20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58837 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #390 på: 18. Des. 2011, 15:48 »
Fantastisk eller ei, langt, langt bedre enn Raylor. Om Raylor får tilbake backplassen nå så gir jeg opp. Da blir det voldelig scat og tidenes mest blodige ronker i tiden fremover.

+1
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #391 på: 18. Des. 2011, 15:50 »
Vil helst ikke ha detaljert oppdatering på det siste du skriver, men som du ser så er vi enige om styrkeforholdet mellom raylor og santon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 18. Des. 2011, 16:00 »
Simpson var tryggere enn Santon defensivt ja. Når man først skal dra frem absolutt enhver feil enn måtte klare finne med Simmo kan det fint nevnes at Santon på motsatt side hadde en stygg pasningsfeil som gav Swansea en i utgangspunktet enorm overgangsmulighet. For min del ble jeg allikevel klar over at det var vårt beste backpar som var i aksjon i går, uten tvil. Santon går utpå Raylor på alle punkter fysisk og kan vel forhåpentligvis bare bli bedre defensivt etterhvert som han tilvennes tempoet i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 18. Des. 2011, 16:26 »
Simpson var tryggere enn Santon defensivt ja. Når man først skal dra frem absolutt enhver feil enn måtte klare finne med Simmo kan det fint nevnes at Santon på motsatt side hadde en stygg pasningsfeil som gav Swansea en i utgangspunktet enorm overgangsmulighet. For min del ble jeg allikevel klar over at det var vårt beste backpar som var i aksjon i går, uten tvil. Santon går utpå Raylor på alle punkter fysisk og kan vel forhåpentligvis bare bli bedre defensivt etterhvert som han tilvennes tempoet i PL.

a) Den pasningen var ikke god nei. Men samtidig var den involveringen av Simpson håpløs. Når han har oversikt over hele linja så skal han gå ut, og ikke stå en meter nedenfor de andre.  Hadde Raylor eller Perch gjort noe tilsvarende ville flere inne på dette forumet slaktet dem.  Merkelig nok er slike amatørfeil ok for både Simpson og Taylor.

Jeg har aldri bestridt at Simpson er bedre bakover enn f.eks Raylor. Samtidig må det også tas med i betraktningen at Raylor hele tiden har spilt ute av posisjon, mens Simpson ikke har gjort det. Jeg tror at hvis Raylor hadde spilt i rett posisjon, ville avstanden i kvalitet mellom Simpson og Raylor blitt mindre enn mange tror. Det er ikke sikkert at vi blir noe svakere, i og med at vi drar nytte av RAylors gode innlegg fra kant og hans evne til å spille seg ut av forsvar.

Hvilken av de to backene som er å foretrekke er mere smak og behag.. Min konklusjon har hele tiden vært at verken Simpson eller Raylor er gode nok hvis vi skal utvikle oss videre.

« Siste redigering: 18. Des. 2011, 16:28 av Thomas »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 18. Des. 2011, 16:30 »
Vel. Du sier så - jeg mener heller at andre fokuserer på helheten. Faktum var at Simpson ellers var bunnsolid i går, igjen. Mens Raylor ikke er på langt nær like solid defensivt - og det syns jeg han så til de gangs har bevist den siste tiden. Var heller ikke god på høyreback sist mot Norwich spør du meg. Hans eneste åpenbare pluss kontra Simpson er at han har en god dødballfot - ellers syns jeg Simpson er mange hakk bedre defensivt - hvilket for meg blir det viktigste. Syns også det hadde vært interessant å sett Simpson bak en bedre ving som Jonas kontra Obertan. Syns at samspillet mellom Jonas og Santon ser lovende ut - og tror det kan bli en meget fryktet duo for oss etterhvert.

Selvfølgelig blir det lettere å fokusere på feil som begås av Raylor og Perch. De foregår med betraktelig større hyppighet enn hva som er tilfelle for Simpson. Om du ikke har en form for vendetta mot han da..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 18. Des. 2011, 16:47 »
Meget godt innlegg som jeg er helt enig i Kris :)

Kan vi forresten starte en West Brom-tråd?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 18. Des. 2011, 16:58 »
Vel. Du sier så - jeg mener heller at andre fokuserer på helheten. Faktum var at Simpson ellers var bunnsolid i går, igjen. Mens Raylor ikke er på langt nær like solid defensivt - og det syns jeg han så til de gangs har bevist den siste tiden. Var heller ikke god på høyreback sist mot Norwich spør du meg.

