20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 55253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #360 på: 02. Jan. 2012, 09:38 »
Veldig enig med de to sistnevnte. Jose digga jeg fra første stund - det var forholdsvis lett å se at vi hadde med en rå spiller å gjøre her. Santon har en hel del å bevise før jeg vil tørre nevne han som en back med i nærheten av et slikt potensiale som Jose.

Åh come one Kristoffer :) Det er ikke snakk om dagens Enrique, han er jo meget god. Men da Enrique signerte for oss var han laaangt fra et ferdig produkt. Han var da like gammel som Santon er nå. Og jeg liker mye mer det jeg har sett av Santon , enn hva jeg så av Enrique da han var fersk i PL. Pasningskvaliteten, teknikken og de offensive bidragene er mye bedre.

Altså: Som talent er Santon mer lovende, men spørsmålet er om han utvikler seg til å bli like god som det Enrique er nå. Offensivt ser han, i en alder av 20 og med null pl-erfaring, ut som en bedre back allerede back. Spørsmålet er om han klarer å bli like god som Enrique defensivt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 02. Jan. 2012, 10:20 »
 :gp:
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 02. Jan. 2012, 11:41 »
Sånn som jeg husker José fra starten i Newcastle så vil jeg ikke si han var så mye bedre enn det Santon ser ut til å være. I tillegg var han vel et par år eldre, og hadde ikke oppnådd det samme som Santon i ung alder. Så ja, det er mye som kan tale for at vi nå har et enda større back-talent mellom hendene, men vegen fra talent til å nå opp til Enriques nåværende nivå er overhodet ikke enkel. Han framstår som den mest komplette backen i PL, og har etter mitt skjønn tatt enda et steg siden forrige sesong.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 02. Jan. 2012, 11:55 »
Sånn som jeg husker José fra starten i Newcastle så vil jeg ikke si han var så mye bedre enn det Santon ser ut til å være. I tillegg var han vel et par år eldre, og hadde ikke oppnådd det samme som Santon i ung alder. Så ja, det er mye som kan tale for at vi nå har et enda større back-talent mellom hendene, men vegen fra talent til å nå opp til Enriques nåværende nivå er overhodet ikke enkel. Han framstår som den mest komplette backen i PL, og har etter mitt skjønn tatt enda et steg siden forrige sesong.

Enig der. Sier sitt når mye av LFCs angrep kom gjennom Enrique og Bellamy.  Innleggskvaliteten ser også ut til å bli bedre. I tillegg var han mye mer kontant. Var han en mot en mot Simpson så prøvde han heller å komme seg ned til linja for innlegg i stedet for å skjære inn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 02. Jan. 2012, 18:07 »
Basert på det bittelille Santon har vist i Newcastle-trøya hittil, så har han vist svært lite som gir meg noen pekepinn på noe som helst. Jeg synes han har vært helt ok, ikke noe mer, og ikke noe mindre. Nå har han vel bare spilt en og en halv kamp også, så da er det begrenset hvor mye vi kan begynne å sammenligne sånn eller sånn.

Enrique var selvfølgelig uferdig da han kom til Newcastle, han var 20 år og hadde svært lite erfaring fra å spille på høyeste nivå i Spania. Santon har spilt betraktelig mer i Italia, sin unge alder til tross. Men det finnes fremdeles ikke grunnlag for å si at han har potensiale til å bli bedre enn Enrique, som tross alt har utviklet seg til en meget, meget god spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 02. Jan. 2012, 18:19 »
Santon har vel etter mitt skjønn vært utpå i minst 5 kamper, derav i alle fall én hel og to halve. Og Enrique var godt over 21 da han kom, uten den samme erfaringen fra toppnivå. Ellers er jeg ganske enig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 02. Jan. 2012, 18:25 »
Jeg kan bare huske å ha sett Santon fire ganger for oss.  Men jeg husker svært dårlig. Kampene i det siste har gått veldig i ett, og de har vært skammelig dårlige alle som én.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 02. Jan. 2012, 18:39 »
Santon har vist langt mindre ting rent defensivt og fysisk enn Jose. Jose tok den delen sporenstreks - og trengte stort sett modning taktisk. Santon må enda bli tøffere der - samt en særs viktig ting: holde seg skadefri. Santon kan selvfølgelig bli en rå back - men han tenner ikke meg fullt like mye som Enrique gjorde i starten. Eneste er at han kan virke til å være vel så spennende fremover på banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 02. Jan. 2012, 19:24 »
Da er det mulig at vi har litt forskjellig hukommelse, for jeg mener å huske at José vartet opp med en god del tvilsomt defensivt arbeide i starten.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 02. Jan. 2012, 20:05 »
Da er det mulig at vi har litt forskjellig hukommelse, for jeg mener å huske at José vartet opp med en god del tvilsomt defensivt arbeide i starten.

Aldri på det fysiske vel? Santon verkar puslete.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 02. Jan. 2012, 20:35 »
Nei, fysikken var det vel aldri så mye å si på. Nå skal det også sies at Santon virker å være både rask og utholdende, men har en jobb å gjøre rent styrkemessig. Det er absolutt en mulig oppgave for en ung gutt som i skrivende stund sannsynligvis feirer 21-årsdagen sin. Gratulerer!  :coloccini:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 03. Jan. 2012, 02:45 »
Ikke sjokka over at han angripes hardt av enkelte etter en slik kamp, Simmo altså.
Men ja - det var den svakeste kampen hans denne sesongen. Før pause derimot var det en back som spilte enda noen hakk dårligere - Downing herja tidvis med Raylor som var særdeles svak.

Vi har et stort problem på backplassene. Verken R. Taylor eller Simpson holder mål. R. Taylor er faktisk så svak at han er ubrukelig som backup også. Simpson var også grusom igår og var flere ganger helt ute av posisjon utover i 2. omgang. Det han driver med på frisparkmålet er jo så latterlig at han bør få kampforbud fremover. Frisparket var fra 28,5 meter, så det var i utgangspunktet ikke farlig i det hele tatt.

Jeg blir også litt oppgitt over all denne sytingen på Obertan. I går var han strengt tatt ikke noe dårligere enn Jonas. Sistenevnte er jo ikke i nærheten av formen han hadde tidligere i sesongen og surrer bort ballen gang på gang istedenfor å velge litt enklere løsninger.

Tiotè er sesongens store skuffelse så langt. Er langt unna nivået han hadde i debut sesongen og sprer rundt seg med feilpasninger og dårlige valg. Den ene pasningen på 10 meter han hadde til Obertan midtveis i 1. omgang igår lignet jo mer på et skudd.
Får vi £20 mill for han i januar er vi griseheldige!

Pardew skal ha skryt for at han tørr å starte med og å bruke yngre spillere. Men dette her var nok ikke den riktige kampen å la Vuckic debutere fra start i PL. Altfor tøff kamp å hive unguttene inn i uten å ha fått følt en del på tempoet i PL fra før.
Synes hele taktikken igår var feilslått og veldig feig. Har aldri vært borti at NUFC har produsert så få sjanser. Til og med overgangene var vi for feige til å utnytte og det var sjelden vi var nærme 16 meteren til LFC. Kjedelig å se på.

Jeg stiller også store spørsmålstegn på hvorfor ikke Ben Arfa starter fotballkamper. Kan ikke være særlig motiverende å se spillere som Best, Ameobiene og nå også Vuckic foran seg i køen. Om det fortsetter sånn kommer Hatem Ben Arfa til å være historie om ikke lenge.

Kan ikke skjønne at det skal være så forbanna vanskelig å komponere og sette sammen et lag som innholder klubbens beste spilere. Santon og Ben Arfa er det selvfølgelig plass til da. Hvorfor Pardew enda ikke har forstått dette halveis i sesongen og med elendige resultater og elendig spill de siste 7-8 kampene er for meg et eneste stort spørmålstegn.........

Pardew liker å benke de gode spillerne i laget da, og liker ikke å stille med best mulig oppstilling. :) Var jo derfor han benket Mascherano og Tevez i West Ham. Han har selv sagt at han ønsker å få ut det beste i spillerne sine. Men jeg liker det slettes ikke. Han hadde sikkert benket Messi og Xavi om Barca hadde funnet på å ansette ham.. :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 03. Jan. 2012, 08:45 »
Tror ikke Enrique hadde eliminert C. Ronaldo i en alder av 18 år for å si det sånn Kristoffer..

Er generelt sett enig i mye av det du skriver Frode, men å si at Tiote har vært svak denne sesongen  er jo nesten direkte feil i mine øyne. Ja han har hatt svake kamper,men Tiote har gjort så mye flott på banen at vi har blitt litt bortskjemte.Tiote strør rundt seg med pasninger som man vanligivis ikke får fra en DM for eksempel. Men pasningskvaliteten har ikke vært umenneskelig god, det er jeg enig i.

Likevel tilfører han laget mye bare ved sin tilstedeværelse. Chelsea styrte midtbanen fordi Guthrie og Cabaye ikke var sterke nok i duellene. Når Tiote spiller forandres dette dramatisk. Som Tayls sa: Tiote eats players. Og dette vet motstanderen også om. Det er få om ingen motstandere som tør å vende opp, eller sentre på på en spiller med mann i rygg når man vet at det er Tiote som kommer valsende rett bak. Dette vil resultere i flere støttepasninger og mindre gjennombruddshissighet. Mot Chelsea så vi f.eks hvordan de spilte opp på Lampard som holdt ballen unna Cabaye eller Gutrhie før han så sentret ut til spilleren som kom på løp på siden, og vips så hadde de spilt seg gjennom midtbaneleddet. Aldri i verden om dette hadde skjedd med tiote på banen  :tiote:

I tillegg vinner han baller, og presser ballinnehaver utover så fort han er i rygg.  Cabaye og Tiote er en av pls beste sentrale midtbaneduo. De dominerte mot LFC. Vi ville ha vunnet den kampen om vi hadde hatt mer potente vinger som evnet å skape noe fremover.
« Siste redigering: 03. Jan. 2012, 08:47 av Thomas »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 03. Jan. 2012, 09:56 »
Cabaye og Tiote er en av pls beste sentrale midtbaneduo. De dominerte mot LFC.

Nuvel, mot Liverpool dominerte de ikke spesielt, og jeg som flere har etterlyst en dominerende sentral midtbane i det siste. Vi klarer ikke å vinne midtbanekrigene slik vi gjorde på starten av sesongen.

Tiote er god - en av våre bedre spillere, men jeg skjønner ikke hvorfor han skal skjermes for kritikk av den grunn? For faktum er at han har vært bøtte dårlig i opptil flere kamper i år.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 03. Jan. 2012, 10:40 »
For faktum er at han har vært bøtte dårlig i opptil flere kamper i år.
Tiote har vel ikke spilt noen kamper i år. ;)