20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151597 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #330 på: 30. Mars 2012, 23:11 »
Enig. Askar er årets kjøp.

Uansett er det frustrerende hvor elendig forsvaret vårt er. Hadde vi ikke hatt kongen Austin som egenhendig rydder opp i over halvparten av motstandernes angrep hadde vi blitt slaktet i dag. Bekymringsverdig i forhold til resten av sesongen. Demir er rett og slett grusom hittil, men vi får jo bare håpe han blir en legende etterhvert.

Sykt herlig mål av Ojo i dag forresten, og utrolig at Helgerud overser verdens to klareste straffespark, et til oss og et til dem.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #331 på: 30. Mars 2012, 23:18 »
Helgerud viste hvor feig han er når han ikke gir verken Sævarsson eller Tommy Høiland straffe. Hva tenker han på når Tommy Høiland går ned - og han klarer verken å dømme straffe eller gult kort for filming??

Håper bare at Grorud får så mye plass på benken som mulig - snart har vi jo kaptein Jonsson inne, og da blir det raskt andre boller i midtforsvaret :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 30. Mars 2012, 23:52 »
Mitt håp for Molde-kampen:

Piotr
Sæv - Kalvenes/Grønner - Jonsson - El Fakiri/Demir
                   Austin - Korcmar
          Askar - Nordkvelle - Haugen
                           Ojo

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 31. Mars 2012, 00:08 »
Årets kjøp i Brann håper jeg du mener. Litt tidlig allerede å kåre årets kjøp i Tippeligaen. Dagens mål var ihvertfall et vådeskudd som burde vært reddet, men så ikke kampen så veit ikke om Askars prestasjoner forøvrig.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 31. Mars 2012, 00:18 »
Jeg mente årets kjøp i Brann, ja. Han var den eneste som hadde topp innsats hele kampen, og i RBK-kampen var han også den Brann-spilleren med best innsats. Han virker også som en godt over gjennomsnittlig god TL-spiller. Minner meg så langt om Jan Gunnar Solli i gullsesongen, bare raskere. Og det er et meget godt tegn.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 31. Mars 2012, 01:00 »
Da kan jeg være enig. Virker som han har gjort det bra umiddelbart, noe som er essensielt for dere etter tapet av Gustavinho. Bra ikke Askar blir en ny Bentley, som enda ikke har slått igjennom. Merkelig.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #336 på: 01. April 2012, 22:43 »
Er det først at når RBK får et offside-mål på overtid av overtiden godkjent at man kan si at Tippeligaen for alvor er i gang igjen?   ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 02. April 2012, 00:39 »
Hahahaha. Jeg venta på det. Jeg skjønte at det måtte komme en kommentar på det.
RBK skulle hatt frispark i forkant av 1-0, så det jevner seg i mine øyne ut. Luker vi bort dommerfeil, ender kampen 1-1. 1-1 eller 2-2 er uvesentlig. Marginer er viktig i fotball. Gode lag har marginene med seg. Dårlige lag har det ikke.

Newcastle har ofte hatt marginer med seg denne sesongen. Det hadde vi ikke forrige sesong. Newcastle er et mye bedre lag denne sesongen, enn forrige. Altså, gode lag har oftere marginene på sin side enn dårlige.

Og uansett omstendigheter, det eneste som betyr noe er at Rosenborg ikke tapte mot Lillestrøm på Åråsen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #338 på: 02. April 2012, 14:39 »
Hahahaha. Jeg venta på det. Jeg skjønte at det måtte komme en kommentar på det.
RBK skulle hatt frispark i forkant av 1-0, så det jevner seg i mine øyne ut. Luker vi bort dommerfeil, ender kampen 1-1. 1-1 eller 2-2 er uvesentlig. Marginer er viktig i fotball. Gode lag har marginene med seg. Dårlige lag har det ikke.

Newcastle har ofte hatt marginer med seg denne sesongen. Det hadde vi ikke forrige sesong. Newcastle er et mye bedre lag denne sesongen, enn forrige. Altså, gode lag har oftere marginene på sin side enn dårlige.

Og uansett omstendigheter, det eneste som betyr noe er at Rosenborg ikke tapte mot Lillestrøm på Åråsen.

Å ha linjedommer med seg betyr ikke at man er et godt lag.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #339 på: 02. April 2012, 15:02 »
I dine øyne jevner det seg alltid ut når RBK har dommeren med seg, Joakim. Så jeg bryr meg egentlig ikke om hva du skriver i det hele tatt.

Vi får bare være glad for at Tippeligaen ikke har mistet sin flotte sjarm.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 04. April 2012, 14:42 »
Sitat
Såvidt jeg har fått med meg har ikke Daniel Berntsen fått så mye spilletid enda i Rbk. Er det et alternativ å få han hjem på utlån i løpet av sesongen?

Skrevet av: Tor-Henrik

- Han trener med oss nå. Ikke umulig:)

Cato Hansen

Er dette ønsketenkning kjære trøndere?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 04. April 2012, 19:32 »
Jeg greier ikke helt å se hvorfor RBK skulle låne ut Berntsen, som ser ut til å bli vurdert som backup for Dockal på høyrekanten. De som følger RBK enda litt tettere enn meg, sier han har et stort potensiale i den posisjonen.

RBK har mange midtbanespillere i stallen, men ikke så mange. Og Jönsson virker å ha stor tro på Berntsen. Men han har ikke helt lyktes i å sette sitt preg på RBK etter overgangen fra Glimt. Dog ville det vært naivt å tro at han kom til å spille fast for RBK. Hva som vil skje dersom kontraktsnølerne Svensson og Henriksen skulle forsvinne er ikke godt å si, men da vil nok veien inn være langt kortere for Berntsen enn den er nå.

Jeg ser ikke helt hvorfor vi skulle låne han tilbake til Glimt, men jeg har altfor liten kjennskap til interne forhold i RBK, og er egentlig veldig glad jeg ikke har Erik Hoftuns jobb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 05. April 2012, 15:57 »
Syns personlig at Berntsen har kvaliteter som gjør han jævla mye mer spennende enn Henriksen som jeg syns er en ganske kjedelig spillertype.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 05. April 2012, 17:12 »
http://www.dagbladet.no/2012/04/05/sport/fotball/tippeligaen/bakrommet/20979539/

Noen som har lyst til å forklare meg meningen med disse videoene? Skal det være humor? Eller skal det være noe "kunstnerisk"? Jeg har faktisk ingen anelse selv, det må være noe av det mest substansløse jeg noen gang har sett.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 05. April 2012, 17:38 »
Har ikke Stalsbergs artikler vært helt substansløse i alle år? Både han og Morten Pedersen forsøker så inderlig å fremstå som intellektuelle, men får det bare ikke til.