20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 55005 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #30 på: 29. Des. 2011, 00:04 »
Jeg er enig med Daniel. Carroll var ganske farlig frempå de gangene han ble truffet med innlegg i kampen mot Blackburn. Maxi Rodriguez og Downing var rett og slett elendige. Downing kom omtrent ikke til innlegg til tross for at han hadde MGP mot seg på backen og Maxi var elendig bortsett fra målet. Det er Suarez som er angrepet til Liverpool på godt og vondt, men Carroll kan også bidra om han bare får et og annet innlegg i blant. Ingen av våre stoppere matcher ham i lufta.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 29. Des. 2011, 00:36 »
Ingen matcher en Carroll i form i lufta, men per i dag tror jeg Williamson kan ta ham i lufta.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #32 på: 29. Des. 2011, 01:11 »
Eg er glad for at Suarez er ute mot oss. Det er han eg frykta mest. Eg ser som mange påpeiker at Carroll er god i lufta, men eg trur det er ikkje det største å frykte. Carroll har nesten aldri slått til i Liverpool, og det er derfor Carroll har sita masse på benken. Eg trur Colo og Willo kan sette Carroll i skyggen, men det kan også gå gale. Håper på at Ben Arfa og Santon fra start. Kan hende at Pardew velger å starte med Shola slik vi har spiller som er god i lufta. Det eg frykta mest er det er på Anfield, men eg trur vi har ein mulighet. Liverpool har tulla mange poeng til svakelag heime. Etter min meining så har Daglish ikkje såtte laget i ryktig vei når det gjelder overganger. Fornøgd med 1 poeng, men JA TAKK TIL 3!   

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 29. Des. 2011, 01:12 »
Carrol har ikke skårt på sine 28 siste headinger :coloccini:
Han kom, ble mett og dett var dett....

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 29. Des. 2011, 03:28 »
Tror ikke Carroll har scora på hodet i PL siden høsten 2010? I så fall over 20(?) kamper uten mål på hodet! Ekstremegenskaper?  :ler:
« Siste redigering: 29. Des. 2011, 03:31 av thomashaer »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 29. Des. 2011, 03:52 »
Tror ikke Carroll har scora på hodet i PL siden høsten 2010? I så fall over 20(?) kamper uten mål på hodet! Ekstremegenskaper?  :ler:

Scora mot Man.City for Liverpool på vårparten med hodet. Hans to siste scoringer med hodet har forøvrig begge kommet mot city, scora mot dem på boxing day i fjor. Kun tilfeldigheter at han ikke har satt flere denne sesongen. Hatt gode innhopp både mot City og Norwich, mens han var nære på mot Blackburn også. Centimetere om å gjøre i alle de tre kampene med hodet. Man kan kalle det uflaks eller udyktighet ettersom hvordan man ser det, men at han er en skummel spiller i luftrommet er det liten tvil om.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 29. Des. 2011, 10:27 »
Tipper 1-1 (Carrol,Ba)
Er vel typisk at Carrol scorer imot oss. Er veldig fornøyd hvis vi får med poeng hjem fra Anfield, da henger vi fortsatt godt med, taper vi blir det plutselig en liten luke opp igjen!
Winning isn't everything, it's the only thing!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 29. Des. 2011, 10:40 »
blir sinnsykt vanskelig å unngå tap her. LFC har produsert ENORMT med sjanser de siste 5-6 kampene. kun uflaks som har gjort at de ikke har bøttet inn mål. Tror vi får oss en kraftig på kjeften i denne kampen. Ser for meg at Krul må stå ennå bedre enn Given gjorde i sin siste opptreden på Anfield som Newcastle spiller.

Jeg tror Williamson og Colo får nok å stri med mot Carroll.

Er ikke helt enig. For det første. LFC har tidligere i sesongen vært heldige i en del kamper. Og for det andre, det er viktig å skille mellom marginer og udyktighet. Blackburnkampen er et godt eksempel. LFC hadde flere enorme muligheter, som de ikke klarte å omsette pga. ren udyktighet i avslutningsøyeblikket. Suraez kommer til sjanser, men når han upresset klarer å heade en ball 1 meter utenfor mål mot Blacburn har det ingenting med marginer å gjøre. Det handler om hans evner til å sette sjanser. Han brenner alt for mange til at det kan snakkes om tilfeldigheter eller uflaks. Mot Norwich (tror jeg) dro han seg fint innover. Keeperen kom ut og Suarez hadde hele målet å ta av.  Han satte ballen i tverrliggeren og ut. Ba, Rooney eller RPV hadde satt den muligheten 9 av 10 ganger. I samme stil satte hadde Downing og Maxi to store muligheter mot Blacburn: Downing headet rett på keeper, mens Maxi headet i en bue over mål. De var ikke under press og burde åpenbart avsluttet bedre. Når det er sagt at LFC likevel mer enn nok sjanser til å vinne kampen. Keeperen hadde to fantastiske redninger på Carrolls avslutninger, og Carroll headet også like utenfor etter innlegget til Enrique. I tillegg kom redningen på streken

