20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 54845 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #375 på: 03. Jan. 2012, 10:44 »
Cabaye og Tiote er en av pls beste sentrale midtbaneduo. De dominerte mot LFC.

Nuvel, mot Liverpool dominerte de ikke spesielt, og jeg som flere har etterlyst en dominerende sentral midtbane i det siste. Vi klarer ikke å vinne midtbanekrigene slik vi gjorde på starten av sesongen.

Frem til Simpsons brøler, hadde vi ballen 65% av tiden i 2. omgang. Det er et sikkert tegn på at den sentrale midtbanen fungerer. Både engelske og norske eksperter mener at vi har en veldig god sentral midtbaneduo.  Det er ikke der vårt problem ligger. Utfordringen er en Jonas som er en skygge av seg selv, og som ikke leverer et innlegg . En Obertan som er for urutinert og som for tiden glimter til mot svakre lag, men som blir eliminert mot lag som LFC. Vi har også en ræva høyreback som blir avslørt hver gang motstanderen har noen gode spillere hans side, (Lennon i fjor, Enrique i år blant annet). I tillegg kommer Raylor, som er for treig i forsvar og svak i duellene. Best som åpnet sesongen godt, har også opplevd en formsvikt av dimensjoner, og får jo nesten til ingenting.

Så i sum er det ikke Tiote og Cabaye som er problemet, men at flere avspillerene rundt dem har mistet formen fullstendig. Vi trenger innlegg, og backer som er raske både fremover og bakover. Raylor kan flyttes over til høyre kant. Hvis vi kjøper Cisscko vil vi plutselig ha to backer som i vesentlig grad vil forsterke vårt offensive potensiale.
« Siste redigering: 03. Jan. 2012, 10:46 av Thomas »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 03. Jan. 2012, 10:57 »
Vi har også en ræva høyreback som blir avslørt hver gang motstanderen har noen gode spillere hans side, (Lennon i fjor, Enrique i år blant annet). I tillegg kommer Raylor, som er for treig i forsvar og svak i duellene.

:frenetisk:Hva med spillere som Bale og Mata, som Simpson hadde full kontroll på? Kan du ikke bare slutte å forskjellsbehandle spillere - det er bare trist å lese.

Ellers vil ikke ballinnehavet mot Liverpool være en direkte konsekvens av at vi styrte midtbanen, nei. Eneste grunnen til at vi hadde et nogen lunde ballinnehav, var at vi sentret ekstremt mye i bakre firer, samt tok med Krul i spillet ved hver eneste mulighet.

Cheik Tiote er god, men han er ikke helt på nivå med spillere som Lucas og Sandro f.eks, som mange her skal ha det til. Cabaye er god, men har også relativt store mangler - mangler som jeg er overbevist om at kommer til å bli rettet opp i - i motsetning til en viss Obertan, hvor man ikke akkurat skal være Graham Carr for å lukte at vi kan ha bli lurt av Sir Alex i den handelen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 03. Jan. 2012, 11:55 »
Jeg forskjellsbehandler ikke spillere. Jeg arguemnterer for at Simpson er overvurdert, akkurat som du mener Simpson er bedre enn Raylor. Der er vi uenige, men det vil ikke si det samme som at jeg mener at du forskjellsbehandler til fordel for Simpson.  Som jeg har nevnt tidligere:At Mata ikke var involvert hadde lite eller ingenting med Simpsons defensive kvaliteter, men at Chelsea bevisst valgte å konsentrere spille sitt rundt Raylor. Sturridge var en mot en mot Raylor utall ganger, og vi har sett Sturridge trille ball i hatt med bedre spillere enn Raylor, blant annet mot City. Det motsatte skjedde i kampen mot LFC. De hadde sine sterkeste spillere på sin venstre kant og back, og vi så alle hvordan det gikk for Simpson sin del.

