20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151334 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #480 på: 18. Mai 2012, 21:13 »
Hehe, han kan jo godt dra en Bratseth og kalle Solskjær for uspiselig og slikt, men det blir jo feil å straffe MFK for Solskjærs egne handlinger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 18. Mai 2012, 22:15 »
Hehe, de stakkarslige Røkke-uttalelsene høres ut som det som kommer ut av kjeften på Kjetil Rekdal jevnt og trutt. Markeringsbehov, kjempe-ego og barnehagelogikk. Men jeg må jo bare være fornøyd med underholdningen så lenge det ikke går ut over egen klubb. :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 19. Mai 2012, 03:42 »
Solskjær sier selv at han pratet med Molde i forkant ("for det lært æ av sjæfen at æ må prat med folk") og fått tillatelse til å ta en såkalt "uforpliktende samtale" med Aston Villa, og at det ikke har vært snakk om noe forhandlinger (ja, særlig. Sveriges Fotballforbund møtte Hamrén til "uforpliktende samtaler, men ikke forhandlinger" på Gardermoen de også. Og Rosenborg hadde jo selvsagt ingen avtale med Jan Jönsson i juli/august 2010). Beklager, Ole Gunnar, men du hadde aldri i verden reist over til Birmingham i Randy Lerners privatjet sammen med Jim Solbakken og kona di om det bare hadde vært snakk om "uforpliktende samtaler". De samtalene kunne dere like gjerne ha tatt hjemme i stua di i Kristiansund, og allerede på mandag spurte du Nordstrand Jacobsen om å få prate med Lerner.

Jeg er spent på hva slags hvite løgner som kommer frem på Moldes tillyste pressekonferanse etter treningen i morgen (lørdag), eller om han faktisk vil offentliggjøre at han blir Aston Villa-manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #483 på: 19. Mai 2012, 21:27 »
Dette er en særs lite tiltalende situasjon for en MFK supporter, men jeg har faktisk forståelse for alle tre partene her:

1: OGS er ambisiøs, og må få snakke med Villa. Han får tillatelse fra både KIR og MFK, men forståelig nok ønsker de ikke at det skal komme almenheten for øre, siden det kan ta fokuset vekk fra de tre kampene man skal gjennom den neste uken.
2: Pressen får snusen i at OGS er aktuell for Villa, og MFK/KIR ønsker at han skal kansellere samtalene, som er umulig for OGS uten å gjøre seg uspiselig for Villa.(Fremstår vinglete). KIR ønsker svar på konkrete spørsmål om en hypotetisk situasjon, og jeg skjønner at OGS ikke kan svare skriftlig på slike spørsmål, da svaret vil avhenge av hvilke muligheter som dukker opp... Det burde være nok å regulere slikt gjennom kontrakten i utgangspunktet, så som at han ikke kan ta med seg støtteapparat/spillere hvis han slutter. Denne typen kontrakter er relativt vanlig i næringslivet, og burde således vært innført av Molde.
3: Aker har lenge varslet at de ønsker å trappe ned involveringen i Molde. Dette har det vært snakket om siden forrige sesong (og er alminnelig kjent i Molde), men nå hadde man påskuddet til å ta steget en gang for alle. Et dårlig påskudd, da man fremstår som en vilkårlig avstraffer (i den grad det er et ord...).
4: KIR / Aker eier Molde og alle direktørene mottar lønna si derfra. Enkel sannsynlighetsregning sier dem at OGS nok forsvinner uansett, og da er det lettere for dem å ofre OGS i media, og dermed gjøre seg lekre for KIR (som privatperson).
5: Det er hevet over tvil at OGS trosset Røkke og MFK da han fikk kontrabeskjed på tillatelsen til å reise til Birmingham i forhandlinger, men jeg forstår at han ikke kunne avlyse som sagt over her.

Konklusjon: Denne saken kan forstås fra samtlige sider og parter, og om man hadde hatt vett til å avvente uttalelser til media til i dag, så hadde dette kunnet ordnet seg OK for alle parter. Jeg har tidligere sett at Tarje N og Øystein Neerland har hatt et godt tak på mediahåndtering, men i denne saken har begge vært rammet av åndssvakhet. Røkke er Røkke, og vil nok fortsette å støtte Molde hvis direktørene ligger flate nok fremover.

