20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - West Brom 21/12 20.45  (Lest 63383 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - West Brom 21/12 20.45
« Svar #360 på: 21. Des. 2011, 23:17 »
Er jeg den eneste som synes Santon var skikkelig dårlig i dag....direkte skyld i de 2 første scoringene (han burde avlastet Colo på den første, samt trukket ned i midten på andre)....

Tiote var helt på trynet, og burde blitt byttet; sammen med santon, etter første omgang.

Den fotballen vi utviser nå minner meg om nedrykkssesongen; og kun Gud vet hvor vi ville vært uten Ba.

Å tape hjemme mot en nobody-lag som WBA er flaut....Jeg var på SJP på tilsvarende kamp i fjor...3-3 ettr 3 måls ledelse...men vi spilte bedre fotbal da.

Trukket ned i midten? Før eller etter pasningen fra Brunt? Han er da ikke så rask?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 21. Des. 2011, 23:18 »
Hehe, hvem foreslår du vi skulle byttet Tiote med?

Abeid.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 21. Des. 2011, 23:18 »
Vi fortjener det fordi vi spiller amatørmessig dårlig i forsvar. Rett og slett. Vi styrer kampen - men med et slikt forsvarsspill er vi ethvert kontringslag/dødballag sin store drømmemotstander.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #363 på: 21. Des. 2011, 23:18 »
Jeg skjønner absolutt ikke meg på de som mener at Obertan gjør noe i nærheten av hva som kan kalles en god kamp. Han eier overhode ikke noen som helst form for spilleforståelse, og han er faktisk så dum at han ikke aner når han skal bruke hurtigheten sin og ikke. Bremser opp og slår støttepasning gang på gang. Hadde forsåvidt en god forseelse når han skaffet frisparket, men det var det. Han er bedriten og det er høyst på tide at han plasseres på benken. Nekter faktisk å tro at Sammy kan gjøre det noe dårligere.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #364 på: 21. Des. 2011, 23:18 »
Må være frustrerende å hete Demba Ba, spille som en gud, og ikke få noe mer enn 0 poeng igjen for det..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 21. Des. 2011, 23:18 »
Vuckic kan bli stoor! Ellers ble det jo smertelig klarere at vi MÅ hente inn en spiss i januar. Kjente jeg ble litt deppa av å se på Shola og Brest idag:(

Ellers er det vel bare å konstantere at vi har gjort vår smarteste signering på mange år i Ba <3

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #366 på: 21. Des. 2011, 23:19 »
Er jeg den eneste som synes Santon var skikkelig dårlig i dag....direkte skyld i de 2 første scoringene (han burde avlastet Colo på den første, samt trukket ned i midten på andre)....

Tiote var helt på trynet, og burde blitt byttet; sammen med santon, etter første omgang.

Den fotballen vi utviser nå minner meg om nedrykkssesongen; og kun Gud vet hvor vi ville vært uten Ba.

Å tape hjemme mot en nobody-lag som WBA er flaut....Jeg var på SJP på tilsvarende kamp i fjor...3-3 ettr 3 måls ledelse...men vi spilte bedre fotbal da.

Trukket ned i midten? Før eller etter pasningen fra Brunt? Han er da ikke så rask?

Om du ser på repetisjonen av dem goalen, så vil du se at Santon står og ser på ca. 5 meter for langt fremme, mao. McAuliffe får stå alene...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 21. Des. 2011, 23:20 »
Jeg skjønner absolutt ikke meg på de som mener at Obertan gjør noe i nærheten av hva som kan kalles en god kamp. Han eier overhode ikke noen som helst form for spilleforståelse, og han er faktisk så dum at han ikke aner når han skal bruke hurtigheten sin og ikke. Bremser opp og slår støttepasning gang på gang. Hadde forsåvidt en god forseelse når han skaffet frisparket, men det var det. Han er bedriten og det er høyst på tide at han plasseres på benken. Nekter faktisk å tro at Sammy kan gjøre det noe dårligere.

Enig. Han var nok en gang svak. Et par tendenser i førsteomgang - men som vanlig svært lite tellende ut av det. Fader som vanlig ut i andreomgang. Frustrerende skue. Når Jonas også er gått på en skikkelig formsmell er det triste saker å bivåne hva vi har å tilby på vingene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 21. Des. 2011, 23:22 »

Synes Obertan var en av våre bedre i første omgang, hadde noen gode innlegg og virket generelt mye tryggere med ballen enn på lenge. I 2omgang var han dårligere, men det var resten av det møkkalaget her også!