Suarez er åpenbart en spiller i stand til å skape noe ut av ingenting. Men jeg frykter Bellamy like mye. Han jobber hardt, tar gode løp, og er flink til å sette opp andre. Det er ikke sikkert LFC vil komme til like mange sjanser med Bellamy på topp. På den andre side er sannsynligheten for at Bellamy  setter sine muligheter større. Hvis vi skårer det første målet, tror jeg det er gode muligheter for å få med oss minst ett poeng i denne kampen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 29. Des. 2011, 10:54 »
Tror du virkelig på det du selv skriver?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 29. Des. 2011, 10:55 »
Tror du virkelig på det du selv skriver?

Akkurat hva er det du tenker på her?
Nei.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 29. Des. 2011, 11:05 »
For det første så brenner Van Persie også en mengde sjanser, men han kommer til såpass mange at resultatet fortsatt blir mange mål. Se f.eks på Arsenal - wolves. Det er mye tilfeldigheter og marginer med i bildet selv når man bommer på 100% sjanser.

Også er det den evinnelige forskjellsbehandlingen til Thomas. Noen spillere nyter godt av å ha mulighetene til å bli "late bloomers", men dette gjelder da selvsagt ikke Suarez. Tenk når han begynner å sette flere sjanser da- han kommer til å bli livsfarlig!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 29. Des. 2011, 11:26 »
For det første så brenner Van Persie også en mengde sjanser, men han kommer til såpass mange at resultatet fortsatt blir mange mål. Se f.eks på Arsenal - wolves. Det er mye tilfeldigheter og marginer med i bildet selv når man bommer på 100% sjanser.

Også er det den evinnelige forskjellsbehandlingen til Thomas. Noen spillere nyter godt av å ha mulighetene til å bli "late bloomers", men dette gjelder da selvsagt ikke Suarez. Tenk når han begynner å sette flere sjanser da- han kommer til å bli livsfarlig!

Så at at RVP står med 16 mål i årets sesong (82 i løpet av 174 pl-kamper),  Ba  med 14 mål på (21 på 29 plkamper!!) , mens Suarezs har skårt 5 ((9 mål på totalt 31 kamper) har ingenting med  avslutningsegenskaper å gjøre :ler:  . At Ba i tillegg har spilt for et nedrykkslag, og et NUFC som fortsatt er svakere enn LFC har vel heller ingen betydning?

Skrev jeg i innlegget at Suarez var en dårlig spiller? Jeg påpekte bare  hans manglende evner til å avslutte. Jeg vet ikke om det er er viktig for deg, men i mine øyne er avslutningsegenskaper ganske essensielt for en spiss.  Hvis han derimot lærer å sette muligheten kan han derimot bli en god spiller. Jeg tror du er uenig med meg av prinsipp.

« Siste redigering: 29. Des. 2011, 11:28 av Thomas »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 29. Des. 2011, 11:32 »
Suarez var også kjent for å brenne sjanser i Ajax, og det er vel hovedgrunnen til at han ikke er rangert blandt de aller beste spissene i verden.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 29. Des. 2011, 11:34 »
Jeg er enig med deg Thomas. Selvfølgelig har det å si på avsluttnings skills å gjøre. Er 100 % sikker på at ba har flere mål på færre forsøk enn suarez. Og der finner du beviset. Og Eivind du skriver når det løsner for suarez. Det er da ingen selvfølgelighet at det løsner. Er ikke sp mål om når for min del . Sp målet er om det noen gang løsner. Han er liten kjapp spiller som skaper mye men goalgetter blir han aldri.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 29. Des. 2011, 13:20 »
En kamp jeg faktisk ser gode muligheter i og vinne. Suarez ute og er vell den spilleren som er den jeg fryktet mest. Bare forsvaret vårt fungerer så tror jeg vi kan reise hjem med 3 poeng. Synes ikke pool har vært veldig imponerende i år.