Uansett: På Mandag signerer OGS for Villa, og Molde henter Gary Neville som Manager...

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #484 på: 19. Mai 2012, 21:46 »
Flott oppsummering Bjørni, enig omtrent alt.

Det er ingen trener som sier nei til en slik mulighet, hvis de tror det er den rette situasjonen. Man må huske at hvis OGS blir AV-trener, så er kanskje døren litt mer åpen om 2-6 år når Fergie trekker seg tilbake. Han trenger erfaring fra en annen liga enn Norge før det er en reell mulighet i mine øyne. Skal heller ikke se bort i fra at Fergie og OGS snakker om situasjonen som foregår og fremtiden. Jeg tror det at når Fergie pensjonerer seg så kommer Man.United til å se etter en manager med langtidsambisjoner, ikke en Mourinho som ikke kommer til å være i klubben mer enn i 3-4 år.

Hvis OGS går til AV, gjør det rimelig bra(hever de til et stabilt topp 8-10 lag i PL), da tror jeg han er manageren Man.United satser på.

En annen kommentar er at det er latterlig hvordan enkelte eksperter uttaler seg og hvordan media fremstiller saken, men slik er nå tabloidverden. Når vår eksportvare nr.1 innen fotballen er i en slik situasjon, så kaster hvermannsen seg over enhver sak:p

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 20. Mai 2012, 15:01 »
Først og fremst synes jeg dette er latterlig dårlig håndtert av ledelsen i Molde og Tarje Nordstrand Jacobsen. Så uprofesjonelt at jeg får vondt!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #486 på: 20. Mai 2012, 21:46 »
Spesielt hvis dette stemmer:

Jan Aage Fjortoft ‏@JanAageFjortoft
Solskjær to #Nettavisen after the game tonight:-Got a clause in my contract saying I can leave Molde for any PL -club whenever I want #avfc
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 20. Mai 2012, 21:58 »
Synes ikke det er så spesielt jeg. Han har alltid ytret et ønske om å trene et PL-lag, og da ville han nok sikre seg når han skrev under for Molde.

Christian

• Gjest
« Svar #488 på: 20. Mai 2012, 22:33 »
Viss det stemmer, da har styret i Molde dummet seg ut enndå meir. Rart om dei "holder" han igjen, om han faktisk har lov ifølge kontrakten.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #489 på: 20. Mai 2012, 22:38 »
Synes ikke det er så spesielt jeg. Han har alltid ytret et ønske om å trene et PL-lag, og da ville han nok sikre seg når han skrev under for Molde.

Tror kanskje du misforsto ;)
Torfinn skrev at det var latterlig håndtert av ledelsen i Molde, og TNJ. Da mente jeg at det er det, spesielt hvis tweeten medførte riktighet. Så det var egentlig et svar til torfinn. Klønete skrevet fra min side ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 20. Mai 2012, 22:40 »
I zee :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #491 på: 20. Mai 2012, 23:55 »
Noen som skjønte noe av Austins to gule kort i dag?  :P

Merkeligste jeg har sett. Ellers skal det sies at når Brann suger så sinnsykt mye som i dag, så fortjener de verken poeng eller mål. Helt elendig kamp på en stadion jeg alltid føler at vi taper på.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #492 på: 21. Mai 2012, 00:06 »
Austins første var feil, men det andre riktig. Sorry mac altså, men fyyyyyyyy f så dårlige Brann var i dag. Hadde ikke skapt en sjangse om de var alene på banen :D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #493 på: 21. Mai 2012, 00:07 »
Gjelsten satte ting litt på plass i dag. Meget klok involvering

Peter

• Gjest
« Svar #494 på: 21. Mai 2012, 00:14 »
Rosenborg er latterlige for tiden. Brukt saa mange millioner og fortsatt like tafatt og kjipt. Tidenes mest planloese angrepsspill? Trist lag.