Neste kamp MÅ Williamson spille, Perch kan ikke få lov til å spille stopper igjen, noensinne.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #369 på: 21. Des. 2011, 23:22 »
Eneste positive med denne kampen er at Tiote neppe blir solgt til verken Chelsea eller Mænju etter denne oppvisningen.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #370 på: 21. Des. 2011, 23:22 »
Dagens største skuffelse er Colo og Tiote! Tiote har utrolig mange balltap og klarer ikke å balansere midtbanen...

Colo blir styrer ikke laget, laget presset til tider høyt med midtbane og angrep, forsvaret sto ikke etter! Null gjennvinninger! Fører til 2 mål da laget er i ubalanse og på mellomdistanse... I tilleg er det ok at Perch misser markering! På 2. målet henger Perch bedre med enn Colo som står på 11-metern og sover! På 3. målet taper riktignok Perch duellen først, men Colo er ikke en gang i duell nr 2 hvilket er hans eneste jobb i den situasjonen! Colo og Tiote laangt under par/forventet! Hadde de vært på hugget hadde det blitt tre poeng!

Ba fortsetter storspillet, Harris viser lovende takter! Jones ikke i form! Obertan fortsetter å være en forvirret conehead på siden! 3 av 4 på midten skaper ingenting med ball! 1 av 2 fremme skaper ingenting!

AP skal ha pluss for å prøve Barfra så tidlig! OK (i mangel på alternativ) å bruke Best i 55-60 min, så la Barfa komme inn når kampen åpner seg mer...

Når de beste ikke har dagen er vi ikke gode nok, de nest beste fungerer bare i medgang! For dårlige til å være de som snur dette!

Jonas, Tiote og Colo, skjerpings!! Resten er bra eller som forventet!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 21. Des. 2011, 23:23 »

Enig. Han var nok en gang svak. Et par tendenser i førsteomgang - men som vanlig svært lite tellende ut av det. Fader som vanlig ut i andreomgang. Frustrerende skue. Når Jonas også er gått på en skikkelig formsmell er det triste saker å bivåne hva vi har å tilby på vingene.

Er enig. Men mener uansett at det er Jonas som fortjener mest tyn av de to om dagen. For det første skal man kunne forvente at han skal være bedre, og for det andre så har han vært enda dårligere enn Gabby.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 21. Des. 2011, 23:27 »
Er kneskade på Santon som er årsaken til bytte.

Santon har 1 innlegg som har vært vellykket med venstrefoten i år. alle andre gangene fører han ballen over på høyrefoten og går inn i banen. Hvis han ikke selv går inn i banen så går passningen den veien. Han har totalt forsøkt 3 ganger på å slå inn med venstrefoten og 2 av dem har gått rett ut.

Det at han ikke har hodestyrke kan dere vell ikke si er feil? Mannen blir jo plassert lengst unna alt som heter dødballer. Man skulle jo nesten tro at man skulle bruke han på en defansiv dødball isteden for Perch med tanke på høyde, men han bli altså parkert lengst unna duellspill. Det sier meg litt om hans hodespill.

Poenget mitt:
Jeg synes Santon er en fantastisk forsvarspiller og som back så er ikke forventningene mine at han skal være hodesterk, men jeg synes han er forutsigbar på venstreback og kommer ikke til sin rett på den siden. Jeg vil ha han på høyresiden. Når vi spiller med Perch i midtforsvaret så trenger vi en ekstra hodesterk spiller som kan kompensere for hans manglende talent.

Er litt synd at vi må spille med Best og Raylor på bekostning av Ben Arfa og Santon for å kompensere for Saylor, men det sier litt om hva vi har mistet av trygghet i forsvaret.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 21. Des. 2011, 23:28 »
I dag var han noen hakk dårligere enn Obertan - der er jeg enig. Men sett overall de siste kampene mener jeg at Obertan har vært svakere. Men Jonas holder lengre ut i kamper og kan fortsatt bidra med trøbbel og skaffe frispark utover i andreomgang. Obertan gjør gjerne en omgang hvor man desperat prøver å få frem hvor lovende han var - før han er totalt usynlig i andreomgang.
Generelt er det ekstremt frustrerende - tenk så mange flere muligheter både Best og Ba kunne fått med en eneste ving som evnet levere gode baller. Jeg savner Barton - uten at vi skal gå nærmere inn på den diskusjonen :P
Uansett - det er nesten så jeg tenker - hva med Santon som ving?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 21. Des. 2011, 23:28 »
Santon har ikke vært noe dårligere enn Raylor, og i tillegg er PL rimelig nytt for han.
Nei.