20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #720 på: 16. Sep. 2012, 20:55 »
Mannen er bak Iversen i køen ja. Og det bør han også være. Virkelig ikke imponert meg. Chibuike irriterer meg litt på samme måte som Obertan. Han har mange gode egenskaper, men mangler også vesentlige mentale ferdigheter.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #721 på: 16. Sep. 2012, 23:06 »
TV2 Sporten.no:

Prica innrømmer at scoringen burde vært annullert:

? Jeg gikk inn tøft
med knottene
 :P

ærlig sak.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 16. Sep. 2012, 23:42 »
Beklager. :) Jeg har snudd i saken!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #723 på: 17. Sep. 2012, 00:11 »
Fantastisk mann!  :smitten:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 17. Sep. 2012, 19:09 »
Beklager. :) Jeg har snudd i saken!
Sviker!  :P

Personlig mener jeg det er mer scoring enn frispark, men innser at en annen dommer uten problemer kunne dømt noe annet enn det Edvartsen gjorde. Jeg ville blitt forbanna der og da, men hadde nok forstått det om jeg hadde sett reprisene. Uansett hadde det ingen innvikrning på kampen. Vålerenga var imponerende dårlige, og det er alltid like gledelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #725 på: 17. Sep. 2012, 20:25 »
Elsker naar LSK gaar paa trynet 8)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 17. Sep. 2012, 20:47 »
Følger ikke så mye med på TL, men må si jeg håper Godset vinner! Er det noen mulighet for det eller blir Molde/RBK for sterke?

Skjønner jo det er en mulighet, de leder jo tross alt, men blir det som om Villa skulle ledet med 1 poeng på City, 8 kamper før slutt liksom?
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #727 på: 18. Sep. 2012, 00:01 »
Godset har helt klart en veldig god sjanse. Men de har et ungt lag, en ung trener og de har i utgangspunktet ikke den kvaliteten hos enkeltspillere som Rosenborg og Molde har. Men Godset er særdeles gode på hjemmebane, og skal møte begge gullrivalene hjemme på Marienlyst senere i høst. Likevel, jeg tror nok Godset kommer til kort, og blir nummer tre, et lite stykke bak RBK og Molde (i den rekkefølgen selvsagt).

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #728 på: 18. Sep. 2012, 12:50 »
RBK har jo kjøpt et helt nytt lag, så sammenlikningen med City er nok mer treffende enn du kanskje tror.  :P

Setter 90-95 % sannsynlighet RBK som seriemester. Og det er egentlig bare akkurat som forventet. Kan bli jævlig stygt på Brann Stadion på søndag, med mindre den legendariske innsatsen fra fjorårets kamper kommer til syne.

EDIT: Joakim,tror du at du hadde ment det var "mer scoring enn frispark" dersom Børven hadde scoret slik? Vær 100 % ærlig =)

Skjønner at du vil være i utakt med alle og så pro-RBK som mulig, men noen ganger (som i Pelu-saken også)bør man gi seg når leken er god.  :P
« Siste redigering: 18. Sep. 2012, 12:56 av plebUTG »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 18. Sep. 2012, 13:38 »
Hahahaha. For å si det sånn, om Anchiebe hadde vært først på ballen i går, og scoret, så hadde jeg ment det var en grei scoring. Når Harper kom først inn, og tok ballen rett foran Anchiebe, så synes jeg det var helt greit også. Ingenting å snakke mer om. Nå fikk vel Harps frispark mener jeg huske, men usikker på om Harps greide å overtale dommeren til ikke å gi Anchiebe gult. Jeg synes ikke det var noen farligere situasjon enn den på Lerkendal. Synes begge er helt fair. Kamp om ballen. Den beste vinner.

Om den situasjonen som skjedde på Lerkendal hadde vært omvendt, at Børven kom mot Ørlund og scoret, så hadde jeg - ut fra min synsvinkel på Lerkendal, og ut fra TV-bildene sannsynligvis også kommet frem til at scoringen var grei. Men jeg hadde sannsynligvis holdt kjeft om det, fordi det ikke hadde gått i favør RBK.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #730 på: 18. Sep. 2012, 16:36 »
Okay, så det er på spørsmålet "Er det OK at det blir dømt scoring når angriperen går inn med knotter og skader keeper og egentlig skal belønnes med gult kort?" at vi er uenige, altså. Det forklarer jo litt mer.

Får jo bare håpe Ojo scorer en tre-fire slike mål på søndag og at det blir forbigått i stillhet.  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 18. Sep. 2012, 20:53 »
Ojo scorer tre-fire mål? Haha. Den var god. :lol:

Forøvrig går Prica inn med knottene vendt ned mot gresset, og trekker til seg foten akkurat i det han treffer keeper. Jeg synes det er en grei scoring. Hadde han derimot hatt knottene vendt mot keepers legg, fullført taklingen 100% og bare truffet ballen sånn halvveis, så skulle jeg vært enig i at det var gult kort og frispark. Kanskje til og med rødt kort.

Men jeg innser at du mener denne taklingen er et brutalt og hjerteløst angrep på en uskyldig canadier.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #732 på: 18. Sep. 2012, 22:20 »
Du kan latterliggjøre min mening så mye du vil. Sannheten er vel at den er i takt med samtlige folk jeg har debattert den med i tillegg til TV2s eksperter og alle journalister jeg har fått med meg som har skrevet om kampen. Samt Rade Prica "himself" selvfølgelig. Mer enstemmig vedtatt blir det jo ikke?

Alle ser hva som skjer og hva som burde vært dømt, så jeg orker ikke debattere den mer. Registrer deg på rbkweb.no/forum om du vil finne folk som er enig med deg og så får du bare se frem til 3 (simple) poeng på søndag.=)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #733 på: 18. Sep. 2012, 23:32 »
Såvidt jeg så og hørte på Fotballkveld på søndag, så var de fleste enige om at det kan dømmes frispark, men at scoringen egentlig er grei. Nøyaktig det samme som jeg sier.

Jeg har bruker på rbkweb, og ser at det er uenighet der også. Jeg forventer ikke full enighet om dette. Men å hevde at alle ser hva som skjedde og hva som burde vært dømt er å ta litt i, når det er uenighet uansett hvor du går.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #734 på: 19. Sep. 2012, 14:20 »
På prinsipielt grunnlag kan jeg si at ALLE mål RBK scorer burde annulleres og medføre frispark + gult kort. :)

I dette særegne tilfellet er det ingen tvil om at det hadde medført frispark og gult kort hvis det hadde skjedd på midtbanen, og da bør det samme skje foran mål. Men er det noen stor sak? Neppe...