20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Papiss Demba Cissé  (Lest 112806 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #45 på: 18. Jan. 2012, 11:00 »
Newc?  :thumbd:

Enten NUFC eller Newcastle, takk. ;)

Bare for å kverrulere skriver jeg Skjærene fremover, Særlig når det glimrer sølv-varer i det fjerne :coloccini:
Who else...... Alan Shearer

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 18. Jan. 2012, 11:03 »
Selvfølgelig umulig å konkludere med noe som helst før vi har sett han i aksjon i PL. Men slik jeg ser det ligger alt til rette for at denne signeringen skal bli en suksess. Vi har spillere som er i stand til å spille frem cisse(f.eks cabaye, ben arfa) slik at han vil få sine muligheter i hver eneste kamp. Og utfira det jeg klarer å se på statistikken hans, er han en mester på å utnytte sjanser. I tillegg har han sin landslagsmakker og gode venn med seg på topp, en spiller som virkelig har knekt koden på hvordan ta PL etter bundesliga, og han vil ha nok av tips å gi Papiss. Dette er en strålnde signering både for oss og for senegal.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #47 på: 18. Jan. 2012, 11:04 »
Fjørtoft følger bundesliga tett, og mener vi har gjort et godt kjøp
http://www.dagbladet.no/2012/01/18/sport/newcastle/premier_league/fotball/papiss_demba_cisse/19837377/
 :nikke:

Misliker Fjørtoft litt mindre pga den.

Hvilken rangering vil dere gi spissene våre nå?

Ba, Cisse, Best, Ameobi, Ranger?

Tror ikke det er så enkelt at vi rangerer spissene våre. Pardew velger spillere som gir han de kvalitetene han ønsker i en bestemt kamp. Derfor valgte han f.eks. Ameobi mot Man Utd, for å ta dem i lufta, selv om Ben Arfa er en bedre fotballspiller overall. Cisse virker å være en bakromsspiss, som mange har påpekt, så jeg tror han kommer til å bli svært viktig for oss i kamper der vi ikke nødvendigvis skal diktere spillet.

Skal en imidlertid rangere spillerene etter antatt kvalitet og prestasjoner sålangt i år, støtter jeg rankingen din - med unntak av at Løven er forran Ranger i køen.

Jeg gleder meg helt sinnsykt til å se Cissé på banen, og håper virkelig at han og Ba kan klare å samarbeide ordentlig - og ikke blir for fokuserte på å banke ballen i mål på egenhånd.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #48 på: 18. Jan. 2012, 11:06 »
Ingen som betviler mulighetene her eller at det er en råbra signering - det er bare vanskelig å rangere spissene våre (spesielt Ba og Cissé :)) før sistnevnte har fått leke seg litt i PL.

Håper virkelig han gjør seg mer enn fortjent til 9'ern.

Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 18. Jan. 2012, 14:40 »
http://www.nufcblog.com/2012/01/18/sunderland-were-interested-but-newcastle-was-the-place-for-me/

Sunderland Were Interested But Newcastle Was The Place For Me

Papiss Cisse - once Newcastle were interested that was the place for me

Cisse has given an interview to the local Newcastle press, and he has said that once Newcastle showed their interest that was it ? he wanted to join the Tyneside club, who have a great name around the world.

This is what Papiss said about Sunderland also being interested:

?I am flattered by Sunderland?s interest.? ?There were other clubs interested, but the moment Newcastle showed their full interest I was delighted to come ? there was only one place for me.?

:D

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 18. Jan. 2012, 16:14 »
http://www.nufcblog.com/2012/01/18/sunderland-were-interested-but-newcastle-was-the-place-for-me/

Sunderland Were Interested But Newcastle Was The Place For Me

Papiss Cisse - once Newcastle were interested that was the place for me

Cisse has given an interview to the local Newcastle press, and he has said that once Newcastle showed their interest that was it ? he wanted to join the Tyneside club, who have a great name around the world.

This is what Papiss said about Sunderland also being interested:

?I am flattered by Sunderland?s interest.? ?There were other clubs interested, but the moment Newcastle showed their full interest I was delighted to come ? there was only one place for me.?

:D

That's the spirit! :D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 18. Jan. 2012, 17:58 »
Beskrivelse fra Goal.com avd. Tyskland:

Cool in front of the goal, good positioning, solid work ethic - he is your typical goalscorer, without a single exceptional skill but with an all-around above-average package.

Cisse is a robust, powerful striker who will not hesitate to take a shot and he used his athleticism to compensate for Freiburg's lack of playmakers. He is not renowned for his finesse, mainly relying on his right foot for the bulk of his goals, but can he be a formidable opponent on the counter-attack

Jeg har inntrykk av at han er ganske lik Ba i spillestilen. Kanskje Ba liker å komme litt dypere?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 18. Jan. 2012, 21:04 »
De er kanskje litt like, men basert på denne beskrivelsen synes jeg Ba virker som en mye mer spillende spiss, har gode tekniske ferdigheter, stor, sterk og meget god i lufta. Jeg antar at Ba vil fortsette i en litt tilbaketrukket rolle, mens Cissé vil få rollen som targetman, en mye bedre targetman enn Best noen gang vil bli.

Hatem må nok finne seg i å spille annenfiolin sentralt, men kan forhåpentligvis etablere seg som førstevalg på høyrekanten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 18. Jan. 2012, 22:49 »
Today the final fee has largely been reported to be £8 million.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #54 på: 18. Jan. 2012, 22:55 »
Det var det overgangsbudsjettet ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 18. Jan. 2012, 23:00 »
Bare å begynne å selge da! :D

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #56 på: 18. Jan. 2012, 23:02 »
hvor ble det av de 35 mill ? gikk det til gjeldsbetaling ?

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 18. Jan. 2012, 23:05 »
hvor ble det av de 35 mill ? gikk det til gjeldsbetaling ?

Nei, de gikk til å få inn Cisse. I følge Ashley så er 35-8 = 0
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #58 på: 18. Jan. 2012, 23:11 »
Ble sagt at ikke alt skulle gå tilbake til kjøp. Men det skule gå laget tilgode.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 18. Jan. 2012, 23:29 »
Litt lei av at folk maser om det £35 mill pundene. Synes vi burde være fornøyd med de fleste kjøpene som er blitt gjort i etterkant av det salget, og deres nåværende verdi må vel tilsvare mer enn 35 mill. Selv om vi kanskje ikke har brukt alle 35, har vi ihvertfall forsterket ganske godt. Folk burde se mer på kvaliteten vi får inn, og ikke pris. Synes det er bra at vi har klart å gjøre 4-5 røverkjøp til rundt 20 mill, så kan jeg godta at vi bruker resten på lønn eller nedbetaling av gjeld.
« Siste redigering: 18. Jan. 2012, 23:31 av Eriksen »