20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58868 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #420 på: 19. Des. 2011, 12:22 »
Obertan har 1243 minutter på banen uten et eneste skudd på mål.
Det kan hende, men var jo nær både mot Fulham(eller Blackburn) og Stoke. Dessuten kunne han fort hatt et par assist til.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 19. Des. 2011, 12:47 »
Nok ein gong er du framme med forstørrelseglaset på kunn dei situasjonen du vil. Blandt anna so hadde Perch ein stor feil i løpet av kampen og. Det var vel Colo som rydda opp. Santon hadde faktisk meir ein stygg feilpasning i 1 omg. Hadde det vore mot eit betre lag so hadde det fort vorte skåring i mot. Og so var faktisk Tiote ganske so rusten i starten av kampen, det kom eit par farlege situasjonar ut av det og.  Rart at du ikkje tek med dette i "vurderinga" di... Nok om det.

:thumbu:

Er ikke snakk om forstørrelseglass. Det er snakk om amatørfeil som lett legges merke til. Jeg reagerte også på feilpasningen til Santon, men likevel var den høyt oppe i banen. Men det var ikke snakk om å ikke klare å sette en offsidelinje når du har full oversikt. Jeg skal love deg at Claus ville ha slaktet Simpson i den situasjonen om det hadde ført til mål.

Akkurat som dei amatørfeila eg nemte på dei andre spelarane. Og han hadde vel slakta dei og hadde det ført til mål i mot. Simpson er som dei andre på laget, ikkje feilfri ;) Litt skremmande at Simpson hadde fleire gode innlegg enn Obertan. Eller det vil du vel kanskje ikkje snakka om...
« Siste redigering: 19. Des. 2011, 12:49 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 19. Des. 2011, 13:02 »
Har allerede påpekt Simpons gode innlegg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 19. Des. 2011, 13:21 »
Har allerede påpekt Simpons gode innlegg.

:-*

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 19. Des. 2011, 23:54 »
Det er ikke nødvendigvis skytterens feil når et skudd blir blokkert, og derfor ikke regnes som "shot on goal". Og om du treffer treverket, regnes heller ikke det som shot on goal. Jeg synes Obertan har skutt svært lite, og er derfor ikke så forferdelig opphengt i at han ikke har hatt skudd "på mål". Han har hatt mange gode pasninger som med litt flaks kunne vært tellende assists. Jeg ser ikke problemet. Jeg synes Obertan gjør en god jobb, men folk virker opphengt i hans feil og mangler, og spesielt brukes Norwich-kampen som et eksempel på hvor dårlig han er.

Og ærlig talt, hvor mange kamper hadde ikke langt bedre spillere forrige sesong? Eller to sesonger før der igjen?

Obertan er ikke Guds gave til fotballen, men han er et uferdig talent som neppe kan ha blitt behandlet særlig pent av Sir Alex Ferguson, med en så ekstrem mangel på selvtillit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 20. Des. 2011, 07:47 »
Det er ikke nødvendigvis skytterens feil når et skudd blir blokkert, og derfor ikke regnes som "shot on goal". Og om du treffer treverket, regnes heller ikke det som shot on goal.

Det er ikkje det at skota er vorte blokkert eller har truffe treverket. Det er det at han sleivar noko so voldsomt og endar nesten opp med ein "Heskey". At det verte innkast...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 20. Des. 2011, 09:05 »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 20. Des. 2011, 09:17 »
Det er ikke nødvendigvis skytterens feil når et skudd blir blokkert, og derfor ikke regnes som "shot on goal". Og om du treffer treverket, regnes heller ikke det som shot on goal. Jeg synes Obertan har skutt svært lite, og er derfor ikke så forferdelig opphengt i at han ikke har hatt skudd "på mål". Han har hatt mange gode pasninger som med litt flaks kunne vært tellende assists. Og ærlig talt, hvor mange kamper hadde ikke langt bedre spillere forrige sesong? Eller to sesonger før der igjen?

Enig der Jokke. Det innlegget han la perfekt ut i i det store udekkede rommet i straffefeltet f.eks. Det var ferdigskåret. . Der burde enten Cabaye eller Best ha vært (Med 11 mål på 15 kamper er Ba så hot at han får gjøre akkurat hva han vil  :nikke:).

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 20. Des. 2011, 11:29 »
To måter å se det på: 1) Det burde Best/Cabaye vært, så innlegget var perfekt. 2) Det VAR faktisk ingen der, så innlegget var ikke så bra allikevel. Lov å bruke øya.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 20. Des. 2011, 11:44 »
To måter å se det på: 1) Det burde Best/Cabaye vært, så innlegget var perfekt. 2) Det VAR faktisk ingen der, så innlegget var ikke så bra allikevel. Lov å bruke øya.

Heller nok mer mot a) En vings jobb er å legge ballen i de rette rommene. Om det ikke er spillere der så er det ikke hans feil. Det rommet Obertan la ballen i var stort. Både Cabaye og Ba burde ha sett dette. Cabaye tror jeg befant seg et stykke uten for 16m. Hvor ofte har vi f.eks ikke sett Lampard etc skåre på akkurat slike innlegg?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 20. Des. 2011, 11:53 »

Heller nok mer mot a) En vings jobb er å legge ballen i de rette rommene. Om det ikke er spillere der så er det ikke hans feil. Det rommet Obertan la ballen i var stort. Både Cabaye og Ba burde ha sett dette. Cabaye tror jeg befant seg et stykke uten for 16m. Hvor ofte har vi f.eks ikke sett Lampard etc skåre på akkurat slike innlegg?

Nolan hadde putta den ;) Men seriøst me manglar ein slik type som Nolan er med tanke på å skåra mål. Det er jo neste kunn Ba som skårar måla våre. Ingen som "luktar" kor ballen havnar.

PS. Eg treng ikkje 2 sider med analyse om Nolan sine manglar og trang til å stå med hoftefeste og eta burgar i midtsirkelen.
« Siste redigering: 20. Des. 2011, 12:15 av lgrinde »

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #431 på: 20. Des. 2011, 12:31 »
Enig i at vi trenger en som er litt mer på hugget i og rundt 16-metern i tillegg til Ba. Tror selv at dette kan være Ben Arfa, men med Pardews interesse i å bruke han finner vi vel ikke ut av det før noen andre snapper han opp....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 20. Des. 2011, 12:55 »
Off the record, jeg er enig lgrinde at Nolan helt sikkert ville vært på enden av det innlegget fra Obertan..

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #433 på: 20. Des. 2011, 12:57 »
Er vel akkurat det at Nolan var på enden av siste nest siste touch som gjorde han til en viktig brikke for oss (foruten det som skjedde utenfor banen). Savner det merker jeg, selv om Cabaye på alle andre områder er en bedre spiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 20. Des. 2011, 13:33 »
Generelt trenger vi mer målfarlighet i laget - spesielt midtbanen er alt annet enn målfarlig. Vi har to vinger som aldri i karrieren har produsert noe som helst - Cabaye er ingen storscorer og Tiote ei heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida