20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151378 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #495 på: 21. Mai 2012, 08:01 »
Sorry mac altså, men fyyyyyyyy f så dårlige Brann var i dag.

Jepp, årsverste. Og det sier jo en del. Utrolig at det går an å svinge såpass i prestasjonene som vi gjør. Jeg skjønner ikke hva Skarsfjord tenker på når Barmen settes på benken. Han er vel fellesnevneren i alle de beste kampene våre, og har vært strålende hele tiden.

Superviktig kamp i nedrykksstriden mot FFK neste gang. Taper vi den blir det skandalestemning inn mot EM-ferien, for det sier seg selv at vi blir grust på Alfheim neste uke.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 21. Mai 2012, 09:11 »
Tape mot FFK :yao:

Slapp av kompis, 3 hjemmepoeng er bankers på onsdag.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #497 på: 21. Mai 2012, 16:02 »
Hehe, er for en gangs skyld enig med Daniel når det kommer til Brann-pessimisme. Med Askar og Thomassen vekk fra det laget som slo oss på Stadion i fjor, så føler jeg ikke at det er så mye igjen av det. Og sett bort fra kampen mot Stabæk og 2. omgangen mot VIF; så har jeg i hvert fall ikke fått inntrykk av at FFK har vært så gode i år akkurat.

Men kampen mot Tromsø er 0 poeng, det er jeg nærmest 100% sikker på.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 21. Mai 2012, 20:50 »
Tape mot FFK :yao:

Slapp av kompis, 3 hjemmepoeng er bankers på onsdag.

Man vet aldri med Brann...

Men det er flaks at FFK og Stabæk er så hjelpeløse. Jeg kan ikke helt se noen andre enn de to lagene i serien som åpenbart er dårligere enn Brann.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 21. Mai 2012, 22:33 »
Rosenborg er latterlige for tiden. Brukt saa mange millioner og fortsatt like tafatt og kjipt. Tidenes mest planloese angrepsspill? Trist lag.

De tre siste kampene er det verste jeg har sett av RBK på VELDIG LENGE! Jeg har hatt sesongkort på Lerkendal siden 2004, og sett mye rart både før og etter. Spesielt etter at hegemoniet tok slutt. Men sesongene 2005, 2007, 2008 og 2011 var betydelig bedre enn det jeg har sett denne sesongen. Ja, det var mye dårlig i fjor også, og gudene skal vite at jeg rev meg i håret utallige ganger. Men aldri så mange ganger på så få kamper som de tre siste. Og i særdeleshet hjemmekampene mot Hønefoss og Odd. Aldri sett et RBK-lag skape så vanvittig få sjanser på hjemmebane mot svake motstandere.

Jeg tror det var Åge Hareide - den gang Molde-trener, hvis jeg ikke husker feil - som sa at å legge seg bakpå på Lerkendal, og prøve å forsvare seg til poeng, var som å sende Salman Rushdie på sykkeltur gjennom Teheran... Nå er ikke lenger Lerkendal et uinntagelig fort, det er en plass hvor motstaneren ser en god mulighet for å ta både ett og tre poeng, uansett hvor usannsynlig tabellen måtte få det til å høres ut.
At dette RBK-laget (med noen få unntak) sendte Odd hjem med syv - 7 - baklengsmål i fjor, er overhodet ikke til å fatte.

Jeg har stort sett støttet Jan Jönsson i hans prosjekt, og ment at tiden jobber på hans side. Men denne sesongen (til tross for god poengfangst frem til 16. mai) og i særdeleshet de siste tre kampene, har gjort meg særdeles usikker. Jeg rister stort sett på hodet av de som ønsker Nils Arne Eggen tilbake, og mener at den mannen tilhører fortiden, og at RBK bør gå videre. Men jeg er virkelig ikke sikker lenger nå. Fortsetter dette en liten stund til, så skal det ikke forundre meg om jeg har hivd meg på hylekoret innen potetene blir tatt opp i Orkdalen...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 21. Mai 2012, 23:06 »
Og nå er Hussain ute mot Brann... Halleluja!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 22. Mai 2012, 00:13 »
Tipper 3-3, Daniel. Hat trick av både Askar og Elyounoussi.

Jeg har stort sett støttet Jan Jönsson i hans prosjekt, og ment at tiden jobber på hans side. Men denne sesongen (til tross for god poengfangst frem til 16. mai) og i særdeleshet de siste tre kampene, har gjort meg særdeles usikker. Jeg rister stort sett på hodet av de som ønsker Nils Arne Eggen tilbake, og mener at den mannen tilhører fortiden, og at RBK bør gå videre. Men jeg er virkelig ikke sikker lenger nå. Fortsetter dette en liten stund til, så skal det ikke forundre meg om jeg har hivd meg på hylekoret innen potetene blir tatt opp i Orkdalen...

Jeg hadde elsket Eggen tilbake som RBK-trener. Allerede da han gjorde gjeste-comeback i 2010 (?) virket han jo til tider rimelig senil, hadde vært konge å se ham lede et fotballag i dag. :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 22. Mai 2012, 20:48 »
Haha. Senil er vel neppe rett ord å bruke. Men jeg er ikke av dem som ble videre overbevist av vikariatet i 2010, jeg heller.

Jeg heller vel mer mot å la Eggen styre et annet Tippeligalag. Om han så leder dem til seriegull og overbeviser stort, så vil jeg fremdeles ikke være overbevist om at han er rett mann for RBK.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #503 på: 22. Mai 2012, 23:11 »
OGS takket nei til Villa... Den så jeg ikke komme. Tipper Røkke har lovet ham å kjøpe en PL klubb til ham senere

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 22. Mai 2012, 23:44 »
OGS takket nei til Villa... Den så jeg ikke komme. Tipper Røkke har lovet ham å kjøpe en PL klubb til ham senere

Wow, den så ikke jeg komme heller. Tipper det er blitt sagt mye på det Røkke-møtet som er positivt for Molde-fansen i så fall. Tror Solskjær satser fullt og helt på å skaffe seg et omdømme som gjør ham verdig managerrollen i ManU etter at Ferguson gir seg, og den eneste måten han kan oppnå det på i Molde er vel ved å imponere ute i Europa.

Tipper Molde kommer styrket ut av hele sirkuset selv om det så rimelig mørkt ut en stund.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #505 på: 23. Mai 2012, 00:33 »
Ja, tviler vel egentlig på at denne avgjørelsen er så veldig negativt for Moldes forhold til Aker. Det må jo ha kommet frem et eller annet slags form for tilbud som gjør at det er lukrativt for OGS å fortsette... Om det enten kommer klubben, eller OGS til gode.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 23. Mai 2012, 00:37 »
Har akkurat flyttet ungene til Norge igjen da, så ser den, men spørs hvor lenge til det blir før han får en slik mulighet igjen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 23. Mai 2012, 18:35 »
Spennende å se om Godset kan bryte ned Odd. Gjør de det ser jeg på dem som meget seriøse tittelutfordrere.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #508 på: 23. Mai 2012, 19:47 »
Målrike kamper idag! 0-0 i alle 4 kampene te pause :p
Winning isn't everything, it's the only thing!

Peter

• Gjest
« Svar #509 på: 23. Mai 2012, 22:31 »
VIF er så latterlig dårlige for tiden. Når selv tidenes mest tafatte Rosenborg skaper store sjanser, og VIF ikke skaper noenting på hjemmebane, er det ekstremt svakt. Møtte Joshua King på stadion, han synes også det var elendig fotball de spilte. Han dro hjem 5 min ut i 2. omgang... sier vel alt om hvor dritt det laget er om dagen.