20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58842 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #15 på: 12. Des. 2011, 07:19 »
Har vi alle skadefri til helga, minus Tayls så håper eg vi starter tilnærmet likt det vi gjorde i "den gode perioden" vår i starten.

Krul
Raylor Simps Colo Santon
Obertan Tiote Cabaye Jonas
         Best     Ba

Hvorfor Obertan? Hvorfor Raylor? Hvorfor Simps som midtstopper?

Skulle helst sett dette skje

Krul
Simpson-Willo/Kadar-Colo-Santon
Tiote
Jonas-Cabaye-Sammy/Ben Arfa
Ben Arfa/Best
Ba

Jeg håper Willo er klar for spill, noe jeg egentlig betviler, men hvis ikke tar jeg lett i bruk Kadar i midten fremfor Perch og Simpson som ikke virker til å ha en eneste attributt som passer inn der. Colo burde også være klar, hvis ikke har vi noen skikkelige amatør-fysioer i klubben, basta...

Håper for guds skyld ikke jeg ser Obertan igjen før han eventuelt virkelig skulle imponere på reservelaget. Sjansene brukt på han til nå har kun resultert i uendelig med bortkastede målsjanser i form av ubrukelige pasninger/innlegg... Sammy er hakket tregere men fremdeles rask nok, og lett en modigere og mer presis spiller selv til så ung og umoden å være. Jonas burde endelig få spille på riktig side nå som jeg har ditchet en defensivt handikappet Raylor med Santon som virker mer i stand til å klare seg selv.

Fremme synes jeg Ben Arfa burde kunne greie å endelig gjøre noe magisk siden vi møter et lag som Swansea, hvis ikke syns jeg kanskje han burde gå tilbake til å spille ving på venstrekanten istedet for Sammy, og heller gi Best rollen enda høyere oppe ved siden av Ba. Jeg liker egentlig Best, han ser tøff og skremmende ut i toppen, og han har gjort noen solide ting denne sesongen som overrasker meg.

Alt i alt syns jeg stallen vi har burde slå et lag som Swansea, selv om Swansea har vist at de også kan være gode med seier hjemme mot Fulham. Mer skeptisk er jeg desverre til Pardew, og om han er istand til å gjøre de rettene valgene både før og i løpet av denne kampen... jeg ble veldig lite imponert over valgene han tok mot Chelsea og Norwich, og det uavhengig av at vi tapte begge kampene relativt mye. dette har desverre ført til at jeg ikke lenger stoler på han, i tillegg til at taktikken han bruker har blitt veldig forutsigbar og gjennomstudert av motstanderne.
« Siste redigering: 12. Des. 2011, 07:27 av Dionysos »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Des. 2011, 09:06 »
Jonas er venstrekant, og ikke like komfortabel på høyre. Han liker å vandre innover med ballen, og er ikke en typisk gå-til-linja-og-slå-inn-ving.

Og en ting som er helt, helt sikkert er at det ikke er Pardew som skal klandres for tapene mot Chelsea og Norwich. Han har gjort det eneste rette i begge kampene, og kan selvsagt ikke noe for at vi har 3 av 3 stoppere og 2 av 3 sentrale midtbanespillere ute med skade. At Kadar skal spille tror jeg det er særdeles liten sannsynlighet for siden han ikke har startnummer og ikke var på benken en gang mot Norwich. Det tyder ikke på at han er særlig god. Jeg er dog villig til å gi ham sjansen i stedet for Perch eller Simpson som stopper hvis ikke Colo blir klar, men hvis han rekker det så ser jeg helst at vi gjør så få endringer som mulig.

Er enig i at Ben Arfa bør spille mot Swansea. De er i langt mindre grad et fysisk lag slik som Norwich, og spiller kanskje den aller mest possesionorienterte fotballen i PL. Da er det viktig at vi også evner å holde på ballen, og luftstyrken til Ameobi/Best vil ikke være nødvendig i like stor grad.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Des. 2011, 09:17 »
Jonas er venstrekant, og ikke like komfortabel på høyre. Han liker å vandre innover med ballen, og er ikke en typisk gå-til-linja-og-slå-inn-ving.

Og en ting som er helt, helt sikkert er at det ikke er Pardew som skal klandres for tapene mot Chelsea og Norwich. Han har gjort det eneste rette i begge kampene, og kan selvsagt ikke noe for at vi har 3 av 3 stoppere og 2 av 3 sentrale midtbanespillere ute med skade. At Kadar skal spille tror jeg det er særdeles liten sannsynlighet for siden han ikke har startnummer og ikke var på benken en gang mot Norwich. Det tyder ikke på at han er særlig god. Jeg er dog villig til å gi ham sjansen i stedet for Perch eller Simpson som stopper hvis ikke Colo blir klar, men hvis han rekker det så ser jeg helst at vi gjør så få endringer som mulig.

Er enig i at Ben Arfa bør spille mot Swansea. De er i langt mindre grad et fysisk lag slik som Norwich, og spiller kanskje den aller mest possesionorienterte fotballen i PL. Da er det viktig at vi også evner å holde på ballen, og luftstyrken til Ameobi/Best vil ikke være nødvendig i like stor grad.

Hva med Obertan? Syns du det er riktig vurdert at Pardew eventuelt lar han få spille videre etter det han presterte mot Norwich? (siden du sier du ikke vil ha endringer)
« Siste redigering: 12. Des. 2011, 09:25 av Dionysos »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Des. 2011, 09:54 »
Nja. Jeg blir absolutt ikke skuffet om Obertan er vraket mot Swansea, men jeg klarer ikke å se de helt åpenbare alternativene som vil være så mye bedre. Pardew har jo sagt at Ben Arfa kun spiller sentralt.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Des. 2011, 10:42 »
Ah, denne blir kritisk. Swansea slo Fulham 2-0 i helga, og blir helt klart ingen enkel nøtt. At Coloccini er tilbake er alfa omega.

----------------------------Timmy-------------------------------
Raylor --------- Simpson -------- Colo ------------ Santon
-------------------------------------------------------------------
Sameobi ---------- Cabaye --- Tiote ---------------- Jonas
----------------------- Best ---- Ba ----------------------------

Så kommer Benny inn for den av spissene som spiller dårligst. Obertan kan sitte i garderoben og runke.

Støtter dette laget, og dersom ikkje best er klar, så får Barfa komme inn og ligge i den offensive midtbanerolla bak Ba
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. Des. 2011, 10:54 »
Her reises kjærringa og jeg er overbevist om en 4-0 seier. Allt annet er nesten uakseptabelt.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #21 på: 12. Des. 2011, 12:42 »
----------------------------Krul---------------------------------
Raylor --------- Simpson -------- Colo ------------ Santon
Sameobi ---------- Cabaye --- Tiote ---------------- Jonas
----------------------Ben Arfa-----------------------------------
----------------------------------- Ba ----------------------------

Håper på denne lagoppstillingen. Både Taylor og Santon i naturlig posisjon. Samspelet mellom Santon og Jonas såg ut som kunne verte bra i Norwich-kampen (for å prøve å sjå noko lyst derifrå). Ba er i kjempeform, og eg trur Ben Arfa kan drible Swansea til månen. Men alt er avhengig av at Colo vert frisk, ellers går det til helvete...

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Des. 2011, 16:46 »
Synes ikke Obertan var så dårlig mot Norwich, jeg. Har sett ham bedre, for all del - men han var alt i alt ganske flink til å gjøre seg spillbar for Cabaye-Gosling. Skulle selvsagt ønske han kom til flere innlegg, men det er ikke bare lett mot et lag som spiller såpass konservativt. Swansea er et lag som angriper og triller ball i større grad, så jeg håper virkelig Obertan spiller, så vi kan få kjørt noen fine overganger via ham.

Håper Santon får prøve seg på venstreback igjen, for jeg var ganske imponert over gutten innledningsvis mot Norwich. Hvorvidt Perch + SImpson eller Taylor + Simpson bør utgjøre de to siste plassene i laget er jeg noe usikker på. Simpson var bedre enn Perch på stopperplass - men jeg kunne samtidig tenke meg å se farten hans på høyrebacken, der jeg antar at vi vil møte en relativt fotrapp Sinclair. Personlig tror jeg jeg ville gått for Simpson som stopper, siden jeg svetter hver gang Perch er i nærheten av å gå i duell.

Blir også spennende å se hvem som skal akompanjere Ba som spiss. Jeg håper egentlig at Ben Arfa eller Best starter, slik at Ameobi kan gjøre et nytt superinnhopp. Gamlefar har blitt såpass grinete på sine eldre dager, at jeg alltid er redd at han skal prate på seg kort. Da er det kanskje like greit å få ham innpå de siste 20. Tror kanskje det er litt tidlig for Best å starte ennå etter skadeavbrekket, så tipset mitt går på Ben Arfa - men det er ikke fordi at han har vært så sensasjonelt god i år.

Krul
Taylor, Simpson, Colo, Santon
Obertan, Cabaye, Tiote, Jonas
Ben Arfa, Ba

Peter

• Gjest
« Svar #23 på: 12. Des. 2011, 20:03 »
Går denne kampen på tv?

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12. Des. 2011, 20:11 »
Går denne kampen på tv?

Da jeg sjekka i helga, stod den oppført som hovedkamp på TV2 HD1.

Peter

• Gjest
« Svar #25 på: 12. Des. 2011, 20:13 »
Går denne kampen på tv?

Da jeg sjekka i helga, stod den oppført som hovedkamp på TV2 HD1.

Glimrende!  :D
Men er litt rart at det er Newcastle - Swansea som er 1. pri for TV2... må være gørr kjedelige kamper i helga da :P

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 12. Des. 2011, 20:56 »
Liverpool, ManU, ManC, tottenham og arsenal har kamp søndag, og chelsea har seinkamp lørdag, så vil nok tro at Newcastle går på tv2 HD1/2/3 :nikke:

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 på: 12. Des. 2011, 20:57 »
Møter gjerne nordmenn som skal til Newcastle å se kampen mot Swansea :) Blir noen barrunder for å si det sånn ;)   Eg reiser over med dame og 2 mnd gammelt barn. Vi blir der i 1 uke... Da får eg med meg West Bromwich kampen også :)

Flere som skal?

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 på: 12. Des. 2011, 21:02 »
Ikke så mye her inne, og oppdaget reisetråden nå :) Sorry hehe  Håper forøvrig at flest mulig skal :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 13. Des. 2011, 08:01 »
Når det gjeld skadesituasjonen so ser eg nufcblog siterar AP;

Om Colo og Tiote; ?It wasn?t like I spared him for next week, he just couldn?t play.?  ?We don?t think he?s too bad ? he?s got a chance for next week.?

?Tiote?s a possibility, and that?ll be a big lift.?  ?Not only have we lost three key players, we?ve got our captain missing as well.?

?It?s the spirit sometimes of people on the pitch that can make a difference.?

So Colo er "a chance" og Tiote er "a possibility". Skeptisk!