Og jo, at vi har mye ballinnehav er nesten alltid et resultat at at den sentrale midtbanen fungerer.  Det er den som er hovedarkitekten i å gjenerobre og fordele ballen. Samtidig kan ballinnehavet øke pga at at mostanderen ikke er agressive i presset, som LFC ikke var frem til målet.. Der er vi enige. Men uten en ballsikker og god midtbane, vil nesten alltid ballinnehavet være lite. Er jo bare å se på de kampene hvor vi har tapt så det suser og generelt vært elendige. Da klarte vi ikke å etablere kontroll på midten. F.eks bortekampene mot Fham og Bolton i fjor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 03. Jan. 2012, 12:09 »
Vi har også en ræva høyreback som blir avslørt hver gang motstanderen har noen gode spillere hans side, (Lennon i fjor, Enrique i år blant annet). I tillegg kommer Raylor, som er for treig i forsvar og svak i duellene.

:frenetisk:Hva med spillere som Bale og Mata, som Simpson hadde full kontroll på? Kan du ikke bare slutte å forskjellsbehandle spillere - det er bare trist å lese.

THIS.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 03. Jan. 2012, 12:15 »
Haha, Thomas. Avslørt HVER gang det kommer noen gode på hans side?? :P Hva blir Raylor da?

Greit nok at man kan være uenige om saker og ting, men jeg vil tro at det er nesten ingen andre enn deg som synes Raylor er en bedre back enn Simpson. Det er også bra, for det er nemlig feil.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #380 på: 03. Jan. 2012, 12:18 »
Vi har også en ræva høyreback som blir avslørt hver gang motstanderen har noen gode spillere hans side, [...] I tillegg kommer Raylor, som er for treig i forsvar og svak i duellene.

Vi trenger innlegg, og backer som er raske både fremover og bakover. Raylor kan flyttes over til høyre kant.

Så Simpson som du bare vagt kan beskrive som "blir avslørt", skal byttes med en spiller som er treig og svak i duellene?  Blir Raylor på magisk vis rask(ere) eller sterk(ere) på høyresiden av banen?

[...] hadde vi ballen 65% av tiden i 2. omgang.
Dette var vel kun i én 5-minuttersperiode.  Hva me hele førsteomgang, har du statistikk på det?  Det var i det store og hele en svak kamp av hele laget, midtbanen inkludert. Jeg er fullt enig i at backene våre (samt høyrevingen) er de svakeste ledd, ikke midtbanen, men de siste kampene har også den sentrale midtbanen vår gjort grunnleggende og alvorlige feil.
Genius by birth. Slacker by choice.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 03. Jan. 2012, 12:31 »
Jesus, har jeg noen gang sagt at Raylor er en god back? Jeg har sagt at verken Raylor eller Simpson er gode nok. Jeg kritiserer dem som mener at Simpson er god.. Jeg sier det er marginale forskjeller mellom de to. Og at Raylors offensive bidrag, kan i enkelte tilfeller veie opp for at han marginalt er dårligere bakover. Måten han omtrent alene skapte 1. målet mot Bolton er et glimrende eksempel.  Simpson hadde ikke klart noe lignende om det stod om liv. Og ja, Raylor ble avslørt så det jomer etter mot Sturridge. Men det betyr ikke at Simpson ville gjort det så mye bedre om han ble satt på samme side mot samme mann. Jeg ville heller hatt Clichy enn Simpson på venstreback, og Clichy hadde en veldig dårlig dag på jobben mot Sturridge.

Kristoffer: Forøvrig ble bale satt opp mot Raylor i 1. omgangen mot oss , men Raylor hadde ikke akkurat store problemer med ham. Derfor ble han flyttet over til sin normale side i 2.  Bale hadde generelt en ræva kamp mot oss.

Haikki: Statistikken kom opp på skjermen før målet. Da hadde vi faktisk fått kampen inn i vårt spor. Mye ballinnehav, og LFC skapte ingenting. Vi hadde ikke samme kontroll i 1. omgang. Kan vel ha sammenheng med at Adam gikkt om for krefter :tiote:
« Siste redigering: 03. Jan. 2012, 12:34 av Thomas »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 03. Jan. 2012, 12:33 »
Raylor får faktisk Simpson til å se god ut. Raylor er marginalt bedre offensivt, men Simpson er så mye bedre defensivt og fysisk at det ikke er i nærheten av å veie opp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 03. Jan. 2012, 12:38 »
Raylor får faktisk Simpson til å se god ut. Raylor er marginalt bedre offensivt, men Simpson er så mye bedre defensivt og fysisk at det ikke er i nærheten av å veie opp.

