hvis man tar i betraktning at Perch sannsynligvis var bedre enn han sentralt på midten denne sesongen.
Nettopp på grunn av dette, så mister Newcastle noe av "konkurransen" om plassene på laget, fordi det i realiteten ikke er noen konkurranse! Hvis man spiller mange dårlige kamper og til slutt vrakes, så skjerper man seg til neste gang man kommer innpå laget.....ja det sier jo seg selv! Vi slapp hvertfall å se sånne effekter denne sesongen. :ler: