20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Papiss Demba Cissé  (Lest 113207 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #240 på: 29. Juni 2012, 13:08 »
Mange som gruer seg til Afrikamesterskapet i vinter, men jeg kom akkurat over denne: http://en.wikipedia.org/wiki/2013_Africa_Cup_of_Nations_qualification

Det er langt fra sikkert at Senegal kvalifiserer seg. Det hele avgjøres over to kamper, og Senegal er ikke seedet. Trekningen er 5. juli. Blir spennende å følge med på! Kampene spilles i september og oktober.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 29. Juni 2012, 13:47 »
Har ikke sett det blitt nevnt noen plass, men Papiss er meldt å bli tatt ut i Senegals OL-tropp. Hvilket betyr at det kan bli veldig mange kamper på han denne sesongen, forutsatt at Senegal kommer langt i OL, kvalifiserer seg til ANC og vi ikke har noen andre spissalternativer å bruke.

Ikke at jeg tror at Pardew ville latt Cissé spille samtlige ligakamper uansett. Og jeg tror ikke nødvendigvis Senegal kommer til å herje villt i London. Og hvis de heller ikke kvalifiserer seg til ANC, så er det rett og slett fantastisk for oss.

Men jeg gjør regning med at det er en god grunn til at vi tilsynelatende jakter De Jong. Og det betyr ikke nødvendigvis at Demba Ba er historie. Når både Benny, Ba og Cisse i tillegg kommer til å feire Ramadan i august, så trenger vi en spiss som er i toppform fra dag 1. Med mindre noen skulle fortelle meg at også De Jong er muslim.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #242 på: 29. Juni 2012, 13:59 »
nufc.com skriver følgende om Cisse og OL:
A Senegal FA spokesman confirmed on Thursday that the U23 squad who are in Dakar preparing to compete in the Olympic men's football are to be joined by three over-age players, one of which will be Newcastle's Papiss Cisse.

De Jong ser ikke ut som en typisk muslim akkurat, men hvem vet? Phillipe Senderos har jo akkurat konvertert til Islam.

Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Peter

• Gjest
« Svar #243 på: 29. Juni 2012, 14:04 »
Franck Ribery ser jo heller ikke ut som en muslim, men han konverterte jo til Islam og tok navnet Bilal Yusuf Mohammed :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 30. Juni 2012, 00:45 »
W00t!? Visste ikke om noen av disse tilfellene, jeg. Senderos faktisk? :P

Å konvertere til noen som helst religion i voksen alder - "heia haue" :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #245 på: 30. Juni 2012, 00:54 »

Helt enig. Enten brødhue eller nødt til det. Og Senderos var faktisk nødt til det i og med at han dater en muslimsk jente og skal gifte seg med henne - noe som betyr i islam at mannen også være konvertitt eller muslim fra før av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 30. Juni 2012, 00:56 »
Hehe. Et slikt tilfelle altså. Så aldri for meg Senderos som noen veldig seriøs muslim lissom :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #247 på: 30. Juni 2012, 01:51 »
Franck Ribery ser jo heller ikke ut som en muslim, men han konverterte jo til Islam og tok navnet Bilal Yusuf Mohammed :P
Koffor konverterte han då?
Venter i spenning...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 30. Juni 2012, 01:54 »
Tror noen i familien hans var muslimer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 30. Juni 2012, 14:09 »
Frankrike er jo et land fullt av innbyggere fra gamle kolonistater hvorav mange opprinnelig er muslimer. Godt mulig Ribery bak i slekta stammer fra et av disse landene.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #250 på: 02. Juli 2012, 12:14 »
Helt enig. Enten brødhue eller nødt til det. Og Senderos var faktisk nødt til det i og med at han dater en muslimsk jente og skal gifte seg med henne - noe som betyr i islam at mannen også være konvertitt eller muslim fra før av.

Må si meg sterkt uenig.

Det er først i "voksen alder" man er sterk nok til å vurdere et religionsbytte uten å bli "overbevist" av de man ble påprakket religion av i utgangspunktet (typisk foreldre).

Vil påstå det er sterkt av noen å bytte fordi de ønsker det selv og fordi de tror og mener det er "det rette" å gjøre. I min verden er det et tegn på karakter at man tar et slikt valg bevisst og gjennomfører det.

De som bytter fordi de "må" er enten svake nok til å bli overtalt av noen uten å ha egne meninger eller har helt feil prioriteringer og få/dårlige prinsipper. (med mindre de må bytte for å overleve da- men da snakker vi rimelig spesielle situasjoner).

Det som er mer svakt er å se ned på mennesker som faktisk har en religion bare fordi man ikke har det selv. Det blir jo like teit og utolerant som når en religion kritiserer en annen for å være feil. Om ikke annet bør de respekteres for å ha tatt det valget og å stå for det.
« Siste redigering: 02. Juli 2012, 12:16 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 02. Juli 2012, 13:48 »
Lavmål til de grader å kalle folk for brødhuer osv, fordi de mener og står for noe annet enn man selv gjør.
Same old Shearer, always scoring!

Simmi

• Gjest
« Svar #252 på: 02. Juli 2012, 13:55 »
Amen (Pun intended) Fy fasan og ElvenKind!

Forøvrig trist å se at en så dyktig debattant som du, Kristoffer, miste hodet hver bidige gang når religion er temaet. Ja, du sier det ofte med en spøkefull tone, men det blir uansett vanskelig å ta deg seriøst.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 02. Juli 2012, 14:32 »
Jeg tror også du fatter at jeg heller ikke er så forbanna seriøs akkurat når jeg kommer med slike kommentarer. Samtidig ligger der et snev av alvor bak en slik slengbemerkning. Er nødvendigvis ikke veldig smart å være så tøff i trynet angående religion som jeg er på sosiale medier når en f.eks. roter med ei katolsk ei ;)
« Siste redigering: 02. Juli 2012, 14:35 av Kristoffer »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 05. Juli 2012, 20:03 »
Mange som gruer seg til Afrikamesterskapet i vinter, men jeg kom akkurat over denne: http://en.wikipedia.org/wiki/2013_Africa_Cup_of_Nations_qualification

Det er langt fra sikkert at Senegal kvalifiserer seg. Det hele avgjøres over to kamper, og Senegal er ikke seedet. Trekningen er 5. juli. Blir spennende å følge med på! Kampene spilles i september og oktober.
Senegal trakk visstnok Elfenbeinskysten, så da skal det bli tøft for Cisse og Ba å kvalifisere seg for Afrikamesterskapet.