20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 54701 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #60 på: 29. Des. 2011, 20:34 »
Liverpool har jo en illusjon om at de er tittelutfordrer  :lol:, Vet ikke hva som er værst jeg. Og vi har vel ikke vert mer disiplinerte enn på mange år.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 29. Des. 2011, 22:47 »
Liker å møte Newcastle på Anfield. De kommer bestandig med en illusjon om at de er et topp 5-6 lag og opptrer derfor i overkant lite disiplinert defensivt og vi vinner vel som regel alltid med minst to mål.

Ein liverpoolsupporter som er optimistiske foran morgendagen.

Illusjon og illusjon. Om du leter igjennom alle PL sesongene har NUFC 2 ganger kommet på 2. plass i PL, akkurat det samme som LFC. Sistenevnte har flere 3. plasser med sine 5 mot NUFC sine 2 eller 3, og har derfor flere pallplasser totalt, men ikke så fryktelig mye at det er noen grunn til å skryte.

På maratontabellen har LFC posisjonert seg godt på en 4. plass med totalt 1282 poeng over 19 sesonger. Det gir et snitt på 67,47 poeng. NUFC har 952 over 17 sesonger på en 8. plass, noe som gir et snitt på 56 pr sesong. Dette snittet er godt nok til en 5. plass bak LFC på maratontabellen, men grunnet 2 sesonger mindre er lag som Aston Villa (55,32 poeng i snitt), Tottenham (53,53 poeng i snitt) og Everton (51,47 poeng i snitt) foran på grunn av flere spilte sesonger (19).
PS! Leeds ville skjøvet NUFC ned på en 6. plass med sitt snitt, men kun med 12 sesonger i PL er de et stykke ned på denne maratontabellen.

Så tilbake til dette om at NUFC har en illusjon om at de er en topp 5-6 klubb. Maratontabellen viser jo at de holder stand til å forsvare denne illusjonen. Noen færre 3. plasser enn LFC, men allikevel nok til at de vil kunne klamre seg på plassen bak (altså en 5. plass) med ganske god margin.

Så til tross for at NUFC fra tidlig eller midten av 2000 tallet har levert svakt og hatt en enorm nedtur med kun èn 7. plass å sikte til blant topp 10, så er de fremdeles såpass høyt plassert på diverse statistikker.

Så dette med denne illusjonen igjen. Om NUFC ser seg tilbake i tid å dagdrømmer om høyere å bedre plasseringer, så er vel det strengt tatt noe LFC fansen også bør kjenne seg igjen i. Har jo litt større ambisjoner som klubb uten å nå helt opp til dette de også.........

Så over til kampen. Anfield er den desidert værste banen for NUFC å spille på, og de har faktisk en bedre statistikk på Old Trafford. Sliter med å få med seg poeng, til og med å score mål på denne banen, selv om 2 av Premier Leagues aller beste kamper er spilt der.
Mange forskjellige managere har prøvd, men kun Keegan (2 seire) og Sir Bobby Robson (2 uavgjorte) har klart å få med seg poeng derfra. Dette blir Pardew sitt andre forsøk der. Det blir nok 5 utskiftinger fra laget som tapte 3-0 der forrige sesong. Barton, Nolan og Enrique er ikke lenger i klubben, samt at Løvenkrands og Ameobi forhåpentligvis ikke er å se, ihvertfall i startoppstillingen.

Dette gir meg mer tro enn på lenge. Adam skal virkelig få kjørt seg med sine tempoproblemer, mens Henderson skal få sjansen til å spille flere støttepasninger enn på lenge. Carroll kan fortsette sitt sjansesløseri fra de forrige matchene, mens Skrtel og Agger skal få kjenne hvordan det er å henge etter Ba og Ben Arfa. La oss håpe på ihvertfall 1 poeng!!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 30. Des. 2011, 05:03 »
Ja. Vi har entret Anfield med Shearer, Beardsley, Lee, Ferdinand, Ginola. You name it :P

Hehe, regna med den kom! Men må jo prøve å være optimistiske  :nikke:
Same old Shearer, always scoring!

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #63 på: 30. Des. 2011, 05:12 »
syk odds. tippet en hundrings på newcastle og blackburn seier. 90 i odds. Bankers! :thumbu:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 30. Des. 2011, 08:53 »
130 i odds på den på unibet. :P Men gidder rett og slett ikke å kaste bort 100 kroner på Blackburn-seier på OT.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 30. Des. 2011, 10:31 »
Så lenge Carroll fortsetter i sitt vandte jeg så tror jeg på poeng her.

Skal se den med flere pool fans, så er rimelig nervøs :P

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 30. Des. 2011, 10:37 »
Til dere som fortsatt ikke har sumo, her kommer en julegave :)

Send mail til marius@hemne.as , så legger jeg inn en gratis 2mnd kode til deg.

Takk skal du ha!  :D

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 30. Des. 2011, 13:54 »
Liker å møte Newcastle på Anfield. De kommer bestandig med en illusjon om at de er et topp 5-6 lag og opptrer derfor i overkant lite disiplinert defensivt og vi vinner vel som regel alltid med minst to mål.

Så søt du er. :smitten: :smitten:. Begynn å konse om å score mål dere.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 30. Des. 2011, 15:01 »
Pga mitt forhold til liverpool-fans, så er det nesten så jeg heller vil vinne på gayfield, enn på SOL.

I fotballsammenheng så hater jeg brorparten av lfc-fans.. De er rett og slett ufine. Sikkert grunnet mange år uten suksess i hjemlig liga, så har de blitt bitre og grinete.

Hadde jeg drevet mitt eget odds-selskap, hadde jeg satt oddsen på at Carroll putter idag til 1.01.
Det må jo bare skje!

Som alltid så tror jeg HBA kan bli nøkkelen til offensiv suksess. Få han på topp sammen med Ba, så kan vi klare en uavgjort ;D

1-1 (Carroll - HBA)
Same old Shearer, always scoring!

Eikelanden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #69 på: 30. Des. 2011, 15:16 »

Eg er fullblods newcastlesupporter berre so det er sagt, den kommentaren min var henta ifrå vg sin kamptråd og var skreve av ein liverpool supporter. Dårlig formulert av meg  :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 30. Des. 2011, 15:33 »
Fear of spiders is called arachnophobia, fear of small spaces is called claustrophobia, fear of Cheik Tiote is called common sense...

:tiote:

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 30. Des. 2011, 15:44 »

[/quote]

[/quote]

Eg er fullblods newcastlesupporter berre so det er sagt, den kommentaren min var henta ifrå vg sin kamptråd og var skreve av ein liverpool supporter. Dårlig formulert av meg  :)
[/quote]

Okey. Beklager :ler:

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #72 på: 30. Des. 2011, 15:48 »
Vet ikke om dette er common knowledge, men fikk vite at Norsk Tipping gir folk gratiskoder for Sumo ikveld (har gjort det hele romjula). Dette er altså siste gangen for nå. Følg denne linken:

https://www.norsk-tipping.no/forsiden/aktuelt/45086.cms

Der står all informasjon man trenger, bare å opprette Sumo-konto og taste inn koden deres, så får man med seg match idag også!

Seier idag! HELL YEAH!

Formannj

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #73 på: 30. Des. 2011, 16:14 »
Jeg har fortsatt 3stk 2mnd sumo GULL igjen. Disse må registreres før 2012, så kort tid igjen :) Først til mølla osv, send mail til Marius@hemne.as så legger jeg inn kodene til dere.

NB: Dette er gavekoder som kun gir deg 2mnd gratis. De forlenger altså ikke ditt abb med 2mnd extra.

Da er jeg dessverre tom. Lykke til ikveld! :)
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 16:26 av Formannj »

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 30. Des. 2011, 16:46 »
Trur dette kan bli årets kamp gutter ;D Noe i retning Newcastle -Arsenal  frå forrige sesong .........
Med full pott på slutten til " Skjærene" hadde vore magisk, og redda sesongen for meg! ::p
Har så mange L...pool fans på jobben som trur dette blir ein klar hjemmeseier!
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 16:50 av Jonny »