20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 55159 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #240 på: 30. Des. 2011, 22:59 »
Jeg vet bare om en person i hele verden som ikke annerkjenner Taylors bidrag.

Ta og ro ned personangrepene her, da. Begynner å bli rimelig lei.

Det der er ikke et personangrep. Såpass må man faktisk tåle å høre. Sorry.

Simmi

• Gjest
« Svar #241 på: 30. Des. 2011, 23:00 »
Spillerbørsen din tiltredes, Kristoffer.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #242 på: 30. Des. 2011, 23:02 »
Dårlig kamp ja, men synes det er mange som legger vel mange lag med svart maling på her. I store deler av første omgang før de fikk første og andre målet følte jeg vi kontrollerte kampen - ikke totalfotball akkurat men det var vel heller ikke målet. Synes sentrallinjen med Krul, Willo, Colo, Tiote, Cabaye og Ba klarte seg greit. På backene (untatt Santon) og vingene gikk derimot alt til helvete med rundingsbøyer og kanter som hadde hardere mottak enn skudd hvor det gikk noen minutter mellom hver "completed pass". Aller verst Simpson og Obertan som gjorde seg fortjent til stolper på børsen. Synes også Ba greide seg greit med målet i første hvis han får det og avslutningen i andre som var superb hadde ikke Skrtel reddet på strek.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #243 på: 30. Des. 2011, 23:03 »
Konstruktiv kritikk settes pris på. Ikke oppgulp av den typen, Geir. Nei, såpass må man ikke tåle. I tillegg er den uberettiget. Og den diskusjonen legger vi død.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #244 på: 30. Des. 2011, 23:05 »
Tiote var svak i dag. Han skuffer meg enormt. Selvfølgelig var det flere som var dårligere, men skjønner ikke hvordan folk kan si Tiote gjorde en godkjent kamp.

Når vart Tiote ein playmaker og den som skal strø pasningar? Grøss og gru so mykje farlege situasjonar han skapar. Uansett verte det feil å skulde på ein mann for dette. Alle får stryk av meg.

Nå misforstår du. Har aldri lagt skylda på Tioté for tapet i dag og har for så vidt aldri påstått at han er noen playmaker og den som strør pasninger.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #245 på: 30. Des. 2011, 23:06 »
Konstruktiv kritikk settes pris på. Ikke oppgulp av den typen, Geir. Nei, såpass må man ikke tåle. I tillegg er den uberettiget. Og den diskusjonen legger vi død.
HVis vi ikke tåler såpass i kamptråden, hva tåler vi da? enig med Geir

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #246 på: 30. Des. 2011, 23:07 »
Er positiv til konstruktiv kritikk, som sagt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 30. Des. 2011, 23:07 »

Jeg forteller faktisk bare at vi tydelig savner taylor. I og med at jeg ikke en gang nevner navn etterpå kan det vel strengt tatt ikke være så ille?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 30. Des. 2011, 23:07 »
Oi oi oi, for en overraskelse. Endelig møtte vi et lag som definitivt er sterkest på sin VENSTRE side, og hva var resultatet? En Simpson som overhodet ikke holder mål. Enrique driblet seg alt for enkelt forbi flere ganger. Simpson er for treig, og Enrique bare enkelt spilte ballen til side og fosset forbi. Og målet trenger ingen kommentar. Hvis Santon på venstre back kommer motstanderen i større grad å legge sitt spill rundt vår høyre side, og da får vi en reprise av i dag.  Raylor ble ikke byttet ut pga at han gjorde det dårlig, men fordi han hadde fått føling med ankelskaden. Raylor hadde ble nesten ikke utfordret, og noterte seg for sin fjerde assist. Klart han må flyttes over på høyre back.

Jeg skjønner meg lite på dem som slakter Tiote. Midtbanen vår dominerte fullstendig. Før Simpson ga vekk målet hadde vi en ballbesittelse på 65 35% for 2. omgang.  På bortebane skal vi ligge kompakt og ta vare på overgangene. Det er ikke vår oppgave å skape noe som helst, noe LFC heller ikke gjorde før Simpson avgjorde kampen. De som var skuffende var først og fremst vingene, og Simpson. Ba fikk nesten ingen innlegg å jobbe med. Dette var en perfekt bortekamp helt til 2.målet. Vi kan ikke gjøre sånne tabber om vi skal ha håp om ta med oss alle poengene fra anfield. Jeg trodde faktisk på minimum uavgjort helt til det tullmålet.argh
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 23:12 av Thomas »

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #249 på: 30. Des. 2011, 23:08 »
Konstruktiv kritikk til Obertan = legg opp

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #250 på: 30. Des. 2011, 23:09 »
Er så og si enig med spillerbørsen din, Kristoffer!

Vi prøver ikke engang å spille fotball idag, noe eg ikke skjønner?! Dette var et Liverpool lag som v burde vært på høyde med, og t.o.m tatt 3 poeng fra! Skjønner ingenting og er utrolig skuffet for Pardew og laget!