Hvem var det som ikke var bunnsolide i forsvar i går da?  :), bortsett fra Simpsons involvering. Vi dominerte jo banespillet fullstendig. Tom. Perch hadde 4 gode involveringer . Igjen, du faktorerer IKKE inn at Simpson i hele år har spilt i posisjon, mens Raylor  ikke har gjort det. Helt banalt kan det sammenlignes med at forventer at en mann på 60 kg skal bære like mye som en på 70 kg, og i etterkant reagerer du med skuffelse når han ikke klarer det. Om Simpson derimot hadde blitt flyttet over på venstre side, og vært like solid, hadde saken vært en helt annen. Jeg stiller meg dog tvilende til at Simpson er mann for den oppgaven.

Skal uansett bli interessant å se fremover. Santon med sin fart kommer til å stenge av mye på sin side, med god hjelp av Jonas. Mao. vil det føre til at motstanderen i større grad vil legge opp sitt spill rundt Simpson i stedet. Hyppigere involveringer av han, ala forrige sesong, kan lede til flere feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 18. Des. 2011, 17:02 »
Jeg har også poengtert at Perch var et av lyspunkta i går - så for all del. Problemet blir bare når du forsøker gjøre et enormt nummer ut av den ene feilen der. Det blir for dumt.
Jeg tror Simmo hadde klart seg bedre enn Raylor rett og slett fordi Simpson er en bedre duellspiller og selger seg ikke like lett en mot en. Raylor var også svak og lot Norwich komme til masser av innlegg fra sin side sist helg.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #398 på: 18. Des. 2011, 17:15 »
Det blir så alt for hypotetisk og snålt Thomas. Skal ikke simmo få kred for at han spiller på son vante plass? Skal vi heller bedømme hsm utfra hva vi TROR hadde skjedd hvis vi spilte ham på venstresiden?

Skal vi ikke like godt bedømme Raylor ut fra kobseptet at tyngdekraften plutselig blir opphevet, ellet at ballen blir 2 kg tyngre?

Du er uten tvil en som har peiling på fotball, når du greier å være objektiv. Noen av de andre hypotesene dine passer egentlig bedre i Religionstråden

edit: fingertrøbbel på iPhone... :-[
« Siste redigering: 18. Des. 2011, 19:16 av bjørni »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 18. Des. 2011, 17:44 »
Jeg har også poengtert at Perch var et av lyspunkta i går - så for all del. Problemet blir bare når du forsøker gjøre et enormt nummer ut av den ene feilen der. Det blir for dumt.
.

Hadde det vært en pasningsfeil hadde jeg ikke brydd seg så mye om det.. Men det var en GROV feil som ga Swansea en av få muligheter i hele kampen. Tom. du Kristoffer ville prestert bedre  :ler:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 18. Des. 2011, 17:46 »
Jeg husker rett og slett ikke den situasjonen. Men hvis du karakteriserer det å ligge marginalt bak linja for en hårreisende feil så har vi uansett ulik oppfatning av akkurat det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 18. Des. 2011, 18:10 »
Jeg husker rett og slett ikke den situasjonen. Men hvis du karakteriserer det å ligge marginalt bak linja for en hårreisende feil så har vi uansett ulik oppfatning av akkurat det.

Var ikke en marginal feil. Det var snakk om at Simpson fulgte swanseaspilleren i stedet for å stille seg på linje med resten av forsvaret..Grunnen til at det er en grov feil var at Simpson a) hadde oversikt over hele forsvarslinja, b) han opphevde offsiden med en meter, og ikke en centimeter og c) da han så feilen han hadde gjort, prøvde han  å sette swanseaspilleren i offside på nytt TO ganger. Likevel slapp han gjennom. Det ville ikke ha skjedd om linja var marginalt feilaktig satt.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 18. Des. 2011, 19:14 »
Thomas : Raylor eller Simpson?
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 18. Des. 2011, 19:36 »
Noen som har lagt merke til hvor elendig skuddfoten til Obertan er? :P Bommer jo med minst 5 meter hver gang..

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #404 på: 18. Des. 2011, 19:49 »
Lagt merke til ja? Mannen har vel ikke et eneste fuckings skudd on target så langt i sesongen?
Genius by birth. Slacker by choice.