20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bolton - Newcastle 26/12, kl. 16.00  (Lest 31951 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bolton - Newcastle 26/12, kl. 16.00
« Svar #165 på: 27. Des. 2011, 04:52 »
Håper han er ute av laget til fordel for Santon til neste kamp, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 27. Des. 2011, 06:26 »
NYDELIG SEIER! Uansett om det var mot et lag som uten tvil kommer til å slite mot nedrykk hele sesongen, så var det digg å få hull på byllen. Bra bortekamp der vi kontrollerer kampen, og cruiser inn etter 0-2 uten noen som helst form for trussel. HOWAY THE LADS!

Liverpool neste. La oss vise Cashroll hvorfor han ikke burde ha forlatt  ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 27. Des. 2011, 09:12 »

Jeg håper han flyttes over til høyre til fordel for Simpson etter lf-kampen, jeg  :wink:

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 27. Des. 2011, 10:54 »
Me får håpa at det klabber enno for F...pool til fredagen. Tenker at dette kan være ein kamp hvor vår superspiss Ba kan være det som er forskjellen på lagene :wink:
Når det gjelder Raylor så ser eg heller at han og Simpson kjemper om høyre backplass. Vil ha Santon på venstre i neste ja. Ellers så har vel me ikkje så stort utvalg i spillere som kan ta plassen til Obertan på høyre kant. Det positive var hans assist i går då,men ellers så var han vel slik han pleier å være :-[
Denne Ferguson er det høyre eller venstre kant han spiller? Syntest han burde fått ein sjanse no Obertan burde no etter kvart å ha spillt seg i form etter så mange kamper :(

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 27. Des. 2011, 11:36 »

Jeg håper han flyttes over til høyre til fordel for Simpson etter lf-kampen, jeg  :wink:

Oh lord. Det veit me ikkje kjem til å skje. Det må i so fall vera grunna at Ashley gir beskjed om at Simpson skal frysast ut sidan dei ikkje verte einig om ny kontrakt. Ev t ein skade på Simpson.
« Siste redigering: 27. Des. 2011, 11:38 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 27. Des. 2011, 11:49 »

Oh lord. Det veit me ikkje kjem til å skje. Det må i so fall vera grunna at Ashley gir beskjed om at Simpson skal frysast ut sidan dei ikkje verte einig om ny kontrakt. Ev t ein skade på Simpson.

Tre assists og to mål  i en posisjon han vanligvis ikke spiller er ikke så verst spør dere meg. Hvor mange har Simpson?  Før vi trekker konklusjoner, hadde det vært spennende å se Raylor i flere kamper i rett posisjon. Fra høyreback bør  han  komme  oftere til innlegg enn nå, og han får bruke sin beste fot.
« Siste redigering: 27. Des. 2011, 11:52 av Thomas »

Simmi

• Gjest
« Svar #171 på: 27. Des. 2011, 13:14 »
En ganske viktig faktor du utelatter Thomas er at Raylor er fullstendig hjelpeløs bakover. Holder knapt Championship-nivå. Simpson derimot er langt bedre defensivt og holder godt PL-nivå.

Så er spørsmålet:
Vil du ha en back som kan levere et par mål og et par assists i løpet av en sesong, men som så og si alltid sliter med å få has på vingen, eller vil du ha en stabil og stødig back som ikke gjør så mye ut av seg, men som alltid leverer? Jeg ville helt klart valgt det siste.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #172 på: 27. Des. 2011, 13:30 »
Siden HBA tydeligvis ikke skal få prøve seg på vingen,; kunne det være en mulighet hvis vi nå får Cissoko som ryktene sier, at vi lar Santon spille HM/Ving forran Simmo? Isteden for Obertan altså.

Da hadde vi hatt relativt god dekning både fremover og bakover på begge kantene

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 27. Des. 2011, 13:41 »
Jeg fikk dessverre ikke sett denne kampen ettersom jeg var på familiemiddag. Med to søskenbarn som er Liverpoolfans og en som er Blackburnfan ble valget nok litt for enkelt. Uansett kult å se at vi vant igjen. Etter sist kamp var jeg ikke spesielt blid for å si det mildt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 27. Des. 2011, 13:51 »
En ganske viktig faktor du utelatter Thomas er at Raylor er fullstendig hjelpeløs bakover. Holder knapt Championship-nivå. Simpson derimot er langt bedre defensivt og holder godt PL-nivå.

Så er spørsmålet:
Vil du ha en back som kan levere et par mål og et par assists i løpet av en sesong, men som så og si alltid sliter med å få has på vingen, eller vil du ha en stabil og stødig back som ikke gjør så mye ut av seg, men som alltid leverer? Jeg ville helt klart valgt det siste.

Å kalle han håpløs er å ta i. Flere faktorer må veies opp mot hverandre.  Han spiller ute av posisjon. Det gjør det vanskeligere offensivt, og defensivt i og med at han i press må prøve å lede spilleren utover i banen. Dette betyr også at motstanderen får fordelen i å gå rundt Raylors venstre side. For en som er høyrefotet er det naturligvis lettere å presse ut til høyre og ikke mot venstre som Raylor gjør.  På den andre side får han støtte fra Jonas, og det betyr MYE.

Simpson er bedre bakover. Dette må derimot veies opp mot at han er forsiktig i sine offensive bidrag. Obertan er ikke like pliktoppfyllende bakover. Derimot er Obertan rask. Motstanderen kan således være redd for å angripe med full kraft på vår høyre side, i og med at dette kan gi Obertan store rom å løpe i. Evra var f.eks lite med i angrep mot oss. Til slutt kommer det poenget som jeg har nevnt tidligere: Motstanderen foretrekker angripe på vår venstre side fordi raylor spiller ute av posisjon og er ansett som svakere bakover. I fjor fikk Simpson kjørt seg mye mer fordi Jonas og Enrique stengte det som var av angrep på sin side.

Bildet er med andre ord ikke svart hvitt. Det kan tenkes at Raylor fortsatt vil være svakere bakover om han flyttes over på høyre. Samtidig må dette veies opp mot at han i mye større grad får bidra offensivt ved at han får slå inn med sin godfot. 2 mål og 3 assist fra gal posisjon  mer enn hva Simpson kan skilte med. I tillegg vil det være lettere for ham å forsvare seg siden han får støte mot høyre. At Raylor bidrar vesentlig mer fremover Simpson , må altså veies opp mot han etter all sannynlighet likevel vil være svakere bakover. Bortsatt fra mot de beste lagene, tror jeg Raylor kan tilby mye, i og med at motstanderen  vil legge seg bakpå. Men svaret er ikke gitt :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 27. Des. 2011, 14:00 »
Jeg fikk dessverre ikke sett denne kampen ettersom jeg var på familiemiddag. Med to søskenbarn som er Liverpoolfans og en som er Blackburnfan ble valget nok litt for enkelt. Uansett kult å se at vi vant igjen. Etter sist kamp var jeg ikke spesielt blid for å si det mildt.

Haha, jeg hadde lett ofret å sett Bolton - Newcastle, for å se Liverpool - Blackburn med to liverpoolsupportere. Deres smerte er min glede, moahaha ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 27. Des. 2011, 14:03 »

Så er spørsmålet:

Slik jeg ser det så har NUFC et lite backproblem. Jeg anser verken Simpson eller R. Taylor for å være gode nok. Det gjelder både offensivt og defensivt.
Simpson er mester i å rygge å invitere motstanderne inn i vår 16 meter. Av og til kan det se ut som han har tenkt å rygge inn i eget mål. Han står urovekkende langt ifra motstanderne så de får tid og anledning til å slå gode innlegg. Han er ikke spesielt rask og sliter med enkle ting som pasninger, mottak og plasseringsevne. Offensive bidrag er sjeldne og langt ifra de beste i PL.
R. Taylor er en rundingsbøye defensivt med store tempoproblemer. Tidvis forferdelig å se på og ganske ofte helt ute av posisjon (noe Jonas gang på gang ordner opp i). Langt svakere enn Simpson defensivt desverre. Offensivt så er han ikke så værst, kommer på løp og god med ballen. Fine innlegg og dødballer.

Det er ikke mange lag i PL som ville blitt forsterket med Simpson og R. Taylor på backplassene. Til det er manglende for store.
Det som kjennetegner de beste lagene, eller de aller fleste som vi forventer å se på topp 8-10 plass, er at de har backer som er raske og takler hardt defensivt og som gang på gang kommer på den gode gamle "overlapen". Kyle Walker er det siste tilskuddet her. En stor, sterk, rask og robust forsvarspiller. Grusom og møte for vingene.
ManU, Chelsea og Arsenal har i en årrekke vært gode på å benytte seg av denne kvaliteten til backene. Offensivt gir det x antall alternative muligheter og en enorm støtte til vingene, enkelt forklart bidrar det til å holde bredde i spillet.

Håper Santon kan få litt mer spilletid snart, må bare blir kvitt disse småskadene først. Har skikkelig trua på han. Virker som en back som gjerne blir med offensivt og som er god med ballen. Noe som har vært mangelvare siden Olivier Bernard herjet på venstresiden sammen med Robert.
Da mangler vi kun 1 back til. Da ville det sett så mye bedre ut.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 27. Des. 2011, 14:04 »

Haha, jeg hadde lett ofret å sett Bolton - Newcastle, for å se Liverpool - Blackburn med to liverpoolsupportere. Deres smerte er min glede, moahaha ;)

Han som holdt med Blackburn var i ganske så godt humør etterpå ja. Liverpool er fryktelige foran mål. De kommer med angrep etter angrep, men det er veldig sjelden innleggene treffer Carroll på hodet. Isteden er det Suarez og Maxi som får de fleste hodeduellene av en eller annen merkelig grunn. Suarez får også kraftige anfall av skylapper hver gang han er innenfor 16,5-meteren. Da er det dribling og skudd fra de merkeligste posisjoner som gjelder.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 27. Des. 2011, 14:08 »
Uten at jeg gidder lese det samme om og om igjen bør Obertan bytte plass med Raylor fremfor Simpson isåfall. Simpson er jo så utrolig mye tryggere bakover - det er det klart viktigste for meg.
Raylor har en finfin høyrefot ja - men jeg ser altså heller at Obertan ryker fra vingen før jeg ser Simpson. Pardew kommer åpenbart heller ikke til å gjøre det - for han ser det alle andre ser ;)

Nå glemte du forøvrig Habib Beye, Frode ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 27. Des. 2011, 14:20 »
Uten at jeg gidder lese det samme om og om igjen... 
...Pardew kommer åpenbart heller ikke til å gjøre det - for han ser det alle andre ser ;)

Det skjønnar eg godt :) Ein diskusjon me kan halde gåande til 2065. Og til svar på den siste der; sjølvsagt :)