Kaller du null målgivende og null mål marginalt bedre enn to mål og 4 assist? (innlegget mot LFC skapte målet, selv om det var Cabaye som var sist) :ler:  Får Raylor spille på høyreback vil forskjellen mellom de to være mindre enn du tror.
« Siste redigering: 03. Jan. 2012, 12:43 av Thomas »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 03. Jan. 2012, 12:39 »
Heile laget spelte ein dårleg kamp mot LFC. Slik me presterte der so var me dømt til å tapa viss ikkje griseflaksen hadde redda oss. Det gjorde den ikkje. Måla me får i mot viser og kor dårlege me var. Dette med ballinnhav betyr lite når me kunn spelte ball bakerst og slo feilpasning på feilpasning eller mysste ballen grunna av av Lpool pressa oss høgt og hadde totalt sett full kontroll. Dette var eit fortent tap og Tiote og Cabaye var ganske svake og i likheit med resten av laget. Nokre spelara som for eksempel Simpson får endå dårlegare karakter grunna 2.målet. Eg tykkjer det er rart at alle såg ein ganske svak forestilling frå Newcastle si sida bortsett frå ein som meinar at med burde ha vunne kampen...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 03. Jan. 2012, 12:49 »
Jeg mener ikke at vi burde ha vunnet kampen. Men jeg likte faktisk sporet kampen hadde kommet inn i. LFC skapte ingenting i 2.omgang  før 2-1 målet. Men med en gang det målet kom, hadde jeg lite om ingen forhåpninger om å vinne kampen. Når LFC går i ledelsen er de vanskelige å ta. Jeg synes faktisk ikke Cabaye og Tiote var svake. Obertan og Jonas var derimot skrekkelige fremover, og HBA fikk heller ikke til mye. Ergo ble det vanskelig for oss å skape noe mot et godt defensivt LFC-lag.  I realiteten spilte vi en 3-2-1 formasjon offensivt :)  Det er vanskelig å være sentral midtbane når det er ingen valg å foreta seg fremover på banen, bortsett fra Ba selvfølgelig.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 03. Jan. 2012, 13:09 »
Uansett hva dine sporpreferanser er, gud vite, så er de brutale fakta at vi hadde 1 skudd på mål og 0 cornere i løpet av 90 min. Det er totalt katastrofe.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 03. Jan. 2012, 13:19 »
Uansett hva dine sporpreferanser er, gud vite, så er de brutale fakta at vi hadde 1 skudd på mål og 0 cornere i løpet av 90 min. Det er totalt katastrofe.

Og kan det hende at det har sammenheng med at Obertan og Jonas ikke kom seg ned til dødlinja en eneste gang, at Ba nesten ikke fikk baller å jobbe med, eller at Cabaye manglet alternativer som han kunne spille til, og at Vukick ble for lett mot LFC?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 03. Jan. 2012, 13:19 »

Kaller du null målgivende og null mål marginalt bedre enn to mål og 4 assist? (innlegget mot LFC skapte målet, selv om det var Cabaye som var sist) :ler:  Får Raylor spille på høyreback vil forskjellen mellom de to være mindre enn du tror.

Pinlige faktafeil. Simpson har assist på Heitingas selvmål, Raylor har det ikke på Aggers. Skal vi begynne å regne tredjesist på ballen som assist bare fordi du mener det?

Edit: Raylor beviste vel mot Norwich at han kan spille minst like dårlig på høyre også. Det vil ikke ha noe som helst å si hvilken side han spiller på.
« Siste redigering: 03. Jan. 2012, 13:23 av torfinn »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 03. Jan. 2012, 13:24 »

Og kan det hende at det har sammenheng med at Obertan og Jonas ikke kom seg ned til dødlinja en eneste gang, at Ba nesten ikke fikk baller å jobbe med, eller at Cabaye manglet alternativer som han kunne spille til, og at Vukick ble for lett mot LFC?

Eller at også Cabaye og Tiote ble for lette? Tiote var jo helt på jordet opptil flere ganger, driblende inne i egen 16meter. Jeg tør virkelig ikke tenke på hvordan du hadde reagert hvis det var Danny som gjorde dette!