Simpson, Raylor, Guti og Obertan er helt rævva! Kriminelt dårlig og fryktelig å se på!!
Enten så må Barfa flyttes på kant, ellers må vi ha inn en ny ving.. Eller, vi trenger ny ving uansett!

Nei, det her var bare tragisk..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 30. Des. 2011, 23:10 »
Uff. Mye å ta tak i.

Krul - Kan vel ikke lastes for måla.

Simmo - Årsverste. Rygget mye igjen - og lite trygg i alt han foretar seg. Hva faen gjør du på 2. målet.
Willo - Grei store deler av kampen. Stort sett god kontroll på Carroll - men rakner litt etterhvert og lukter på straffe etterhvert.
Colo - Blant våre beste.
Raylor - Beviser vel bare igjen at han ikke er god nok. Fin assist - men du er for dårlig defensivt.

Obertan - Useless. Pisslei deg. Sorry.
Cabaye - Syns også Cabaye fortjener godkjent. Til tross for en noe lavere pasningsprosent enn tidligere, så er han fortsatt smart i mye han foretar seg. Så nær enn fantastisk assist.
Tiote - Svakt. Mange farlige ballmist og feilpasninger.
Jonas - Det lille vi svaker av små farligheter kommer fra denne siden. Raylor hadde vært enda mer butt fucked uten han ved sin side.

Vuckic - Spiller seg opp i løpet av kampen, men kan han lastes for vår håpløse taktikk? Burde jo helt klart ikke spilt fremfor Best/Shola når vi spiller som om vi hadde en targetman på topp.
Ba - Godkjent. Lite å jobbe med, men så nær mål, og målet blir kanskje hans uansett. Jobber som fy.

Santon - Bedre enn Raylor.
Ben Arfa - Usynlig. Vi får ikke involvert han heller, LFC tar totalt over etterhvert.

Ganske einig. Skal ikkje Krul som keeper har litt meir kontroll på kor spelarane skal stå på frispark? For all del, elendig av Simpson på 2-1, men det er ikkje mykje tak i Krul der. Har i tillegg ein situasjon med Willi som kunne endt dårleg. 3-1 målet er no litt lett sleppa mellom føtna frå slik ein spiss vinkel.
Simpson - Einig med deg.
Willi og Colo- Ok, men eg tykkjer Colo gjer mykje tungvint som straffar seg mot eit sopass bra lag som Liverpool. Det straffar seg vertfall når laget har ein elendig dag på jobben. Blandt anna rett før 1-1 målet då han bryte fint men fører ballen altfor lenge og Liverpool vinne den tilbake og oppretthelde presset. Skårar like etter.
Raylor - Altfor dårleg defansivt. Verte herja med av Downing. Bra innlegg på skåringa.
Obertan - Speachless. Desverre.
Cabaye - Skikkeleg stygg takling som fort kunne vorte raudt kort. Er ca like dårleg som resten av laget.
Tiote -  Veldig mykje bra defansivt men so utruleg mykje dårleg ellers.
Jonas - Skikkeleg dårleg for tida.
Vuckic- Er knapt borti ballen, når han er det so er det feilpasning og balltap.

Ba-Usynleg, men er uheldig som ikkje skårar. Tapar so og seia alle duellane mot Lpool sine stoppara.
Santon - Eg tykkjer han ryggar altfor mykje og imponerar ikkje. Som resten av laget med andre ord.
Ben Arfa - Har ikkje sjanse til å få gjort noko her med eit lag som ikkje fungerar saman eller får til noko som helst.
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 23:11 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 30. Des. 2011, 23:10 »

Jeg forteller faktisk bare at vi tydelig savner taylor. I og med at jeg ikke en gang nevner navn etterpå kan det vel strengt tatt ikke være så ille?

Ikke for å repetere meg selv. Jeg har sagt at det eneste som hindrer Tayls fra å bli en virkelig god stopper er hans konsentrasjonsvansker. Ellers har han alt som skal til. På slutten var han helt rå- Skal love deg at tayls hadde gått ut mot bellamy i horisontal stilling og blokkert skuddet. Denne innsatsviljen mangler Colo, og vi savner den dypt.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #253 på: 30. Des. 2011, 23:10 »
Skysports intervju med AP:
Pardew klarte ikke å svare på hvordan AC visste at Danny ville stå på  streken i sånne situasjoner (2.målet). Så ser det ut til at det går opp et lys for ham. Det som bekymrer meg mest etter intervjuet er at AP er skuffet over 2.omgangen, ikke 1 omgangen. Sorry, men det sier meg at AP er litt på villspor for øyeblikket. Det KAN snu, og By GOD som jeg håper han ser lyset snart.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #254 på: 30. Des. 2011, 23:10 »
Jeg savner Taylor, jeg òg, Geir. Men uttrykker ikke det ved å henge ut folk som ikke skulle vært enig.