20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Papiss Demba Cissé  (Lest 112774 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #180 på: 30. April 2012, 16:22 »
Trist dette.
Haha. Du klarer liksom aldri å dy deg.
Jeg synes det er positivt jeg. Respekt for religion og kultur er viktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 30. April 2012, 16:52 »
Helt riktig Joakim, lik det eller ikke, men religion er viktig for mange mennensker og det kommer aldri noe vondt ut av å respektere det. Flott tiltak fra klubben!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 30. April 2012, 17:00 »
Vi har respekt for religionen deres når vi hyller de som vi gjør, og når vi syns det er okei at de gjennomfører den muslimske gesten de gjør når de scorer. Jeg syns ingenting om at de skal få et muslimsk bedrom i klubblokalene våre. Klubben bør helt klart skilte en religionsnøytal linje. Eller lettere sagt - de bør ikke blande inn slikt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 30. April 2012, 17:05 »
Men nå er jo disse muslimene ofte mer religiøse enn "resten". Så om det gjør så de føler seg mer hjemme og alt det der, så må jo det bare være positivt for hvordan de vil opptre på fotballbanen?

Hadde Tim Krul og Super-Colo bedt om ei kirke på området, så hadde de sikkert fått det.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 30. April 2012, 17:08 »
Prinsipielt i mot det. Tror ikke de vil ha noen problemer med å trives uten dette bederommet. Hold religion og arbeid adskilt. Dessuten har jeg inntrykk av at Yohan Cabaye også virker til å være en veldig religiøs type han også - bare fan av en annen religion. Bør vel bygge ham et lite alter da? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #185 på: 30. April 2012, 17:18 »
Dette var fin lesning! Må sies at jeg på ingen måte er religiøs, men det går an å være glad på andres vegne. For meg handler det ikke nødvendigvis om respekt for religion, men respekt for mennesker. Det som faktisk ER trist, er å lese enkeltes nedsettende bemerkninger.

Det klubben gjør er ingenting annet enn en fin gest!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 30. April 2012, 17:22 »
Det er på ingen måte ment som nedsettende bemerkninger verken mot muslimer eller andre religiøse. Det er fordi jeg mener at klubben vår skal være religionsnøytral og holde slikt utenfor dets daglige virke. Tro er (bør ihvertfall) være en privat ting.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 30. April 2012, 17:32 »
Står det ikke i artikkelen at det skal være et multireligiøst oppholdsrom? I så fall ser jeg ikke problemet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 30. April 2012, 17:51 »
Tro er forsåvidt en privat ting, men mange muslimer er troende på en helt annen måte enn kristne, og jeg ser virkelig ikke problemet med å etablere et lite bønnerom for de som måtte trenge det. Og kanskje i særdeleshet med tanke på nettopp de av spillerne våre som er ganske dypt troende muslimer. Slik jeg forstår det av artikkelen er det likevel ikke snakk om noen moské. Jeg antar det vil være et ganske så nøytralt rom, uten gudebilder eller krusifiks. Et rom som sikkert også kan brukes av andre, ved behov. Ikke bare muslimer. Selv om det nok er de som vil ha størst "behov" for det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #189 på: 30. April 2012, 17:52 »
Tro er en såpass integrert del av livet hos oss mennesker at man ikke kommer unna det faktum at det tar en stor plass i folks daglige liv. At man bygger et bønnerom, betyr ikke at klubben beveger seg inn på noen religionslinje.

Og jeg har lest om religiøse spillere som har altere i garderoben, der de utfører sine ritualer før og etter kamp. Skal man be disse spillerne dra langt pokker i vold av den enkle grunn at «religion bør holdes privat»? Ser ikke helt problemet. Hvis det skulle oppstå vanskeligheter, er det ene og alene fordi vi ikke-troende absolutt må blande oss inn og legge restriksjoner på den enkeltes rett til religionsfrihet.
« Siste redigering: 30. April 2012, 17:54 av coxie »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 30. April 2012, 17:59 »
Tro er en såpass integrert del av livet hos oss mennesker at man ikke kommer unna det faktum at det tar en stor plass i folks daglige liv. At man bygger et bønnerom, betyr ikke at klubben beveger seg inn på noen religionslinje.

Og jeg har lest om religiøse spillere som har altere i garderoben, der de utfører sine ritualer før og etter kamp. Skal man be disse spillerne dra langt pokker i vold av den enkle grunn at «religion bør holdes privat»? Ser ikke helt problemet. Hvis det skulle oppstå vanskeligheter, er det ene og alene fordi vi ikke-troende absolutt må blande oss inn og legge restriksjoner på den enkeltes rett til religionsfrihet.

Haha! Ser det for meg; Newcastle United, the Premier League representatives of Islam!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 30. April 2012, 18:06 »

Amen...!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #192 på: 30. April 2012, 18:07 »
Flotte greier,, dette er rom vi finner rundt på skoler, militæret og andre steder rundt i sammfunnet.
Vis noen har store ønsker om å bruke ett sånnt rom syns jeg de skal få muligheten til det, Vi andre hedninger får ta turen til puben og ta en øl:)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #193 på: 30. April 2012, 23:31 »
Er det noe vits i å gjøre ting på prinsipp når jeg ikke kan se noen ting negativt med dette med unntak av en liten ekstrakostnad mtp bygging av bedehuset?

Mer fornøyde spillere og et argument for å tiltrekke seg fremtidige gode muslimske spillere er alt jeg klarer å se i hvert fall.  :P

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 30. April 2012, 23:49 »
Klarer heller ikke å se noe negativt med et bønnerom. Enkelt muslimer ber opptil flere ganger til dagen. Da er det jo bedre at klubben legger til rette med et bønnerom istedenfor at de må finne et bøttekott eller andre rom. Jeg synes det sender ut et signal om at klubben respekterer alle religioner. Ba, Cisse, HBA og Tiote må jo være gode forbilder for muslimer, på samme måte som Moa er for muslimer i Norge.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /