20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 55091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #345 på: 01. Jan. 2012, 16:55 »
Jeg syns ærlig talt at Jonas var blant våre beste i går.
Var ikke hypp på Larsson, men i all etterpåklokskap hadde jeg prisa herren dersom vi kunne bytta han med Obertan.
Marve er jo i utgangspunktet en slik ving vi hadde trengt, men vi veit jo hva som måtte skje der...

Det er flere kamper hvor Larsson har vært usynlig, etter det jeg har lest. På en generell basis stiller jeg meg litt undrende til kritikken rundt Obertan.  Jeg tror det er lurt å nedsjustere forventingene rundt ham denne sesongen.  Han er et talent, som mangler litt spilleforståelse. Den kan komme på plass med spilletid. Nå fikk han lite til mot LFC, men  so what? Han spilte jo mot Enrique, som defensivt er en av de jævligste backene å møte mann mot mann. Enrique og Jonas eliminerte langt vanskeligere motstandere forrige sesong enn Obertan. Det vi skal forvente av Obertan denne sesongen er at han er i stand til å påvirke spillet mot svakere motstand, som Bolton og Stoke, noe han gjorde. Vi skal ikke forvente at han  skal trille ball i hatt med en av ligaens beste venstrebacker. Til sammenligning er nå Enrique inne i sin femte pl-sesong, og det er først nå han virkelig har begynt å spille bra.
« Siste redigering: 01. Jan. 2012, 16:57 av Thomas »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 01. Jan. 2012, 17:13 »
Jeg må jo få si at jeg syns du prater svada når du sier at Jose Enrique først nå har spilt bra. Han ble matchet forsiktig i starten av sin PL-karriere - men det var verdens enkleste ting å se at han hadde alt som skulle til for å bli en fantastisk venstreback. Bevist flere ganger det - også sesongen vi rykka ned, samt under King Kev de få månedene.
Jeg har aldri hatt store forventninger til Obertan i utgangspunktet - det skal ikke stå på det. Jeg har bare heller ikke helt trua på at det blir så forbanna mye bedre i fremtiden heller. Jeg tar gjerne feil der.
Larsson er ofte usynlig ja - og er ingen fantastisk ving by all means. Han har dog egenskaper som både fører til mål og målgivende gjennom sin eminente høyrefot. Nå ville jeg jo helst ha inn en bedre ving enn Larsson i sommer, men Obertan var altså ikke det jeg så for meg da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #347 på: 01. Jan. 2012, 17:47 »
Til sammenligning er nå Enrique inne i sin femte pl-sesong, og det er først nå han virkelig har begynt å spille bra.

Mener du at Enrique først nå har begynt å spille bra? Han har vært strålende ganske lenge. Noen dårlige kamper her og der, men generelt stabil. Enig med Kristoffer.
« Siste redigering: 01. Jan. 2012, 19:37 av coxie »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 01. Jan. 2012, 18:09 »
Til sammenligning er nå Enrique inne i sin femte pl-sesong, og det er først nå han virkelig har begynt å spille bra.

Mener du at Enrique først nå har begynt å spille bra? Haha, den var god! Han har vært strålende ganske lenge. Noen dårlige kamper her og der, men generelt stabil. Enig med Kristoffer.

Uenig. Etter nderykket var det ingen klubber som ville ha ham. Enrique ble karakterisert som en flopp. At han spilte godt i Championship er greit nok, men Routledge er en klassespiller i den ligaen. I vår siste sesong var han strålende i første havldel i sesongen, middels i siste. At han var middels i siste kan jo ha sammenheng med at han ville vekk. Men faktum er likevel at han av totalt  3 sesonger på øverste nivå kun var god i en halv av dem. Men han virker bedre i LFC nå, treffer tom. på innlegg og flinkere å gå ned til kant. Men det er ikke vanskelig når han spiller mot SImpson..hehe

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 01. Jan. 2012, 18:26 »
Eg skjønnar ikkje kvifor ein samanliknar Obertan og Enrique. Enrique er ein klassespelar som viste ganske tidleg at han hadde alt som skulle til for å verte PL`s beste venstreback. Og han er ikkje langt unna no. Han har vore veldig god denne sesongen og det er berre å sjå kor mange mål Lpool har sluppe inn. Samtidig er han eit angrep åleina framøve. Obertan har ikkje vist noko som helst endå som tilseie at han kan verte ein av PL`s beste venstrevingar. Til no har han vore ein gedigen skuffelse, men han lyte få meir tid på seg. Det er berre å sjå på Simpson då han har utvikla seg ganske mykje sidan han kom. Obertan er håpleust dårleg no, men kanskje han kan verte god nok for eit topp 10 lag :wink:
« Siste redigering: 01. Jan. 2012, 18:31 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 01. Jan. 2012, 18:35 »
Nope! :tiote:

Jeg ble ikke voldsomt imponert av det Enrique vist i begynnelsen. Hyppige pasningsfeil i forsvar og plasseringsproblemer var hovedregelen enn unntaket.  Santon er like gammel som det Enrique var når han kom til oss, og av det lille jeg har sett av førstnevnte, virker han  mer lovende enn Enrique. Enrique er ikke at angrep alene, men han har blitt bedre.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #351 på: 01. Jan. 2012, 18:51 »
Da får vi bare være uenige, Thomas. Enrique har vært en strålende venstreback lenge før han gikk til Liverpool og det er ikke først nå han begynner å spille bra, som du hevder. Men er enig at han har blitt en mer stabil spiller i senere tid.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 01. Jan. 2012, 19:22 »
 :zzz:
Det vetle Santon har vist meg er langt i frå overbevisande, men no har han knapt spelt. So av den grunn går det heller ikkje an å danna eit godt nok grunnlag for å sei at han er meir lovande enn det Enrique var.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 01. Jan. 2012, 20:41 »
Veldig enig med de to sistnevnte. Jose digga jeg fra første stund - det var forholdsvis lett å se at vi hadde med en rå spiller å gjøre her. Santon har en hel del å bevise før jeg vil tørre nevne han som en back med i nærheten av et slikt potensiale som Jose.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 01. Jan. 2012, 20:50 »
Ta av dere Newcastle brillene da gutter. Enrique beste v back i pl. For dumt. Jeg er enig i at santon virker mer lovende enn jose.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 01. Jan. 2012, 20:55 »
Hvem er det som har Newcastle-briller her? Han som sier at en Santon som såvidt har prøvd seg i PL har større potensiale enn Jose, og som stadig mener at vi helt klart burde ha null problemer med å slå LFC og ManU borte?

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 01. Jan. 2012, 21:01 »
Har vanskelig for å tyde meningen bak kommentaren, TooN. Bare å beklage! Men for å klargjøre: Mener du at Enrique er PLs beste venstreback eller blir det for dumt å hevde noe sånt?

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #357 på: 01. Jan. 2012, 21:14 »
United-tråd??  :frenetisk:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #358 på: 01. Jan. 2012, 21:34 »
Skjønner ikke at noen kan si at Santon har større potensial enn Enrique. Hvor mange ganger har vi ikke sett ham feilposisjonert allerede? Det samme gjorde Enrique tidligere, men for et dårligere forsvar. Fysikken, hurtigheten og mann mot mann egenskapene er ikke i Santons favør, men muligens end product?

Uansett er det ikke mulig å trekke noen konklusjon allerede.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 01. Jan. 2012, 21:45 »
Ta av dere Newcastle brillene da gutter. Enrique beste v back i pl. For dumt. Jeg er enig i at santon virker mer lovende enn jose.
Kan du begrunne hvorfor Santon er mer lovende enn Jose Enrique? Hva har han vist som tyder på at han kan bli bedre enn en så god spiller som Enrique?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon